Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 19 אוגוסט 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     שליח טראמפ למזרח התיכון אם חמאס ימלא תפקיד בממשלת פיוס, עליו להכיר בישראל ולהימנע מאלימות * הממשל חושב כי התנחלויות ללא רסן ישבשו את מהלכי השלום (מדיני)     דיווח: ירדן דחתה האפשרות לפתוח מחדש את הלשכה המדינית של חמאס (מדיני)     ספרד עשויה להשתלט הבוקר על קטלוניה בעקבות משאל העם והכרזת העצמאות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    שליח טראמפ למזרח התיכון אם חמאס ימלא תפקיד בממשלת פיוס, עליו להכיר בישראל ולהימנע מאלימות * הממשל חושב כי התנחלויות ללא רסן ישבשו את מהלכי השלום (מדיני)

    דיווח: ירדן דחתה האפשרות לפתוח מחדש את הלשכה המדינית של חמאס (מדיני)

    ספרד עשויה להשתלט הבוקר על קטלוניה בעקבות משאל העם והכרזת העצמאות (חוץ)

    צבא עיראק: הדפנו את הכוחות הכורדיים לקווים שבהם החזיקו לפני פלישת דאעש (חוץ)

    אפגניסטן: לפחות 43 חיילים נהרגו במתקפת טרור של הטאליבן (חוץ)

    ניו זילנד: מהפך בניו זילנד: מנהיגת הלייבור בת ה-37 מונתה לראשת הממשלה (חוץ)

תחזית מזג האוויר

היום (חמישי): הטמפרטורות יעלו מעט ויהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר יהיה בהיר. תנשב רוח מזרחית עד צפון מזרחית 7-23 קמ"ש עם משבים עד 36 קמ"ש בעיקר בחוף הצפוני. בשעות הצהריים יהיה בהיר ויבש. בצפון ובמרכז תנשב רוח משתנה 11-23 קמ"ש עם משבי רוח עד 36 קמ"ש. בערבה, באילת תנשב רוח צפונית 7-17 קמ"ש עם מהירות רוח מרבית עד 24 קמ"ש.

תחזית לים בישראל: הים התיכון יהיה נוח, גובה גלים בתל אביב 30-80 ס"מ, טמפרטורת מים בחופי מזרח הים התיכון 27 מעלות. אזהרות מטאורולוגיות: אין.

שישי(20/10): הטמפרטורות ירדו והלחות תעלה, הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. בשעות הבוקר יהיה בהיר. 

שבת- ( 21/10): הטמפרטורות ירדו ויהיו מעט נמוכות מהרגיל בעיקר בהרים. בשעות הבוקר יהיה מעונן חלקית עד מעונן בחוף ובשפלה. בהרי הצפון יהיה בהיר

חדשות

    טלפון נייד ומחשב נגנבו מבית דוברו של השר ארדן, כעת נבדק אם הכילו חומר מסווג

    השופט בתיק "באים לבנקאים" הוחלף לאחר חצי שנה כשהתבררה קרבתו לתובע * במשך יותר מחצי שנה לא דיווחו השופט דניאל בארי והתובע ארז ריכטנברג כי אביו של ריכטנברג הוא חבר קרוב של בארי. המידע על הקרבה הגיע לידי הפעיל ואחד הנאשמים בתיק, עו"ד ברק כהן (הארץ)

    כבל לבנקים: חשפו את עלויות היועצים ששכרתם לקראת דיוני ועדת פישמן * יו"ר ועדת החקירה: הבנקים שוכרים יועצים כדי להגן על עצמם מפני האינטרס הציבורי * כבל הורה לחברי הוועדה לא להיפגש עם לוביסטים (דה מרקר)

    שנתיים אחרי ההסכם בין כחלון ליעלון, ליברמן מבקש עוד 4.5 מיליארד שקלים * ההסכם לפני שנתיים קבע לראשונה מסגרת ארוכת טווח לתקציב הביטחון, אך כעת מנסה השר לקבוע עובדות בשטח. הטענה היא שהמציאות השתנתה עקב התחזקות הכוחות הרוסיים בסוריה והתחדשות "האיום האיראני" (הארץ)

מחאת החרדים: צומת שילת נחסם לתנועה; בהמשך היום הפגנה מרכזית בירושלים

עשרות מפגינים מוחים נגד כליאת עריקים משירות צבאי הלומדים בישיבה. בהמשך היום צפויים הפגנות בירושלים, מוחים מרחבי הארץ נקראו לעלות כבר בשעה זו לעיר * המפגינים מוחים על מעצרם של אחד עשרה חרדים עריקים מצה"ל. הלילה העבירה המשטרה 9 חרדים נוספים למשטרה הצבאית (אידישע פוסט)

משטרת ישראל במבצע יזום כנגד מגדלי סמים, מפיצי וסוחרי הסמים, בדגש על הפצת סמים בקרב בני הנוער, חשפה אתמול בשעות הלילה מעבדת ענק לגידול והפקת סמים מסוג מריחואנה, בבית פרטי בישוב מעונה * הבית בין שתי קומות כולו הוסב לטובת המעבדה ונתפסו בו 670 שתילי מריחואנה שגודלו בשיטת "הידרו" במשקל כולל של 41 ק"ג. כמו כן נתפס ציוד רב לגידול ,יבוש והפקת הסם *  2 חשודים בשנות ה-30 תושבי עכו נעצרו ובזמן הקרוב יובאו לבית משפט השלום בעכו לדיון בבקשה להארכת מעצרם

פוליטי

    לחץ לבטל את הבחירות בכפרים בגולן * גורמים בארבעת הכפרים הדרוזיים ובמשרד הפנים טוענים כי מופעל עליהם לחץ לשקול מחדש את הבחירות התקדימיות  (ישראל היום)

מדיני

שליח טראמפ למזרח התיכון אם חמאס ימלא תפקיד בממשלת פיוס, עליו להכיר בישראל ולהימנע מאלימות

השליח האמריקני למזרח התיכון בירך על הפיוס הפלסטיני, אך הדגיש כי על כל ממשלה פלסטינית להתחייב לתנאי הקוורטט, הכוללים גם קבלת הסכמים קודמים, פירוק טרוריסטים מנשקם ומחויבות למו"מ לשלום

דיווח: ירדן דחתה האפשרות לפתוח מחדש את הלשכה המדינית של חמאס

על פי דיווח בעיתון בירדן, מקור רשמי דחה באופן סופי את האפשרות כי סניף של הלשכה המדינית ייפתח מחדש במדינה – לאחר שנסגר בשנת 1999

 מצרים מנסה להציל את הסכם הפיוס * גורם מצרי בכיר אישר כי הועברו מסרים לבכירי פת"ח וחמאס להנמיך פרופיל ולהימנע מהצהרות הנוגעות לסעיפי הנספח הסודי (ישראל היום)

חוץ

ספרד עשויה להשתלט הבוקר על קטלוניה בעקבות משאל העם והכרזת העצמאות

המנהיגים בשני הצדדים טוענים כי הבוקר יחריפו את צעדיהם – מושל קטלוניה אמר כי יכריז רשמית על עצמאות, בעוד ר"מ ספרד אמר שיכניס לתוקף תיקון לחוקה המאפשר להשתלט על הרשויות במחוז (הארץ)

צבא עיראק: הדפנו את הכוחות הכורדיים לקווים שבהם החזיקו לפני פלישת דאעש

לאחר המתיחות שנוצרה עקב משאל העם בחבל הארץ בדבר קבלת עצמאות מעירק, פתחה השבוע בגדד במבצע צבאי לכיבוש מחוז כירכוכ עתיר הנפט. * שר החוץ הכורדי: מעולם לא רצינו לנהל מלחמה מול צבא עיראק

    אפגניסטן: לפחות 43 חיילים נהרגו במתקפת טרור של הטאליבן בבסיס צבאי בדרום המדינה

    ארה"ב: דיווח: מנהל קמפיין טראמפ לשעבר נפגש עם ועדת המודיעין של הסנאט

    – טראמפ: 46% חושבים שהתקשורת ממציאה עלי סיפורים – המציאות גרועה בהרבה

    מיאנמר: האו"ם: מיאנמר נכשלה בהגנה על המיעוט הרוהינגי ממעשי זוועה

    – מחוקקים אמריקנים: על ממשל טראמפ להפעיל סנקציות על מיאנמר * 43 חברי קונגרס קראו לנשיא למנוע ממפקדי צבא מיאנמר להיכנס לארה"ב, ודרשו לזרז סנקציות כלפי מי שמפעילים אלימות נגד שבט הרוהינגיה

    ניו זילנד: מהפך בניו זילנד: מנהיגת הלייבור בת ה-37 מונתה לראשת הממשלה * על אף שלא זכתה במרבית הקולות בבחירות בשנערכו ב-23 בספטמבר, ארדרן תתמנה לראשות הממשלה לאחר שראש מפלגה קטנה חבר ללייבור ובכך העניק לה את השליטה בפרלמנט (הארץ)

    דרום סודאן: כוחות שמירת השלום של האו"ם: דרום סודאן מידרדרת לכאוס * בדו"ח שהוגש למועצת הביטחון נכתב כי יש עלייה בעימותים אלימים, הרג ומעצרים שרירותיים במדינה, אולם מנהיגי הכוחות לא מעוניינים בשלום

צרכנות

    ההסכמות על יבוא שמן זית התעכבו – והמחירים יעלו * ב-2017 לא הצליחו המשרדים להגיע להסכמה לגבי חלוקת המכסות הפטורות ממכס בין שמן מבוקבק וכזה המיובא בצוברים ומבוקבק בארץ, המאפשר לחקלאים להרוויח יותר * התוצאה: מחסור בחומר גלם, הפסקת המבצעים והתייקרות (גלובס)

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן