Skip to content

תערוכות חדשות בגלריות האקדמיה

מוסדות החינוך האקדמיים פותחים את שנת הלימודים עם תערוכות חדשות. המכללה האקדמית גורדון בחיפה מציגה את חיים טופול הצייר, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע מציגה תערוכות העוסקות בנוף האורבני הבאר שבעי ובעבודות טלאים גאומטריים וגלריית בית ספר בסיס לאמנות שבהרצליה נותנת במה עם מבט לעתיד, לבוגרי מגמות אמנות בבתי ספר תיכוניים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"על הבמה עם טופול"

תערוכת יצירותיו של השחקן והאמן חיים טופול, במכללה האקדמית גורדון לחינוך, חיפה. פתיחת התערוכה 15/10/17, התערוכה תוצג עד סוף ינואר 2018. אוצרת התערוכה: רבקה ויס-בלוק

מאיר מרגלית, יליד פולין, 1906-1974, עלה לארץ ב1922. מצוייר בתפקיד חייו 'החייל האמיץ שוויק'. שיחק כל חייו ב'האהל', עד סגירת התיאטרון, ואז עבר ל'הבימה'.

המדור לתרבות ואמנות באקדמית גורדון מארח את תערוכת יצירותיו של השחקן והאמן חיים טופול. טופול, רשם וירטואוז, הרושם דיוקנאות רבי השראה מציג בתערוכתו "על הבמה", דיוקנאות ברישום ובצבע של יצירותיו המתבססות על תפקידי הבמה שלו, דיוקנאות של שחקנים עמיתים ושל ידידיו הרבים מן העולם התרבותי הסובב אותו. חיים טופול הינו עמית כבוד של האקדמית גורדון.

כתובת: האקדמית גורדון, רח' טשרניחובסקי 73, חיפה טל. 04-8590111

**********

לינדה בר-און: ימה וקדמה / הילה שפיצר: ציורים מבאר שבע

המחלקה לאמנויות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב פותחת  2 תערוכות חדשות. פתיחה חגיגית: יום רביעי, 25 באוקטובר 2017 בשעה 18:00. אוצר: פרופ' חיים מאור

הילה שפיצר: ציורים מבאר שבע

בשנים 2017-2013 שהתה הילה שפיצר בעיר העתיקה בבאר שבע; תחילה  כאמנית-אורחת בסטודיו שניתן לה במסגרת מעבדת "רד-ליין" ובהמשך כפעילה חברתית וכאמנית מעורבת, בניסיון ליצור שם מסגרות ליצירה אמנותית צעירה ומבוגרת.

מבני השיכון המאורכים בשכונותיה השונות של באר שבע מורכבים מעשרות "קופסאות מגורים" קטנות, זהות לכאורה. יחדיו הם נראים כרקמה עירונית אחת, אחידה. בפועל, מי שמתבונן בהם בקפידה – כמוה – מגלה כי ההבדלים הקטנים בין קופסה לקופסה מעידים על הדיירים, על טעמיהם והעדפותיהם ועל שיני הזמן ואיתני הטבע, שהותירו את חותמם על פני השטח החיצוניים של המבנים.

הילה שפיצר

הילה שפיצר שוטטה בין השיכונים, חמושה במצלמה, וצילמה אותם פרוסות, פרוסות, בדומה לסריקת סי.טי. ". היא הנציחה עציצים, שלטים, כבסים, שיבוצי אבנים, גריד של חלונות ומרפסות, התזות טיח וצבע על קירות ושאר עקבות של חיים אנושיים. הצילומים תורגמו לסקיצות בעפרון ועפרונות צבעוניים ומאוחר יותר הוגדלו לפורמטים מאורכים בצבעי שמן על בד. בעשורים האחרונים, אמנים רבים בארץ ובעולם מתבוננים במבט ביקורתי על שיכוני המגורים להמונים, שנבנו בסגנון מודרני-ברוטליסטי. ביצירותיהם, הם מייצגים את האתרים הללו, שהפכו למוקדי פשע ומסכנוּת של אוכלוסיות מהגרים או מוּכֵּי גורל, בכל אפרוריותם, עליבותם, הזנחתם וניכורם. מבטה של הילה שפיצר – שונה. היא מתבוננת בשיכונים במבט סקרן, אנושי, רך וחומל. קירות הבטון החשוף או המותז בצבעי פסטל מתרככים למגע מכחולה. בהמשך הסדרה, החלה שפיצר לתעד במצלמתה את ההתנהלות של תושבי השכונות בבאר שבע, בתוך בתיהם, במקומות עבודתם או במקומות בילוי – פאבים, בתי קפה, מדרחוב קק"ל וכדומה. בציורים שיצרה על פי קולאז'ים צילומיים, המבט שלה הוא מבט פנורמי או מבט של 360 מעלות. רוב המצוירים הם חברים, אמנים ויזמי חינוך ותרבות המביאים לעיר העתיקה רוח ססגונית חדשה, קהילתית, דינמית והדוניסטית. הדמויות מצוירות בתוך תפאורת הסצנה בתנועה סיבובית, בדומה לתנועת מצלמה על צירה. כתוצאה מכך חלק מן הדמויות מצוירות הפוכות או נוטות על צדן. אופן זה של ייצוג מעוות את התפישה הציורית-רטינלית, ובד בבד מעשיר את התפישה המושגית-עיצובית של הדימוי.

לינדה בר-און: ימה וקדמה

התערוכה ימה וקדמה כוללת סדרת עבודות אשר הטכניקה שלהן מוגדרת כמעשה טלאים (Quilt). ביסודה, הטכניקה התפתחה במזרח אסיה ובמזרח התיכון ואפשרה חיבור חסכוני של שאריות בדים שונים ליצירת יריעה/שמיכה אחת גדולה, אשר שימשה ככיסוי מיטה, כבטנת-בידוד לבגדים, כריפוד וכשריון. הצלבנים הביאו את הטכניקה לאירופה ומשם היא נדדה לארצות הברית. מעשה טלאים מסורתי מורכב ממערכים שונים של צורות גיאומטריות מופשטות, המסמלות צמחים או אייקונים. לינדה בר-און היא בין הבודדות היוצרת מעשה-טלאים עם דימויים אנושיים וחייתיים.

לינדה בר-און

בעבודותיה, לינדה בר-און בוחנת את תנודותיהם של סיפורים מיתולוגיים ודימויים חזותיים מן המזרח (קדמה) אל המערב (ימה). למעשה הטלאים המרובד של לינדה בר-און קדם מחקר שערכה אודות הסיפורים המיתולוגיים, אגדות העמים.

תערוכת לינדה בר-און מוצגת בגלריית הסנאט. תערוכת הילה שפיצר מוצגת בגלריית הספרייה .

הגלריות פתוחות לקהל : בימים א'-ה' 8:30-19:00, יום ו' 8:30-12:30 נעילת התערוכות 9 בינואר 2018

*******

"תערוכת הבוגר" –  תערוכת בוגרי מגמות האמנות בתיכונים של שנת תשע"ז בגלרית בית ספר בסיס לאמנות

"תערוכת הבוגר" הינה תערוכת בוגרים של תלמידי מגמות האמנות של שנת תשע"ז מכל רחבי הארץ, והיא תוצג למשך שבוע בבית ספר בסיס לאמנות בהרצליה, ותתפרש על כל קומות הבניין, כיתות הלימוד, הסדנאות והגלריה לאמנות. התערוכה מתקיימת זו השנה השנייה והיא מאפשרת הצצה לפרויקטים רבים בהם עסקו התלמידים בשנת הלימוד האחרונה, בין העבודות יהיה ניתן להתרשם מעבודות ציור, פיסול, צילום, וידאו ארט, הצבות תלויות מקום ועוד.

סאני לרנר, ג'יין אבריל, רדי מייד, 2017_ קרדיט צילום יחצ

במסגרת נעילה התערוכה יתקיים בתאריך 27.10, יום שישי, בין השעות 11:00 – 14:00, אירוע מיוחד בו יוקרן מקבץ סרטי אמצע של בוגרי מגמות קולנוע. נעילה: 27.10

בית ספר בסיס לאמנות, רחוב המדע 14, הרצליה.  3184*

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן