Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 15 נובמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה     דיווח: נתניהו ייחקר בשבוע הבא בפעם השישית; ככל הנראה ביום ראשון (פוליטי)     הותר לפרסום: סוללת כיפת ברזל נפרשה בגוש דן בעקבות המתיחות עם הג'יהאד האסלאמי (בטחוני)     רוסיה: לא התחייבנו להבטיח את נסיגת האיראנים מסוריה, נוכחותם לגיטימית  (מדיני)     הצעה בקונגרס: ישראל לא תוכל להשתמש בסיוע הצבאי מארה"ב למעצר קטינים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    דיווח: נתניהו ייחקר בשבוע הבא בפעם השישית; ככל הנראה ביום ראשון (פוליטי)

    הותר לפרסום: סוללת כיפת ברזל נפרשה בגוש דן בעקבות המתיחות עם הג'יהאד האסלאמי (בטחוני)

    רוסיה: לא התחייבנו להבטיח את נסיגת האיראנים מסוריה, נוכחותם לגיטימית  (מדיני)

    הצעה בקונגרס: ישראל לא תוכל להשתמש בסיוע הצבאי מארה"ב למעצר קטינים פלסטינים (מדיני)

    בעקבות מאבקי ירושה: חשש להפיכה צבאית בזימבבואה, פיצוצים נשמעו, השגרירויות המערביות נסגרו (חוץ)

חדשות

שוטרי משטרת ישראל עכבו לחקירה 2 קטינים שזרקו אבנים על האמבולנס נצרת עלית.

אתמול בשעות הלילה התקבלה קריאה במוקד 100 של משטרת ישראל על שני חשודים המיידים אבנים לעבר אמבולנס בזמן נסיעה בנצרת עלית.

שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום ועכבו לחקירה שני קטינים בני 12, הוריהם של הקטינים זומנו לתחנת המשטרה ולאחר שהקטינים הוזהרו הם שוחררו לבתיהם.

 תלונה – שוטרים ומאבטחים נקטו באלימות פרועה נגד נוסעים ברכבת הקלה * אמש תועדו שוטרים ממחוז ירושלים אוזקים חרדי שהתנגד למעצר. בתיעוד נראים השוטרים והפקחים מפעילים אלימות בלתי מידתית נגד האיש * מהמשטרה נמסר בתגובה כי החרד לא שילם כרטיס נסיעה,  סירב להזדהות בפני הפקח והתנגד לרדת מהרכבת הקלה, נכבל ועוכב

פוליטי

דיווח: נתניהו ייחקר בשבוע הבא בפעם השישית; ככל הנראה ביום ראשון

כחלק מהאצת קצב חקירות ראש הממשלה: עשרה ימים בלבד אחרי חקירתו ה-5, חוקרי המשטרה צפויים לשוב למעון ראש הממשלה על מנת להמשיך בחקירתו בתיקים 1000 ו-2000. עקב אילוצי לו"ז של ראש הממשלה יתכן שינוי בתאריך המדויק של החקירה אך לפי שעה היא מתוכננת ליום ראשון * בכיר ברשויות האכיפה מבהיר: "חקירות נתניהו הסתיימו, נותר רק לעמת אותו עם הראיות" (החדשות)

    תיק 1000: עדות נהגו האישי של מילצ'ן נחשפת * הנהג אמר בעדותו: "לא הבנתי למה הוא צריך לספק שמפניות וסיגרים, ביצעתי שליחויות רבות" * בכירים אמריקנים: מילצ'ן הציג עצמו כחבר אישי של רה"מ (חדשות10)

    גלאון ריככה את הצעתה לפריימריז פתוחים: המשתתפים יירשמו מראש וישלמו כסף * הצעתה של ראשת המפלגה כוללת אפשרות להצביע בפריימיריז כ"תומך", מבלי להירשם כחבר המפלגה. היא תידון בוועידת מרצ בסוף דצמבר וזקוקה לרוב של 60 אחוז כדי לעבור (הארץ)

    ליברמן: האוצר מטרפד החלטות ממשלה למיגון יישובי הצפון

בטחוני

שלט איום בעזה: "התחלתם באש אז שאו את הלהבות" 

 שלט מאיים ובו הכתובת בעברית "התחלתם באש אז לשאת את הלהבות שלה" נתלה הבוקר (רביעי) על מגדל תצפית של הג'יהאד האסלאמי. בשלט מופיעות תמונותיהם של 12 מההרוגים בפיצוץ המנהרה בדרום רצועת עזה לפני יותר משבועיים, רובם פעילים בג'יהאד האיסלאמי.

הותר לפרסום: סוללת כיפת ברזל נפרשה בגוש דן בעקבות המתיחות עם הג'יהאד האסלאמי

הצבת הסוללה באזור גוש דן נעשתה לאחר שפורסם כי מספר סוללות הוצבו ברחבי הארץ, בעקבות איומי הג'יהאד האסלאמי כי יפעלו לנקום את הרס מנהרת הטרור, בה נהרגו אנשי ארגון הטרור הפלשתיני

– הקבינט המדיני-ביטחוני אישר פריסה רחבה של כיפת ברזל

– אתרי מטיילים בעוטף עזה נסגרו
בפעילות מתוכננת וממוקדת פעל הלילה כוח משטרה ומג"ב בהם לוחמי ימ"ס ירושלים בשיתוף כוחות צה"ל בחטמ"ר בנימין וביצעו חיפוש ומעצר בדירה של תושב א רם במהלכו תפסו

שכפ״צ, רעלה, רימוני גז,

סכין קומנדו, אקדח גז,

2 נרתיקי פלסטיק לאקדח,

אקדח 9 מ״מ Astro ומחסנית, תחמושת מסוגים שונים, משקפת,

מכשירים סלולארים, אגרופן.חשוד פלסטיני בגיר, נעצר והובא לחקירה בתחנת עוז

מדיני

רוסיה: לא התחייבנו להבטיח את נסיגת האיראנים מסוריה, נוכחותם לגיטימית

יממה לאחר שישראל הביעה אכזבה מההסכם שנחתם בין רוסיה, ארה"ב וירדן הנוגע להפסקת האש בדרום סוריה והדיווחים לפיהם מוסקבה התחייבה להוציא את כוחות הרפובליקה האסלאמית מהאזור המוגדר, טען שר החוץ הרוסי כי לא הובטחה נסיגה של הכוחות הפרו-איראניים מסוריה. "הנוכחות האיראנית במדינה הינה לגיטימית" * עוד הוסיף כי "התייעצויות לא רשמיות התקיימו עם ישראל, תוך התחשבות בכך שהאזור סמוך לרמת הגולן"

ישראל: הבהרנו לרוסיה – נמשיך לדאוג לאינטרסים הביטחוניים שלנו

גורם בלשכת ראש הממשלה הגיב לדבריו של שר החוץ הרוסי, לפיהם מוסקבה לא התחייבה להסיג את הכוחות האיראניים מסוריה: "נתניהו אמר זאת לפוטין" (מעריב)

המפה חושפת: האירנים כמעט בגבול

ההסכם המתגבש בין רוסיה, ארה"ב וירדן שהובא לידיעת ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ ישאיר כוחות אירנים במרחק של כ-7 ק"מ מהגבול בצפון רמת הגולן * לפי ההסכם, יוגדר אזור חיץ של 5 ק"מ צמוד לרמת הגולן ללא נוכחות צבאית כלל – אך אירן תורשה להתבסס במרחק של 7-8 ק"מ מהגבול עם ישראל (החדשות)

    נשיא צרפת ישוחח עם נתניהו על המשבר בלבנון * מקור בכיר אשר מנסה לתווך במשבר התפטרותו של ראש הממשלה חרירי מסר למעריב כי השניים צפויים לדבר בטלפון, וזאת לאחר שהשיחה בין השניים נדחתה כבר מספר פעמים (מעריב)

    מעבר רפיח לא ייפתח היום בשל מחלוקת בין הרשות וחמאס, והתושבים בעזה זועמים * המעבר היה אמור להיפתח היום באחריות מלאה של הרשות הפלסטינית, לראשונה זה כעשור. אולם מחלוקת על סידורי הביטחון צפויה לדחות את הפתיחה לפחות עד השבוע הבא (הארץ)

    הצעה בקונגרס: ישראל לא תוכל להשתמש בסיוע הצבאי מארה"ב למעצר קטינים פלסטינים * בהצעת החוק, שהוצגה על ידי עשרה חברי קונגרס דמוקרטים, נטען כי ישראל מעמידה למשפט קטינים פלסטינים רבים בהליך בלתי הוגן. הסיכוי של ההצעה לעבור בשני בתי הקונגרס אינו גבוה (הארץ)

חוץ

בעקבות מאבקי ירושה: חשש להפיכה צבאית בזימבבואה, פיצוצים נשמעו, השגרירויות המערביות נסגרו

רוברט מוגבה בן ה-93 הדיח את סגנו כדי שאשתו גרייס תהיה המועמדת המובילה לתפוס את השלטון אחריו, אבל בצבא חוששים מהנקמנות שלה ושל שותפיה ומהתדרדרות הכלכלה, ואתמול איים מפקד הצבא לפעול כדי להפסיק את הטיהור שמוביל מוגאבה, כוחות רגלים ומשוריינים התפרסו ברחבי הבירה הארארה. הצבא השתלט על משרדי ממשלה ועל הפרלמנט. כמו"כ פשט הצבא על בניין התקשורת הממשלתית ועצר עיתונאים. ראש הצבא בנאום תקשורתי: "לא מבצעים הפיכה, מחפשים פושעים מסביבת הנשיא שפגעו במדינה"

– השגרירות האמריקנית בזימבבואה נסגרה על רקע אי ודאות פוליטית

– שגרירות בריטניה בזימבבואה לאזרחים בריטים במדינה: הישארו בבתים

שר המשפטים של ארה"ב העיד בקונגרס: "נזכרתי בפגישה עם היועץ המואשם, אך לא מצליח להיזכר בתוכנה"

התובע האמריקני הכללי העיד מול הסנאט בדבר המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות – והכיר לראשונה בפגישה שקיים עם יועץ זוטר לטראמפ שנגדו הוגש כתב אישום לאחר ששיקר ל-FBI שלא נפגש עם גורמים רוסיים. לדבריו, הוא "נזכר" בפגישה – אך לא מצליח להיזכר בתוכנה. אינני זוכר שעוזרו של טראמפ אמר לי כי ביקר ברוסיה

תם עידן העבדים? מכירה פומבית של מהגרים בלוב למרבה במחיר

תיעוד שהגיע לידי רשת CNN מגלה כי מהגרים רבים שמגיעים למדינה הצפון אפריקנית נמכרים לעבדות, תמורת מאות דולרים. ברשת החליטו לשלוח צוות מיוחד שיצא לבירת לוב ויבדוק את שוק העבדים וחזרו מזועזעים: עשרות אלפי אנשים נמכרים מדי שנה, רובם מהגרים או בני משפחה של מהגרים שביקשו להגיע לחיים חדשים באירופה

חשש: ארה"ב חימשה מליציות קשורות לאיראן שפועלות בעירק

ב-Washington Free Beacon כותבים כי "גורמים אמריקאים הודו כי הכוחות הנתמכים על ידי איראן בעיראק יכולים להשתמש בנשק אמריקני, הודאה שמגיעה על רקע דאגה גוברת בגבעת הקפיטול" (nrg)

    רוסיה: "יחסינו עם ארה"ב נמצאים בשפל של עשורים" * ראש ממשלת רוסיה: טראמפ אדם פתוח ומלא כוונות טובות

    איראן: מניין ההרוגים ברעש באיראן עלה ל-530 * מוקד רעידת האדמה בעוצמה 7.3 היה בעיקר באיזור המערבי של איראן, על גבול עיראק. * ברעידה שהורגשה גם בישראל נפצעו למעלה מ-8,000 בני אדם והתמוטטו  כ-12 אלף בתי מגורים

    – נתניהו: "ישראל הציעה לסייע לנפגעי רעידת האדמה באיראן ועיראק דרך הצלב האדום"; גורם בלשכת רה"מ: קיבלנו סירוב מיידי להצעת הסיוע לאיראן

    ארה"ב: אלסקה איירליינס תפסיק לטוס לקובה בשל מדיניות טראמפ (ערוץ 7)

    ונצואלה: האופוזיציה השהתה השיחות עם הממשלה

    ירדן: כ-30 פצועים בדליפת אמוניה בנמל עקבה * הדליפה אירעה בקו להובלת הדשנים הנמצא בחוף הדרומי של נמל עקבה, ככל הנראה בשל עבודות תחזוקה בצינור. העבודות חזרו לשגרה (port2port)

    לבנון: אל-חרירי: אחזור ללבנון ביומיים הקרובים * סעד אל-חרירי התייחס לנסיבות סביב היעדרותו מהמדינה וטען כי מצבו טוב  (חדשות10)

    – הפטריארך של לבנון נפגש עם ראש הממשלה אל-חרירי בריאד

    מדגסקר: 165 נהרגו מהווירוס "הכי קטלני זה 50 שנה" * מדענים הביעו דאגה חמורה מהמגפה הקשה שהקפיצה את מניין הקורבנות שלה ב-15% בתוך שלושה ימים. לדבריהם, הווירוס יכול להגיע גם לאירופה ולארה"ב, ואף להפוך למחלה בלתי ניתנת לטיפול (ישראל היום)

    סוריה: צרפת: רוסיה ואיראן צריכות לעשות הכל כדי לעצור פגיעה באזרחים בסוריה

    ·- סוריה: נוכחות האמריקנים בשטחנו מהווה תקיפה על הריבונות שלנו

    עיראק: לא נחכה לנצח עם פעולה בגבול כורדיסטן

    קוריאה: צפון קוריאה: "וושינגטון מתפרעת ומכניסה לאזור ציוד המיועד למלחמה גרעינית" * במכתב למזכ"ל האו"ם, טוענת פיונגיאנג כי התרגילים האמריקאים יוצרים את המצב הגרוע ביותר אי פעם: "זאת הוכחה שצדקנו בבניית היכולות ההגנתיות שלנו" (מעריב)

    – נשיא הפיליפינים: "ניסויי הטילים של צפון קוריאה מדאיגים", "צריך להתפלל שלא יפרוץ עימות בחצי האי הקוריאני"

    – קוריאה הדרומית: לא נראתה פעילות חשודה לפני עריקת חייל הצפון

    – סין: שליחו המיוחד של הנשיא יבקר בקוריאה הצפונית ביום שישי

    – עיתון בצפון קוריאה על טראמפ: פושע מתועב שנידון למוות על ידי העם הקוריאני

בריאות

    ההגדרה של לחץ דם גבוה עודכנה בארה"ב, ומיליונים יאלצו לשנות את חייהם * מספר האמריקאים המאובחנים כבעלי יתר לחץ דם צפוי לעלות מ-72 מיליון ל-103 מיליון. מומחים מעריכים כי אם ההנחיות של איגוד הלב האמריקאי יאומצו בישראל, מספר המטופלים יגדל בכ-200 אלף (הארץ)

    בשורה לילדים הסובלים: פתרון ביניים עבור חולי SMA * שר הבריאות הודיע על הסדר עם חברות התרופות במסגרתו יזכו החולים בסוג הקשה של מחלת ה-SMA לטיפולים בחינם – עוד לפני החלטת ועדת סל התרופות לגבי הכללת התרופה היקרה "ספינרזה". * ליצמן: "אמרתי לאורך כל הדרך שאני מחויב לילדים" (החדשות)

כלכלה

    הפועלים מסתבך: חשד בקנדה: אזרחים העלימו מס באמצעות בנק הפועלים * הרשויות בקנדה ביקשו מ-3 בנקים במדינה להעביר את רשימת ההעברות שביצעו לבנק הפועלים ב-6 השנים האחרונות * הבנק דחה בשבוע את פרסום הדוחות – ל-29 בנובמבר, ככל הנראה בגלל אפשרות שייאלץ לבצע הפרשה נוספת בגין חקירת מס בארה"ב

    דו"ח העושר העולמי חושף תמונה מעניינת – המצב בישראל השתפר בצורה ניכרת, בעיקר הודות להתחזקות השקל. המדינה היחידה שעקפה אותו היא פולין. * ארה"ב חזרה להוביל בכמות ההון בעולם, וסין צועדת אחריה (nrg)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן