Skip to content

ח"כ טיבי: במשטרה המליצו לשר ארדן לפעול נגדי – זו שערורייה

היום נודע כי חבר הכנסת מהרשימה המשותפת ביקר באתר הקדוש בעת משבר המגנומטרים, למרות האיסור ובעקבות כך הוצע לשר לביטחון פנים "לפעול בנושא בכלים שיש לו", כך לפי גל"צ. דוברו של ארדן מכחיש טענה זו בתוקף - "אף גורם במשטרה לא ביקש מהשר לפעול נגדו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שחבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) עלה להר הבית בסוף חודש יולי האחרון, במהלך משבר המגנומטרים שבמסגרתו התעמתו כוחות הביטחון עם מתפללים במקום, מתברר הבוקר (שני) כי במשטרה סברו אז שיש לנקוט בצעד מרתיע נגד טיבי, ולשם כך נעשתה פנייה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, בה הומלץ לו "לפעול בנושא בכלים שיש לו", כך לפי גל"צ.

דובר השר ארדן הכחיש בתוקף כי המשטרה פנתה אל השר. "אני הייתי נוכח בישיבה",  אמר נעם סלע, דובר השר לביטחון פנים, "ובשום זמן שהוא המשטרה לא פנתה וביקשה את התערבות השר כנגד חבר כנסת טיבי בוועדתך האתיקה או בכלל. המשטרה ציינה באותה ישיבה כי לה אין כלים לפעול מול חברי כנסת שעולים אל הר הבית למסגד אל אקצה", אמר הדובר.
במשטרה טענו אז שההחלטה הזו גרמה להתססה רבה בקרב המתפללים המוסלמים, אך למשטרה אין סמכות במקרה הזה מול חבר כנסת מכהן, ובשל כך פנו גורמים בגוף הביטחון לשר ארדן בנושא, ואמרו לו: "אנחנו לא יכולים לנקוט נגדו בצעדים, אך ככל שיש לך כלים לעשות זאת אנחנו ממליצים לעשות זאת".

ח"כ אחמד טיבי סבור אחרת ולדבריו: "לבקש ולדרוש מהשר (לביטחון פנים) נגד חבר כנסת שיש לו חסינות, על דבר שהיא אומרת שאין בו עבירה פלילית, זו התערבות בוטה בעבודתו של חבר הכנסת"
בעבר הלא רחוק מנעה ועכבה המשטרה מבעד חברי הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי), ח"כ יהודה גליק (ליכוד) וחברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד – הרשימה המשותפת) להיכנס אל הר הבית.

מביקורו של טיבי בהר הבית ובאל אקצה (צילום: באדיבות לשכת חבר הכנסת)
מביקורו של טיבי בהר הבית ובאל אקצה (צילום: באדיבות לשכת חבר הכנסת)
צילום: באדיבות לשכת חבר הכנסת
צילום: באדיבות לשכת חבר הכנסת
זהו הבית שלי - אחמד טיבי באל אקצה (צילום: באדיבות לשכת חבר הכנסת)
זהו הבית שלי - אחמד טיבי באל אקצה (צילום: באדיבות לשכת חבר הכנסת)

אלא שבמקרהו של טיבי, כך נודע למגפון, נוצרה סיטואציה בה חבר הכנסת ניצל כניסת אלפים, עם פתיחת השערים להר הבית לאחר הסרת המגנומטרים ונכנס מבלי שזוהה על ידי המשטרה. מסיבה זו הוא לא עוכב בידי המשטרה.  בדבריו מאושש ח"כ טיבי את התרחיש הזה באומרו בסרטון המובא כאן: "אני מוסלמי, זה הבית שלי ואני אכנס אליו מתי שאני רוצה (…) מה עוד שאני נכנסתי  יחד עם אלפים כאשר נפתחו השערים ואמשיך לעשות זאת גם בעתיד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן