Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 02 אוקטובר 2017 (* מהדורת מיוחדת * )

* מהדורת מיוחדת * כותרות המהדורה     טבח בארה"ב: לפחות 50 הרוגים ויותר ממאתיים פצועים חלקם במצב אנוש בפיגוע ירי בלאס וגאס; היורה בן 64 חוסל (חוץ)     החות'ים: "בסיסי הצבא הישראלי באריתריאה נמצאים בטווח טילינו" (בטחוני)     משאל העם בקטלוניה; ספרד: אם ידרשו עצמאות נשלול האוטונומיה מקטלוניה (חוץ)     ספינה שהובילה כמות גדולה של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

* מהדורת מיוחדת *

כותרות המהדורה

    טבח בארה"ב: לפחות 50 הרוגים ויותר ממאתיים פצועים חלקם במצב אנוש בפיגוע ירי בלאס וגאס; היורה בן 64 חוסל (חוץ)

    החות'ים: "בסיסי הצבא הישראלי באריתריאה נמצאים בטווח טילינו" (בטחוני)

    משאל העם בקטלוניה; ספרד: אם ידרשו עצמאות נשלול האוטונומיה מקטלוניה (חוץ)

    ספינה שהובילה כמות גדולה של נשק צפון קוריאני נתפסה במצרים; דיווחים כי הנשק היה מיועד למצרים (חוץ)

    חברת התעופה הבריטית "מונרך איירליינס" הפסיקה את כל פעילותה עקב בעיות כלכליות (חדשות)

חדשות

חברת התעופה הבריטית "מונרך איירליינס" הפסיקה את כל פעילותה עקב בעיות כלכליות

ענקית התעופה הבריטית, החמישית בגודלה בממלכה שהטיסה במהלך השנה למעלה מ-6 מיליון נוסעים ברחבי העולם, הודיעה כי הפסיקה להפעיל את טיסותיה. זאת, בשל הפסדי עתק שרשמה החברה בשנה האחרונה ומחלוקת עם מנהל התעופה על חידוש תנאי הרישיון *  110 אלף נוסעים נתקעו מחוץ למדינתם ועוד 300 אלף הזמנות בוטלו * רשות התעופה האזרחית הבריטית הקימה אתר ייעודי ללקוחות מונרך ופועלת למציאת טיסות חלופיות * נציגי החברה בישראל: "אנחנו בשוק, קמנו לבוקר שחור. אנחנו מנסים להבין מה לעשות עם הנוסעים הישראלים"

    אלימות המשטרה: הנחיות חדשות במשטרה נועדו למנוע תיעוד אלימות שוטרים נגד חרדים * את המסמך הפיצה היועצת המשפטית למשטרה בעקבות סיקור הפגנות החרדים שתיעודן הביך את המשטרה, כך דווח הבוקר ב'הארץ'. * מפקד מרחב יהיה רשאי בין היתר למנוע "גישה לעיתונאי מלהגיע לזירת סיקור אליו מותרת גישת אזרחים". (אידישע פוסט)

    אבסורד: נשלח למאסר – "כי אין עבודות שירות שמתאימות לנכים" * בית המשפט הכריע כי הממונה על עבודות שירות בשב"ס ימצא לנאשם עבודת שירות שתהלום את נכותו ומוגבלותו הרפואית (nrg)

בטחוני

החות'ים: "בסיסי הצבא הישראלי באריתריאה נמצאים בטווח טילינו"

דובר המורדים החות'ים האשים את ישראל בכך שסייעה לקואליציה בראשות סעודיה, במלחמתה נגד תימן, והזהיר כי "בסיסי הצבא הישראלי באריתריאה נמצאים  בטווח טילינו" (מעריב)

מדיני

לראשונה מזה שנתיים: נציגי הרש"פ יגיעו לעזה – על מנת לקדם את ממשלת הפיוס

גורם מדיני פלסטיני שנפגש עם מנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר התרשם שהתקבלה בארגון החלטה עקרונית לוותר על השלטון האזרחי ברצועת עזה, אך להבטיח את עצמאות המערך הצבאי (הארץ)

חוץ

טבח בארה"ב

לפחות 50 הרוגים ו-400 פצועים חלקם במצב אנוש בפיגוע ירי בלאס וגאס; היורה בן 64 חוסל

במהלך אירוע מוזיקאלי סמוך לשדרה המרכזית של העיר, נפתחה אש מהקומה ה-32 ממלון במלון מנדליי ביי הסמוך. * כשהחל הירי, חלק מהנוכחים חשבו תחילה כי מדובר בזיקוקים. אך תוך זמן קצר התברר כי מדובר בהתקפה הנוכחים החלו להימלט כשהירי נמשך ורבים מהם נפגעו.

– המפגע, תושב מקומי בן 64, כשע"פ הדיווחים מדובר באמריקאי שהתאסלם, ומניעיו טרם ברורים * משטרת לאס וגאס: לפי הערכות היורה אינו מקושר לקבוצות מיליטנטיות * חשודה בסיוע ליורה נעצרה

– בעוד אזרחי ארה"ב מנסים להתאושש מאירוע הירי, שנסיבותיו לא ברורות, מתברר שרק לפני שנה ו-4 חודשים ארגון הטרור פרסם סרטון בו קרא "לא להבחין בין חיילים ואזרחים" (מעריב)

משאל העם בקטלוניה; ספרד: אם ידרשו עצמאות נשלול האוטונומיה מקטלוניה

אחר ספירת 42 אחוזים: 90% הצביעו בעד עזיבת ספרד 8% הצביעו נגד עצמאות. ו-2% מהקולות נפסלו * מאות אלפי קולות אינם נספרים בעקבות החרמת קלפיות בידי משטרת ספרד * רה"מ הספרדי דחה את המשאל והאשים: "מנהיגי קטלוניה ידעו שהם פועלים נגד החוק"

– פחות מיממה לאחר משאל העם השנוי במחלוקת הצביעו 90% מתושבי חבל הארץ "כן" לקבלת עצמאות מספרד – מאיימת מדריד כי אם ברצלונה תכריז על עצמאות היא תמנע ממנה את האוטונומיה * שר המשפטים הספרדי הודיע שחוקת המדינה מאפשרת פעולה נגד עצמאות חבל הארץ

– הנציבות האירופית: משאל העם בקטלוניה לא היה חוקי

– לאחר שכ-893 איש נפצעו במהומות בעקבות קיומו של משאל העם: נשיא קטלוניה: "דורש בדיקה של הפרת זכויות אדם"

ספינה שהובילה כמות גדולה של נשק צפון קוריאני נתפסה במצרים; דיווחים כי הנשק היה מיועד למצרים

במהלך חודש אב שיגרה ארה"ב מסר סודי למצרים על ספינה שהייתה רשומה כקמבודית עם תחמושת רבה של צפון קוריאה. מי שהיה אחראי על ההזמנה הם אנשי עסקים שתכננו למכור אותו לצבא המקומי * על אף שהעסקה נרקמה על ידי גורמים מקומיים, למצרים לא נותרה ברירה אלא לפעול ולפשוט על כלי השיט. המכס המצרי פשט על הספינה ומצא 30 אלף רקטות RPG שהוחבאו בבטן הספינה. * על פי הוושינגטון פוסט, תפיסת משלוח הנשק היא אחד המניעים לצמצום הסיוע של ארה"ב למצרים

    ארה"ב: נשיא ארה"ב יוזם תכנית להגדלת מכירות הנשק האמריקני בארצות חוץ * על פי פרסומים בארה"ב, הנשיא טראמפ יוזם תכנית להגדלת הייצוא הביטחוני של ארה"ב ומוכן לשם כך לבטל הגבלות על מכירת נשק שהטיל הנשיא הקודם אובמה (nrg)

    – ארה"ב תרכוש 150 מטוסי קרב שישמשו ביום אויב לאימון טייסים * בחיל האוויר האמריקני הוחלט להוציא אל הפועל תכנית רב-שנתית ורבת-אמצעים לרכש 150 מטוסי קרב מתוצרת מדינות אירופיות שישמשו מטוסי ביום אויב, ידמו מטוסי קרב של האויב, במסגרת טייסות AGRESSOR, 'טייסות אדומות' (nrg)

    – גארי קוהן: המס על רווחי חברות אמריקאיות בחו"ל יהיה בסביבות 10% * היועץ הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב אמר בראיון לרשת פוקס כי "השארנו הרבה מקום לסנאט לשנות את המספרים הללו" * המס על רווחי חברות אמריקאיות בחו"ל אמור לאזן חלק מהורדות המסים המתוכננות ברפורמת המס (בלומברג)

    – גשר עתיק פוצץ בלב ניו יורק * גשר שנבנה ב-1939 המחבר בין ברוקלין וקווינס נהרס אתמול על ידי הרשויות בפיצוץ מבוקר. במקומו יוקם מחלף חדש שכבר נפתח בחלקו לתנועה. (חדשות2)

    לבנון: דיווח: נאשמים חדשים בחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר (Ynet)

    מיאנמר: מיאנמר ובנגלדש יסדירו את שובם של הפליטים המוסלמים (וואלה)

    מלזיה: החל משפטן של החשודות בהתנקשות באחיו החורג של שליט צפון קוריאה, טוענות כי חשבו שהן משתתפות במתיחה

    סוריה: הארגון הסורי לזכויות אדם: לפחות 3,000 בני אדם נהרגו בחודש האחרון – הקטלני ביותר מתחילת מלחמת האזרחים

    – דיווח: 7 אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפת מל"ט אמריקני בסוריה

    צרפת: המחבל ממארסיי שוחרר ממעצר יומיים לפני הפיגוע (וואלה)

    – היום יחל משפטו של אחיו של המחבל מהפיגוע בבית הספר היהודי בטולוז

צרכנות

    תוספת זמן לחייבים: חברת החשמל תוגבל בניתוק לקוחות * רשות החשמל פירסמה תוכנית להסדרי תשלום חובות שצפויים להקטין את כמות ניתוקי החשמל * יאסרו ניתוקי חשמל למעל מיליון איש בהם בעלי מכשירים מצילי חיים וניצולי שואה * ח"כ כבל: "לא מספיק" (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן