Skip to content

מחשבות בברזל: "פני הבית" – תערוכת פסלים של הילה ליזר-בג'ה בגלריה חנקין בחולון

מושג הבית מקבל מקום של כבוד באמנות הישראלית העכשווית. הילה לייזר-בז'ה חוקרת את הנושא דרך פסלי ברזל העוסקים במושג "בית". ומזמינה את המבקרים להרהורים קיומיים ופילוסופיים על המשמעות של הבית בעולמות תוכן שונים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"פני הבית" (home face), תערוכתה של האמנית הילה ליזר- בג'ה (hila-laiser-beja), תיפתח לקהל הרחב בתאריכים  4.11.17 – 9.12.7 בגלריה חנקין בחולון. פסלי הברזל שלה עוסקים בנושא ה "בית" וחוקרים את הדימוי של המושג וכיצד הוא נקלט ונתפש בשדה התרבות הישראלי והבינלאומי. התערוכה מוצגת במסגרת עונת העיצוב בחולון .

פני הבית - מחשבות בברזל של הילה לייזר בג'ה בגלריה חנקין בחולון. צילום: יח"צ.

דרך פסלי הברזל שלה חוקרת הילה ליזר בג'ה כיצד נבנה המושג בית מתוך כמה נקודות מבט: מבחינה קונצפטואלית, תרבותית וסוציולוגית. היא מזמינה את המבקרים למסע פילוסופי/פסיכולוגי שמציג שאלות כגון: כיצד בית מהווה אתר של זכרון, ומצד שני גם אינקובטור של תחושות אישיות?…  בית כסמל לאומי, כמקלט המשרה ביטחון, בית כהשקעה כלכלית ואסתטית, בית מבצר וחלום, בית כהגשמה זמנית רבת מאמצים.

לאור השסעים בחברה העולמית בכלל והישראלית בפרט מנסה ליזר בג׳ה לבחון את פני האנושות איך ניתן לבחון את נפש האדם מתוך הפנים עצמם.  פני האדם הן אוניברסליות מצד אחד אך לכל אדם טביעת פנים שונה. העבודה של ליזר-בג'ה מתמקדת בדימוי של הבית הבסיסי, זה הנדמה כלקוח מתוך ציורי ילדים, עם שני חלונות ופתח, וגג משולש.

בני האדם חיים בחברה, חלקם מלוכדים חלקם לכודים . האנושות נעה במרחב, ליזר בג׳ה מחפשת את מה שמעבר לפנים, לפאסדה של הבית, אילו גורמים מחוללים את השינויים הפנימיים שבסופו של דבר יתכן שהפאסדה תושפע מהם.

היא אומרת: "בעבודותיי אני אוהבת ליצור בכל מדיום שישרת את העבודה שלי ואת הרעיונות שלי. החומרים בהם אני עובדת הם חומרים המתכלים לאט כמו בטון וברזל. המייצגים את הבלייה, הארעיות וההתפוררות. הם מיצגים גם את האנשים החיים בחומרים האלה, נוכחים לזמן מוגבל, ואחרי מותם החפצים והבתים, הופכים לפרגמנטים של זיכרון."

הילה ליזר-בג'ה היא אמנית רב­-תחומית העוסקת בפיסול, מיצב, וידאו, ציור, רישום, תחריט, הדפס ופרפורמנס וכן משתפת פעולה עם יוצרים בתחומי הכוריאוגרפיה והמחול. בוגרת לימודי תעודה בצילום בקמרה אובסקורה, תל-אביב, ובעלת תעודה באדריכלות פנים ממכללת אורט קריירה, ירושלים. כמו כן, בוגרת תואר ראשון באמנות, יצירה וחינוך לאמנות מאוניברסיטת חיפה, ובעלת תואר שני מהתכנית הבינתחומית באמנויות מאוניברסיטת תל אביב.

עבודותיה של ליזר-בג'ה, המתגוררת במבשרת ציון ועובדת בסטודיו בתל אביב, הוצגו בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות רבות, ביניהן תערוכות במוזאון פתח תקווה לאמנות, ובמוזאון אילנה גור, ביפו; בבית האמנים, תל אביב ובמרכז סוזן דלל, תל אביב. עבודותיה נמצאות באוספים בישראל, באיטליה, באנגליה ובארצות הברית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן