Skip to content

נקיון יסודי בנמל – אפשרי לחלוטין – עובדה

אין זה פרוייקט פשוט לנקות נמל בסדר גודל שכזה, ביום העמוס ביותר בשבוע מתיירים , אירועים, הפגנות, שוק דגים, שוק פרחים ואירועים נוספים. לאופרציה נרתמו כל מועדוני השייט והדייג ותרמו את הפלטפורמות הפרטיות מהם יוצאים ונכנסים המתנדבים שותים משהו וחזרה לעבודה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אופרציה מרשימה בהיקפה החלה הבוקר בנמל הישן (משמש רשמית כנמל כבר 2600 שנה) במארסיי, אחד הנמלים המפורסמים בעולם. מאות מתנדבים, צוללנים, סייענים וסירות עוסקים בנקיון יסודי של הנמל.

צוללנים חוזרים מעוד סיבוב - צילום: עמית מנדלזון

נקיון יסודי פירושו הן כל מה שצף על המים, מתחת למים וכמובן כל פיסת לכלוך מסביב לנמל.  מיכלי פסולת ענקיים הוצבו מסביב לשפת הנמל והם מתמלאים באוצרות הנמשים מהמים, בקצב מהיר.

מיכל שעלה על גדותיו - צילום: עמית מנדלזון

הנמל הישן במארסיי הוא פנינה הסטורית ותיירותית, שלא לדבר על אלפי הסירות העוגנות בו. הוא הוא מרכז העיר האמיתי ומסביבו הוקמה העיר. אליו הגיעו היוונים תושבי פוסיאה שבטורקיה לפני למעלה מ-2600 שנה וממנו צמחה וגדלה העיר לכל הכיוונים.

סירת הלוגיסטיקה לצוללנים - צילום: עמית מנדלזון

אין זה פרוייקט פשוט לנקות נמל בסדר גודל שכזה, ביום העמוס ביותר בשבוע מתיירים , אירועים, הפגנות, שוק דגים, שוק פרחים ואירועים נוספים. לאופרציה נרתמו כל מועדוני השייט והדייג ותרמו את הפלטפורמות הפרטיות מהם יוצאים ונכנסים המתנדבים, שותים משהו וחזרה לעבודה.

רובוט נשלט מרחוק לניקוי פני המים - צילום: עמית מנדלזון

רובוטים נשלטים מרחוק מנקים את פני המים מכל הבקבוקים, המיכלים והכוסות הצפים בו בדרך כלל. אבל גולת הכותרת הם החפצים הנמשים מהמים: עד לשעות הצהרים נמשו כעשרה זוגות אופניים, אופנוע אחד, עשרות יחידות של מחסומי משטרה שאלוהים יודע כיצד הגיע למים בכמויות שכאלו, כסאות, שולחנות, עגלות תינוקות, אקדח עם תחמושת ומכונית אחת שעדיין לא נמשתה וממתינים למנוף מיוחד עבורה.

אופנוע שנמשה הבוקר - צילום: עמית מנדלזון

את כל הפסולת האורגנית במילא כבר ינקו השחפים, את הפסולת מעשה ידי אדם הרבה יותר קשה לנקות, אבל אפשרי. עובדה.

לפחות 10 זוגות אופניים - צילום: עמית מנדלזון

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן