Skip to content

בעלת גן פרטי העלימה 272 אלף ₪ כי: "לא היה לי זמן פנוי לרשום"

אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו מבצע ביקורת רישום הכנסות בעכו ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה עכו, נערכו 220 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כ- 13% מהם לא רשמו הכנסות כדין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך ביקורות אנשי פקיד השומה ברשות המיסים שנערכו אתמול (ראשון) באזור עכו, נהרייה והסביבה, נמצאו כחצי מיליון שקלים בידי בעלי עסקים שלא נרשמו בספריהם ולא הוצאו להם חשבוניות כדין. אחת מבעלות העסקים, גננת מנהריה שמנהלת גן פרטי הסבירה את אי רישום 272,000 ₪ שנמצאו ברשותה בכך ש"לא היה לה זמן לרשום". עוד עלה במהלך המבצע כי 13% מבעלי העסקים נבדקו לא טרחו לרשום ההכנסות כדין.

ביין השאר המבקרים הגיעו לקבלן בניין שביצע עבודות באחד ממושבי האזור. מבדיקת מסמכים וניירת עסקית נמצא כי הקבלן לא רשם הכנסות של כ- 138,000 ₪ שהתקבלו במסגרת בניית הווילה. הקבלן הסביר "אני רושם חשבוניות וקבלות כאשר אני פורע את הצ'קים". התיק הועבר למחלקת תביעות להמשך טיפול.
במרפאת שיניים בנהריה גילו המבקרים כי המנהל לא רשם העברות בנקאיות בסכום של כ- 20,000 ₪. המנהל טען "אני עובד חדש, אין לי אינטרס להעלים שקל".
בחנות לחומרי בניין בעכו מצאו המבקרים כי בעל החנות לא רשם שני צ'קים בסכום כולל של כ- 8000 ₪. בעל החנות הסביר "שני הלקוחות נתנו לי צ'קים, מושכים סחורה ואז מתחשבנים". בביקורת ספרים שנערכה במינימרקט בעכו נמצאו שישה צ'קים בסכום של כ- 8100 ₪. העובד במקום טען "אני עובד שכיר אצל אחי ויש לי כסף אז אני פורט לאנשים צ'קים".
בבדיקה עלה כי לעובד אין תיק ברשות והוא אינו מנהל ספרים. הוא נחקר והתיק הועבר להמשך טיפול.

בעסק המספק ברזל לבנייה באחד מהכפרים באזור נמצאו מספר צ'קים ומזומן בסכום כולל של 5600 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעל המקום הסביר "הלקוח עדיין חייב כסף, לכן לא רשמתי".
אצל סוכן ביטוח בקריית מוצקין גילו המבקרים הכנסות לא רשומות של כ- 8600 ₪. הסוכן טען "אני רושם לפני הגשת הדו"ח למע"מ".
בגן ילדים בנהריה נמצאו צ'קים לא רשומים בסכום כולל של כ- 230,000 ₪ ומזומן שלא נרשם בסכום של כ- 42,000 ₪. בעלת המקום הסבירה כי פשוט "לא היה לי פנאי לרשום".
אצל עורכת דין מקריית ביאליק נמצאו שתי העברות בנקאיות בסכום של כ- 6000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. עורכת הדין בתגובה "פעם בחודש אני עוברת על ההעברות ומוציאה חשבוניות".

אילוסטרציה
אילוסטרציה

ברשות המס מציינים כי המבצע באזור חיפה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן