Skip to content

נסים שקופים – החגיגה של ריטה

הזמרת ריטה חוגגת את השקת אלבומה "נסים שקופים" במופע צהרי שישי בהיכל התרבות תל אביב, 10.11.2017.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תשע שנים נדרשו לזמרת ריטה כדי להכין את אלבומה האחרון, תשע שנים במהלכן אספה מילה למילה, שורה לשורה, כשהיא מעכלת, שרה, מקליטה, מוחקת, מקליטה מחדש, מעמיקה, שואלת, מתחרטת, מתלהבת ומתאהבת. בתוך כך הספיקה להקליט את האלבום בפרסית, "השמחות שלי", ושוב חזרה לחפש את מה שהיא באמת רוצה לשחרר.

ריטה בהיכל התרבות. צילום: יובל אראל
ריטה בהיכל התרבות. צילום: יובל אראל

אמש היא חגגה במה שקרוי "ברוב הדר ופאר" את השקתו של האלבום, שיצא לחנויות ובכלל בתחילת אוגוסט וכבר צבר לו קהל מאזינים רב מתוך הקהל הרב שאוהב את שירתה של ריטה, סוג של "הזמרת הלאומית" אם תרצו לומר.

יום שישי סתווי אך חמים, שעת צהריים, הזמן הטוב ביותר לקיים חגיגה מוזיקלית, היכל התרבות של תל אביב עמוס לעייפה בקהל רב על כל 2480 המושבים ועוד כמה שעמדו. ריטה מלווה בהרכב נגנים עשיר ומגוון הכולל תריסר מוזיקאים מצוינים בניהולו והפקתו המוזיקלית של אלדד ציטרין שעל הקלידים בפסנתר, באורגן ובאקורדיון. מאחורי הנגנים ניצבות להן מהמסד ועד התקרה שורות שורות של מסכי לד ענקיים המקרינים וידאו ארט עשיר המעבה את תחושות ה- Entertainment וה- Glam של המופע, קטע אדיר.

קרוב לשעתיים הגישה ריטה שורה ארוכה, עשירה ומלאה משיריה מכל השנים וכל התקופות, כשהיא כמובן מפרגנת בגדול לאלבום החדש עם שישה שירים מתוכו, חלקם כבר בשלב הפתיחה של המופע, עוצרת מעת לעת כדי לאסוף זר פרחים מאלו שהוגשו לידיה בידיהם של מעריצים רבים, אהבה אמתית, ריטה שוזרת קטעי סיפור ואנקדוטות רבות מאירועים בחייה המוזיקליים, כמו הפניה הזו לקהל – "אמנם זו ההופעה הראשונה של הסבב החדש "ניסים שקופים", אמנם רק בהיכל הזה הופעתי מאות פעמים, ראיתי את האולם הזה מתפוצץ מעוצמת הרגשות ומקהל ומאנשים, האלבום החדש מספר את כל החוויות האישיות שלי במשך התקופה הזו, תשע שנים…"

ריטה מקנחת את המופע בנטישה מוחלטת של שרפרף הישיבה ועמוד המיקרופון ויוצאת במחולות הכל כך מוכרים שלה כשהיא נעה מצד אל צד לאורכה ורוחבה של הבמה, שולטת בקהל המעריצים הנאמן שלה שזרם באחת אל קדמת הבמה עם זרועות מונפות, לא שוכחת לרכון אל הקהל ולוחצת ידיים רבות, קשר אוהב בין אמן לקהלו.

אני מסובב ראשי מעת לעת לעבר השורות העמוסות בקהל עצום ורב, קולט את שמחת החיים של אותם רגעים הנסוכה על פנים רבות, נשים עומדות ושרות יחד עימה משיריה, חגיגה אמיתית, לרגעים נדמה שהמופע לא בא לסופו, שיר ועוד שיר ועוד שיר, להיט אחר להיט, אצל ריטה מלא החופן שכאלו.

https://www.youtube.com/watch?v=XGX23TkLF60

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן