Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 08 נובמבר 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה     מסתמן: עד לסוף השבוע ייקבע מועד שבו ייחקר נתניהו שוב בפרשות 1,000 ו-2,000 (פוליטי)     פרשת הצוללות: נבדק אם מולכו תיווך בין תיסנקרופ לישראל (פוליטי)     חוק ההמלצות שאוסר על המשטרה לסכם חקירות אושר בטרומית (פוליטי)     בחסדי שמים: סוכל פיגוע דקירה במערת המכפלה (בטחוני)     סוכלה הברחת טלפון נייד לאסיר ביטחוני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מסתמן: עד לסוף השבוע ייקבע מועד שבו ייחקר נתניהו שוב בפרשות 1,000 ו-2,000 (פוליטי)

    פרשת הצוללות: נבדק אם מולכו תיווך בין תיסנקרופ לישראל (פוליטי)

    חוק ההמלצות שאוסר על המשטרה לסכם חקירות אושר בטרומית (פוליטי)

    בחסדי שמים: סוכל פיגוע דקירה במערת המכפלה (בטחוני)

    סוכלה הברחת טלפון נייד לאסיר ביטחוני בקציעות באמצעות ילד בן 5 (בטחוני)

    הרשות לחמאס: המעברים לא יפעלו כראוי אם לא נשלוט ביטחונית בכל עזה (מדיני)

    מסמך חושף: למרות ההבטחות: האו"ם ממשיך לבנות בארמון הנציב (מדיני)

    ביקור פתע של טראמפ באזור המפורז בין הקוריאות בוטל עקב מזג האוויר; טראמפ נחת בבייג'ין, שעות לאחר שקרא לה להגביר את הלחץ על צפון קוריאה (חוץ)

    שנה אחרי ניצחון טראמפ: הדמוקרטים גרפו הישגים בבחירות המקומיות, והכריזו: "זהו משאל עם על הערכים האמריקאיים" (חוץ)

חדשות

    ראש מח"ש הודיע כי יפרוש בחודשים הקרובים; הפרקליטות תפרסם מרכז לאיוש המשרה * אורי כרמל הודיע על החלטתו לפרקליט המדינה שי ניצן, וזאת לדבריו על רקע סיבות אישיות. "אני חש בשל להשתחרר מהעול הכבד הכרוך בתפקיד המחייב לחתור נגד הזרם"

    הסכם: אזרחים ותיקים שמקבלים הבטחת הכנסה יזכו למענק "חימום" * שר העבודה והרווחה חיים כץ סיכם עם שר האוצר משה כחלון על מתן מענק חימום בסך 553 ש"ח לכל אזרח ותיק שמקבל השלמת הכנסה * מענק החימום יעוגן בחקיקה, ועלותו 111 מליון ש"ח * ההטבה תינתן ל-247,000 אזרחים ותיקים, ולא רק ע"פ איזור גאוגרפי.

    קק"ל ביטלה את ההסכם עם המדינה, עקב קידום חוק להלאמת רוב הכנסותיה * המאבק בין קק"ל למדינה מחריף: קק"ל ביטלה אתמול את ההסכם עם המדינה על ניהול משותף של קרקעות דרך רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). זאת, לאחר שהממשלה אישרה הצעת חוק להעברת 80% מהכנסות קק"ל מהשבחת קרקעות לקופת המדינה. * הבוקר התגבשה בכנסת פשרה בחוק, לפיה קק"ל תשלם מסים למדינה בגין הכנסותיה מהשבחת הקרקע – אך תוכל לבחור גם במסלול של תשלום של 65% מהכנסותיה מרמ"י לאוצר המדינה, ובתקופה זו תקבל פטור ממס. בכך חזרה הממשלה להצעת החוק המקורית בעניין שאושרה ביולי 2015 בקריאה הראשונה במליאת הכנסת * עלות המס לקק"ל מוערכת ב-500-300 מיליון שקל בשנה * הפשרה באה במטרה להשיג תמיכה של נציגי כל הסיעות, הן בקואליציה והן באופוזיציה, לנוכח איומה של קק"ל לעתור לבג"ץ. (דה מרקר)

פוליטי

מסתמן: עד לסוף השבוע ייקבע מועד שבו ייחקר נתניהו שוב בפרשות 1,000 ו-2,000

המשטרה צפויה לקבוע תאריך שבו ראש הממשלה יגיע לחקירה בפרשת המתנות ובפרשת ידיעות אחרונות, זאת לאחר שנחקר מספר פעמים בתחילת השנה (חדשות10)

פרשת הצוללות: נבדק אם מולכו תיווך בין תיסנקרופ לישראל

החברה דרשה הקמת מפעל בעזה כתנאי להתקדמות בעסקה. במשטרה בודקים אם מולכו היה זה שתיווך בין הצדדים, ולכן לכאורה נמצא בניגוד עניינים (חדשות10)

חוק ההמלצות שאוסר על המשטרה לסכם חקירות אושר בטרומית

החוק שיאסור על המשטרה להגיש לפרקליטות המלצות בעד ונגד העמדה לדין עבר בקריאה טרומית בכנסת, ברוב של 52 תומכים מול 42 מתנגדים. * ח"כ עזריה מהוקאליציה הצביעה נגד: "אם החוק לא פרסונלי מדוע להעביר אותו בלחץ ובחופזה?"

– גבאי: "חוק ההמלצות מסמן את הדרך לסוף שלטון נתניהו"

    אבי גבאי: "אעדיף ניצחון בבחירות על פני אידיאולוגיה" * יושב ראש מפלגת העבודה אמר את הדברים בראיון לכתב העת היהודי-אמריקאי "פורוורד". עוד אמר: "אם אתה לא מנצח בבחירות בישראל – אתה כלום"

    עימות חריף בין המשרד לבטחון פנים למפכ"ל * דיון סוער התקיים בועדת הפנים על העסקתו של ליאור חורב כיועץ למפכ"ל אלשיך, על רקע התבטאויותיו נגד ראש הממשלה וחברי הכנסת. * במכתב ששלחו לשר לביטחון פנים, קובעים היועץ המשפטי והמבקר של המשרד כי שורת ההתבטאויות הפוליטיות של חורב, סותרות את ההתחייבות עליה חתם בעת שהחל לעבוד עם המפכ"ל * יו"ר הועדה ח"כ אמסלם: "חורב לא צריך להיות דקה אחת נוספת בתפקיד" * השר ארדן: "יועץ שיש לו אמירה פוליטית והוא גם מועסק במשטרה – יכול לפגוע באמון הציבור"

בטחוני

3 פלסטינים הותקפו על ידי קיצוניים ישראלים ואחד נפצע קל בעת עבודת מסיק זיתים שתואמה עם צה"ל

בסביבות עשר בבוקר היום הותקפו 3 פלסטינים שעסקו בעבודת המסיק סמוך לכפר עוריף שנמצא ליד יצהר. החקלאים הפלסטינים עבדו במקום בתיאום עם הצבא. לאחר התקיפה הגיעו למקום כוחות משטרה וצבא. חקלאי מבוגר שנפצע קל בפניו נחבש.  רק לפני שבוע עיכבו מתנחלים מיצהר את עבודות החקלאים פלסטינים למרות תיאום מוקדם עם הצבא

סוכל פיגוע דקירה במערת המכפלה

פלסטיני חמוש בסכין נעצר בעמדת בידוק סמוך למערת המכפלה. הצעיר ניסה להיכנס למערת המכפלה מבלי לעבור בעמדת הבידוק, דבר שעורר את חשדם של השוטרים. בהמשך דרשו ממנו לעבור בגלאי המתכות וחשפו את הסכין שהסליק בגרבו

סוכלה הברחת טלפון נייד לאסיר ביטחוני בקציעות באמצעות ילד בן 5

שירות בתי הסוהר הצליחו לסכל הברחת ענק של כ-10 מכשירי טלפון סלולרי מאולתרים זעירים ושלושה כרטיסי SIM בכלא קציעות. * המחבל הועבר לבידוד ונפתחה חקירה בעקבות האירוע.

    חשד: תושבי מזרח ירושלים סייעו למנגנוני הביטחון ברש"פ * שני תושבי מזרח ירושלים נעצרו היום בחשד למעורבות בפעילות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בתוך תחומי ירושלים. (ישראל היום)

    צה"ל הכריז על שטח צבאי סגור סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה בשל התרעות (Ynet)

מדיני

הרשות לחמאס: המעברים לא יפעלו כראוי אם לא נשלוט ביטחונית בכל עזה

בחמאס הגיבו בכעס לדברים וטענו שהרשות לא שלחה נציגים לעזה לדון בהסדרי הביטחון השוטף, בניגוד לסיכומים קודמים. המחלוקת בין הצדדים מסכנת את פתיחתו המלאה של מעבר רפיח (הארץ)

מסמך חושף: למרות ההבטחות: האו"ם ממשיך לבנות בארמון הנציב

מכרז פנימי של האו"ם שהודלף לתנועת רגבים חושף: בזמן בו הצהירה המדינה כי ראש הממשלה נתניהו סיכם עם מזכ"ל האו"ם גוטרש שבנייה עתידית תיעשה בהתאם לעקרונות דיני התכנון והבניה, פתח האו"ם בהכנות לבנייה בלתי חוקית חדשה במתחם ארמון הנציב (ישראל היום)

קטלוניה נגד ריבלין: "רק שר החוץ וראש הממשלה נתניהו יכול להביע דעה בנושא"

ראש ממשלת ספרד נועד אתמול עם רבלין במסגרת ביקורו הממלכתי במדינה. והודה לו על דבריו בנאום שנשא בפני הסנאט הספרדי מוקדם יותר, בו התייחס למשבר בין ספרד לקטלוניה ואמר כי הוא מתנגד לעצמאות קטלוניה

חוץ

ביקור פתע של טראמפ באזור המפורז בין הקוריאות בוטל עקב מזג האוויר; טראמפ נחת בבייג'ין, שעות לאחר שקרא לה להגביר את הלחץ על צפון קוריאה

בביקור שלא דווח על ידי הבית הלבן, יצא הנשיא האמריקאי יחד עם מקבילו הדרום קוריאני לסיור במקום הרגיש אך הם נאלצו לחזור על עקבותיהם עקב תנאי מזג האוויר.

– הנשיא האמריקני נשא נאום מול הפרלמנט בדרום קוריאה במהלכו איים על השכנה מצפון ועל מנהיגה לקול תשואות רמות. "כלי הנשק שאתה מפתח לא גורמים לך להיות בטוח יותר, אתה מעמיד את עצמך ואת המשטר שלך בפני סכנה גדולה יותר", הזהיר.

– טראמפ: "נדחוק במדינות לבודד את המשטר הברוטלי של קוריאה הצפונית"

– טראמפ נחת בבייג'ינג לביקורו הרשמי הראשון בסין * בביקורו הרשמי הראשון בסין, טראמפ צפוי לדרוש מהנשיא שי לבודד את פיונגיאנג. כמו כן ינסה טראמפ לקדם את הבטחת הבחירות שלו להקשיח את מדיניות הסחר עם המדינה הקומוניסטית

שנה אחרי ניצחון טראמפ: הדמוקרטים גרפו הישגים בבחירות המקומיות, והכריזו: "זהו משאל עם על הערכים האמריקאיים"

שנה אחרי שהדהים את ארה"ב, מפלגתו הרפובליקנית של הנשיא רשמה הפסד משולש בבחירות אזוריות מתוקשרות. דמוקרטים זכו במשרות מושל וירג'יניה וניו ג'רזי וראש העיר ניו יורק, * בווירג'יניה נבחרו גם סגן מושל ותובע כללי מהמפלגה הדמוקרטית, במהלך שנחשב להישג משמעותי לאחר שורת הפסדים בבחירות מיוחדות לבית הנבחרים בשנה האחרונה

    גרמניה: מדיניות החוץ בארה"ב לא צפויה מאז כניסת טראמפ (וואלה)

    שרת החוץ של האיחוד האירופי: חברי קונגרס רוצים לשמור על הסכם הגרעין (ערוץ 7)

    רוחאני: הסעודים טעו אסטרטגית כשהחשיבו את ישראל וארה"ב כחברות ואת איראן כאויבת * נשיא איראן האשים את המדינה בכך שגרמה לחות'ים לשגר את הטיל לעבר נמל התעופה בבירתם ריאד. "זו היתה תגובה שלהם לתוקפנות", אמר.

    הקרמלין: סביר שטראמפ ופוטין ייפגשו השבוע בווייטנאם

    טורקיה: ארדואן יבקר בשבוע הבא בקטאר (וואלה)

    הפסד של כ-40 מיליון דולר לענף המשאיות הירדני בשל המשבר עם קטאר * בשל סגירת המעבר היבשתי בין סעודיה לקטאר השוק המשאיות הירדני שהוביל סחורות לקטאר וכלל כ-500 משאיות מושבת מזה מספר חודשים (port2port)

    הולנד: המשטרה תבדוק 4,000 תאגידים בחשד להתחמקות מתשלומי מס (ישראל היום)

    טורקיה: לפחות חמישה הרוגים בפיצוץ מפעל בצפון המדינה (וואלה)

    טנזניה: לפחות חמישה ילדים נהרגו בפיצוץ מטען בבית ספר

    לבנון: בן ערובה? הלבנונים דורשים לדעת לאן נעלם ראש ממשלתם שהתפטר * מאז התפטרותו בסעודיה, לא שב אל-חרירי לביירות ולא ידוע אם הוא מתכוון לעשות כן. ברשת לעגו לתמונות שהעלה מריאד והשוו אותן לתמונות שבוי: "רק חסר שיחזיק עיתון ויצביע על התאריך" (הארץ)

    מרוקו: מרוקו שיגרה לווין ביון ראשון בהצלחה. צפי לשיגור השני – בעוד שנה * הלווין המרוקאי מסוג MOHAMMED VI הוא הראשון מבין שניים שהזמינה מרוקו מצרפת. הלווינים מבוססים על לווין הפליאדות הצרפתי (nrg)

    סוריה: צבא המשטר נכנס למעוז דאעש האחרון במזרח המדינה, העיר אבו קאמל סמוך לגבול העיראקי

    – מקורב לאסד: נוכחות טורקית ואמריקנית בסוריה היא "פלישה"

    – רוסיה: מתנגדים להמשך חקירת השימוש בנשק כימי בסוריה (וואלה)

    סעודיה: ארה"ב: קוראים לסעודיה לנהל בשקיפות את משפטי השחיתות (וואלה)

    ספרד: בית הדין החוקתי ביטל את הכרזת העצמאות של קטלוניה

    עיראק: שר החוץ הגרמני דרש מהפרלמנט במדינתו לא לפנות את כוחות הצבא מעיראק

    – דליקה במתחם שדה התעופה הבינלאומי של בגדד * נסיבות הדליקה לא ברורות אך היא כובתה לאחר זמן קצר על ידי כוחות החירום ולא גרמה לנפגעים בנפש * מקור ביטחוני בשדה התעופה מסר לתקשורת המקומית כי השריפה פרצה במשרדי המחלקה המשפטית השייכת לרשות התעופה האזרחית. (port2port)

    צרפת: בית משפט הורה להחזיר ציור שהוחרם מיהודי ב-1943 (ערוץ7)

   תימן: המצור על תימן: משלוח טבליות נגד כולרה של הצלב האדום לא הוכנס למדינה * הארגון הביע חשש לגורל משלוח אינסולין שצפוי להגיע בשבוע הבא, וקרא לפתוח את גבולות המדינה. אתמול הטילה הקואליציה בהובלת סעודיה את המצור, במטרה למנוע העברת נשק למורדים החותים (הארץ)

פרסום ושיווק

    דובר ראש הממשלה ימונה למנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית

כלכלה

    שערים יציגים (08/11/17): דולר = 3.513 ; ליש"ט = 4.6034 ; אירו = 4.07 ; פרנק שויצרי = 3.5148

בעולם

    לראשונה: גוגל מתחילה להפעיל שירות מוניות – בלי נהג * גוגל הכריזה שהיא תתחיל בקרוב להציע למתנדבים באזור העיר פניקס להזמין מוניות ללא נהג. זו הפעם הראשונה שבה מוצע שירות דומה בארה"ב (בלומברג)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן