Skip to content

פסטיבל סרטי הקומדיה הצרפתיים יפתח שבוע הבא עם "סה לה וי"

פסטיבל "או לה לה!" השלישי יפתח ב-16 בנובמבר, 2017, עם הקומדיה החדשה של צמד הבמאים אריק טולדנו ואוליבייה נקש ("מחוברים לחיים"): "סה לה וי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סרטי המהדורה השלישית של פסטיבל "או לה לה!" לקומדיות הצרפתיות נבחרו בקפידה ממיטב ההיצע של תעשיית הקולנוע הצרפתית העכשווית.

"סה לה וי" - הסרט הפותח את פסטיבל "או לה לה!" השלישי"סה לה וי" – הסרט הפותח את פסטיבל "או לה לה!" השלישי

בתוכנית השנה שמונה עשר סרטים, ובראש ובראשונה סרט הפתיחה של אשפי הקומדיה: אריק טולדנו ואוליבייה נקש, שיהיו נוכחים בפסטיבל פעם נוספת, אחרי שכבר היו כאן בעבר עם סרטיהם המצליחים "מחוברים לחיים" ו-"סמבה". סרטם החדש והפרוע, "סה לה וי", עוקב אחר יממה בחייהם של המשתתפים והמארגנים של חתונה יוצאת דופן ברוח המאה השמונה עשרה שנערכת בטירה צרפתית קסומה.

בין הסרטים הנוספים השנה: יצירת המופת של ז'ראר אורי, "הקדילק הלבן", עם ההופעות הבלתי נשכחות של לואי דה פינס ובורוויל. קלאסיקה נוספת היא סרטו של ז'אן רנואר, מחשובי הבמאים הצרפתים בכל הזמנים: "בודו ניצל מן הים", סרט שבזמן יציאתו עורר סקנדל, אך כוחה של הסטירה החברתית שבחובו הפכה אותו לקלאסיקה של ממש. הפסטיבל גם יעשה כבוד לסמלים הגדולים של ההומור הצרפתי, שהלכו לעולמם השנה: ז'אן רושפור ו-מיריי דארק, המופיעים בסרט "הבלונדיני עם הנעל השחורה", שהיה בזמנו להיט ענק בישראל ומככב בו גם פייר רישאר (המופיע כעת על המסכים בסרט "מר שטיין און ליין").

בנוסף לכוכבים הוותיקים, אפשר יהיה לצפות בקולות הבולטים בקולנוע הצרפתי העכשווי וביניהם: ז'אן פייר בכרי, בנז'מה לאוורן, ואלרי למרסייה, אודרי טוטו, פייר ניניי, ז'ולי גאייה, סנדרין קיברלין, למברט ווילסון, אלכסנדרה לאמי ועוד.

אחד הכוכבים שכדאי לשים לב אליו במיוחד הוא אדואר בר, כוכב גדול שהגיע להישגים גם כבמאי וכתסריטאי. בר כתב את התסריט וביים את "פתוח כל הלילה", הסרט השנון בו הוא גם משחק את התפקיד הראשי. בר מופיע גם בתפקיד קומי נהדר בסרט "חיים באושר" ובתפקיד הראשי של הסרט מ- 2003 שהפך לקאלט בצרפת "סיפור חיי" של לורן טיראר. בכישרונו הרב מעביר בר את הרוח של הקומדיה הצרפתית של ימינו.

הפסטיבל יתקיים בסינמטקים השונים בארץ ובבתי קולנוע נבחרים בין ה-16 בנובמבר ועד ה-05 בדצמבר, 2017, ומופק על ידי חברת עדן סינמה – הפקה והפצת סרטים, בתמיכת המכון הצרפתי בישראל, יוניפרנס פילמס, מחלקת אירועי תרבות עירית תל אביב-יפו ומשרד החוץ הישראלי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן