Skip to content

ההפגנה ה 48 בכיכר: מעללי הון שלטון – עיתון

במהלך הנאומים סיפר העיתונאי אבנר הופשטיין על המינויים שנערכו בגלי צה"ל בהם הוכנסו לתפקידים שונים ילדיהם של חברי מרכז ליכוד, השתקה של תחקירים ועד לפיטוריו. מני נפתלי סיפר על עדותו שהייתה אמורה להינתן בתיק לשון הרע שתבעה שרה נתניהו את העיתונאי בן כספית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כ 400 איש הפגינו אמש (מוצ"ש) בהפגנה ה 48 בכיכר גורן שבפתח תקווה. המפגינים ממשיכים לדרוש מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לקבל החלטה אם להגיש כתב אישום בפרשיות 1000 ו 2000 או לסגור את התיקים ולהסביר לציבור מדוע.  תוך כך קראו המפגינים ליועה"מ להכריז על ראש הממשלה בנימין נתניהו כחשוד בפרשת 3000 הידועה כתיק הצוללות.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


מני נפתלי, אבל הבית לשעבר במעונן ראש הממשלה וממולידי ההפגנות בכיכר, סיפר לקהל כי היה אמור להעיד במשפטו של העיתונאי בן כספית בתביעת לשון הרע על סך 1 מיליון ₪ שהגישה כנגדו שרה נתניהו, אבל בן כספית בחר לסיים בפשרה את הדיון ע"פ תוואי גישור שהציעה המגשרת השופטת בדימוס הילה גרסטל לפיו ישלם כספית 50 אלף שקלים לכיסוי הוצאות של נתניהו ויפרסם הודעת התנצלות קצרה בעיתונו (מעריב).  נתניהו שהצהירה במשפט כי: "אני מעריכה את נזקי בסכומי כסף גבוהים ביותר, בעיקר נוכח הזדון שבפרסום ובהימנעות מבקשת תגובה, אך אני העמדתי את התביעה על סך של 1,000,000 שקל. הגיעה העת כי בית-משפט נכבד זה ישים קץ לפרסום ידיעות לא אחראיות ושקריות בנוגע אלי, ויבהיר כי שמי איננו הפקר ולא ניתן לשפוך את דמי בראש חוצות בקלות רבה כל-כך", הסתפקה בכך למרות בכל.

הופשטיין ובנו (צילום: ציפי מנשה)
הופשטיין ובנו (צילום: ציפי מנשה)

עניינה של התביעה בפרסומים מה-22.1.2010, שהופיעו הן בעמודי החדשות של "מעריב", הן ב"מוספשבת" של העיתון והן באתר האינטרנט nrg, שהיה שייך אז ל"מעריב". תחת הכותרת "סיפורי שרה" גולל כספית מבחר סיפורים ועדויות הנוגעים לרעיית ראש הממשלה. בין היתר טען כספית כי נתניהו הייתה מעורבת בהדחתם של כמה מאנשי המשק, כולל חצרן שהועסק בבית ראש הממשלה. "החצרן", כתב כספית, "יהודי מבוגר בן למעלה מ-70, אב שכול, שהיה מגרף את העלים היבשים ועוסק בעבודת גננות אלמנטרית תמורת פחות משכר מינימום, הודח גם הוא".

נתניהו שטענה כי: "הנתבעים טרחו לפרסם את הידיעה באופן בולט ביותר לפחות חמש פעמים, כאשר הם מנסים בזדון להשפילני וליצור לי תדמית של אישה חסרת לב, המתעמרת בחלשים, מתאכזרת לחצרן ותיק, ומפטרת אב שכול מתפקידו ללא כל סיבה", הסתפקה בסופו של יום בכיסוי הוצאותיה.

בין הנואמים בכיכר היה גם העיתונאי הבכיר, אבנר הופשטיין שסיפר על הלחצים שהופעלו עליו לרדת מתחקירים הנוגעים לנתניהו וסיפר על המינויים הפוליטיים שנערכו לאחרונה בתחנת גלי צה"ל ממנה פוטר. מפקד התחנה, סיפר הופשטיין, קרא לי לשיחה והתריע בעדי להפסיק עם התחקירים (…) ציפיתי שיגן עלי אך במקום זאת פוטרתי"

 ב-2014 הצטרף לגלי צה"ל והחל לשדר פעם בשבוע את התוכנית "רבע ל-מעורב אזרחי", שעסקה בנושאים אזרחיים. בהמשך מונה לראש דסק התחקירים של התחנה. והשנה, ב 2017 הוא פוטר מן התחנה בשל קיצוץ תקציבי כביכול, כפי שנמסר מהנהלת התחנה. בפוסט שפרסם הופשטיין בפייסבוק תקף את מנהל התחנה ירון דקל והאשים אותו בהשתקת תחקירים, כניעה לפוליטיקאים, ורמיסת עקרונות אתיקה עיתונאית בסיסיים.  



הופשטיין התייחס גם להתייחסותו הרפה של מנדלבליט שאישר לאחורנה את מנוייו מעורר ה"פליאה" של מאיר שפיגלר לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי. מינוי שערורייתי של שר העבודה והרווחה, חיים כץ הצפוי כידוע לעמוד לדין פלילי בגין פרשת שחיתות בה הוא נחשד
קבלת שוחד במסגרת פרשת השחיתות בתעשייה האווירית לכאורה.  שר הרווחה חשוד שסיפק עבודות בתעשייה האווירית לקבלנים, עובדי חוץ ונותני שירותים, בסכום של מאות אלפי שקלים. זאת בתמורה לשיפוץ הבתים שלו ושל בנו, יאיר כץ, שחשוד גם הוא בפרשה.
מנדלבליט אישר אחרי יותר מחצי שנה של בדיקה, להתקדם עם מינויו של מאיר שפיגלר לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי. זאת לאחר שבפברואר האחרון עצר היועמ"ש את הליך המינוי לצורך בדיקה, על מנת לבדוק האם יש תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד שפיגלר על פעולותיו כמנכ"ל קק"ל.
הקהל שהקשיב לדבריו קרא: הון שלטון עולם תחתון.
מול קהל המפגינים בכיכר התייצבו כעשרה בני אדם שהפגינו כנגד ההפגנה ובעד ראש הממשלה, אולם נוכחותם הדלה לא הורגשה במהלך ההפגנה.

נהרייה - ערכו יום הולדת לנתניהו
נהרייה - ערכו יום הולדת לנתניהו

בנהרייה בה נערכות מידי מוצ"ש הפגנות מקבילות לאלו שבפתח תקווה, ערכו המפגינים יום הולדת לראש הממשלה ושרו: "היום יום הולדת למושחת".


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן