Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 18 אוקטובר 2017 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה     דיווח: לוחם דאע"ש בסיני חוסל על ידי מזל"טים ישראלים (בטחוני)     ישראל: לא ננהל מו"מ מדיני עם ממשלת אחדות פלסטינית שתישען על חמאס אם לא יתפרק מנשקו ויחזיר את החללים והאזרחים המוחזקים בעזה (מדיני)     סוריה: "הצבא מצא אמצעי לחימה מתוצרת ישראל במוצבי דאעש" (חוץ)     בירת דאע"ש, א-רקה, שוחררה (חוץ) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    דיווח: לוחם דאע"ש בסיני חוסל על ידי מזל"טים ישראלים (בטחוני)

    ישראל: לא ננהל מו"מ מדיני עם ממשלת אחדות פלסטינית שתישען על חמאס אם לא יתפרק מנשקו ויחזיר את החללים והאזרחים המוחזקים בעזה (מדיני)

    סוריה: "הצבא מצא אמצעי לחימה מתוצרת ישראל במוצבי דאעש" (חוץ)

    בירת דאע"ש, א-רקה, שוחררה (חוץ)

    OECD: כדאי לבריטניה לבטל את הברקזיט  (חוץ)

    בית המשפט החוקתי בספרד: ביטל את משאל העם על עצמאות קטלוניה; קטלוניה: כניעה לא על הפרק (חוץ)

    דיווח: הכורדים נסוגו מעמדותיהם בכירכוכ במסגרת הסכם עם המיליציות השיעיות (חוץ)

    נתניהו אישר סופית: 296 יח"ד ישווקו בבית-אל (חדשות)

    המאחז מגרון צפוי להפוך היום ליישוב (חדשות)

    שוב: רכבת ישראל מתכננת לרמוס את השבת הקדושה באישור הממשלה בשבת הקרובה פרשת נח ובעוד שבועיים פרשת וארא (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: נאה, הטמפרטורות יעלו והלחות תרד. הלילה: בהיר.

    חמישי: נאה עם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

    שישי: מעונן חלקית עד נאה עם ירידה בטמפרטורות.

    שבת: תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

חדשות

נתניהו אישר סופית: 296 יח"ד ישווקו בבית-אל

אחרי חמש שנים, מאבק ממושך והבטחות שנדחו שוב ושוב, ראש הממשלה אישר את קידום יחידות הדיור, שעליהן התחייב לאחר פינוי שכונת האולפנה ב-2012 (nrg)

המאחז מגרון צפוי להפוך היום ליישוב

הוועדה העליונה לתכנון בנייה ביו"ש תאשר בנייה של 86 דירות במגרון (ישראל היום)

    כתב לשעבר בסוכנות AP: "סיקור ישראל בעולם – בלוף" * מתי פרידמן, שכבר תקף בעבר את הסוכנות שבה עבד, דיבר בפני עיתונאים בכנס בירושלים ואמר שכתבים מדווחים שקרים על ישראל ביודעין. כתב נוסף העיד: כשדיווחתי בצורה שלילית על ישראל זכיתי בפרסים, כשדיווחתי באותה צורה על הרש"פ – קראו לי "סוכן ציוני" (nrg)

    חברי קואליציה לא נכחו בדיון על נגב קרמיקה * מתוך 66 חברי הקואליציה, רק יו"ר ועדת העבודה והרווחה, נכח בדיון. התירוצים שונים ומגוונים: מ"עניינים אישיים" ועד "שמעתי על הישיבה בדיעבד" (חדשות10)

פורץ לסניף בנק נתפס 'על חם' כשהוא בתוך הסניף  * "ההגעה המהירה והתגובה הנחושה של שוטרי הסיור לאירוע – היא זו שמביאה לסיכול עבירות, מניעתן, תפיסת עבריינים והבאתם לדין". * כך ציינו במשטרה עם מעצרו של פורץ לסניף של בנק  בדרום העיר.

לפנות בוקר התקבל במשטרה דיווח אודות אדם חשוד המסתובב סמוך למרכז חנויות בדרום העיר. צוות סיור הגיע למקום תוך זמן קצר והחל לבצע סריקות באזור. השוטרים שפרקו מהניידת והחלו לעבור בין הסמטאות והמבנים, הבחינו בדלת סניף הבנק שנראתה כי נפרצה. בעודם נכנסים לתוך סניף הבנק , הם תפסו 'על חם' פורץ עת שחיטט במגירות ועפ"י החשד חיפש כסף. השוטרים השתלטו על החשוד ועצרו אותו. במקביל דיווחו לקב"ט הבנק ועדכנוהו בדבר הפריצה ומעצר החשוד. החשוד , תושב מ.פ. שועפאט בן 23, הובא לחקירה בתחנת מוריה

  מחאת הנכים: הכניסה והיציאה מירושלים נחסמו ליד גשר המיתרים; כביש 1 נחסם לכיוון ת"א באזור שער הגיא

פוליטי

יחימוביץ' מגבה עמדת גבאי בנוגע להתנחלויות:  "הסערה סביב דבריו מגוחכת"

יממה לאחר שגבאי קבע כי אין צורך לפנות התנחלויות כחלק מהסכם שלום, יחימוביץ' אמרה כי לפי תפיסת מפלגתה יש להשאיר את רוב המתיישבים בבתיהם. "מברכת על כך שיש לנו יו"ר מפלגה שמאמין בהסכם שלום, ומחפש דרכים יצירתיות להגיע לפתרון"

    אבי גבאי: "מבחינה ביטחונית אין הבדל ביני לבנט"

    אבי גבאי על חקירות נתניהו: "אני לא חושב שעל הסיפור של הסיגרים הוא צריך להתפטר, הוא צריך לקחת אחריות". "אם יש כתב אישום זה משהו אחר, ראש ממשלה לא יכול להיות עם כתב אישום" (חדשות2)

    הערכות בכנסת: הקואליציה תנסה לקדם את ועדת החקירה לארגוני השמאל כבר בשבוע הבא * לפי מקורות בכנסת, עדיין לא ברור אם יש הסכמה בקואליציה לקדם את הקמת הוועדה כבר בשבוע הבא ואם זה אפשרי. אחד המועמדים הבולטים בקואליציה לראשות הוועדה הוא ח"כ יואב קיש מהליכוד (הארץ)

    מתמודד בפריימריז של מרצ: "לאחד בינה לבין מפלגת חד"ש" * פרופ' אילן שדה מבקש לחזק את הזרם הרדיקלי הלא-ציוני במפלגה ונתלה בברני סנדרס: "השמאל הציוני בפשיטת רגל. לכן, צריך שמאל רדיקלי שאיננו ציוני. לכן צריך מרצ חדש" (מעריב)

    ארדן: לא ראוי שהמשטרה תעסיק את חורב * השר לביטחון הפנים אמר בחוג בית כי "גוף שאמור להיות הכי מקצועי ואובייקטיבי" לא צריך להעסיק אדם "עם רקורד פוליטי שתוקף אנשי ציבור" (חדשות10)

בטחוני

דיווח: לוחם דאע"ש בסיני חוסל על ידי מזל"טים ישראלים

סוכנות ידיעות המקורבת לארגון המדינה האסלאמית דיווחה כי בעקבות ירי הרקטות לאשכול חיסלה ישראל באמצעות מזל"טים פעיל עזתי

תכנית מיגון חדשה ליישובי יו"ש

שר הביטחון יציג בחודש הבא תכנית בהיקף חסר תקדים של כ-3.3 מיליארד שקלים, התכנית המקיפה שמגבשים במשרד כוללת מצלמות בצירים, כבישים עוקפים, מיגון רכבי הסעה ומעטפת הגנה חכמה לישובים. לפי התכנית, המימון יגיע ממשרדי התקשורת, השיכון והתחבורה (חדשות2)

    כוחות הביטחון פשטו על שמונה כלי תקשורת פלסטינים במהלך הלילה

צה"ל יגדיל את שטח הדיג המותר ברצועת עזה עד חודש דצמבר * לרגל עונת הדיג, החל ממחר תגדיל מערכת הביטחון את השטח המותר לדיג משישה לתשעה מיילים ימיים. בשנה שעברה נקט הצבא צעד דומה (הארץ)

מדיני

ישראל: לא ננהל מו"מ מדיני עם ממשלת אחדות פלסטינית שתישען על חמאס אם לא יתפרק מנשקו ויחזיר את החללים והאזרחים המוחזקים בעזה

הקבינט הציג רשימת דרישות נוקשה כתנאים מקדימים למשא ומתן מדיני עם ממשלת האחדות הפלסטינית. בין התנאים: פירוק חמאס מנשקו ניתוקו מאיראן, שליטה ביטחונית מלאה של הרשות הפלסטינית ברצועת עזה כולל במעברים ומניעת הברחות, ושחרור החללים והאזרחים הישראלים המוחזקים בעזה

– אבו מאזן: "שיקולים חיצוניים לא ישפיעו" * אבו מאזן: "מה שסוכם עליו בקהיר, בחסות מצרית, נמצא בכיוון הנכון – סיום הפילוג, וההערות הישראליות לא ישנו את העמדה שלנו"

– חמאס על החלטת הקבינט: "התערבות ישראלית אסורה בעניין פנימי" * דובר חמאס: "התנאים הישראלים הם ניסיון נואש להרוס את המאמצים למען הפיוס"

– בכיר פלסטיני ל-ynet על החלטת הקבינט: "תירוץ חדש שנועד להוביל למבוי סתום"

– גורמים בפתח ובחמאס מודים: "יש בעיות לא פשוטות ביישום הסכם הפיוס" * הגורמים סיפרו לעיתון "אל חיאת" הלונדוני כי בין המכשולים ניתן למצוא את סוגיות הביטחון והמעברים. לדבריהם, ממשלת הפיוס מעוניינת לשלוט במעברים המסחריים (מעריב)

– שרים בכירים: מצרים דוחפת לידינו את רצועת עזה * בישראל חוששים שממשל טראמפ ינסה לכפות על ישראל לקיים דיונים מדיניים עם ממשלת האחדות הפלסטינית. (nrg)

    ישראל תכהן לראשונה בועד המנהל של ועדת החלל האזרחית באו"ם

חוץ

סוריה: "הצבא מצא אמצעי לחימה מתוצרת ישראל במוצבי דאעש"

סוכנות הידיעות סאנא דיווחה כי בין האמל"ח שנמצא יש משגר רקטות, פצצות מרגמה, מקלע עם 10,000 כדורים ומכשירי קשר. לא ברור כיצד הגיעו כלי הנשק למוצבים (מעריב)

בירת דאע"ש, א-רקה, שוחררה

אחרי קרב של חודשים ארוכים נפלה היום בירתה של המדינה האיסלמית, העיר א-ראקה. הכוחות הכורדים, בסיוע האמריקנים, השתלטו על העיר בסוריה. כל מנהיגי דאע"ש נסו על נפשם ורק מספר קטן של לוחמים שנשארו בעיר נלקחו בשבי (חדשות2)

OECD: כדאי לבריטניה לבטל את הברקזיט

ארגון המדינות המפותחות הזהיר ממצב של ברקזיט ללא הסכם עם האיחוד האירופי, והמליץ לבריטניה לשקול משאל עם נוסף (בלומברג)

בית המשפט החוקתי בספרד: ביטל את משאל העם על עצמאות קטלוניה; קטלוניה: כניעה לא על הפרק

המשבר במדינה נמשך: על רקע חוסר בהירות סביב השאלה אם קטלוניה הכריזה על עצמאותה פרסם דובר בית המשפט מסר כי החוק המסדיר את משאל העם שאושר ע"י ממשלת קטלוניה אינו בתוקף. * דובר ממשלת החבל: "המנדט של משאל העם נמשך"

דיווח: הכורדים נסוגו מעמדותיהם בכירכוכ במסגרת הסכם עם המיליציות השיעיות

נשיא עיראק: לקיים דו שיח בין הכורדים לממשלה כדי לפתור המשבר * מנהיג הכורדים קרא להמשך השיחות חרף המצב בכירכוכ

– עיראק: נגביר את ייצור הנפט במחוז כירכוכ

– הכורדים מאוכזבים מישראל: "ברגע האמת לא הייתם שם" * בכיר בצבא הפשמרגה אמר כי למרות התמיכה השקטה של ישראל בכורדים, הם ציפו לעזרה ממשית ממנה ומארה"ב, כשכוחות עיראקים ואיראנים כבשו את כירכוכ. "הסהר השיעי מאיראן יגיע גם לגולן ולישראל", הזהיר (nrg)

ארה"ב: שעות לפני כניסתו לתוקף שופט פדרלי בהוואי הקפיא את צו ההגירה החדש של טראמפ, המגביל כניסה לארה"ב משבע מדינות; הבית הלבן על הקפאת הצו: "פגם מסוכן"

צו ההגירה היה צפוי להיכנס מחר לתוקפו, ולהגביל את כניסתם של רוב אזרחי איראן, לוב, סוריה, תימן, סומליה, צ'אד וצפון קוריאה. על פי בית המשפט בהוואי, זהו ניסיון של טראמפ להרחיק מוסלמים * ההגבלה על אזרחי קוריאה הצפונית ובכירים מוונצואלה לא נכללה בעתירה

– מחלקת המדינה של ארה"ב: "צו ההגירה חיוני" ; בעקבות פסיקת בית המשפט הורתה לעובדיה לא לפעול על פי צו ההגירה החדש

    טראמפ: "לא נסיר סנקציות מקובה עד שתהיה חירות לאזרחים"

    הילארי קלינטון: "אין לנו צורך להיות תוקפניים ואגרסיביים בנושא קוריאה הצפונית"; "איומים במלחמה בחצי האי הקוריאני – מסוכנים וקצרי רואי"

    טראמפ: "כמו רייגן – אנחנו מאמינים בהשגת שלום דרך כוח"

    אפגניסטן: 74 נרצחו בסדרת פיגועים של הטליבאן ברחבי המדינה

    ארה"ב: דיווח: בנו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר יזומן לשימוע בסנאט

    – טראמפ: "כל כך הרבה 'פייק ניוז' מתפרסמות במגזינים ובעיתונים"

    – הבית הלבן: "טראמפ שוחח עם משפחות 4 החיילים האמריקנים שנהרגו בניז'ר"

    טורקיה: 12 פצועים מפיצוץ רכב משטרתי במחוז מרסין בדרום טורקיה

      4 כורים נהרגו בקריסת מכרה פחם בדרום מזרח המדינה

    מצרים: חמושי דאעש שדדו סניף בנק באל עריש (עניין מרכזי)

    סוריה: הרמטכ"ל האיראני הגיע לדמשק וייפגש עם אסד

    סין: גוברת השתקת מתנגדי המשטר בסין לקראת כינוס המפלגה הקומוניסטית היום * ועידת המפלגה השלטת מסמלת את סיום הכהונה הראשונה של הנשיא שי ג'ינפינג, שהתאפיינה בצמצום חופש הביטוי, ותהווה עבורו מפגן כוח (הארץ)

    – נשיא סין: "מנענו את עצמאותה של טאיוואן במהלך חמשת השנים האחרונות"

    – צפון קוריאה למפלגה הקומוניסטית בסין: "התקדמתם היטב"

צרכנות

    ריקול לשוקולד של ליימן שליסל: "חשש להימצאות עש במוצר" בטבלאות שוקולד צ'וקטה וצ'וקולטה מכל תאריכי התפוגה עד 6 בפברואר 2019 * "עקב מספר תלונות, החברה חוששת מאפשרות של מספר מועט של מקרי חדירת עש הקמח בנקודות המכירה השונות והמזווה הביתי, וזאת ללא יכולת שליטה של היצרן או היבואן"

    בעקבות זליגת מאות מבוטחים – משרד הבריאות עוצר מעבר בין קופות במזרח ירושלים * ההנחיה חסרת התקדים של משרד הבריאות נועדה "לעצור את הדימום" של מאות המבוטחים מלאומית למכבי לאחר החלפת זכיין בצור בהאר * המרפאה שבה מדובר בצור בהאר נוהלה עבור לאומית על ידי זכיין, והיו רשומים בה כ-7,000 מטופלים. אלא שהזכיין הודיע לקופה כי אינו מצליח לחדש את חוזה השכירות, ובמקומו נכנס זכיין של מכבי. (דה מרקר)

פרסום ושיווק

    ארבעה יתמודדו בשלב ההכרעה על תפקיד מנכ"ל לפ"מ * לאחר שבועות של דחיות, ההליך לבחירת מנכ"ל ללפ"מ, לשכת הפרסום הממשלתית, מגיע לישורת האחרונה. באמצע השבוע הבא יתנהל השלב הסופי שיכלול 4 מועמדים (גלובס)

כלכלה

    מחצית העובדים השכירים מרוויחים עד 6,716 שקלים לחודש בלבד * המוסד לביטוח לאומי פרסם סקר על שכר והכנסה לפי יישוב ולפי משתנים כלכליים שונים לשנת 2015. השכר הממוצע לחודש עבודה של העובדים השכירים היה 10,418 שקלים (מעריב)

הפגנות החרדים

   הפגנות בירושלים בני ברק וצפת, כ-60 איש נעצרו רובם שוחררו * החרדים: המאבק יימשך
המחאות בעקבות מעצר שני בני הישיבה, עריקים שסירבו להגיע ללשכות הגיוס לקבלת פטור ומעמד של תלמיד ישיבה, נעצרו ונכלאו למשך 20 יום עקב סירובם לשתף פעולה ממשיכות. בבני ברק, נחסם כביש ז'בוטינסקי קרוב לארבע שעות, בירושלים התקיימו ההפגנות במשך שעתיים ונחסמו צומת הרחובות שרי ישראל – יפו ומוקדים נוספים בעיר, בצפת נחסמו כל הכניסות לעיר למשך כשעתיים * לטענת החרדים יש בידיהם תיעוד מההפגנה בירושלים בו נראים שני שוטרים מכים נער צעיר לאחר שנעצר, בעודו יושב בתוך ניידת המשטרה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן