Skip to content

מארסיי – זירת הקרב בין הפשיסטים לאנטיפה

עוד נסיון של האנטי פשיסטים במארסיי שסיסמתם מסיליה - אנטי פשיסטה (מספרדית: מארסיי אנטי פשיסטית) להגיע למשרדי הארגון האולטרא ימני ה- Action Francaise. סוכל על ידי הגנה מסיבית של המשטרה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלב ליבן של שכונות מרכז העיר הליברליות תקוע קוץ. משרדי הארגון הפשיסטי Action Francaise. ה-AF הוא למעשה התנועה הפשיסטית הראשונה בהיסטוריה של אירופה ונוסדה בשנת 1899 כתגובת נגד להתגייסות האינטלקטואלים הליברלים להגנה על אלפרד דרייפוס. מהר מאוד הפכה התנועה לאנטי מהפכנית, דהיינו התנגדה לתהליכים שהביאה המהפכה הצרפתית, ותמכה במלוכנות האזורית שהייתה נהוגה בפרובינציות המקוריות שהרכיבו את מה שהיום צרפת, בטרם שיטת המחוזות שהונהגה מאוחר יותר. התנועה התפתחה, הקימה עיתון משלה ומרכז "מחקר" עצמאי, מאוחר יותר תמכה התנועה במשטר וישי, ששיתף פעולה עם הנאצים וכמו כן במשטרו של המרשל פטן. הלכה למעשה מדובר בתנועה שמקומה על המפה הפוליטית הוא הרחק ימינה ממפלגתה של מרין לה פן החזית הלאומית ממנה פוחד כל כך העולם.

חברי ארגון ה-AF בסיטואציה אופיינית - צילום: עמית מנדלזון

העברתם של משרדי התנועה אל לב ליבו של הליברליזם המארסייאני היווה טריגר לעוד הפגנה טעונה במיוחד, שריכזה כוחות משטרה רבים למניעת מגע בין האנטיפה דהיינו האנטי פשיסטים, לבין חברי ארגון ה-AF. שמצאו עצמם נצורים אך מוגנים מאחורי מסות של שוטרים.

המשטרה מול האנטיפה - צילום: עמית מנדלזון

כ-200 מפגינים חברי ארגון האנטיפה והצעירים הקומוניסטים התייצבו להפגנה ועמם כמה מדיירי השכונה, במטרה ליצור מגע עם כמה עשרות גלוחי הראש של ה-AF, אך מחסומים מסיביים של המשטרה מנעו זאת.

האנטיפה - אנטי- פשיסטים - צילום: עמית מנדלזון

נצחון השמאל הליברלי במרכז מארסיי הפך את העיר לזירת מאבק מרכזית בין האנטיפה המעודדים מתמיכת תושבי שכונות מרכז העיר, לבין חברי ה-AF שהעברת משרדיהם לשכונה מהווה פרובוקציה מכוונת שמעסיקה ועוד תעסיק רבות את המשטרה.

מוגנים על ידי המשטרה חברי ה-AF - צילום: עמית מנדלזון
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן