Skip to content

האיש ששווה מיליונים – שודד הברינקס, נעצר בחשד להחזקת כסף מזויף

אילן קופרמן סגל, נעצר בחשד לאחזקת שטרות מזויפים של 200 ₪. בית המשפט החיפאי שחררו בתנאים מגבילים. המשטרה עדיין מחפשת את הכסף שנעלם ב - 2003
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אילן קופרמן סגל הידוע גם  כ"שודד הברינקס", נעצר השבוע בחיפה בחשד שהחזיק בשטרות מזויפים של  שקל ושוחרר היום (שישי) למעצר בית בתום דיון בבית משפט השלום בחיפה.
עו"ד יאיר נדשי, שייצג בדיון את קופרמן מטעם הסנגוריה הציבורית מסר כי הוא שיתף פעולה עם חוקריו ומסר את גרסתו לאירועים. "בית המשפט קיבל את עמדתנו והורה על שחרורו בתנאים מגבילים", נמסר בנוסף.

קֹופרמן שוחרר מהכלא בשנת 2014 לאחר שריצה 11 שנות מאסר בגין שוד משאית של חברת הובלת הכספים באוגוסט 2003. במסגרת משפטו הסכים קופרמן סגל להחזיר 900 אלף שקל מתוך הסכום ששדד. אולם, מרבית הכסף ככל הנראה הוחבא במקום מסתור. לאחר שחרורו החל מצוד אחר 14 שקי כסף שהורשע בגניבתם – בסכום שהוערך בכ-4.7 מיליון שקל. המשטרה, חברת הביטוח של "ברינקס" וכן גורמים עבריינים פתחו בניסיונות לאתר את הכסף. מלבד הסכום שהוחזר, לא ידוע היכן יתרת הכסף הגנוב. שמועות גורסות כי הכסף הוחבא בבית קברות בחיפה או בבית אמו. קופרמן-סגל עצמו הסתפק בתשובה לשאלת עיתונאי: "הכסף במקום בטוח".

אילן קופרמן סגל
אילן קופרמן סגל

בקיץ 2003 רוקן קופרמן-סגל רכב משוריין ונמלט עם קרוב לחמישה מיליון שקלים במזומן. שבוע קודם לכן הוא התקבל לעבודה בברינקס, חברת בלדרות הכספים שבין בעליה – הבנקים הגדולים. הוא נרשם בתעודת זהות מזויפת תחת השם שגיא אונגר. הוא אפילו עבר בהצלחה פוליגרף אחרי ששתה חצי בקבוק ערק ולעס מסטיקים כדי להסתיר את הריח. במהלך הנסיעה במשאית שהובילה את שקי הכסף הרבים ניצל קופרמן סגל רגע שבו המאבטח הנוסף ירד מהמשאית כדי לאסוף כסף מסניף חברת "אגד" בקריית חיים ונמלט עם המשאית מלאת המזומנים, שאותה נטש בהמשך בצד הדרך. משם הוא נסע כחצי קילומטר, ועבר עם השקים לרכב אחר. חלפו עוד שעתיים יקרות עד שחברת הברינקס הבינה כי היא נשדדה. "יצרו עמו קשר והוא אמר להם לא לדאוג כי הוא רק קפץ למלא מים ברכב שהתחמם. הם האמינו לו", הסביר בזמנו רב-סמל בכיר מאיר ממן, ראש צוות חקירת השוד . "חסמנו את מעברי הגבול, הפצנו את תמונתו והכרזנו עליו כדרוש לחקירה".

רכב הברינקס שנשדד (ארכיון: צילום מסך חדשות 2)
רכב הברינקס שנשדד (ארכיון: צילום מסך חדשות 2)

חלף עוד זמן יקר עד שהמשטרה גילתה מיהו השודד: אילן קופרמן-סגל, תושב חיפה. אביו של האיש ריצה עונש מאסר, אמו סבלה מבעיות נפשיות. מסתבר כי עד השוד הגדול הוא הספיק לעקוץ את הביטוח הלאומי, אבל לא ישב בכלא בגין כך.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן