Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 12 נובמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     אבי גבאי: "לא ריאלי לפנות 100 אלף בני אדם מבתיהם"; "שוקל לשנות את שם המפלגה" (פוליטי)     הסכם בין ארה"ב ורוסיה: איראן תורחק מהגבול (בטחוני)     הג'יהאד האיסלאמי: איומי ישראל לפגוע בהנהגת התנועה הם הכרזת מלחמה "יש לנו יכולת להכות בישראל"; נתניהו: "נראה בחמאס אחראי לכל התקפה שתצא מעזה" (בטחוני)     הנסיך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    אבי גבאי: "לא ריאלי לפנות 100 אלף בני אדם מבתיהם"; "שוקל לשנות את שם המפלגה" (פוליטי)

    הסכם בין ארה"ב ורוסיה: איראן תורחק מהגבול (בטחוני)

    הג'יהאד האיסלאמי: איומי ישראל לפגוע בהנהגת התנועה הם הכרזת מלחמה "יש לנו יכולת להכות בישראל"; נתניהו: "נראה בחמאס אחראי לכל התקפה שתצא מעזה" (בטחוני)

    הנסיך צ'ארלס ב-1986: "זרם של יהודים זרים למזרח התיכון הוא שגרם למתיחות באזור" (מדיני)

    דיווח: הטלפון של ר"מ לבנון המתפטר חרירי הוחרם בסעודיה; האם אל-חרירי נחטף? (חוץ)

    הזיג-זג של טראמפ; שינה דעתו ביממה: "רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית" (חוץ)

    פריצה למרכז המיון החדש של הדואר במודיעין; מאות חבילות ניזוקו (חדשות)

פוליטי

אבי גבאי: "לא ריאלי לפנות 100 אלף בני אדם מבתיהם"

יו"ר המחנה הציוני טען ש"אם היה עליי לבנות את יצהר לא הייתי עושה זאת, אבל היא כבר קיימת", והצהיר: "כל מפלגת יהדות התורה תומכת בישיבה בקואליציה בראשותי" (מעריב)

אבי גבאי: "שוקל לשנות את שם המפלגה"

אחרי לא מעט התבטאויות שעוררו את זעמם של חברי מפלגתו, יו"ר מפלגת 'העבודה', אבי גבאי, הצהיר כי הוא שוקל לשנות את שם המפלגה: "אני מסתכל על המאחד ולא על המפריד והשם של המפלגה צריך לשקף את זה" (סרוגים)

חדשות

פריצה למרכז המיון החדש של הדואר במודיעין; מאות חבילות ניזוקו

מרכז מיון החבילות החדש של דואר ישראל שבמודיעין נפרץ בליל שבת. הפורצים פתחו מאות חבילות בטרם הונסו על ידי המאבטחים במקום. מבדיקה שנערכה עלה כי דבר לא נגנב, אולם מאות חבילות ודברי דואר ניזוקו ונפתחו. * האירוע החריג קורה בתקופה שבה מרכז המיון מצוי בכוננות שיא, שבמהלכם מזמינים מאות אלפי ישראלים חבילות מוצרים, אשר עושות כולן את דרכן למרכז שנפרץ במודיעין. * מהדואר נמסר כי לא צפויים עיכובים משמעותיים במסירת החבילות

 

    צה"ל מתכוון להרוס את בתיהם של מאות פלסטינים בבקעה * חיילים הניחו את צו הפינוי על הכביש הסמוך לכפרים עין אל־חילווה ואום ג'מאל. ביחידת מתאם הפעולות בשטחים לא הסבירו היכן אמורים להתגורר התושבים הפלסטינים שרכושם יפונה (הארץ)

    בניגוד לעמדת היועמ"ש, ארדן מקדם חוק שיאפשר למשטרה לקבוע תנאים לקיום לוויות מחבלים * השר לביטחון פנים גלעד ארדן מקדם חוק לפיו המשטרה תוכל להציב תנאים לקיום הלווית מחבלים שבמידה ולא יקוימו היא תוכל לאסור את הטקס. זאת לאור פסיקת בג"ץ כי למשטרה אין סמכות לעכב העברת גופות מחבלים לפלסטינים

    משרד המשפטים בלם את היוזמה להחריג אסירים ביטחוניים מהפסיקה לשיפור תנאיהם * ארדן ביקש להחריג את האסירים הביטחוניים מפסיקת בג"ץ, שקבעה כי יש להגדיל את שטח המחייה לאסירים עד סוף השנה הבאה. במשרד לביטחון הפנים בוחנים כעת בין היתר העברת אסירים לאוהלים (הארץ)

    מאות עובדי קק"ל הפגינו נגד העברת 2 מיליארד שקל מכספי הארגון למדינה (Ynet)

בטחוני

הסכם בין ארה"ב ורוסיה: איראן תורחק מהגבול

נציגי המדינות חתמו יחד עם ירדן על הסכם סופי להפסקת אש בדרום סוריה, שכולל התחייבות רוסית להקמת אזורי חיץ בין סוריה לישראל (חדשות10)

הג'יהאד האיסלאמי: איומי ישראל לפגוע בהנהגת התנועה הם הכרזת מלחמה "יש לנו יכולת להכות בישראל"; נתניהו: "נראה בחמאס אחראי לכל התקפה שתצא מעזה"

בג'יהאד האסלאמי מגיבים למסר חריג שפרסמה אתמול ישראל, לפיו היא תגיב בעוצמה לכל ניסיון לפגוע בה. "אנו ערים למזימה שהג'יהאד האסלאמי הפלסטיני רוקם ונגיב בעוצמה" * בתגובת ארגון הטרור נכתב: "איומי הכיבוש לא מפחידים אותנו והם מבטאים את הפחד והחשש מתגובת הג'יהאד וההתנגדות" * חמאס על אזהרת צה"ל: "משקפת את הבהלה ביישות הציונית מפעולה שלנו" * במערכת הביטחון מעריכים שהג'יהאד האיסלאמי ינסה לנקום את פיצוץ המנהרה לפני שבועיים

מדיני

הנסיך צ'ארלס ב-1986: "זרם של יהודים זרים למזרח התיכון הוא שגרם למתיחות באזור"

סערה בממלכה בעקבות חשיפת מכתב של יורש העצר הבריטי הנסיך צ'ארלס לחברו ב-1986, שבו הביע דעות בעלות ניחוח אנטישמי. * במכתבו ששוגר זמן קצר לאחר ביקורו בסעודיה, בחריין וקטאר, פורס יורש העצר הבריטי את משנתו לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני ומביע תקווה: "שנשיא ארה"ב יעמוד מול הלובי היהודי בארה"ב", וכותב, כי לדעתו מי שגרם למתיחות במזרח התיכון הוא "זרם היהודים הזרים מאירופה שהגיע לאזור" וכי הטרור באזור ייגמר רק שגורמים אלו יחדלו מלהוות גורם משפיע. * הארמון בתגובה: "המכתב בבירור לא מביא את עמדותיו האישיות של הנסיך" (דיילי מייל)

חוץ

דיווח: הטלפון של ר"מ לבנון המתפטר חרירי הוחרם בסעודיה; האם אל-חרירי נחטף?

סוכנות הידיעות רויטרס חשפה את מהלך האירועים שהביאו להתפטרותו של ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי. מהטלפון שקרא לו להגיע לפגישה דחופה עם המלך, דרך קבלת הפנים המוזרה והחרמת הטלפון, וכעבור יממה שבה נעדר לשעות ארוכות, הוא הקריא את מכתב ההתפטרות. ע"פ הדיווח, הממשל בערב הסעודית מעוניין להחליפו באחיו. – "היה עליו ללכת כי הוא לא מוכן להילחם בחיזבאללה" אמרו גורמים בלבנון

– דיווח לבנוני: סעודיה מנעה מצוות צילום להצטרף לריאיון עם אל-חרירי

הזיג-זג של טראמפ; שינה דעתו ביממה: "רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית"

בעת שהיה בדרכו להאנוי שבווייטנאם טען הנשיא האמריקני כי רוסיה כלל לא התערבה בבחירות לנשיאות וציין שפוטין נעלב מההאשמות. לאחר שנחת הוא כבר נשמע אחרת. במסיבת עיתונאים שקיים בוויטנאם אמר טראמפ כי הוא מסכים עם הערכות גורמי המודיעין בארצו לגבי הטיית הבחירות לנשיאות על ידי רוסיה  – "אני הולך עם סוכנויות המודיעין שלנו, שכרגע מובלות ע"י אנשים מצוינים"

    טראמפ: למה קים ג'ונג און מכנה אותי זקן? לעולם לא אקרא לו נמוך ושמן * יממה לאחר שנשיא קוריאה הצפונית כינה את נשיא ארה"ב כ"זקן ומשוגע", כתב נשיא ארה"ב "למה קים ג'ונג און מעליב ומכנה אותי זקן? לעולם לא אקרא לו נמוך ושמן. נו טוב, אני משתדל מאוד להיות החבר שלו – ואולי יום אחד זה יקרה!"

    טראמפ: מתי כל השונאים והטיפשים יבינו שיחסים טובים עם רוסיה זה דבר טוב, לא דבר רע. אני רוצה לפתור את הבעיות עם צפון קוריאה, סוריה, אוקראינה, והטרור, רוסיה יכולה לעזור מאוד!

    איראן דחתה את בקשת צרפת לדון בטילים הבליסטיים שלה "תוכנית הטילים שלנו אינה נתונה למו"מ בינלאומי"

    גורם אמריקני: רוסיה וסוריה הסכימו לפעולה כדי למנוע נוכחות איראנית בחלק מהגולן

    ארה"ב: חודשיים אחרי פגיעת הוריקן מריה, האי דומיניקה לא מצליח להשתקם * 95% מהבתים נהרסו או ניזוקו והדרכים המעטות שלא נהרסו עדיין חסומות. האי שנחשב עשיר לא היה זכאי עד כה לקבלת סיוע בינלאומי, והתושבים נאלצו להסתמך על קרוביהם באיים הסמוכים (הארץ)

    – מקלות בגלגלים של טראמפ? הרפובליקנים בסנאט מבקשים לדחות הקיצוץ במס החברות * הרפובליקנים בסנאט האמריקאי חשפו אמש תוכנית מס השונה מזו של בית הנבחרים בכמה נקודות מפתח, כולל שיעור מס חברות, הקלות במיסי המדינות ובמיסים המקומיים וכן מס על עזבון (כלכליסט)

    ונצואלה: משבר החוב של ונצואלה מחריף: חברת החשמל הלאומית בחדלות פירעון * ונצואלה אמורה להתחיל השבוע במגעים עם משקיעים להסדרת יותר ממחצית מחובותיה בסך 120 מיליארד דולר: "זה הטפטוף הראשון בסופת רעמים עצומה" (ניו יורק טיימס)

    ספרד: נשיא קטלוניה המודח: מאוכזב שהאיחוד האירופי לא מתייחס למצב בקטלוניה (ערוץ 7)

    פקיסטן: פי 30 מהמותר: זיהום האוויר מכסה בעשן את העיר השנייה בגודלה בפקיסטאן * שריפת יבולים, פליטה מוגברת של גזים רעילים ומזג האוויר הקר הופכים את נובמבר לחודש מזוהם במיוחד, בו רמת החלקיקים המסוכנים קופצת פי 30 מהרמה הבטיחותית (ניו יורק טיימס)

תחבורה

    94% מהדו"חות על היסח דעת – בשל הסלולרי * השבוע יצוין שבוע הבטיחות בדרכים, שיעמוד השנה בסימן "לוקחים אחריות אישית – נלחמים על החיים" (nrg)

    מדאיג: אחד מכל ארבעה נהגים צעירים מודה: "לא מתכוון לנהוג לפי החוק" * סקר של הרשות לבטיחות בדרכים: כמעט מחצית מהנהגים מעריכים כי הסיכויים להיקלע לתאונה אם לא ינהגו לפי חוקי התנועה הוא נמוך עד קלוש, ורובם העריכו כי לא ייתפסו בעבירות נהיגה * כחמישית מהנהגים העידו כי הם נוהגים 20 קמ"ש מעל המותר בחוק באופן קבוע (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן