Skip to content

"עכשיו" לרוץ מהר לראות את התערוכה של טל סלוצקר

נקודת אור ריאליסטית במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. טל סלוצקר מציג "עכשיו" – תערוכת יחיד ריאליסטית ומדויקת נטולת פאסון פלצני.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבץ התערוכות העכשווי הנוכחי המוצג במוזיאון עוסק במיקום המוזיאון, מבנהו והקשר שלו עם הסביבה. עבודותיו של טל סלוצקר השונות מאלו המוצגות שם (ולכן גם יפות וטובות), נבחרו עקב היותו שכן של המוזיאון וביקוריו בו בהיותו ילד. בל נתעה, אין בתערוכה שום קשר לנושא הקבוצתי. להפך, התערוכה של סלוצקר היא קרן האור באפלה במקבץ הזה. התערוכה "עכשיו" סוקרת את תולדות חייו של סלוצקר כאמן וכוללת עבודות בהן נראה אביו, המוזיקאי והמורה נחום סלוצקר שמשמש מודל קבוע בעבודותיו ומהווה נדבך ביוגרפי -פסיכואנליטי משמעותי בהתפתחותו כאדם ואמן.

טל סלוצקר (31) צייר, פסל וכותב (שירה, פרוזה, פילוסופיה, ביקורת ותיאוריה של אמנות). הוא חוקר את הקשר בין ציור לספרות, את השיגעון, ואת ייצוגי השיגעון באמנות. בילדותו התגלה כצייר מוכשר והציג תערוכות יחיד. הוא סומן כ"ילד פלא" ומאז הוא לא מפסיק ליצור.  לפי הגדרתו של פרופסור גבריאל מוקד, עורך כתב העת "עכשיו" שציור של סלוצקר יופיע על כריכת גיליונו ה-76 בנוסף לשירים פרי עטו שיפורסמו בגיליון, "טל הוא איש רנסנס אמיתי”. בנוסף, בביקורת שפורסמה ב"עכשיו" כרך 73-74, יצא סלוצקר נגד המדרשה לאמנות בבית ברל והאסכולה הקונספטואלית של שנות ה-70 והציג אותם כ"אנטי ציור". סלוצקר היה תלמיד של הפסיכיאטר האנגלי תומאס סזאס ושל הצייר הריאליסטי הספרדי אנטוניו לופז גרסיה.

לצפייה בסרטון וידיאו כאן

נעילה: 3 בפברואר 2018

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, רח’ הבנים 4 , הרצליה.

שעות פתיחה : ימים ב', ד', ו' ושבת  14:00-10:00  /  ימים ג', ה'  20:00-16:00

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן