Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 27 אוקטובר 2017 (מהדורת הצהריים)

  כותרות המהדורה     גורם ב'כולנו': "החוק שיאסור על המשטרה להעביר המלצות יחול רק מ-2020" (פוליטי)     סקר: רוב נגד החוק לאיסור חקירת ר"מ מכהן (פוליטי)     רשמית: מרצ כבר לא מפלגה ציונית (פוליטי)     חיזבאללה במסר לישראל: עוקבים אחריכם (בטחוני)     האו"ם מציג תוכנית "לסיום הכיבוש ולהאשמת ישראל" (מדיני)     ארה"ב: לא מודאגים מהצעת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    גורם ב'כולנו': "החוק שיאסור על המשטרה להעביר המלצות יחול רק מ-2020" (פוליטי)

    סקר: רוב נגד החוק לאיסור חקירת ר"מ מכהן (פוליטי)

    רשמית: מרצ כבר לא מפלגה ציונית (פוליטי)

    חיזבאללה במסר לישראל: עוקבים אחריכם (בטחוני)

    האו"ם מציג תוכנית "לסיום הכיבוש ולהאשמת ישראל" (מדיני)

    ארה"ב: לא מודאגים מהצעת החוק לסיפוח התנחלויות לירושלים – ייתכן שלא תעבור (מדיני)

    54 שנים אחרי: פורסמו אלפי מסמכים הנוגעים לרצח הנשיא קנדי (חוץ)

    אוסטרליה: הממשלה איבדה את הרוב בפרלמנט בעקבות פסיקת ביהמ"ש העליון; רה"מ יקצר את ביקורו בישראל (חוץ)

    רוסיה ערכה ניסוי בארבעה טילים בליסטיים במזרח המדינה: הטילים המתקדמים פגעו במטרות בהצלחה (חוץ)

    נשיא קטלוניה הודיע כי לא יהיו בחירות בזק: שקלתי לפזר את הפרלמנט, אך לא אעשה זאת (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: נאה עם טמפרטורות גבוהות מהרגיל.

    ליל שבת: מעונן חלקית בעננות בגובה בינוניות וגבוהה.

    שבת: עד שעות הצהרים צפוי גשם מקומי ברוב אזורי הארץ, בצפון הארץ ובמישור החוף ייתכנו ממטרים המלווים בסופות רעמים וברד. חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת ויעשו רגילות בעונה.

    ראשון: מעונן חלקית. עדיין ייתכן גשם מקומי בצפון הארץ ובמישור החוף. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

    שני:  מעונן חלקית, ייתכן גשם מקומי בצפון הארץ ובמישור החוף. ללא שינויי ניכר בטמפרטורות.

חדשות

עובדת נוספת במעון ראש הממשלה תובעת את שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה על התעמרות, יחס מחפיר והצבת תנאים לא הגיוניים (במילים עדינות) בפני העובדת.

עובדת ניקיון חרדית, אם לשלושה, תיארה בכתב התביעה את ההתעללות שלטענתה עברה בחודש שבו עבדה במעון רה"מ. העלבונות: "גוש של כלום", האובססיה לניקיון: "הבן יאיר היה עושה מסדרים" והאיסורים: "לא להיעדר בגלל מחלת ילד, להשתמש בשירותים מחוץ לבית". מקורבי נתניהו: "אין סוף לרדיפה ולשקרים"

    שעון הקיץ מסתיים במוצאי שבת בשעה 02:00 לפנות בוקר, יש להזיז את המחוגים שעה אחת אחורה לשעה 01:00.

    ריבלין לתושבי דרום ת"א: "הלוואי והיו לי פתרונות לבעיית המסתננים"

    "שימוש במשטרה ככלי ניגוח פוליטי" * ראש מחלק החקירות ביאח"ה לשעבר שובר שתיקה: "קל מדי ליצור חשד סביר, ולהוביל לפתיחת חקירה" (ישראל היום)

    ישראל מחתה בפני פולין על החוק שמפלה יהודים בקבלת פיצוי עבור רכוש * משרד החוץ פנה בבקשה לתקן את טיוטת החוק להשבת רכוש, אשר מפלה לרעה ניצולי שואה החיים בישראל. בין היתר קובע החוק כי רק מי שמחזיק באזרחות פולנית בהווה יוכל לתבוע פיצויים (הארץ)

    בניגוד להבטחות: ממשיכים לשלם היטלי שמירה * רשויות המקומיות גובות מתושבים היטלי שמירה, אותו סעיף עמום שמצטרף לתשלום הארנונה. לפעמים מדובר בכמה עשרות שקלים, אבל זה יכול להגיע גם למאות. משרד הפנים הבטיח שישקול לבטל את ההיטל המקומם הזה אבל בינתיים הוא עושה בדיוק את ההפך (חדשות2)

    חשד לרשלנות באירוע קריסת החניון התת-קרקעי בת"א ב-2016 * מדוח שחיבר מהנדס מטעם הטכניון, שחקר את נסיבות האירוע שהתרחש ברחוב הברזל בעיר ובו נהרגו שישה פועלים, עולה החשד לרשלנות. * בימים הקרובים צפויים להיחקר גורמים בעיריית ת"א (מעריב)

    דיווח: מנכ"ל תע"א לא יוכל להיכנס לארה"ב * ממשל טראמפ החליט להאריך את החלטת ממשל אובמה שלא לתת ויזה ליוסי וייס. * הרקע: העסקת מדען אמריקני שביצע עבירות ביטחון מידע (דיפנס ניוז)

    עירית ירושלים תהרוס חמישה מבנים בשכונת כפר עקב כדי לפנות מקום לכביש * בית המשפט דחה את ערעור התושבים נגד הריסת המבנים, בהם 138 דירות, רובן לא מאוכלסות. העירייה מתכננת לסלול במקום כביש לתחבורה ציבורית (הארץ)

    בדרך לחרם על חברות ישראליות: "המדינה התעוררה באיחור של שנה וחצי" * במגזר העסקי מאשימים את הממשלה בכך שהזניחה את הטיפול המדיני בהחלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לגבש "רשימה שחורה" של חברות הפועלות בשטחים (הארץ)

    בית המשפט ידון בהפרות בזק ברפורמת הפס הרחב * לפני כשנה הגישו פרטנר וסלקום תביעה נגד החברה בדרישה לחייבה לקיים את הרפורמה * בזק טענה כי יש לברר את תלונות הספקיות במשרד התקשורת ולא בבית המשפט – אך השופט פסק כי אין מניעה לבררן גם בהליך אזרחי (דה מרקר)

פוליטי

גורם ב'כולנו': "החוק שיאסור על המשטרה להעביר המלצות יחול רק מ-2020"

במפלגתו של כחלון התבטאו בעקבות פרסום 'מעריב' על תמיכת הקואליציה בהצעת החוק של מקורבי נתניהו: "ההיגיון המתבקש הוא שאם ההצעה תאושר היא לא תחול כעת". בסוף השבוע יגבשו במפלגה עמדה (מעריב)

סקר: רוב נגד החוק לאיסור חקירת ר"מ מכהן

71% מהנשאלים השיבו שאינם בעד החוק, ורוב להתנגדות נרשם גם בקרב תומכי הליכוד. במקביל, רוב גדול תומך בהגבלת כהונת רה"מ (חדשות10)

רשמית: מרצ כבר לא מפלגה ציונית

אחרי שהמונח ציונות נמחק בצנעה ממצע המפלגה, היא מתנערת ממנו עכשיו בגלוי. ח"כ מוסי רז: "מרצ לא יכולה להיות ציונית" * אילן גילאון: "אני מאמין בשיבת ציון, צריך לתקן את המצע" (nrg)

הבחירות לוועידת מרצ: המחנות של גלאון וגילאון נותרו ללא שינוי משמעותי

לאחר כינוס הוועידה בדצמבר מתכוונת יו"ר מרצ להביא להצבעה את הצעתה להנהיג פריימריז פתוחים במפלגה. אם תיכשל, בכוונתה להתפטר מתפקידה. המחנה של גילאון מתנגד להצעה (הארץ)

    למרות השמועות: נתניהו ינאם בכנס ה-GA (ערוץ7)

בטחוני

חיזבאללה במסר לישראל: עוקבים אחריכם

לאחר שמערכת הביטחון הישראלית חשפה את מפקדו הצבאי של הארגון השיעי בדרום סוריה, מגיעה התגובה בדמות תמונות מאיימות בעברית עילגת (חדשות10)

בניין הקונסוליה הישראלית בניו יורק נסגר עקב קבלת מעטפה חשודה

במהלך סריקות של כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "יהודה" למציאת אמצעי לחימה במרחב העיר חברון, נמצא נשק צלפים. נעצר החשוד באחזקת הנשק והממצא הועבר לידי כוהב"ט.

במהלך יציאת כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "מנשה" בתום פעילות במרחב הכפר יעבד, נורו לעבר הכוחות מספר יריות. הכוח הגיב באש ולאחר מכן ביצע סריקות בהן נמצאו תרמילי אקדח על גג בניין סמוך * אין נפגעים ולא נגרם נזק.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש חמישה מבוקשים. המבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

מדיני

האו"ם מציג תוכנית "לסיום הכיבוש ולהאשמת ישראל"

לפי תוכנית חדשה של האו"ם בשיתוף עם הרשות הפלסטינית, הארגון יעביר לפלסטינים יותר ממיליארד דולר בתוך 5 שנים. בין המטרות: "תמיכה במעבר לעצמאות פלסטינית". משרד החוץ: "חריגה מתחום הסיוע ההומניטרי לפלסטינים ומתקפה על ישראל" (nrg)

ארה"ב: לא מודאגים מהצעת החוק לסיפוח התנחלויות לירושלים – ייתכן שלא תעבור

השרים צפויים לאשר ביום ראשון את הצעת החוק, שלפיה רשויות ושכונות מעבר לקו הירוק יסופחו מוניציפלית לבירה. לפי משרד החוץ האמריקאי, הדרך לאישור החוק ארוכה ולכן אין סיבה לדאגה (הארץ)

חוץ

54 שנים אחרי: פורסמו אלפי מסמכים הנוגעים לרצח הנשיא קנדי

הממשל האמריקני פרסם הלילה 2,891 מסמכים מסווגים הקשורים להתנקשות בנשיא קנדי וזאת לאחר שתם פרק הזמן שהוקצב לכך בחוק שנחתם ב-1992. עם זאת, בעקבות חשש שהביעו סוכנויות הביטחון, הקציב טראמפ 180 יום לבחינתם מחדש של חלקים רגישים שייבחנו מחדש * ה-CIA: מסמכי קנדי שלא נחשפו לא יישארו חסויים לגמרי

– מסמכי קנדי: ארה"ב תכננה להתנקש בפידל קסטרו * המסמכים שנחשפו מתארים בין היתר  שיחה של הרוצח עם סוכן קג"ב, ומאמצים להתנקש בנשיא קובה

אוסטרליה: הממשלה איבדה את הרוב בפרלמנט בעקבות פסיקת ביהמ"ש העליון; רה"מ יקצר את ביקורו בישראל

בית המשפט העליון של אוסטרליה פסק כי סגן ראש הממשלה ברנבי ג'ויס לא רשאי להישאר בפרלמנט לאחר שנחשף כי הוא מחזיק בדרכון ניו זילנדי, החלטה שגרמה לממשלתו של מלקולם טרנבול לאבד את הרוב.

– בעקבות המשבר הפוליטי במדינה הודיע ראש הממשלה טרנבול כי יקצר את ביקורו בישראל לא ייפגש עם נתניהו, ויגיע רק לאירוע הזיכרון לקרב בב"ש בו נלחם הצבא האוסטרלי

רוסיה ערכה ניסוי בארבעה טילים בליסטיים במזרח המדינה: הטילים המתקדמים פגעו במטרות בהצלחה

צבא רוסיה שיגר 4 טילים בין יבשתיים – חלקם מצוללות – שיכולים גם לשאת ראש נפץ גרעיני. * הניסוי המדאיג בוצע במסגרת "משחק מלחמה רחב היקף"

נשיא קטלוניה הודיע כי לא יהיו בחירות בזק: שקלתי לפזר את הפרלמנט, אך לא אעשה זאת

קלרס פוג'דמון ביטל את ההודעה שתכנן למסור על הקדמת הבחירות האזוריות ובכך הנשיא הקטלוני שב לקו התקיף בו הוא נוקט כלפי הממשל במדריד * מדריד מצידה הבהירה שתדרוש כי קטלוניה תחזור בה מהצהרת העצמאות, והליכה לבחירות לא תספיק * לחץ בלשכת הנשיא בין הניסיון להציל את הממשלה האוטונומית לבין אלו שמבקשים "ללכת עד הסוף" ולהכריז על עצמאות

– חבר בממשלת קטלוניה התפטר עקב כישלון המשא ומתן מול מדריד

– ר"מ ספרד: הצעד הראשון אחרי ביטול האוטונומיה – הדחת נשיא קטלוניה

    הקונגרס האמריקני הטיל סנקציות על איראן בעקבות תוכנית הטילים שלה * ההחלטה לגבי טהרן קוראת לנשיא טראמפ לאכוף את הסנקציות על הממשלה האיראנית וישויות זרות התומכות בה. * טילרסון: "איראן לא ניצחה בסוריה, אלא ניצלה הזדמנות"

    משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות על שבעה בכירים בצפון קוריאה ועל שלוש ישויות בדיקטטורה בשל "הפרה בוטה של זכויות אדם"

    קובעים עובדות בשטח: רשת CNN נגד טראמפ והפייק ניוז * הקמפיין החדש של רשת החדשות, שמנסה לשכנע שתפוח אינו בננה, הוא רק חלק קטן מניסיונותיהם הגוברים של אמצעי התקשורת בני ימינו להשיב מלחמה לתופעת שזינקה בחסות הנשיא (מעריב)

    בריטניה: צפון קוריאה אחראית למתקפת הסייבר העולמית שהייתה במאי

    ארה"ב: טראמפ הכריז על מצב חירום בעקבות ההתמכרות למשככי כאבים * הנשיא הצהיר על תכנית להתמודדות עם "החרפה הלאומית": 142 אמריקנים מתים ביום, והממשל יידרש לסייע למדינות שיזדקקו למימון

    – בנו של רייגן: "טראמפ סכנה לעולם" * אל רשימת המבקרים הארוכה של דונלד טראמפ מצטרף בנו של נשיא ארה"ב לשעבר שיצא במתקפה חריפה: "טראמפ הוא בעל הפרעת אישיות קיצונית שמעורער בנפשו באופן מסוכן והוא בור בכל הנוגע לתפקידיו של הנשיא"

    וונצואלה: פרס סחרוב לזכויות אדם הוענק לאופוזיציה בוונצואלה * הפרס, שמעניק האיחוד האירופי לקבוצות או יחידים הנלחמים למען זכויות אדם מדי שנה, הוענק לאופוזיציה שנלחמת למען דמוקרטיה במדינה. הפרלמנט האירופי: מטרת הפרס לעודד מעבר לדמוקרטיה (הארץ)

    מיאנמר: ארה"ב למיאנמר: "מודאגים מהדיווחים על האלימות נגד המוסלמים"

    – האו"ם: פועלים עם ממשלת מיאנמר להעברת סיוע לפליטים

    מצרים: 12 מחבלים נהרגו בעימותים עם כוחות הביטחון

    נורבגיה: שמונה נעדרים בהתרסקות מסוק רוסי * מסוק רוסי נעלם באזור ארכיפלג סבאלברד שבאוקיינוס השקט יחד עם 8 אנשי צוות, מחלצים נורבגים מנסים לאתרו

    סוריה: צבא סוריה ומיליציית חיזבאללה השתלטו על שדה נפט שהיה בידי דאעש

    – דו"ח האו"ם: משטר אסד עומד מאחורי המתקפה הכימית בחודש אפריל באידליב

    עיראק: מועצת הביטחון: לשמור על אחדות הטריטוריאלית של עיראק

    קוריאה: דרום קוריאה בירכה על שחרור ספינת דיג שנתפסה על ידי צפון קוריאה

    קניה: שלושה בני אדם נהרגו מירי שוטרים בהפגנות נגד קיום הבחירות החוזרות בקניה אתמול; רק 35% הצביעו בבחירות; חשש מהתגברות האלימות במדינה * האופוזיציה החרימה את הבחירות החוזרות לנשיאות שהתקיימו אתמול, ולכן ניצחונו של הנשיא המכהן קניאטה נראה מובטח. מספר תחנות הצבעה נותרו סגורות במעוז האופוזיציה, שקראה להחרמת הבחירות. שיעור ההצבעה נמוך מאשר בבחירות באוגוסט, שתוצאותיהן בוטלו (הארץ)

נדל"ן

    בעקבות עתירת תושבי שהם: ההגרלה הגדולה של מחיר למשתכן תוארך ב-6 ימים * זכאים שכבר נרשמו להגרלה יוכלו לשנות את העדפותיהם וזכאים שטרם נרשמו יוכלו להירשם להגרלה עד רביעי בחצות * ההגרלה לא תכלול את היישוב שהם, שההרשמה בו תיפתח מחדש במועד אחר (דה מרקר)

בעולם

    התעלומה נפתרה: כך ידעו הטורקים שהבריטים יתקפו ממזרח לבאר שבע * תצלומים בני מאה שנה שהתגלו בארכיון חשפו: טיסת סיור גרמנית גילתה את הניסיון הבריטי להפתיע את הטורקים במלחמת העולם הראשונה, והזהירה את בעלי בריתם (הארץ)

חרדים

    לפחות 60 יחרדים עצורים עד כה בכלא הצבאי * 44 מהם נאסרו לאחר התפרעויות במהלך ההפגנות  * 14 סרבנים בכלא הצבאי לאחר שהסתבכו בעקבות אי התייצבותם כדרישת השלטונות * 4 חרדים בכלא הצבאי בגין עריקה מצה"ל (אידישע פוסט)


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן