Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 02 נובמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

  כותרות המהדורה     מאותתים לנתניהו: פגישה מעניינת בין כחלון ללפיד (פוליטי)     "הזמן אוזל": הג'יהאד בתיעוד מאיים נגד ישראל (בטחוני)     דיווח: "האזור שהופצץ בסוריה – מפעלים עם קשר איראני" (בטחוני)     שווייץ: ביקור אנשינו ברמת הגולן הכבושה – מביך (מדיני)     הפיגוע במנהטן: הטרוריסט ביקש לתלות דגל דעא"ש בחדרו בבית החולים;  ה-FBI: אותר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    מאותתים לנתניהו: פגישה מעניינת בין כחלון ללפיד (פוליטי)

    "הזמן אוזל": הג'יהאד בתיעוד מאיים נגד ישראל (בטחוני)

    דיווח: "האזור שהופצץ בסוריה – מפעלים עם קשר איראני" (בטחוני)

    שווייץ: ביקור אנשינו ברמת הגולן הכבושה – מביך (מדיני)

    הפיגוע במנהטן: הטרוריסט ביקש לתלות דגל דעא"ש בחדרו בבית החולים;  ה-FBI: אותר החשוד השני במעורבות בפיגוע (חוץ)

    ספרד: התובע הכללי מבקש לכלוא 8 מחברי הפרלמנט הקטלאני שהודחו; ביהמ"ש העליון הספרדי: נעצור את נשיא קטלוניה אם לא יופיע לעדות

    סוכנות הביון של דרום קוריאה: ייתכן שקוריאה הצפונית תבצע ניסוי טילים חדש  (חוץ)

    יומני בן לאדן: הקשר בין אל קאעידה לאיראן  (חוץ)

    עקב תקלה: אזעקת שווא החרידה את דרום גוש דן (חדשות)

    בעקבות פסיקת בג"ץ: היועץ המשפטי לממשלה החל לפעול לשינוי ההנחיות המגבילות הפגנות

    מיום ראשון: עיצומים בקריית הממשלה בתל אביב – אין קבלת קהל; דורשים פיצוי על עומסי התנועה (חדשות)

חדשות

עקב תקלה: אזעקת שווא החרידה את דרום גוש דן

בשעה ב-02:48 לפנות בוקר נשמעה אזעקה באזור תל אביב-יפו, חולון ובת ים. לא נרשמו קריאות חריגות למוקד מגן דוד אדום. מדו"צ נמסר כי הרקע לתקלה ייבדק; פיקוד העורף בודק אם מדובר בתקלת אנוש

בעקבות פסיקת בג"ץ: היועץ המשפטי לממשלה החל לפעול לשינוי ההנחיות המגבילות הפגנות

אחד השינויים הצפויים בהנחיות החדשות הוא ביטול הצורך ברישיון לקיום ההפגנה, כך דווח הבוקר ב'הארץ'. * בפסק הדין של בג"ץ נקבע כי בעת הנוכחי נדרש רשיון רק כאשר מתקיימים שלשת התנאים הבאים במצטבר: למעלה מ-50 איש, מתחת כיפת השמים, לצורך שמיעת נאומים בנושאים מדיניים. במידה ואין את אחד התנאים הללו ההפגנה אינה דורשת רשיון משטרתי, זאת, גם אם המשתתפים עומדים בהפגנה כשהם מחזיקים כרזות, שמטרתן לבטא דעה בנושא מסוים. * בפסיקה אף צוין כי הדרישה לקבלת רישיון לצורך קיום הפגנות הקבועה בפקודת המשטרה, אינה אלא שריד מנדטורי אשר דומה כי הגיעה העת לבחון את הסרתו מספר החוקים הישראלי. וכי הדרישה לרישוי כזה אינה מקובלת ואינה נהוגה במדינות המערביות (אידישע פוסט)

תפנית משפטית: העליון זיכה אדם שהורשע בהעלבת עובד ציבור לאחר שכתב מאמר חריף במיוחד נגד בכיר בצבא

הרכב מורחב של תשעה שופטים זיכה את אליצור סגל שפרסם מאמר ב-2004 נגד ישראל וייס ששימש כרב צבאי ראשי. מדובר בתפנית משפטית, זאת לאחר שבתי המשפט השלום והמחוזי הרשיעו את אליצור סגל בגין המאמר. בפסיקה קבעו שופטי העליון, כי הזכות לחופש הביטוי גוברת על עבירת העלבת עובד ציבור * בליבת המאמר הנידון נכתב כי הרב הצבאי: "מסייע לרצח – איסור יהרג ובל יעבור. מסייע לגילוי עריות – איסור יהרג ובל יעבור. מסייע לחילול שבת – איסור סקילה, וכו'. די בזה ואין צורך להשלים את דמותו". * בפסיקת בג"ץ צויין, כי "ככל שעובד הציבור בכיר יותר הוא יידרש לסיבולת גבוהה יותר ביחס לביטויים עולבים", " עם כניסתו לתפקיד נטל על עצמו עובד הציבור הבכיר את הסיכון כי יהפוך מטרה לביקורת, ואף ביקורת נוקבת, בין אם הדבר מוצדק ובין אם לאו. בנסיבות אלה, ניתן לצפות ממנו לסיבולת גבוהה במיוחד כלפי עלבונות"

    מיום ראשון: עיצומים בקריית הממשלה בתל אביב – אין קבלת קהל; דורשים פיצוי על עומסי התנועה * כ-2,000 עובדי משרדי הממשלה, הממוקמים בקריית הממשלה בת"א, יחלו בצעדי מחאה החל מיום ראשון, ולא יקבלו קהל. בין המשרדים שלא יקבלו קהל: הפנים והמשפטים

    משרד הרווחה מבטל את הקיצוץ בקצבת הניידות של לקויי הראייה * במשרד הרווחה תכננו לקצץ 35% מקצבה המסייעת לעיוורים בהתניידות מחוץ לבית, אך אתמול הודיעו גורמים במשרד כי הקיצוץ מבוטל. הזכאים למחצית מהקצבה יקבלו תוספת של 25% (הארץ)

    שלטי אזהרה מצונאמי הוצבו בחופי תל אביב * לקראת יום המודעות העולמי להיערכות לצונאמי, עיריית תל אביב והמשטרה החלו לפרוס שלטי אזהרה מפני אסון הטבע לאורך חופי העיר. בעתיד פריסת הצבת השלטים בכל רחבי הארץ

    היפופוטם ברח מהספארי ברמת גן, והתחרט * אתמול בערב ניצל היפופוטם צעיר את העובדה ששער הכניסה הראשי נותר פתוח והחל לצעוד מחוץ לספארי, אך אחרי דקות ספורות כאשר הבין שיצא משטח האתר, הסתובב ושב על עקבותיו * הנהלת האתר: "רואים את הדבר בחומרה"

פוליטי

מאותתים לנתניהו: פגישה מעניינת בין כחלון ללפיד

לפני יומיים, במשרד האוצר, הרחק מעיניי העיתונאים, פגישה ממושכת בין יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד ליו"ר "כולנו" משה כחלון. סקרים פנימיים מראים כי יחד הם מגדילים כוחם ויכולים אף להגיע לראשות הממשלה. על רקע הנתק הבולט בין כחלון לגבאי- הפגישה אף מעניינת יותר (החדשות)

    המפכ"ל: חקירות נתניהו נמשכו יותר משהערכתי * מפכ"ל המשטרה מודה: "טעיתי כשהערכתי שחקירות נתניהו יסתיימו בתוך זמן קצר". * עוד אמר, שהמשטרה לא תסכים לחוק שיאסור על החוקרים להמליץ ולסכם את ממצאי החקירה (החדשות)

בטחוני

"הזמן אוזל": הג'יהאד בתיעוד מאיים נגד ישראל

ימים לאחר פיצוץ מנהרת הטרור בו נהרגו מחבלי הארגון, הופץ סרטון תעמולה בו נראות רקטות מכוונות לעבר ישראל ותצפיות על הגבול

דיווח: "האזור שהופצץ בסוריה – מפעלים עם קשר איראני"

על פי דיווח בבלוג המודיעין "אינטלי טיימס" אזור התעשייה בסביבת חומס שלפי הדיווחים הותקף שימש כנראה תחנת מעבר או שדרוג לטילים מאיראן עבור החיזבאללה * ע"פ הבלוג. האתר משמש מזה כעשור כבסיס לפרויקטים משותפים של אירן וסוריה – תעשייתים וביטחוניים. על חברה מאירן שפועלת במקום הוטלו סנקציות עקב מעורבותה בתכנית הטילים של טהרן

– לפי משטר אסד, מטוסי חיל האוויר טסו בגבול לבנון-סוריה ולאחר מכן נשמעו באזור חומס קולות פיצוץ אדירים. לפי דיווח של ערוץ המקורב למשטר אסד, ההגנה האווירית הסורית הגיבה לתקיפה

לפי דיווח של כלי תקשורת סוריים סוללת נ"מ סורית ירתה לעבר מטוסי הקרב שחלפו מעל דמשק. ברשתות החברתיות בסוריה דיווחו כי מטוסי קרב הוזנקו לעבר המטוסים הישראלים

    לראשונה: הודו תשתתף בתרגיל חיה"א * בשבוע הבא ייפתח תרגיל ה"בלו פלאג" ה-3 של חיל האוויר במהלכו ישתפו פעולה כמה מחילות האוויר המובילים בעולם. השנה ישתתף גם חיל האוויר ההודי, ששלח מטוס "הרקולס" ו-45 לוחמי עילית, שיקחו לראשונה חלק בתרגיל הענק (החדשות)

מדיני

שווייץ: ביקור אנשינו ברמת הגולן הכבושה – מביך

שרד ההגנה של שווייץ הודה היום (יום ה') ששליחת צוות מטעמו לבחון מל"טים ישראליים ברמת הגולן הייתה צעד מביך ביותר, שפגם בעמדה הניטרלית שמציגה המדינה (Ynet)

    אבו מאזן במאמר: "נמשיך להיאבק על חירותנו" * במאמר שכתב לעיתון "גרדיאן" הבריטי לרגל 100 שנה להצהרת בלפור, התייחס יו"ר הרש"פ להשלכותיה על האזור וטען כי ההצהרה "אינה דבר שיש לחגוג" (חדשות10)

    בשל לחץ דיפלומטי, המדינה ביקשה דחייה נוספת בהגשת עמדתה בנוגע להרס סוסיא * לקראת נסיעתו של נתניהו ללונדון הבהירו דיפלומטים בריטים לישראל כי בריטניה מסתייגת מפינוי הכפר שבדרום הר חברון. באוגוסט אמר ליברמן כי המדינה לא תבקש עוד דחיות בהגשת עמדתה (הארץ)

    ירדן: "שגרירות ישראל לא תיפתח עד שהמאבטח לא יועמד לדין" (Ynet)

חוץ

הפיגוע במנהטן: הטרוריסט ביקש לתלות דגל דעא"ש בחדרו בבית החולים;  ה-FBI: אותר החשוד השני במעורבות בפיגוע

המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני אמש אושפז בבית החולים לאחר שנורה בזירה – וסיפר לחוקריו שהחליט לעשות זאת לאחר שצפה בתיעודים של דאע"ש, בחקירתו הודה המחבל כי תכנן להרוג כמה שיותר "בחרתי ב'האלווין' בשל כמות האנשים ברחובות, תכננתי להגיע לגשר ברוקלין", כמו"כ ביקש לתלות בחדר בית החולים את דגל ארגון הטרור. בתגובה אמר טראמפ, כי "הטרוריסט צריך להיות מוצא להורג" * במקביל הבולשת עצרה לחקירה את מוחמדזור קדירוב, בן 32 גם הוא ממוצא אוזבקי, בחשד למעורבות בפיגוע שבו נהרגו שמונה בני אדם.

סוכנות הביון של דרום קוריאה: ייתכן שקוריאה הצפונית תבצע ניסוי טילים חדש

על פי דיווח בקוריאה הדרומית, סוכנות המודיעין של המדינה איתרה פעילות חשודה באחד מאתרי המחקר של קוריאה הצפונית, זאת רגע לפני ביצוע ניסוי בטיל

– במקביל צפון קוריאה מכחישה הדיווחים על התמוטטות באתר הגרעין: "הדיווח על 200 הרוגים בקריסת מנהרה – שקרי"

ספרד: התובע הכללי מבקש לכלוא 8 מחברי הפרלמנט הקטלאני שהודחו; ביהמ"ש העליון הספרדי: נעצור את נשיא קטלוניה אם לא יופיע לעדות

אם פוג'דמון לא יגיע, תוכל ספרד להוציא צו מעצר ולבקש את הסגרתו מבלגיה. יו"ר הפרלמנט הקטלאני וסגן הנשיא הגיעו היום לבית משפט ויתושאלו על אישומי המרדה, שעונש עליהם עלול להגיע ל-30 שנות מאסר * פרקליטו של נשיא קטלוניה: "ישתף פעולה עם בית המשפט"

יומני בן לאדן: הקשר בין אל קאעידה לאיראן

ה-CIA פירסם כ-470 מסמכים שנאספו מביתו של מנהיג אל קאעידה לשעבר. נמצא מסמך בן 19 עמודים שבו הציעה לכאורה איראן לארגון סיוע בכסף ותחמושת (חדשות10)

    התרעה: מאמץ של דאע"ש לבצע פיגוע אסטרטגי * יממה לאחר פיגוע הדריסה בניו יורק, שירותי הביון בעולם מודאגים מהמאמץ שמשקיע הארגון הסוני בהוצאת פיגוע גדול, כמו פיצוץ מטוס (חדשות10)

    המנהיג העליון של איראן: ארה"ב היא האויבת מספר אחת שלנו – לא נכנע לבריונות האמריקנית על תכנית הגרעין * בנאום תקשורתי תקף המנהיג העליון של אירן את ממשל טראמפ בשל עמדתו נגד הסכם הגרעין והאשים שארה"ב מתנהגת בעוינות. * חמינאי הבהיר כי ארצו "לא תיכנע לבריונות שמגלים האמריקאים סביב הנשוא של הסכם הגרעין"

    בריטניה: דיווח: ב-MI6 לא סומכים על שר החוץ בוריס ג'ונסון * על פי התקשורת הבריטית, בסוכנות הביון חוששים מכך שהם צריכים לחלוק מידע מסווג עם שר החוץ הבריטי. "גם גורמים במשרד החוץ לא מרוצים" (חדשות10)

    – גאווין ויליאמסון מונה לשר ההגנה

    הודו: 26 הרוגים בפיצוץ בתחנת כוח בצפון המדינה (וואלה)

    זימבבואה: נשיא זימבבואה: להשיב את עונש המוות במדינה (ערוץ7)

    טורקיה: 8 חיילים נהרגו בעימותים עם הכורדים בגבול עיראק(וואלה)

    – 283 חשודים בחברות בדאעש נעצרו ברחבי המדינה

    לבנון: ארה"ב מסרה ללבנון שני מטוסי סופר טוקאנו * המטוסים ישמשו כמטוס תצפית מזוין, אמר מקור ביטחוני בלבנון, ומייצגים שדרוג גדול לכוחות המזוינים הלבנוניים (nrg)

    סוריה: משרד ההגנה הרוסי: מפציצים של חיל האוויר תקפו יעדים של ארגוני טרור בסוריה

    ·- רוסיה דחתה האשמת משטר אסד בשימוש בגז סארין

    עיראק: נחדש את המתקפה לכיבוש השטחים שבהם מחזיק ממשל כורדיסטן

    צרפת: האם קדאפי עזר לסרקוזי לממן את הקמפיין?  שני עיתונאים טוענים בספר חדש שהתפרסם בצרפת כי שליט לוב העביר 50 מיליון אירו במזומן לנשיא הרפובליקה לשעבר (חדשות10)

    קוריאה: סין: מקווים לחזק את הקשר עם קוריאה הצפונית

התפרעויות החרדים

חרדי לונדון מצטרפים למחאות נגד גיוס בני הישיבות; היום: מפגן מחאה מול הפרלמנט הבריטי בזמן נאום נתניהו

היום, בשעה 2:15 בצהריים תתקיים מול בנין הפרלמנט בלונדון, עצרת מחאה המונית, בה ישתתפו המונים מכלל הקהילות החרדיות באנגליה ומדינות אירופה נוספות. המעמד יחל בדרשות ודברי חיזוק מהרבנים ותהלוכות מחאה ברחובות הסמוכים ושלטים בידיהם * בשעת קיום העצרת, אמור להתקיים בפרלמנט הבריטי דיון מיוחד, בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו, שאף יישא בו דברים, לציון מאה שנים להצהרת בלפור.

    מחאה מקורית במנהטן: משאית הסברה סמוך לקונסוליה הישראלית נגד הרדיפה האנטי דתית של השלטונות בישראל * ביום שלישי ורביעי סובבה משאית סמוך לבניני הקונסוליה הישראלית במנהטן ועליה מסכי ענק שהציגה וידיאו עם האלימות והרדיפה המשטרתי נגד היהדות החרדית בארץ ישראל (אידישע פוסט)

היועמ"ש: "אין מניעה חוקית להפגין נגד מדיניות הממשלה ומאמצי הצבא לגייס את בני החברה החרדית"

היועמ"ש החליט אתמול בהחלטה חריגה להביע עמדה נחרצת נגד השתוללות החרדים המסרבים להתייצב בלשכות הגיוס לקבלת פטור מגיוס. היועמ"ש הסביר בחוו"ד שאינו מתכוון לפגוע בחופש הביטוי, וציין כי למרות הצטרפותו למשפט "מובן, כי אין משמעות הדבר, כי לא ניתן למתוח ביקורת עניינית על חיילי צה"ל כקבוצה או על בעל תפקיד העוסק בגיוס חרדים שיש טרוניה קונקרטית על התנהלותו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן