Skip to content

פרשנות: מושב החורף יהיה נוח לנתניהו

שולי פרידמן, פרשן חרדי הכותב באתר החרדי "אקטואליק", "בלב החדשות" ובניוז-1, צופה כי נתניהו יצלח את מושב החורף ללא בעיה. הקואליציה תעשה הכל להשאירו על כסאו והאופוזיציה כמעט ולא קיימת. לגבי תיקי השוחד בפרשיות 1000 ו 3000 – לדעתו לא יהיה כלום כי אין נותן שוחד ומסיבה פשוטה: "נתניהו ידוע כאדם שאוהב לקבל, אך ממש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מושב החורף העומד להיפתח ביום שני הקרוב בארבע אחר הצהריים, מבשר טובות לנתניהו. אין איום מיידי וממשי לא מבית ולא מחוץ. בבית ישנו כחלון שמצליח לגרום לאנשים בבית לשאול: האם מפלגה שאיש לא שומע על פעילות איש מאנשיה בשנה האחרונה ויושבת בכנסת, האם היא באמת תפעל ותכרות את הענף עליו היא יושבת בכנסת?, מפלגה כזו בטח שלא מאיימת על נתניהו.

ישנו ליברמן שיושב במושב העור הנוח שלו במשרד הביטחון ומספר בקול סמכותי כי אנו נערכים לשתי מערכות, האמינו לי –  המצב הזה יותר מדי מענג אותו בשביל לעשות רעש. הוא לא יפרק את הממשלה.  ֹהחרדים? הם אף פעם לא הוו יותר מדי בעיות אולי, מהמורה קטנה שתהיה אולי בדרך: העבודות של הרכבת הקלה בשבת, ההפגנות והחקירות שהולכות להיות לראשי הפלג הירושלמי. אבל\ זה לא משהו שנתניהו צריך לפחד ממנו.
ובנט? הוא כרגיל ימשיך לנבוח אבל לא לנשוך. למעט חקירותיו בתיקי 1000, 2000 ו-3000 שיעיבו על תפקודו, אין לנתניהו מה לחשוד ממפלגות הלוויין המרכיבות את הקואליציה וברור שאין מולו שום אופוזיציה נשכנית.

פתיחת מושב החורף 2016 (צילום ארכיון - לע"מ)
פתיחת מושב החורף 2016 (צילום ארכיון - לע"מ)

נכון, מחוץ ישנה האופוזיציה. למרות שזה לא בדיוק התיאור המדויק למה שהולך שם. היום ישנם ארבעה מפלגות באופוזיציה. שחוץ מהעובדה שהם עסוקות בלהיות אופוזיציה לחברתה הם גם מסתבכות בזיגזג שהם עצמם מייצרים. כלומר העבודה-המחנה הציוני-התנועה הקדימו את שלב עריפת הראשים ללפני הבחירות, וזאת קרה מיד אחרי הריאיון שהעניק היו"ר  אבי גבאי שעד לא מזמן היה חבר במפלגת כחלון, הידועה גם כליכוד ב'. ראיון בו הפתיע כשאמר שהוא לא חושב שפינוי ישובים הוא הפתרון האידאלי.

כולם שמעו את גבאי, הזדעזעו והודיעו כי הם חוטפים שוק. ואני שואל לא קיבלתם רמז דק לדעותיו כאשר הוא בעצמו אמר בראיון לדנה וייס שהוא הצביע ליכוד או מספר שהיה מנכ"ל בזק כראשון הקפיטליסטים.
האיש הזה נבחר לעמוד בראש תנועה שהוקמה על בסיס סוציאלסטי.
הביטו בכל המהומה שנוצרה וגרמה לריב במפלגת העבודה, אז לא. אל תחכו למפלגה נשכנית במושב הקרוב.

לגבי מפלגתו של לפיד היא לא בפחות בבעיה ממפלגת העבודה, שהרי לפיד בשנתיים האחרונות לא הציג שום דבר משמעותי חוץ מאשר זיגזג ארוך ומתמשך.
פעם הוא ימין ופעם הוא שמאל, הוא בעד גיוס חרדים ואז מתחיל להתחנף למנשקי הקמעות ואומר שלא יתעסק יותר בענייני השוויון ואז חוזר חלילה.  אז מה עושים כשאין דעה טסים לחו"ל וצורחים בכנס של אוהבי ישראל we love Israel. או לחילופין, מכנסים כנס ונואמים את I have a dream נוסח לפיד. "עצמו עיניים וחלמו איך הגרף על מסך הטלוויזיה מטפס והקריינית מודיעה: יש עתיד ניצחה בבחירות". וזה, זה ה"יש לי חלום" של לפיד כולו? לא, לנתניהו אין ממה לדאוג.

באשר למפלגת מרצ, שלאחר הכרזת יו"ר מפלגת העבודה מתברר שהיא המפלגה הציונית האחרונה שפועלת בעד פינוי התנחלויות [ובנוגע לזה מי היה מאמין, הרי ב-2005 כל המפלגות הגדולות היו בעד] גם היא במלחמת אזרחים משל עצמה, כאשר היו"ר התפטרה היום מהכנסת, וכל זה בשביל להכניס את רעיון הפריימריז הפתוחים למפלגה. כמה עצוב שהדבר היחידי לדעתי כמובן הוא שההתפטרות הזו תביא היא את מפלתה של גלאון שכבר עכשיו אחוזי התמיכה בה נמוכים.

פרשיות נתניהו:  שוחד? בשביל שוחד נותן השוחד צריך לקבל משהו, וכולנו יודעים – נתניהו ידוע כאדם שלא אוהב לתת

בעניין חקירות נתניהו: לגבי התקשורת יש פחות עובדות ויותר דעות פוליטיות: תאמר לי מה הדעה הפוליטית שלך ואומר לך מה אתה חושב על חקירות נתניהו. אנשי השמאל יאמרו שנתניהו הולך ליפול והוא גמור, חצה את הגבול.  ואנשי הימין יטענו שעל סיגרים לא מפילים ראש ממשלה. והעובדות: מעולם לא הועמד למשפט אדם מישראל על חוק המתנות. נתניהו לא הולך לייצר תקדים ולהיות הראשון. במיוחד שהעונש עליו הוא קנס. לא יבזו ראש ממשלה בשביל קנס. אז הדבר היחיד שיש פה הוא שוחד, או מרמה והפרת אמונים. שוחד אין כי בשביל שוחד נותן השוחד צריך לקבל משהו, ונתניהו ידוע כאדם שלא אוהב לתת ובינתיים על כך  מצביעות העובדות. מרמה והפרת אמונים מוגדר בשפה המשפטית כמשהו שנמצא בתחום האפור, וקשה להפיל על העבירה הזאת בדרך כלל העבירה הזאת נצמדת לעוד עבירה לגניבה לדוגמה. לכן נתניהו לא אמור לפחד מאף אחת מהפרשיות בטח לא מאלפיים שאין בה כלום ולא שלושת אלפים שהוא בינתיים אפילו לא חשוד בה. 

ובשולים: מה משותף בין מיכאלי לרגב?

השבוע בפאנל ששודר בערוץ האוסטרלי ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "המשפחה הגרעינית, כפי שאנחנו מכירים אותה, היא המקום הכי פחות בטוח לילדים","בעולם המערבי, ובחברות מסורתיות זה נכון עוד יותר" וכי "הנתונים מדברים על כך שכל ילד חמישי עובר סוג כלשהו של התעללות – מינית, פיזית, נפשית". וגם: "לגברים יש שליטה מוחלטת על ילדיהם, המדינה צריכה לחייב עמידה בקריטריונים להורות".
אומר עכשיו להגנתה של מיכאלי שמדובר באישה אינטליגנטית שבטח לא רוצה להרוס מבנה שאחד הטענות בעדו הוא גיל המשפחה הגרעינית ולכן ש להניח שמיכאלי עברה לפרובוקציה נוסח רגב בתוספת תבלון של שמאל.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן