Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 16 אוקטובר 2017 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה    12  איש ובתוכם 2 קמיני מה.ףל נמרו בחשד שמעלו בכספים במהלך שנים ארוכות.  (חדשות) הלילה: שתי רקטות נורו מסיני לעבר עוטף עזה, בחסדי שמים אין נפגעים (בטחוני)    אחרי משאל העם: צבא עיראק פלש לכירכוכ שבשליטה כורדית; הכורדים: לפחות 7 נהרגו (חוץ)    נשיא קטלוניה עונה לאולטימטום של ספרד בתשובה מעורפלת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

   12  איש ובתוכם 2 קמיני מה.ףל נמרו בחשד שמעלו בכספים במהלך שנים ארוכות.  (חדשות)
הלילה: שתי רקטות נורו מסיני לעבר עוטף עזה, בחסדי שמים אין נפגעים (בטחוני)

   אחרי משאל העם: צבא עיראק פלש לכירכוכ שבשליטה כורדית; הכורדים: לפחות 7 נהרגו (חוץ)

   נשיא קטלוניה עונה לאולטימטום של ספרד בתשובה מעורפלת וקורא "לפתוח בשיחות שיימשכו 60 יום" (חוץ)

   שיבושים בנתב"ג: עובדים זמניים קיבלו מכתבי שימוע ופתחו בעיצומים (חדשות)

2 חרדים נעצרו ע"י רשויות הצבא (חרדים)

חדשות

2 קציני צה"ל בדרגות סא"ל -רס"ן ועוד 10 אזרחים נעצרו הבוקר בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. העצורים חשודים כי במהלך שנים שלשלו לכיסם כסף רב. על פרטי החקירה וזיהוי החשודים הוטל צו איסור פרסום (מגפון ניוז)

שיבושים בנתב"ג: עובדים זמניים קיבלו מכתבי שימוע ופתחו בעיצומים

כ-250 עובדים זמניים במחלקות מיון ושינוע מזוודות שנקלטו בכדי לתגבר בעומסי הקיץ קיבלו מכתבי זימון לשימוע לקראת הפסקת עבודתם ופתחו בעיצומים מה שגרם לעיכובים בהמראות וביציאתם של נוסעים שנחתו * עיכובים של כ-40 דקות מורגשים מאז אתמול בערב אך בשלב זה אין עיכובים בלוח הטיסות, למעט חלק שעוכבו במשך כחצי שעה * נוסע שהמריא לפריז בלי הכבודה: "אפעיל ביטוח ואקנה חליפות חדשות"

    אסיר ירצה שנתיים נוספות בכלא בגלל טעות ביורוקרטית * בגלל שגיאה טכנית, כספי הפיצויים שהפקיד האסיר הופקדו בחשבון אחר. עקב כך הורעו גם תנאי אחזקתו ושחרורו — וכעת הסוגייה עומדת לפתחו של בית המשפט העליון (הארץ)

    משרד התפוצות השהה הקמת מאגר נתונים של הסטודנטים היהודים בארה"ב * הפרויקט שואף לאסוף מידע על כ-350 אלף סטודנטים למטרת קירוב צעירים יהודים לישראל. שעות לאחר פרסום התוכנית ב'הארץ', החליטה חברת בת של משרד התפוצות להשהות את התוכנית (הארץ)

2 בני ישיבה תלמידי ישיבת פוניבז' נעצרו הלילה בדרכם לירושלים והועברו לידי המשטרה הצבאית. המשפט בעניינם צפוי להתקיים בשעות הקרובות. * בהודעה שפורסמה במגזר החרדי נאמר: "הכונו למערכה האדירה שתרעיש עולם ומלואו". (אידישע פוסט)

פוליטי

נתניהו: "ממתי ביקורת על הדלפות היא פגיעה בשלטון החוק?"

ראש הממשלה הגיב לטענות המשטרה כי היא מושפעת מביקורת נגדה, ועל כן ביקורת על הדלפות לא חוקיות או העסקה בעייתית של יועץ פוליטי במליונים נחשב כשיבוש הליכי חקירה – "ממתי ביקורת על העסקה בעייתית של יועץ פוליטי במיליוני שקלים היא פגיעה בשלטון החוק? עוד פייק ניוז"

בטחוני

הלילה: שתי רקטות נורו מסיני לעבר עוטף עזה – מספר רקטות נורו הלילה מחצי האי סיני לעבר המועצה האזורית אשכול. תושבים דיווחו על אזעקת צבע אדום שנשמעה באזור וקולות פיצוץ. נפילה אחת זוהתה מחוץ ליישוב במועצה. בחסדי שמים אין נפגעים. * ראש המועצה: "לעצור את הירי גם כשהוא מגיע מסיני" * מוקדם יותר דווח כי 24 פעילי דאעש ושישה חיילים מצרים נהרגו בקרבות בסיני, ובמערכת הביטחון בודקים קשר בין ירי הרקטות ללחימה בין הצבא המצרי לדאעש (מגפון ניוז)

אמש כוחות צה״ל מחטיבת ״בנימין״ בשיתוף מג"ב עצרו שלושה מידי אבנים מהכפר כובר אשר הופללו כאשר יידו אבנים על מתיישבים במהלך טיול באיזור הכפר ג׳יביא לפני כחודשיים.

במהלך סריקות של כוחות צה״ל למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים, תפסו הכוחות בחטיבה המרחבית "בנימין" בשיתוף משטרת ישראל כלי נשק מסוג m16 ובחטיבה המרחבית "עציון" שני אקדחים * הממצאים הועברו לכוהב"ט.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג״ב ומשטרת ישראל באיו״ש 12 מבוקשים אשר חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט * המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט.

מדיני

    הקשחת עמדות מול הפיוס ברשות? הקבינט יתכנס הבוקר * השר בנט סבור שיש לנקוט צעדים חריפים נגד חמאס והרשות הפלסטינית, מתוך חשש שעמדה רפה של ישראל תאותת לקהילה הבינלאומית כי ניתן לקיים קשרים עם ארגון הטרור. * לשכת רה"מ דרשה מהפלסטינים את שחרור הישראלים המוחזקים אצלה (nrg)

חוץ

אחרי משאל העם: צבא עיראק פלש לכירכוכ שבשליטה כורדית; הכורדים: לפחות 7 נהרגו

שלושה שבועות לאחר שאזרחי כורדיסטן הודיעו כי הם מעוניינים להתנתק מעיראק, החל הצבא העיראקי לפעול במחוז הפורש. ראש הממשלה העיראקי חיידר אל-עבאדי הורה לכוחות הצבא להשתלט על שטחי שדות הנפט בכירכוכ, לאחר שלטענתו כניסתם מטורקיה של פעילי המחתרת הכורדית לאזור הייתה "הכרזת מלחמה". * ראש הממשלה העיראקי אמר כי הוא מוכן לחלוק את השליטה בעיר עם הכורדים, וציין כי הצבא לא נתקל בהתנגדות. עם זאת, כלי תקשורת כורדים מדווחים על חילופי אש כבדים בין הצדדים * מפקדים בפשמרגה מדווחים על ירי רקטות ונפגעים רבים. כתבי התקשורת מדווחים על אש ארטילריה שנורתה לעבר הכורדים

– צבא עיראק: "השתלטנו על התשתיות בעיר הכורדית כירכוכ"

– דיווח: לוחמי הפשמרגה נסוגים מעמדותיהם מדרום לעיר כירכוכ

– הצבא העיראקי: כבשנו את הבסיס הצבאי של העיר כירכוכ מידי הפשמרגה

– ארה"ב: "מודאגים מאוד מהדיווחים על עימותים בין צבא עיראק לכורדים"

נשיא קטלוניה עונה לאולטימטום של ספרד בתשובה מעורפלת וקורא "לפתוח בשיחות שיימשכו 60 יום"

פוג'דמון שלח הבוקר מכתב לראש ממשלת ספרד רחוי ובו ביקש להיפגש בהקדם האפשרי כדי לדון במצב במחוז. עם זאת סרב לענות באופן ישיר אם ילך להיפרדות, למרות פקיעת האולטימטום * ראש ממשלת ספרד דרש מהנהגת חבל הארץ להבהיר עד היום באופן ברור האם אכן יכריזו על עצמאות

    הילרי קלינטון: "מפחדת שטראמפ ישגר נשק גרעיני באופן חד צדדי" (חדשות10)

    איראן: "נאום טראמפ הפר את הסכם הגרעין" * שר החוץ האיראני האשים את הנשיא האמריקני כי הפר את הסכם הגרעין * בראיון שהעניק לכלי תקשורת באיראן אמר: "אם הסכם הגרעין יתפוצץ, איש לא יאמין יותר לארצות הברית סביב שולחן המשא ומתן" (ישראל היום)

    אוסטריה: קורץ בן ה-31 נבחר לקנצלר אוסטריה * בתום ספירת 90% מהקולות בבחירות באוסטריה עולה כי שר החוץ הצעיר וראש המפלגה השמרנית יהפוך להיות המנהיג הצעיר ביותר באירופה. בשלב זה עדיין מתמודדות על המקום השני המפלגה הסוציאל-דמוקרטית ו"מפלגת החירות" מהימין הקיצוני, שככל הנראה תיבחר לשבת עם מפלגתו של קורץ בקואליציה (חדשות2)

    – קנצלר אוסטריה הנבחר: לא שולל הקמת ממשלת מיעוט

    אירלנד: כל בתי הספר ייסגרו היום בשל החשש מהסופה אופליה

    ארה"ב: מושל קליפורניה: "ההרס בלתי ייאמן. זו אימה שאף אחד לא יכול היה לדמיין" * השריפות הקשות עדיין משתוללות ברחבי המדינה זה השבוע השני ברציפות. מניין ההרוגים עומד על יותר מ־40 בני אדם, ומאות תושבים נעדרים. (מעריב)

    – השריפה הקטלנית בקליפורניה מכלה את תעשיית היין באזור * השריפה החמורה ביותר שהתפשטה במדינה גבתה את חייהם של 40 בני אדם, ופוגעת גם בעסק המשגשג של המדינה, תעשיית היינות, המעסיקה למעלה מ-100 אלף עובדים (ניו יורק טיימס)

    גרמניה: מפלגתה של מרקל ספגה תבוסה בבחירות מקומיות

    הפיליפינים: מנהיג דעא"ש בדרום-מזרח אסיה חוסל על ידי הצבא בעיר מראווי. יחד איתו נהרג אחד ממפקדי המיליציה של המורדים. * שר ההגנה: "הקרבות בעיר קרובים לסיום. ייתכן שנודיע על סיום העוינות בעוד יומיים"

    ונצואלה: הישג לנשיא מדורו בבחירות המקומיות. מקורבי הנשיא זכו ב-17 מתוך 23 משרות המושלים במדינה, אף שסקרים חזו ניצחון גדול למועמדי האופוזיציה. * האופוזיציה דחתה את התווצאות בטענה לזיופים * התוצאות מעמידות בספק שהדיאלוג שהחל בין הצדדים בחודש שעבר יחודש

    סומליה: עלה ל-276 מספר ההרוגים בפיגוע בבירה מוגדישו

    סין: שי ג'ינפינג הפך מהנשיא החזק בסין לנשיא החזק בעולם * קונגרס המפלגה הקומוניסטית שיתכנס השבוע עשוי לחזק את כוחו של ג'ינפינג, אך לא בטוח שהצלחתו תועיל לבעיות של סין. * הנשיא הדומיננטי ביותר מאז מאו דזה דונג שואף להנהיג את העולם (בלומברג)

    ספרד: 2 בני אדם נספו בשריפות הענק במחוז גליסיה בצפון-מערב המדינה

    קוריאה: ארה"ב ודרום קוריאה החלו באימון ימי משותף מסביב לחצי האי הקוריאני

בריאות

    שלושה מקרים של קדחת המערות נתגלו אצל ילדים מהיישוב כפר אלדד (מעריב)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן