Skip to content

מנהרת טרור פוצצה בשטח ישראל

מנהרת טרור שחדרה מחאן יונס לשטח ישראל נחשפה כשהיא בשלבי בניה ופוצצה בידי חבלני פיקוד דרום. דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס: "מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הישראלית, מצב שלא ניתן לקבל ולאור כך פעל צה"ל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מנהרת טרור שחדרה לישראל לא רחוק ממחסום כיסופים נוטרלה פוצצה היום (שני בשעות הצהריים), באמצעות פיצוץ יזום של חבלני פיקוד דרום. המנהרה שנחשפה כשהיא בשלבי בנייה, חדרה לשטח ישראל מאזור חאן יונס ונחשפה במרחב הגדר, בשטח ישראל.
דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס הגיב ואמר: "מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הישראלית, מצב שלא ניתן לקבל ולאור כך פעל צה"ל", אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס והוסיף כי המנהרה לא היוותה איום ונמצאה תחת מעקב במשך תקופה.

פיצוץ המנהרה (צילום: מקורות פלסטינים)
פיצוץ המנהרה (צילום: מקורות פלסטינים)

"הפעילות היא הצלחה מבצעית המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת", אמר תא"ל מנליס. "איתור מנהרת הטרור הוא חלק ממאמץ הגנה נרחב המובל על ידי כוחות צה"ל מאז סיום מבצע צוק איתן. צה"ל ממשיך בפעילות באמצעים שונים העומדים לרשותו ומשתכללים כל עת".

דובר צה"ל הטיל את האחריות על ארגון החמאס.  "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות למתרחש ברצועת עזה וממנה", הדגיש תא"ל מנליס והוסיף: "צה"ל ימשיך לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו, מעל ומתחת לקרקע, לסיכול ניסיונות פגיעה בתושבי מדינת ישראל ולשימור השקט היחסי באזור שהושג לאחר מבצע צוק איתן. אין לצה"ל כוונה לדרדר את המצב, אך עם זאת, אנו ערוכים למגוון תרחישים".

תוך כך פרס צה"ל סוללות נוספות של כיפת ברזל מחשש לתגובה של ירי רקטות לעבר ישראל, אך לא נמסרה שום הודעה ליישובי עוטף עזה בדבר שינוי אורחות החיים.

סוללת כיפת ברזל פרושה (צילום: אנשי הדממה)
סוללת כיפת ברזל פרושה (צילום: אנשי הדממה)

"אנו מברכים על פעילות צה"ל לסיכול המנהרה. כפי שהובטח לנו אחרי ׳צוק איתן׳, צה"ל פועל בכל האמצעים נגד מנהרות הטרור. אנו זוכים למעטפת הגנתית מלאה, הן מהפעילות המבצעית היזומה לסיכול המנהרות והן מבניית המכשול התת קרקעי שמוקם באזורנו. אנו נמצאים בקשר שוטף עם גורמי הצבא ואין שינוי בהנחיות לתושבים, למעט הפסקת העבודות החקלאיות בסמיכות לגדר. שגרת החיים במועצה נמשכת", הגיב לחשיפת ופיצוץ המנהרה, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול.

ראש מועצת אשכול לשעבר וחבר כנסת כיום, חיים ילין אמר בתגובה: "מחזק את צה"ל בפעילותו המדויקת והחשובה אל מול המנהרה שאיימה על תושבי העוטף. כבר בתור ראש מועצת אשכול ובייחוד לאחר צוק איתן, הובלתי את הדרישה להשמיד כל מנהרה שנכנסת לתחומנו. שהחמאס בוחר בחושך של מנהרות ולא באור של התעשייה, צריך לפעול מולו בכל הכוח ולשמור על ביטחון התושבים והילדים בישראל. המכשול שצפוי לקום נגד תופעת המנהרות יאתר וישמיד את האיום ועד אז החמאס יצטרך להבין שניתוב המשאבים שלו לטרור הם חסרי תועלת".

בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: האחריות הראשונה של כל ממשלה זה לדאוג לביטחון אזרחיה. אנחנו עושים את זה. מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו פוגעים בו. אמרתי לכם כבר פעמים רבות שאנחנו מפתחים טכנולוגיה פורצת דרך לטפל באיום המנהרות. אנחנו מיישמים את זה. היום איתרנו מנהרה וגם השמדנו אותה ונמשיך לעשות את זה. אנחנו רואים בחמאס אחראי לכל ניסיון לפגיעה בריבונות שיוצאת משטחו על ידי אנשים שכפופים לסמכותו ואנחנו נמשיך להגן על גבולות ישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן מסר במסיבת עיתונאים כי "אני חושב שהמסר הוא ברור לכולם: אנחנו לא נסבול הפרת ריבונות ישראלית, ואני מדגיש שהפיצוץ המבוקר נערך בשטח שלנו. זו הייתה הפרה בוטה של הריבונות ושל כל הכללים המקובלים בין חברות, מדינות או בין ארגונים המכבדים את עצמם, וזה מוכיח שלמרות הפיוס הפלסטיני, רצועת עזה נשארה ממלכת הטרור ומבחינתנו האחריות היא ללא ספק של חמאס השולט בעזה.
אין לנו שום עניין בהסלמה ואין לנו שום כוונה לאפשר למישהו לפגוע בריבונות הישראלית. אני רוצה להדגיש שבשום שלב לא נשקף איום מאותה מנהרת טרור בבנייה לתושבי עוטף עזה, אנחנו זיהינו אותה בזמן ועשינו מה שהיינו צריכים לעשות בעיתוי הכי נכון. ועוד פעם ברכות לכוחות צה"ל ולפיקוד הדרום."


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן