Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 08 באוקטובר, 2017

ג'וליאן המלך, דינוטרקס 2, DIY עם יואב ולאון 4, המכוניות שעשו את אמריקה, ספילברג, פארק היורה, אוכל: כשמדע הופך לטעם, חושי העל של החיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

08:15 ג'וליאן המלך 3 | All Hail King Julien 3, ערוץ הילדים

המלך ג'וליאן חוזר למקום האמיתי בעונה חדשה, שבה ינסה להחזיר את כס המלוכה לידיו לאחר שהודח ממנו. כל זאת יחד עם עוזרו הנאמן מוריס, וכמובן שלא נשכח את המעריץ המושבע, מורט.

13:15 דינוטרקס 2 | Dinotrux 2, ערוץ הילדים

ההרפתקאה פרה-ההיסטורית בעונה חדשה. טאי רקס, טירנוזאורוס טרקס עוצמתי, וחברו הטוב רביט, כליטאה חדה כתער מאחדים כוחות בפעם כדי לבנות עולם גדול יותר וטוב יותר, ולהילחם נגד הדינוטרקס הגדול והרע מכולם, דיסטראקטס, שמאיים להרוס כל דבר שהם בונים.

15:00 DIY עם יואב ולאון 4, ערוץ Zoom

סדרת ה'עשה זאת בעצמך' שהפכה ללהיט לכל נער ונערה מתבגרים, חוזרת בעונה רביעית.

21:45 המכוניות שעשו את אמריקה | The Cars that Made America, ערוץ ההיסטוריה

דוקו-דרמה היסטורי בשלושה חלקים, המגולל את סיפורם המרתק של האנשים מאחורי המכוניות האייקוניות ביותר בהיסטוריה האמריקנית. המצאת כלי הרכב ותחילת הייצור ההמוני שלו, שינו ועיצבו מחדש את פניה של ארצות הברית (והעולם כולו). עסקי המכוניות הוכיחו מחד שניתן להוליד אימפריות, ומאידך – להרוס את פרנסתם וחייהם של יצרנים בעלי חלום שכשלו בדרך. עד היום, לא נחשף הסיפור האמיתי של האנשים מאחורי ההגה – יצרני רכב מיתולוגיים כמו הנרי פורד, וולטר קרייזלר, האחים דודג', לי אייאקוקה, ג'ון דלוריאן ו-וויליאם דוראנט. החל מייצור המכונית האמריקנית הראשונה בראשית המאה ה-20 ועד לעידן רכבי הספורט בעלי המנועים רבי-העוצמה משנות השבעים, תולדות תעשיית הרכב האמריקנית עמוסות דמויות מרתקות, חלקן אפלות, גאונים ומצליחנים, לצד אנשים שאפתניים ומגלומנים שנכשלו – אך עובדה אחת נותרה קבועה – האופן שבו המכונית שינתה את חיינו בכל סיבוב, בכל פנייה של ההיסטוריה האנושית המודרנית.

22:00 ספילברג | Spielberg, ערוץ Yes דוקו

חשיפה יוצאת דופן, שעדיין לא נראתה של אחד מהקולנוענים המפורסמים ביותר בעולם – סטיבן ספילברג ושל הקריירה הענפה שלו. לאורך 50 שנות עבודתו יצר ספילברג עשרות סרטים פורצי דרך. הבמאית והמפיקה זוכת הפרסים, סוזן לייסי (שהפיקה גם את "ג'אניס: ילדה קטנה עצובה"), מביאה מבט מקיף הסוקר את הפילמוגרפיה העשירה שלו וחושפת איך חוויותיו האישיות של ספילברג שירתו את עבודתו והשפיעו עליה לאורך השנים. ספילברג פותח את ליבו אל מול המצלמה ומספר על ילדותו המתוקה-מרירה, על אובססיית החיים שלו עם תעשיית הקולנוע, על עבודתו המוקדמת כילד פלא בטלוויזיה, תקופת ראשית פרסומו לאחר בימוי של בלוקבאסטרים בלתי נשכחים, המעבר המאוחר לסרטים יותר דרמטיים ורציניים והיחסים האישיים והמקצועיים שטיפח לאורך השנים. בסרט משולבים גם ראיונות עם בני משפחתו של ספילברג, עם חברים וקולגות, קטעים בלתי נשכחים מסרטיו וארכיונים נדירים של מאחורי הקלעים מסרטיו המפורסמים, ביניהם "מלתעות", "אי.טי. – חבר מכוכב אחר", "שודדי התיבה האבודה", "פארק היורה", "רשימת שינדלר", "להציל את טוראי ריאן", "גשר המרגלים" ואחרים. הסרט נערך מתוך 30 שעות ראיונות עם הבמאי וצילומים של יותר מ-80 כוכבי קולנוע שעבדו עם ספילברג, בינהם – דרו ברימור, לאונרדו דיקפריו, קייט בלאנשט, אופרה ווינפרי, טום הנקס, הריסון פורד, ליאם ניסן וכוכבים רבים אחרים. 143 דקות, ארה"ב, 2017.

22:00 פארק היורה | Jurassic Park, ערוץ Yes3

אחד מסרטיו המצליחים ביותר של סטיבן ספילברג. סרט ההרפתקאות פורץ הדרך שנעשה על פי ספרו של מייקל קרייטון, שהביא לדינוזאורים את הקאמבק הגדול ביותר ב-70 מיליון השנים האחרונות. צוות מדענים מגיע לאי מרוחק, שבו הוקם פארק עם דינוזאורים משובטים חיים. כשהעניינים יוצאים משליטה, הסיור הופך למסע הישרדות. הסרט הפך בזמנו למצליח ביותר בכל הזמנים וזכה בשלושה פרסי אוסקר. שחקנים: ג'ף גולדבלום, סם ניל, לורה דרן. ארה"ב, 1993. חוויה אדירה של אפקטים, אימים, מתח והפתעות. מהסרטים המשפיעים והמרשימים שיצאו בשנות התשעים. ציון: 

22:00 אוכל: כשמדע הופך לטעם | Food: Delicious Science, ערוץ Hot8

סדרה חדשה מבית ה-BBC, החושפת בעזרת כלים מדעיים חדשניים את כל המרכיבים החבויים במזון על מנת להבין כיצד המזון מזין אותנו וכיצד אנחנו ממקסמים את המרכיבים האלה לטובתנו. בשלושת פרקי הסדרה מכירים את הפחמימות העיקריות: אורז וחיטה, וכיצד האדם מפיק מהן את מרב האנרגיה. החלבונים והשומנים שנחוצים לתפקוד הגוף, ואיך האדם השלים את המינרלים והוויטמינים החסרים לו מפטריות – מהסוג המזיק ומהסוג הטעים. כמו כן, חמשת הטעמים שבלוטות הטעם שלנו קולטות: מלוח, מתוק, חמוץ, מר ואומאמי. גם לריח יש תפקיד חשוב בסינון המאכלים ובשיפור ההנאה.BBC ,2017.

23:00 חושי העל של החיות | Animal Super Senses, ערוץ Hot8

תארו לעצמכם שניתן 'לראות' צלילים, להריח אוכל שנמצא עמוק מתחת לאדמה או לצפות בעולם בהילוך איטי. סדרה זו לוקחת למסע מעבר לגבולות התפיסה האנושית וחוקרת את העולם יוצא הדופן של חושי בעלי החיים. איך פילים יכולים לשמוע סופות רעמים ממרחק עשרות קילומטרים, איך דבורים מתקשרות באמצעות פורומונים מורכבים ועוד.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן