Skip to content

שלוש וחצי שנות מאסר על חטיפת קשיש וסחיטתו

ניקו בסאייב נדון למאסר בשל חטיפה וסחיטה של קשיש שברעייתו טיפלה אשתו. האישה, דנה בסאייב, שיתפה פעולה עם המשטרה והביאה להפללתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניקו בסאייב נדון למאסר על חטיפה וסחיטה של קשיש שברעייתו טיפלה אשת הנאשם. האישה, דנה בסאייב, שיתפה פעולה עם המשטרה והביאה להפללתו

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר אתמול (ד') על ניקו בסאייב, שחטף וסחט קשיש שאשתו טיפלה ברעייתו, שלוש וחצי שנות מאסר. בסאייב הורשע בקשירת קשר לפשע, חטיפה לשם סחיטה, סחיטה באיומים והדחה בחקירה.

בהכרעת הדין בעניינו נקבע כי בסאייב ואשתו דנה, תיכננו לסחוט את ס.ב., קשיש בן 78, שדנה הועסקה בביתו במשך כשנתיים, כמטפלת של רעייתו. במסגרת הקשר, שיכנעה דנה בסאייב את ס.ב. להגיע לדירת סבה בתואנת שווא. שם ביקשה ממנו להתפשט ולהתקלח, שעה שבעלה ניקו מסתתר. כשיצא ס.ב. מהדירה ולגופו תחתונים בלבד, התיישבה דנה בסאייב לידו, ולגופה מכנסיים וחזייה בלבד. ברגע זה נכנס ניקו בסאייב לחדר וצילם את השניים, והודיע לס.ב מיד ש"התמונות יעלו לך הרבה כסף".

בהמשך היכה בסאייב את ס.ב. הקשיש בסטירות חזקות, והזוג בסאייב יצא את החדר, תוך שהוא נועל בפנים את ס.ב. לאחר מכן נטלו מארנקו שני כרטיסי אשראי, וניקו בסאייב הצמיד סכין לגרונו של ס.ב. כדי לקבל את הקוד הסודי לכרטיס. דנה באסייב משכה 3,200 שקלים מחשבון הכרטיס של הקשיש חסר האונים. רק לאחר שעה וחצי הורה בסאייב לס.ב. להתלבש והסיע אותו לביתו, לא לפני שאיים כי אם יתלונן במשטרה ישליך שני רימוני רסס על ביתו.

השופט אליהו ביתן כתב בגזר דינו, כי "העבירות בהן הורשע הנאשם חמורות. מעשיו חמורים וראויים לגינוי. העובדה כי המעשים היו מחושבים ומתוכננים, העובדה שהקורבן הוא אדם זקן, הניצול הציני של הסיטואציה אליה נכנס המתלונן, האלימות והאיומים שהופעלו כלפיו, ומשך הזמן שהאירוע נמשך, משווים לאירוע חומרה מיוחדת."

את העבירות ביצע בסאייב בתקופה שבה ריצה את עונשו בעבודות שירות במסגרת תיק על תקיפת אשתו דנה. אשתו היא ששיתפה פעולה עם המשטרה והביאה להפללתו בתיק, ושירות המבחן המליץ להימנע מעונש מאסר בפועל בעניינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן