Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 20 אוקטובר 2017 (מהדורת הצהרים)

  כותרות המהדורה   סוכל פיגוע דריסה במרכז הארץ; תושב רמאללה נעצר באזור בית דגן לאחר מרדף עם משאית גנובה, בחקירתו טען כי התכוון לבצע פיגוע דריסה (בטחוני)     משלחת הרש"פ בקולומביה: המטרה הסופית – סופה של ישראל (מדיני)     ישראל אישרה לאו"ם להמשיך בבנייה לא חוקית בירושלים (מדיני)     הממשלה והאופוזיציה בספרד סיכמו לקדם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

  סוכל פיגוע דריסה במרכז הארץ; תושב רמאללה נעצר באזור בית דגן לאחר מרדף עם משאית גנובה, בחקירתו טען כי התכוון לבצע פיגוע דריסה (בטחוני)

    משלחת הרש"פ בקולומביה: המטרה הסופית – סופה של ישראל (מדיני)

    ישראל אישרה לאו"ם להמשיך בבנייה לא חוקית בירושלים (מדיני)

    הממשלה והאופוזיציה בספרד סיכמו לקדם מהלך לפיזור הפרלמנט בקטלוניה (חוץ)

    מחלקת הביטחון בארה"ב: דאעש מתכנן פיגוע עצום (חוץ)

חדשות
שר הפנים מבקש לבטל את האיסור על הפרדה מגדרית במרחב הציבורי * שר הפנים נמנע כבר יותר משלוש שנים מיישום ההמלצות שאימצה הממשלה נגד הדרת נשים, ומבקש לאפשר לרשויות מקומיות לקיים טקסים ואירועים ציבוריים תוך הפרדה בין גברים לנשים. במכתב למנדלבליט טען: זו כפייה אידיאולוגית שתפגע קשות בזכויות המיעוט החרדי (הארץ)

    מח"ש נגד המפכ"ל: "יד קלה נגד שוטרים שסרחו" * ראש המחלקה לחקירת שוטרים תוקף את התנהלות המשטרה ומותח ביקורת מרומזת על ההחלטה להשאיר בתפקיד את ראש להב 433 "המשטרה לא משתפת איתנו פעולה" (ישראל היום)

    לכל מספר יש שם: זוהו רוב יהודי הונגריה שנרצחו בשואה * עד לפני עשור היו מרבית יהודי הונגריה שנספו בשואה לא יותר מנתון סטטיסטי. עתה, לאחר מחקר ארכיוני שערכו ב"יד ושם", אפשר לתת ל-80% מיהודי המדינה שנרצחו בידי הנאצים גם שם וזהות (הארץ)

    הסכם עם סימן שאלה: גרמניה אישרה את עסקת הצוללות * שוב ושוב נדחתה החתימה על הסכם ההבנות בין ישראל לגרמניה לרכישת שלוש צוללות נוספות, מהלך שלו התנגד שר הביטחון לשעבר יעלון, בשל חקירת הפרשה. (כלכליסט)

בטחוני

סוכל פיגוע דריסה במרכז הארץ; תושב רמאללה נעצר באזור בית דגן לאחר מרדף עם משאית גנובה, בחקירתו טען כי התכוון לבצע פיגוע דריסה

פלסטיני תושב רמאללה גנב משאית בשעות הבוקר ונמלט מחולון לכיוון ראשון לציון. במהלך מרדף ניגח הנהג רכב פרטי וניידת משטרה, ולבסוף נעצר. בחקירתו הודה כי הגניבה בוצעה במטרה לבצע פיגוע דריסה

    דיווח: רוסיה ביקשה מישראל לשמור על איפוק בגבול הצפון (Ynet)

    דיווח: שלושה חיילים סורים נפצעו בתקיפה הישראלית אתמול (Ynet)

    מתקרבים לגבול: ראש המטה הכללי של איראן ביקר היום בחאלב שבסוריה

מדיני

משלחת הרש"פ בקולומביה: המטרה הסופית – סופה של ישראל

המשלחת הדיפלומטית הפלסטינית במדינה הדרום אמריקנית פרסמה ציטוט של ערפאת, המביע את שאיפתו למלחמה עם ישראל. מאוחר יותר הציטוט נמחק

ישראל אישרה לאו"ם להמשיך בבנייה בירושלים, בניגוד לדרישת החרדים והמתנחלים לעכבה

בדיון בלשכת רה"מ הוחלט שהמדינה תתנגד לעתירה נגד העבודות בארמון הנציב בנימוק של "הגנה על היחסים עם האו"ם". מטה האו"ם משתרע עד כה על 30 דונמים שהמתנגדיפ רוצים לסלקו משם. * לשכת נתניהו: "ראש הממשלה ומזכ"ל האו"ם סיכמו לפעול לפתרון מעשי" (nrg)

    משלחת בכירי חמאס הגיעה לביקור רשמי בטהרן

חוץ

הממשלה והאופוזיציה בספרד סיכמו לקדם מהלך לפיזור הפרלמנט בקטלוניה

הממשלה הספרדית השיגה את תמיכת האופוזיציה בבית המחוקקים לפזר את הפרלמט הקטלוני. ועל עריכת בחירות בחבל הארץ בתחילת השנה הבאה. זאת כחלק מהפעלת סעיף 155, המבטל את עצמאותו. מחר תיערך ישיבת קבינט מיוחדת שבה תכריע הממשלה בנושא

– משטרת ספרד פשטה על מרכז התקשורת של הממשל בקטלוניה

– למרות המשבר בקטלוניה, מדריד יכולה לסמוך על אירופה * ראש ממשלת ספרד הכריז שישלול את עצמאות קטלוניה, אך מיד המריא לבריסל כדי להשתתף בישיבה שגרתית. זו ממחישה שרחוי יודע כי האיחוד האירופי נותן גיבוי מלא למעשיו (הארץ)

מחלקת הביטחון בארה"ב: דאעש מתכנן פיגוע עצום

מזכירת ביטחון הפנים של ארה"ב ציינה כי המדינה האסלאמית מתכננת פיגוע דומה ל-11 בספטמבר (nrg)

– לאחר מפלתו בסוריה ובעיראק, דאעש מכין תוכנית גיבוי * דאעש ספג פגיעות צבאיות קשות ואיבד את שליטתו בא־רקה, אבל שולט עדיין בכעשרת אלפים קמ"ר בעמק הפרת – וכבר הפגין בעבר כושר הישרדות מרשים שסייע לו לחזור לעמדת כוח (הארץ)

ראש ה-CIA: צפון קוריאה רחוקה חודשים ספורים מיכולת גרעינית

מייק פומפאו הזהיר כי על ארה"ב להיערך לאיום ממשי על שטחה, וכי המודיעין לא מצליח לספק הערכה מדויקת באופן מוחלט. הוא שיבח את התגייסותה של סין לסנקציות על פיונגיאנג והוסיף כי קיים רצון להימנע מעימות צבאי בשלב זה. (וואלה)

– גורם בפיונגיאנג: ארה"ב תצטרך להשלים עם קוריאה הצפונית גרעינית

קוריאה הצפונית שלחה מכתב איומים לאוסטרליה בדרישה להתרחק מארה"ב: "טראמפ גורר את העולם לאסון גרעיני נורא"

המדינה המבודדת שיגרה מכתב לבתי נבחרים ברחבי העולם. "אם טראמפ חושב שהוא יוכל להכניע את קוריאה הצפונית, מדובר בחישוב מוטעה גדול"

    סגן שר החוץ הרוסי: "רוסיה וארה"ב ימשיכו לנהל דיאלוג על פתרונות מול צפון קוריאה ואיראן"

    טילרסון: אחריות מדינות המפרץ להגיד מתי הן מוכנות לפתור המשבר עם קטאר (Ynet)

    ארה"ב: ביקורת בארה"ב על ראש ה-CIA, שטען כי רוסיה לא הטתה את תוצאות הבחירות * מייק פומפאו אמר כי סוכנויות המודיעין של ארה"ב הגיעו למסקנה כי התערבות הקרמלין לא השפיעה על תוצאות הבחירות, אף שהן מעולם לא קבעו זאת. בעקבות הביקורת פרסמה הסוכנות הבהרה (הארץ)

    – רפורמת המיסוי בדרך: הסנאט אישר את הצעת התקציב של הרפובליקאים * אישור התקציב לשנת 2018 יאפשר לקונגרס ולוועדת הסאנט לחוקי מס להציג טיוטה לרפורמת המיסוי כבר בתחילת נובמבר * ההצעה שאושרה מגדילה את הגירעון התקציבי של ארה"ב ב-1.5 טריליון דולר בעשור הקרוב (בלומברג)

    – אובמה ובוש נגד טראמפ: "המדינה נקרעת" * שני נשיאים לשעבר, ברק אובמה הדמוקרטי וג'ורג' בוש הבן הרפובליקני, מתחו ביקורת מרומזת, כל אחד במקום אחר, על הנשיא המכהן דונלד טראמפ. "אם אתה צריך לפלג בין בני אדם כדי לנצח, לא תוכל למשול בהם", אמר אובמה, ואילו בוש מתח ביקורת על "האכזריות של השיח הציבורי"

    סוריה: "אנשים לא יכולים לחזור לבתיהם" * המבצע הצבאי לשחרור א-רקה מידי דאע"ש הגיע לסיומו אך שיקום העיר רק מתחיל. בעדויות מדאיגות מלב ההריסות עולה חשש מהמוקשים הפזורים ברחובות ומהמחלות שיתפרצו כתוצאה מהגופות שלא נקברו. "אנו חוששים שבגלל שהמבצע הצבאי הסתיים נאבד את תשומת הלב הבינלאומית", אמר מנהל של ארגון הומניטרי בעיר (חדשות2)

    עיראק: דיווח: הצבא השתלט על העיר כירכוכ * כלי תקשורת במדינה טוענים כי כוחות הצבא השתלטו על שני גשרים המובילים לארביל וניתקו את הקשר עמה. מקור ביטחוני צוטט כאומר כי "היו מעט עימותים אך כיסי ההתנגדות טופלו מיידית" (מעריב)

    קניה: 4 הרוגים בהפגנות האופוזיציה בשבועיים האחרונים

 

 


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן