Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 14 נובמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

  כותרות המהדורה     עתירה לבג"ץ: הורו על פתיחת חקירה נגד נתניהו בפרשת בזק בגין מרמה והפרת אמונים (פוליטי)     דיווח: בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי העלו אתת הכוננות לרמה הגבוהה ביותר" (בטחוני)     דיווח: תוכנית השלום הסודית הסעודית, כולל פירוק ישראל מנשק גרעיני (מדיני)     זוועה: טיהור אכזרי בבורמה (חוץ)     דיווח: בנו של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    עתירה לבג"ץ: הורו על פתיחת חקירה נגד נתניהו בפרשת בזק בגין מרמה והפרת אמונים (פוליטי)

    דיווח: בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי העלו אתת הכוננות לרמה הגבוהה ביותר" (בטחוני)

    דיווח: תוכנית השלום הסודית הסעודית, כולל פירוק ישראל מנשק גרעיני (מדיני)

    זוועה: טיהור אכזרי בבורמה (חוץ)

    דיווח: בנו של טראמפ שוחח עם ויקיליקס במהלך הבחירות לנשיאות ואחריהן (חוץ)

    משרד המשפטים בארה"ב שוקל למנות חוקר מיוחד לבחינת פעילות הקרן של קלינטון (חוץ)

    חוששים מריגול: מצלמות אבטחה סיניות מותקנות ברחבי ארה"ב (חוץ)

    הכניעה הכורדית: "מכבדים את החלטת בית המשפט בעיראק שאוסרת על פרישת האזור מהמדינה" (חוץ)

    הגלולה הדיגיטלית הראשונה אושרה על ידי ה- FDA: נועד לסייע לרופאים להבטיח כי החולים לקחו תרופות כפי שהונחו (בריאות)

חדשות

    בעקבות רעידת האדמה החזקה בעיראק שהורגשה ברחבי ישראל: חשש מרעידת אדמה בישראל * מנהל הוועדה להיערכות לרעידות אדמה: "מדובר בסכנה ממשית". האומדנים: אלפי איש ייפגעו; עשרות אלפי מבנים יינזקו. בשלושת החודשים האחרונים נרשמו בישראל יותר מ-30 רעידות

    ישראל הסכימה לתת לארה"ב גישה למאגר ביומטרי למען פטור מוויזה * ארה"ב דרשה בתחילה גישה חופשית למאגר, וכעת הוסכם עם וושיגנטון שהרשויות האמריקאיות יגישו שאילתה כדי לקבל מידע על ישראלים החשודים בפשעים חמורים (הארץ)

    ארדן: "על המשטרה לא להיסחף אחר עצות של גורמים חיצוניים"; "לא אאפשר חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה" * לאחר ש"חוק ההמלצות" עבר בקריאה טרומית, טען השר לביטחון פנים כי "אין לפסול באופן קטגורי כל חקיקה שעוסקת בגוף האכיפה", והדגיש: "יש חשיבות רבה להיות המשטרה גוף עצמאי". לצד זאת הוסיף כי אל למשטרה "להיסחף אחר עצות של גורמים חיצוניים". * בשבוע שעבר אושר בטרומית חוק איסור המלצות המשטרה, אך לארדן ניתנה זכות וטו על המשך קידומו

    המחדל: כך שרף ביטוח לאומי 600 מיליון שקל ו-7 שנות עבודה * ועד העובדים התעקש על ביצוע של פרויקט המחשוב בתוך הארגון, המנהלים לא פיקחו – והפרויקט, שנועד לשפר את השירות בביטוח הלאומי, כשל * למרות זאת, האוצר המשיך להזרים כסף וכעת נדרשים להשלמתו עוד כ–800 מיליון שקל ועשר שנים של עבודה (דה מרקר)

    דו"ח משרד הבריאות: עלייה של 15% בתלונות נגד קופות החולים * מתוך 6,359 תלונות נגד הקופות בשנה שעברה, 21.6% נמצאו מוצדקות. יותר מחצי מהתלונות נגעו לסירוב לממן טיפולים, בדיקות או תרופות. הקופה עם מספר הקבילות הגבוה ביותר – לאומית (דה מרקר)

    זהירות: עופרת רעילה בגן הציבורי * ישראל חתמה על יוזמה בינלאומית למיגור עופרת בסביבה, ובדיקות שנערכות כעת חושפות את כמות החומר, במיוחד בגינות ציבוריות ובמתקני משחקים. לא מעט מתקנים צבועים בצבעים שמכילים את החומר הרעיל, ורחוקים מלעמוד בתקן האמריקני בנושא. מהספסל ועד הנדנדה, בדיקה שיזם משרד הבריאות מראה שהעופרת נמצאת גם במתקנים חדשים (החדשות)

    המשטרה חוקרת עסקה של חברה ישראלית לייצור מל"טים; צו איסור פרסום בפרשה * חקירה מתנהלת נגד חברת אירונאוטיקס הישראלית בנוגע לעסקה מול לקוח מהותי. מדובר בחברה לייצור מל"טים לצורכי מודיעין המנהלת קשרים עם 45 מדינות בעולם * על כל פרטי חקירת החברה הוטל צו איסור פרסום גורף. * מהחברה נמסר בתגובה: "נשתף פעולה באופן מלא בכל נושא"

    המדינה מסרבת להכניס לארץ סטודנט בעל אשרה מגאנה מחשש שישתקע בישראל * למרות שבשבוע שעבר קיבל אשרה מטעם השגרירות, אמש התכוונה הרשות להעלות אותו על טיסה בחזרה לארצו (הארץ)

פוליטי

עתירה לבג"ץ: הורו על פתיחת חקירה נגד נתניהו בפרשת בזק בגין מרמה והפרת אמונים

התנועה לטוהר המידות ועו"ד שחר בן מאיר שעתר נגד העסקתו של עורך הדין יצחק מלכו, הגישו היום עתירה לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובה דרישה לחייבו לנמק מדוע לא הורה במסגרת פרשת הצוללות "מדוע לא יפורסמו ברבים השיקולים?"

    אלקין: "מפציר בראשי מועצות ומזכירי הישובים לקדם בכל הכוח את אישורי הבנייה" (מעריב)

בטחוני

דיווח: בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי העלו אתת הכוננות לרמה הגבוהה ביותר"

העיתון "אל חיאת" מדווח כי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי העלתה כוננות לדרגה הגבוהה ביותר. מקורות פלסטיניים מסרו לעיתון שפעילי הארגון עוקבים באמצעות משקפות אחרי תושבים בעוטף עזה

מדיני

דיווח: תוכנית השלום הסודית הסעודית, כולל פירוק ישראל מנשק גרעיני

עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני פרסם את המתווה להסכם של ריאד, לכאורה, הכולל פירוק של ירושלים מנשק גרעיני, כמו גם הסכמות בין המדינות לגבי מאבק משותף באיראן (מעריב)

שגריר ארה"ב בישראל: "עובדים קשה על תוכנית שלום"

פרידמן אישר שממשל טראמפ העלה הילוך במאמץ לגיבוש מתווה לפתרון הסכסוך: "הפרטים בקרוב" (ישראל היום)

גרינבלט: "פרובוקציות הג'יהאד האסלאמי נגד ישראל – פוגעות בתושבי עזה"

שליחו של טראמפ למזה"ת הגיב על איומי הארגון לתקוף את ישראל וקרא לרש"פ לקחת אחריות על המתרחש ברצועה. "לעזה מגיע יותר מזה" * אמש הותר לפרסום כי בשל איומי הארגון הוצבו סוללות כיפות ברזל במרכז הארץ

משלחת ביטחונית מארה"ב הגיעה לישראל לדון באיראן ובמצב בדרום סוריה

בשיחות ישתתפו המל"ל הישראלי ונציגים של זרועות הביטחון. בישראל מאוכזבים מההסכם שנחתם בין רוסיה, ארה"ב וירדן באשר להפסקת האש בדרום סוריה, בטיעון כי האיראנים לא יורחקו מספיק מהגבול (הארץ)

    דיווח: "סעודיה קשרה את ההתקרבות עם ישראל בעמדה האמריקנית נגד איראן" (Ynet)

חוץ

זוועה: טיהור אכזרי בבורמה

מנהיגי העולם מתעלמים לחלוטין מטיהור אתני אכזרי שמתקיים במיאנמר. עשרות תינוקות הועלו באש, אנשים נרצחו והמונים נזרקו מבתיהם. * רשת סקיי הבריטית הביאה תיעוד נדיר מהבריחה ההמונית של בני מיעוט הרוהינגה, שגם מעבר לים – לשם רוצים לגרשם – לא מעוניינים בהם (החדשות)

דיווח: בנו של טראמפ שוחח עם ויקיליקס במהלך הבחירות לנשיאות ואחריהן

דונלד טראמפ הבן ענה שלוש פעמים לפניות נציגי וויקיליקס – אחת מהן בשלבים קריטיים לפני הבחירות ב-2016 בתקופה שבה הוא הדליף מסמכים שנגנבו מהמפלגה הדמוקרטית, ופגע בקמפיין של קלינטון. ההתכתבויות שהחלו מספר שבועות לפני הבחירות נמשכו לאורך חלק מ-2017. כך דווח במגזין "האטלנטיק" * לאחר הפרסום,  פרסם טראמפ הבן חלק מההתכתבויות

משרד המשפטים בארה"ב שוקל למנות חוקר מיוחד לבחינת פעילות הקרן של קלינטון

אם ימונה, החוקר יבחן את מעורבותה לכאורה של שרת החוץ לשעבר במכירת חברה לייצור אורניום לידי סוכנות גרעין רוסית. * טראמפ הביע פעמים רבות את אכזבתו מכך ששר המשפטים שלו אינו חוקר את "קלינטון המושחתת" (ניו יורק טיימס)

חוששים מריגול: מצלמות אבטחה סיניות מותקנות ברחבי ארה"ב

היצרנית, הייקוויז'ן, הנמצאת בבעלות ממשלת סין מכרה מכשירים שניטרו רחובות, בסיס של צבא ובנקודת זמן מסוימת אף ניטרו המצלמות את הנעשה בשגרירות ארה"ב בקאבול. (וול סטריט ג'ורנל)

הכניעה הכורדית: "מכבדים את החלטת בית המשפט בעיראק שאוסרת על פרישת האזור מהמדינה"

לאחר שהציעה בחודש שעבר להקפיא את תוצאות משאל העם לעצמאות המחוז, שלא הוכרו על ידי מדינות האזור והקהילה הבינלאומית, ממשלת המחוז ממשיכה את ההתקפלות מול בגדאד

    טראמפ: "אמסור הצהרה משמעותית כשאשוב לבית הלבן" * הנשיא לא חשף מה הוא צפוי להכריז עם חזרתו לבירה האמריקאית, לאיזה נושא הדבר קשור ומה יהיה המועד המדויק של ההכרזה העתידית

    מיי תקפה את פוטין: מערער את יציבות המערב * ראש ממשלת בריטניה האשימה את הנשיא הרוסי בהשתלת "פייק ניוז". מיי טענה כי רוסיה התערבה בבחירות במדינות שונות וביצעה מתקפות סייבר (חדשות10)

    המשבר במפרץ: אמיר קטאר: "המדינות המחרימות אותנו לא מעוניינות בפתרון למשבר"

    איראן: "הסתיימו פעולות החילוץ באזורים שנפגעו מרעידת האדמה" *רוחאני: נשקם את נזקי רעידת האדמה במהירות האפשרית

    אפגניסטן: 22 שוטרים נהרגו במתקפת טרור משולבת של הטליבאן ב-12 מוקדים

    וונצואלה: האיחוד האירופי הודיע על איסור מכירת נשק לוונצואלה

    לבנון: יועץ נשיא לבנון: "ישנה יוזמה למשבר חרירי" * ז'אן עזיז אמר כי קיימת תוכנית לפתרון משבר ראש הממשלה הלבנוני, הנמצא בסעודיה מזה כשבוע ולפי פרסומים שונים מוחזק שם בכפיה (חדשות10)

    סוריה: רוסיה: ארה"ב נותנת מחסה ללוחמי דאעש במזרח התיכון – "ארה"ב ניסתה למנוע מתקפה של מטוסינו נגד דאעש בסוריה"

    ספרד: שר החוץ הספרדי מאשים כי גורמים ברוסיה התערבו במשאל העם הקטלוני * לדברי דסטיס בפגישה אתמול אחה"צ בבריסל בירת בלגיה בפגישה עם עמיתיו ממדינות האיחוד האירופי אמר כי אין הוכחות לכך שממשלת רוסיה מעורבת בתקיפת המידע השקרי, אולם מידע המצוי בידי ארצו מצביע על כך שמקורה היה בגורמים הממוקמים "ברוסיה ובמדינות אחרות". עוד טען כי לאחרונה נערכה פגישה בין מייסד ויקיליקס לבין גורם בדלני בכיר בקטלוניה (הפלס)

    קוריאה: האו"ם: חייל צפון קוריאני שערק לדרום נורה ע"י צפון קוריאה שש פעמים ונאבק על חייו

    רוסיה: ממשלת רוסיה תובעת מחברות אנרגיה להעביר אליה "חדשות חיוביות" מדי שבוע * לקראת הבחירות לנשיאות רוסיה, משרד האנרגיה פנה לחברות הגז והנפט הטבעי בדרישה שיספקו ידיעות חדשותיות המדגישות את ההתקדמות שנעשית במדינה תחת הנהגת פוטין, שאותן ניתן יהיה להעביר לכלי התקשורת (הארץ)

    תימן: ארבעה הרוגים בפיגוע ליד מתקן צבאי בעיר עדן (וואלה)

    – המפקד ההומינטרי של האו"ם בתימן קראה לסעודיה לפתוח מחדש את נמלי הים במדינה

צרכנות

    מסתערים על הקרמבו: מחסור בחנויות * בישראל מייצרים מדי יום מאות אלפי קרמבואים, אבל מסתבר שזה עדיין לא מספיק, והספקים לא מצליחים לעמוד בביקוש הרב שמותיר את המדפים ריקים. שטראוס התחילה לחלק אספקה בהקצבה, ומבטיחה: "אנחנו עושים הכל כדי לעמוד בביקוש הרב". גם בפלדמן מורגש חוסר: "הגברנו כמות הייצור" (החדשות)

בריאות

הגלולה הדיגיטלית הראשונה אושרה על ידי ה- FDA: נועד לסייע לרופאים להבטיח כי החולים לקחו תרופות כפי שהונחו

מינהל המזון והתרופות האמריקאי אישר גלולה דיגיטלית – תרופה בה מוטבע חיישן שיכול להגיד לרופאים אם, וכאשר, חולים לקחו את התרופה שלהם. האישור מסמן התקדמות משמעותית בתחום הולך וגדל של מכשירים דיגיטליים שנועד לפקח על לקיחת תרופות ולטפל בבעיה בה מיליוני חולים לא לוקחים תרופות כפי שהונחו. (ניו יורק טיימס)

נדל"ן

    מחיר למשתכן: המענק מהמדינה יוכר כחלק מההון העצמי ביישובי פריפריה * פרויקטים בפריפריה נכשלים בין היתר בגלל הקושי של תושבי המקום להגיע להון העצמי המינימלי הנדרש * הכללת המענק בהון העצמי תקל על זכאי המבצע מהפריפריה לרכוש דירה

כלכלה

    S&P הכריזה על ונצואלה חדלת פירעון * חברת דירוג האשראי הכריזה על ונצואלה חדלת פירעון לאחר שהמדינה החמיצה תשלום לבעלי האג"ח (בלומברג)

    דיווח: גוגל תחטוף בקרוב קנס עצום באיחוד האירופי; פעם שניה בתוך חמישה חודשים * העיתון "טלגרף" דיווח כי האיחוד האירופי צפוי להכריז בקרוב על קנס נגד פעילות אדסנס של גוגל בגין פגיעה בחוקי ההגבלים העסקיים ע"י רשת הפרסום של גוגל * רק לפני כארבעה חודשים ספגה ענקית האינטרנט קנס של 2.7 מיליארד דולר בגין התנהלות מונופוליסטית בתחום שירותי החיפוש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן