Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 26 אוקטובר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     בכירי ביטחון לשעבר מאירופה: "מלחמת לבנון השלישית – עניין של זמן" (בטחוני)     הבית הלבן: סגן הנשיא מייק פנס יבקר בישראל בחנוכה (מדיני)     תוכנית המחאה הפלסטינית נגד הצהרת בלפור: הפגנות בגדה, בעזה ובלונדון (מדיני)     הבחירות החוזרות בקניה: שוטרים ירו באוויר כדי לפזר הפגנות האופוזיציה ליד קלפיות בעיר קיסומו (חוץ)     […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    בכירי ביטחון לשעבר מאירופה: "מלחמת לבנון השלישית – עניין של זמן" (בטחוני)

    הבית הלבן: סגן הנשיא מייק פנס יבקר בישראל בחנוכה (מדיני)

    תוכנית המחאה הפלסטינית נגד הצהרת בלפור: הפגנות בגדה, בעזה ובלונדון (מדיני)

    הבחירות החוזרות בקניה: שוטרים ירו באוויר כדי לפזר הפגנות האופוזיציה ליד קלפיות בעיר קיסומו (חוץ)

    היום: יפורסמו המסמכים הסודיים על רצח הנשיא קנדי (חוץ)

תחזית מזג האוויר

היום (חמישי): הטמפרטורות יעלו ויהיו גבוהות מהרגיל בעיקר בהרים. בשעות הבוקר יהיה בהיר. תנשב רוח משתנה 0-10 קמ"ש עם משבים עד 15 קמ"ש. בשעות הצהריים יהיה בהיר עד מעונן חלקית. בצפון ובמרכז תנשב רוח צפון מערבית 11-28 קמ"ש עם משבי רוח עד 46 קמ"ש ברצועת החוף. בערבה, באילת תנשב רוח צפון מזרחית 11-28 קמ"ש עם מהירות רוח מרבית עד 46 קמ"ש.
תחזית לים בישראל: הים התיכון ייעשה גלי עד גבה גלי, גובה גלים בתל אביב 100-180 ס"מ, טמפרטורת מים בחופי מזרח הים התיכון 26 מעלות.

אזהרות מטאורולוגיות: ים גבוה.

שישי(27/10): הטמפרטורות ללא שינוי ויהיו גבוהות מהרגיל בעיקר בהרים. בשעות הבוקר יהיה בהיר. יתכן גשם קל בלילה במרכז הארץ ומישור החוף ויתכן גם בצפון הנגב.

תנשב רוח צפון מזרחית 7-17 קמ"ש עם משבים עד 24 קמ"ש. בשעות הצהריים יהיה בהיר. בצפון ובמרכז תנשב רוח צפון מערבית עד צפונית 11-28 קמ"ש עם משבי רוח עד 46 קמ"ש.בעיקר ברצועת החוף. בערבה, באילת תנשב רוח צפון מזרחית 11-23 קמ"ש עם מהירות רוח מרבית עד 36 קמ"ש.
תחזית לים בישראל: הים התיכון יהיה גבה גלי, גובה גלים בתל אביב 100-200 ס"מ, טמפרטורת מים בחופי מזרח הים התיכון 26 מעלות.

אזהרות מטאורולוגיות: ים גבוה.

חדשות

תל אביב נשארת פתוחה בשבת: בפסיקתה האחרונה כנשיאת בית המשפט העליון דחתה הבוקר השופטת מרים נאור את הבקשה לדיון נוסף בבג"ץ המרכולים. בעקבות זאת, אושר למעשה פסק הדין ומרכולים ימשיכו להיות פתוחים גם ביום המנוחה. צפו בשידור החי מטקס הפרישה של נאור, שבו נואמים מלבד נאור גם שרת המשפטים איילת שקד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וגם מחליפתה של נאור, אסתר חיות, שתושבע אחר הצהריים.
נאור הדגישה: "הכרעתי אינה מבטאת הכרעה ערכית ואינה מבקשת לשקף השקפה חילונית או דתית פסק הדין הוא מה שבעיניי משקף את מה שבעיני הוא פרשנות נכונה של החוק". הפסיקה חותמת את כהונתה של נאור כנשיאת בית המשפט העליון, שפורשת היום (ה') לאחר כמעט 38 שנות שיפוט, מתוכן 17 כשופטת בבית המשפט העליון. באופן מסורתי, בטקס הפרישה בוחרים שופטי העליון להקריא פסק דין בעתירה משמעותית שמשקפת את תפיסת עולמם השיפוטית.

    ראש ממשלה סחיט?
גורמי הימין באולטימטום לנתניהו * חלק לא מבוטל מאנשי יש"ע לא הסתפקו בהעברת 800 מיליון ש"ח לכבישים ביהודה ושומרון שהבטיח רה"מ נתניהו. באמצעות החברי כנסת הם העבירו מסר לנתניהו: העבר החלטת ממשלה בנושא, או שנפתח במחאה ולא נצביע עם הקואליציה (חדשות2)

    בזבוז הכספים של הביטוח הלאומי * הביטוח הלאומי השקיע מאות מליונים בפרויקט מיחשוב יקר, כדי להתקדם סופסוף למאה העשרים ואחת. אך נראה שכל הכסף הגדול הזה ירד לטימיון. הביטוח הלאומי הקפיא את פיתוח מערכת המחשוב שעלתה מאות מיליונים, לאחר שעלויות המיזם גדלו פי שניים (חדשות2)

    למרות ההבטחות הגדולות אחרי אסון הכרמל – דו"ח קובע – מחסור קשה בכבאים וּבתחנות כיבוי  * דוח חדש חושף את הליקויים המדאיגים במערך הכבאות – מחסור דרמטי בלוחמי אש וכבאיות, מספר תחנות כיבוי נמוך מהתקן וזמני המתנה ארוכים פי שניים ויותר מהמקובל בעולם. 7 שנים לאחר השריפה בכרמל – האם הלקחים הופקו? (חדשות2)

    האם תוגבל האפשרות לעבור בין קופות החולים? * לפי הצעת החוק שהעלה ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) המעבר בין הקופות יתבצע רק אחת ל-3 חודשים ולא יתאפשר באמצעות הרשת (חדשות10)

פוליטי

המשטרה נגד איסור פרסום המלצותיה

במשטרה הגיבו היום בחריפות נגד הצעת החוק לפיה המשטרה לא תוכל להמליץ על העמדה לדין בתום חקירה.  * ההערכה: נתניהו רוצה להקדים את הבחירות ולצאת לקמפיין – בלי המלצת משטרה בעניינו * במקביל גורמים פוליטיים מעריכים כי למרות התנגדות של היועץ המשפטי לממשלה לחוק – הוא לא יקבע כי הוא אינו חוקתי

    מבחן ליו"ר מרצ גלאון: היום יתקיימו הבחירות לוועידת המפלגה * במחנה גלאון מצפים לבחירת מספר צירים התומכים בפריימריז פתוחים שיאפשר להעביר את השינוי בוועידה. תומכיה של ח"כ זנדברג עשויים להיות לשון מאזניים בהחלטה על שיטת הבחירות (הארץ)

בטחוני

בכירי ביטחון לשעבר מאירופה: "מלחמת לבנון השלישית – עניין של זמן"

בדוח חדש, שחובר על ידי קבוצת גנרלים ואנשי מודיעין בדימוס בצבאות מעצמות המערב, נכתב: "חיזבאללה רכש נשק רב, העימות הבא יהיה הרבה יותר גרוע מהאחרון" (מעריב)

הלילה נמסרה הודעה על כוונה להרוס את בית משפחתו של אחד המחבלים אשר ביצע את פיגוע הדקירה בכפר קאסם בערב סוכות  ב-4 באוקטובר 2017, בו נרצח ראובן שמרלינג ז"ל.

ההודעה כוללת אפשרות לפנות את המבנה תוך מספר ימים או להגיש השגה טרם הריסת המבנה

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, מג״ב , שב״כ ומשטרת ישראל באיו״ש שמונה מבוקשים * שבעה מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט. המבוקשים הועברו לחקירת כוהב

מדיני

הבית הלבן: סגן הנשיא מייק פנס יבקר בישראל בחנוכה

סגן הנשיא צפוי להפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש הרשות מחמוד עבאס כדי לדון במגעים להסכם שלום. בנוסף, פנס יגיע למצרים וייוועד עם הנשיא עבד אל-פתח א-סיסי

תוכנית המחאה הפלסטינית נגד הצהרת בלפור: הפגנות בגדה, בעזה ובלונדון

לקראת יום השנה המאה להצהרה, הרשות דורשת מממשלת בריטניה להתנצל על שניתנה ולהכיר בפלסטין בגבולות 67׳. ח"כ תומא סלימאן השתתפה בהצגת תוכנית המחאה לדיפלומטים ברמאללה (הארץ)

    האו"ם נגד שופרסל, סלקום, הוט, מאפיית אנג'ל והתעשייה האווירית * נציב הארגון לזכויות אדם שיגר מכתב לקרוב ל-200 חברות ישראליות ובינלאומיות מתוכם 25 חברות ישראליות מוכרות ואיים עליהן שבמידה וימשיכו לתת שירות מעבר לקו הירוק, הוא יכניס אותן לרשימה השחורה של האו"ם. כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות". לפי הפרסום, כמה מהן שוקלות תביעות משפטיות * ביו"ש תוקפים: "זה אותו נציב שטען שפיגוע שאירע בתל אביב הוא אינו פעולת טרור"

    טיוואן: "אנחנו רואים בישראל מודל לחיקוי" * כלכלת טיוואן ממוקמת במקום העשרים ושלושה בעולם. מייצרים שם מכשירי טלפון, קטנועים, ועוד. אך למרות זאת, יש למדינה הקטנה הרבה בעיות – היא לא חברה באו"ם, לא מיוצגת בארגונים בינלאומיים, ונמצאת תחת איום מתמיד של סין השכנה. עכשיו, הם מבקשים עזרה מישראל (חדשות2)

    בית הנבחרים האמריקאי אישר סנקציות חדשות נגד החיזבאללה

חוץ

הבחירות החוזרות בקניה: שוטרים ירו באוויר כדי לפזר הפגנות האופוזיציה ליד קלפיות בעיר קיסומו

מספר תחנות הצבעה נותרו סגורות במעוזי האופוזיציה, שקראה לאזרחים שלא להגיע לקלפיות. המשטרה ירתה גם גז מדמיע לעבר מפגינים בעיר קיסומו ובשכונת עוני של ניירובי

היום: יפורסמו המסמכים הסודיים על רצח הנשיא קנדי

בהוראת טראמפ, יעלו לאתר הארכיון הלאומי אלפי מסמכים חסויים שעסקו בחקירת רצח הנשיא ג'ון קנדי, שעשויים להחליש את תיאוריות הקונספירציה

BBC התלוננה לאו"ם: "איראן רודפת את אנשינו"

הרשת הבריטית הגישה תלונה רשמית לאחר שטהרן פתחה בחקירה פלילית והקפיאה את נכסיהם של 152 מעובדיה בשפה הפרסית. לטענתה, איראן מנהלת מאז 2009 קמפיין רדיפה (nrg)

    טראמפ שוחח עם נשיא סין לאחר שחיזק את מעמדו: "עלייה מרשימה"

    ראש העיר ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג: "ברקזיט היה ההחלטה הכי אידיוטית שמדינה קיבלה מעולם – עד שנבחר טראמפ" (גרדיאן)

    אוקראינה: אדם נהרג בפיצוץ בקייב; מחוקק ועוד שניים נפצעו

    איראן: שבועיים לאחר נאום טראמפ: קידום חקיקה נגד איראן * טיוטת חוק שמוביל הסנאטור הרפובליקני בוב קורקר קוראת להטיל סנקציות על איראן אם תבצע ניסויים בטילים בליסטיים או תמנע גישה לפקחים * קורקר נפגש עם נציגים דמוקרטים בסנאט שהביעו תמיכה בחקיקה (ישראל היום)

    ברזיל: המחוקקים דחו את האישומים נגד הנשיא בפרשת השחיתות

    גרמניה: פשיטה משטרתית סיכלה פיגוע * המשטרה הגרמנית פשטה על דירתו של איסלאמיסט קיצוני ומצאה כמות גדולה של כלי נשק, תחמושת ומטעני חבלה (ישראל היום)

    דרום סודן: השגרירה האמריקנית באו"ם ניקי היילי הוברחה ממחנה פליטים בדרום סודן בעקבות הפגנה

    סין: שי טען לפתיחות, אך לא הרשה לעיתונים מערביים לסקר את נאומו * BBC, ניו יורק טיימס וגרדיאן הם בין כלי התקשורת שנמנעה מהם כניסה לנאום בו הציג שי את הוועד המרכזי החדש. פקידים סינים לא מסרו כל הסבר על סיבת ההחלטה. מומחה: המצב רק יילך ויחמיר (הארץ)

    עיראק: כוחות איראנים ומקומיים חוסמים את מעבר כוחות הפשמרגה בטריטוריה כורדית

    – ראש ממשלת עיראק דרש לבטל את תוצאות המשאל הכורדי; לא נסכים למשא ומתן עם הכורדים

בעולם היהודי

    פילדלפיה: שוקם בית העלמין שהושחת, העבודה כללה בניה והדבקה מחדש של מאות אבני המצבות שנהרסו והופלו לארץ, תיקון גדר בית העלמין והוספת תאורה לצורכי ביטחון (ערוץ7)

הפגנות החרדים

היום צפוי בג"ץ להכריע בנוגע לשחרורם של שנים מהעריקים, לאחר שלדעת פרקליטיהם התגלו פגמים משמעותיים בהליך הצבאי
ביום ראשון הגיש עו"ד מטעם הועדה להצלת עולם התורה עו"ד מנחם שטאובר עתירה לבג"ץ בשם שני עריקים (הראשונים מתוך ה-45) שנעצרו בגין עריקות מצה"ל. * בעתירה דחופה שהגיש לבג"צ ודרשה את ביטול ההליך נטען כי נפלו פגמים מהותיים בהליך המשמעתי. וזאת לאחר, שהפרקליטות הצבאית לא הצליחה להוכיח שאכן שלח להם טפסי זימון להתייצבות בבקו"ם ועל כן אין עילה להמשך מעצרם מבחינה משפטית צבאית. * ביום שני הורה בג"ץ כי על הפרקליטות הצבאית להגיב לעתירה עד יום רביעי בשעה 16:00. * ביום רביעי לאחר השעה 16:30 ביקשה הפרקליטות הצבאית הארכה לצורך מסירת תגובה, אך גם בחלוף שעות ארוכות מהמועד האחרון שניתן להם לא הגיעה תגובתם לידי עורך הדין שהגיש את העתירה. * היום ידון בג"ץ בעתירה וייתן את החלטתו בעניין

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן