Skip to content

פסטיבל היין ה-19 במטה יהודה

יקבי מטה יהודה מארחים בדרך היין בסופי השבוע שבין ה-3-25 בנובמבר. אירוע הפתיחה ביום חמישי 2 בנובמבר במלון יד השמונה, מבחר יינות של 34 יקבים מאזור מטה יהודה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות היקבים ברחבי המועצה האזורית מטה יהודה הפכו לא מכבר לשם דבר בתעשיית היין הישראלית. היקבים הם חלק בלתי נפרד מהמקום בו הוקמו ומההיסטוריה שלו, ומלבד היינות שהם מייצרים הם הפכו למקור פרנסה ועוגן תיירותי עבור האזור כולו. את החזון ליצור דרך יין ואזור יין ב'לב הירוק' של ישראל מובילה המועצה האזורית מטה יהודה יחד עם חקלאי ויינני היישובים הלכה למעשה – בשיתוף מחלקת התיירות. כיום, 'דרך היין' של יקבי מטה יהודה היא מפעל משגשג ופורח ונחשב כפרויקט הדגל של האזור.

פסטיבל היין ה-19 במטה יהודה (צילום: דן בר-דוב)

גם השנה, זו הפעם ה-19, יתקיים פסטיבל היין במטה יהודה, המהווה חגיגת תיירות, יין, חקלאות ותרבות. האירועים מעניקים הצצה מרהיבה אל מרתפי היין ואל דרך ייצור היין. במהלך סופי השבוע יתקיימו מגוון אירועים ייחודיים ביקבים השונים באזור. יקב עמק האלה בקיבוץ נתיב הל"ה יקיים אירוע "שישי ביקב" עם בראנצ' מפנק הכולל טעימות יין, ובנוסף יתקיים ביקב אירוע טעימות מיוחד בכוסות רידל לצד כיבוד קל. ביקב קדמא בכפר אוריה יקיימו את השקת יינות 2015 וכן ערב מוזיקה מיוחד עם פרוייקט "לה גיטנה" של לירון מיוחס – אמנית כלי הקשה וזמרת במופע מכשף.  ביקב כרמי יוסףBRAVDO  וביקב יהודה בשורש יתקיימו טעימות מודרכות של יינות לצד כיבוד קל וביקב הדר בעגור יתקיימו קונצרטים של הרכב של הפילהרמונית הישראלית וכן טעימות יין. ביקב שורק בנחשון תתקיים סדנה העוסקת בנושא אזוריות ביין עם טעימה של יינות סירה מענבים שגדלו בארבעה אזורי גידול שונים והשף ירון אורלב יארח עם מנות טאפאס ים תיכוניות וטעימות מהטאבון.

ב-3 ימי שישי של הפסטיבל, 10.11; 17.11 ו-24.11 יתקיימו סיורי יין מודרכים שישלבו ביקור ב-3 יקבים שונים בכל פעם עם טיול בין נופיה התנ"כיים של מטה יהודה. הסיורים המודרכים יתקיימו באוטובוס ובמסגרתם אפשר יהיה לבקר במנזר השתקנים בלטרון ובאנדרטת אלכסנדרוני, לטעום מיינות היקבים מוני ושורק, לנסוע בדרך הפסלים, לשמוע את סיפורו של שמשון הגיבור ולסיים בטעימות ביקב צרעה, לבקר בכנסיית דיר רפאת ולטייל במקום בו שיסע שמשון את האריה ובמקום בו שכנו לוחות הברית בדרכם מעקרון לירושלים.  בימי שבת יתקיימו סיורים מודרכים של מורה הדרך הרצל חובב, ברכבים פרטיים.

הפתיחה ביום חמישי 2 בנובמבר במלון יד השמונה (צילום: דן בר-דוב)

הפסטיבל ייפתח באירוע מרכזי חגיגי שיתקיים ביום חמישי ה-2.11 החל מהשעה 19:30, במלון יד השמונה. באירוע יציגו 34 יקבים מהאזור כולו. המבקרים יוכלו לטעום ממבחר יינות משובחים מכרמי האזור ולהכיר את הייננים ובעלי היקבים, סביב שולחנות בר עם מוסיקה וליהנות מהאוויר הצלול כיין לנופם של הרי ירושלים אשר מקיפים את המלון הפסטורלי הטובל בירוק. עלות הכניסה: 60₪ כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

ניתן להזמין מקומות ולאכול בתיאום מראש בבתי הבשלנים, וגם לשלב ביקור במבשלות הבירה ובבתי האמנים במהלך סופי השבוע. במטה יהודה מדגישים כי צריכת האלכוהול אינה מיועדת לנהגים ומזמינים את המבקרים המעוניינים בכך להזמין מקומות לינה בצימרים וליהנות מאירוח כפרי מפנק במלונות מטה יהודה. המבקרים הלנים במקומות הללו ייהנו משירות הסעות בחינם מבתי המלון והצימרים לאירוע הפתיחה ובחזרה למקום הלינה בתום האירוע, בהרשמה מראש. לפרטים נוספים: מחלקת התיירות מטה יהודה, 8108* או בטלפון: 02-9958650

באתר:  www.tour-yehuda.org.il ובעמוד הפייסבוק 'הלב הירוק תיירות מטה יהודה'

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן