Skip to content

אפילו פידל קסטרו

בשבוע הבא תגיע לראשונה לארץ להקתה עטורת הפרסים של הכוריאוגרפית הקובנית ליזט אלפונסו שתופיע בתל אביב, אשדוד, חיפה וירושלים, 7.11.2017-1.11.2017
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דווקא בהעדר יחסים דיפלומטיים עם קובה מסקרן לצפות בלהקתה התוססת של הכוריאוגרפית הקובנית ליזט אלפונסו שתופיע בראשית נובמבר באזורים שונים בארץ. בלהקתה הגדולה של אלפונסו נשים בלבד:המין החזק! הן תגענה עם תזמורת נגנים חיה המלווה אותן.

המרתק במחול של ליזט אלפונסו הוא השילוב בין מחול עממי ספרדי איברי, למחול מודרני עדכני. בכוריאוגרפיה שלה יש מכל טוב: שילוב בין סגנון הפלמנקו על נקישות נעלי העקב הקצביות, לבין החן של הבלט הקלאסי והתשוקה הלוהטת של המחול הספרדי והאפרו-קובני, עם פרשנות עכשווית.

 ליזט אלפונסו דאנס קובה Alas p Compás GTH
ליזט אלפונסו דאנס קובה Alas p Compás GTH

כבר בגיל ארבע החלה ליזט לרקוד. בגיל 23 – כבר ייסדה את הלהקה. מאז זכתה בעשרות פרסים יוקרתיים ובהם פרס "הזרקור הלאומי" אותו העניקה לה מישל אובמה אישית.

ייחודה של אלפונסו אינו רק בשילוב הסגנונות המרתק, הדייקנות הכמעט גיאומטרית בתנועה ועוצמת התשוקה שבמחול,- אלא בעיקר – בתחושת הייעוד והשליחות החינוכית של חברי הלהקה.

 ליזט אלפונסו דאנס, צילום Alas-Elogio-GTH
ליזט אלפונסו דאנס, צילום Alas-Elogio-GTH

מחול כדרך חיים: ב-1991 ייסדה אלפונסו בהוואנה בית ספר למחול שמנה בתחילה 60 וכיום 1,300 תלמידים. היא חילצה אותם מחיי הרחוב שכן המחול הפך עבורם דרך חיים ונתיב מילוט מהעוני המנוון לאמנות.  ללא כל תמיכה ממשלתית פרח בית הספר והפך למטרה נכספת עבור ילדים רבים.  אפילו פידל קסטרו, שהיה ידוע בסגפנות הדוגמטית שלו התלהב לאחר שראה מופע של הלהקה והחליט לתרום לבית הספר וללהקה. בקובה הריקוד הוא דרך חיים – הכול רוקדים ורוקעים בקצב. המחול של ליזט אלפונסו כרוך במשמעת ברזל של ריתמיות מדויקת ותיאום מופתי בין הרקדניות. מכאן ערכו החינוכי.

 צילום - ליזט אלפונסו דאנס קובה, יח"צ
צילום - ליזט אלפונסו דאנס קובה, יח"צ

שבע-עשרה רקדניות הלהקה מבצעות במקצועיות צ'ה צ'ה, רומבה, קונגה ובולרו, וסוחפות את הקהל למסע ריקוד משנות ה-50 של המאה העשרים ועד היום.  למותר לציין שהלהקה הופיעה בכל רחבי העולם:  ספרד, ארצות הברית, ונצואלה, קולומביה, צרפת, קנדה, ניו זילנד, הולנד, מצרים מקסיקו וקטאר.

הפעם יוכל הקהל הישראלי להתענג על נפלאות הקצב והתנועה הסוחפת הקובנית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן