Skip to content

HeART Songs: הקשר היווני בין מוסיקה לאמנות נאיבית

"HeART Songs", תערוכה חדשה בגלריה ג’ינא לאמנות נאיבית, אשר תעסוק במוסיקה כפי שהיא מתבטאת בעולם האמנות הנאיבית. סופיה מזרקי קלוגרופולו, שהיתה בעברה זמרת אופרה ידועה ביוון וכיום היא האמנית הנאיבית המובילה ביוון, מציגה תערוכה צבעונית של סצנות מעולם האופרה והבלט.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשיא קריירה מצליחה כדיווה באופרה, נטשה סופיה מזרקי קלוגרופולו את הבמה לטובת האמנות הפלסטית, אך היא לא נטשה את עולם המוסיקה לחלוטין. ציוריה מלאים במוסיקה ומתארים עולמות דמיוניים אותם איכלסה בעבר על הבמה: סצנות מעולמות האופרה והבלט, מלאות בצבעים בוהקים ובועות מתפוצצות. במקום להפנות גבה לעולם האופרה , היא התאימה אותו למדיום החדש בו בחרה. עבודותיה של סופיה גדושות בנושאים הקשורים למוסיקה, הומור מעודן, צבעים עזים והרהורים פילוסופיים, מתארים את רגעי החיים העשירים אך, בני חלוף. כעת ציוריה מגיעים לישראל! כשלושים עבודות חדשות יעטרו את קירות גלריה ג’ינא לצד עבודות נוספות של אמנים שונים בנושא המוסיקה שיוצגו בקומה התחתונה.

סופיה מזרקי קלוגרופולו ("סופיה") היא האמנית הנאיבית המובילה ביוון. סופיה נולדה באתונה ב-1946, ומתגוררת בה לאורך כל חייה. לאחר שסיימה לימודי משפטים ומדעי המדינה באוניברסיטת אתונה, המשיכה ללימודי מוסיקה בקונסרבטוריון של אתונה. בתחילת שנות ה-70, סופיה למדה הופעה ווקאלית בוינה עם ענקי אופרה כטיטו גובי והילדה גודן. ב-1976-7 היא הופיעה כסולנית בלה-טרוויאטה באופרה הלאומית בוינה, עבודותיה כאמנית הוצגו בלונדון, במדריד, באיזמיר, בירושלים, באתונה, תל אביב, ברצלונה ובמקומות רבים נוספים ברחבי העולם.

סופיה מזרקי קלוגרופולו בפתיחת התערוכה בגלרייה גינא

גלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית (גלריה ג'ינא), בצפון הישן של תל אביב היא הגלריה היחידה בעולם המתמחה באמנות נאיבית בינלאומית. בגלריה ניתן למצוא עבודות של למעלה מ-200 אמנים מ-37 מדינות בעולם. עושר זה מציע לצופה ליהנות ולהעריך את המגוון והטווח הרחב הקיים בז'אנר האמנות הנאיבית.

נעילה: 13.12.2017

גלריה ג'ינא, דיזנגוף 255 תל אביב, טל. 03-5444150

שעות פתיחה: ב'-ה' 12:00-21:00, ו' 10:00-14:00

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן