Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 17 נובמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

חדשות עיריית חיפה לבית המשפט: צו הריסה למכל האמוניה – בתוך חודש * בעירייה חוששים שמאחורי הקלעים תוביל הממשלה לחידוש מילוי המכל לטובת האינטרסים של חיפה כימיקלים (דה מרקר) ביהמ"ש הגרמני: מותר לסרב להטיס ישראלים * חברת התעופה כוויית איירווייז סירבה להטיס נוסע ישראלי מפרנקפורט לבנגקוק, על אף שהחזיק בכרטיס טיסה תקף. הוא תבע וטען […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חדשות

עיריית חיפה לבית המשפט: צו הריסה למכל האמוניה – בתוך חודש * בעירייה חוששים שמאחורי הקלעים תוביל הממשלה לחידוש מילוי המכל לטובת האינטרסים של חיפה כימיקלים (דה מרקר)

ביהמ"ש הגרמני: מותר לסרב להטיס ישראלים * חברת התעופה כוויית איירווייז סירבה להטיס נוסע ישראלי מפרנקפורט לבנגקוק, על אף שהחזיק בכרטיס טיסה תקף. הוא תבע וטען לאפליה וחברת התעופה טענה להגנתה כי החוק הכווייתי אוסר לעשות עסקים עם ישראלים * ביהמ"ש הגרמני קבע שהחוק לא אוסר על אפליה על רקע לאום – "אין מדובר באפליה", קבע בית המשפט. "אלא באכיפה מחמירה של החוק הכווייתי". * מועצה בגרמניה: "מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה שבהן יהודים נרדפו בתקופת גרמניה הנאצית"

ארגון המורים מאיים בשביתה נוספת, החל מיום שלישי הבא * למרות ההסכמה על תוספות השכר למורים, ארגון המורים והאוצר חלוקים על התקופה שבה תוספת השכר תיפרס * יו"ר הארגון, רז ארז: "אנו מקיימים מו"מ מול האוצר כבר 8 חודשים – אך עולה הרושם שמדובר בקומבינה", "אם עד יום ב' לא יושגו הסכמות, השביתות בבתי הספר יחודשו החל מיום ג' הבא" * משרד האוצר בתגובה: "צר לנו שארגון המורים פועל בצעדים כוחניים לאחר שכבר הודיע על הסכמות בעניין"

חשד: אב ובנו ביצעו עבירות מין בבת משפחתם הקטינה

*משטרת ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לחשוף ולמנוע פגיעות בילדים ובפרט בעבירות המתבצעות בין כותלי ביתם של הילדים, המקום בו הם אמורים להרגיש הכי מוגנים. המשטרה תמשיך בחקירה בכל הרגישות הנדרשת על מנת להגיע לחקר האמת.

שלשום (15.11) משטרת ישראל עצרה אב ובנו (49,25 מרכז הארץ) בחשד לביצוע מעשים מגונים ומעשי סדום בבת משפחתם הקטינה.

בתחילת החודש התקבל דיווח מגורמי הרווחה על חשד לעבירות מין המבוצעות בקטינה על ידי אביה ואחיה. עם קבלת הדיווח המשטרה ביצעה פעולות חקירה סמויות תוך הקפדה על הרגישות הראויה, אתמול החקירה הפכה לגלויה עם מעצרם של החשודים.

אתמול הובאו החשודים לבית משפט השלום בת"א ומעצרם הוארך עד ה 20.11.17

פוליטי

אהוד ברק העיד בפרשת הצוללות

רה"מ לשעבר העיד על דרכי קבלת ההחלטות בנוגע לרכש ביטחוני ועסקאות לקניית צוללות במהלך התקופה בה שימש כשר ביטחון, במסגרת חקירת תיק 3000. * ברק: "החקירה חשובה מאוד", "אני מאחל למשטרה שתגיע במהירות לחקר האמת, קשה ככל שתהיה"

במחנה גלאון שוקלים להתפצל ממרצ ולחבור לרשימה המשותפת במקרה שתפסיד בוועידה * תומכי גלאון החלו לגבש תוכנית למקרה שהיו"ר תיכשל במאבק לשנות את שיטת הפריימריז. "נצטרך מפלגה ערבית-יהודית", אמרה אחת, ואחר הוסיף: "רצוי לכונן רשימה עם המשותפת כולה, כולל האיסלאמיסטים וטיבי" (הארץ)

בטחוני

בפעם השנייה החודש ובאותה העמדה, עצרו לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל לפני זמן קצר, פלסטיני שהגיע לעמדת בית מרקחת שבמערת המכפלה/ חטמ"ר יהודה, כשהוא חמוש בסכין.

הפלסטיני שהגיע לעמדת הבידוק העלה את חשדם של לוחמי מג"ב שפעלו במקום. הלוחמים שביקשו מהחשוד להרים את חולצתו זיהו סכין מטבח גדולה מתחת לבגדיו.

מיד עם זיהוי הסכין נעצר החשוד, פלסטיני תושב חברון בשנות ה- 20 לחייו לחקירת גורמי הביטחון.

מחקירה ראשונית עלה כי אכן מדובר בחשוד שהגיע ככל הנראה לבצע פיגוע דקירה כנגד כוחות הביטחון הפועלים במקום וזאת על רקע כנראה של סכסוך משפחתי.

לוחמי משמר הגבול ימשיכו במשימותיהם היום-יומיות לסיכול טרור, להגנה ולשמירה על הסטטוס קוו במערת המכפלה במסגרתו מאפשרים הלוחמים פולחן דת ליהודים ולמוסלמים כאחד

פיגוע דריסה בצומת גוש עציון: שני בני אדם נפצעו קל עד בינוני

מחבל דרס אזרח בן 70 שעמד בתחנה בצומת אפרת ופצע אותו קל. המשיך לצומת גוש עציון ודרס אדם נוסף לאחר מכן יצא מרכבו ניסה לדקור אדם נוסף ונוטרל. על פי החשד בטרם הגיע לצומת הגוש דרס המחבל אזרח בצומת אפרת ופצע אותו באורח קל.
בשעות האחרונות מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, ומפקד אוגדת איו"ש, תא״ל ערן ניב, הגיעו לזירת האירוע בה התרחש פיגוע הדקירה והדריסה הבוקר ושוחחו עם כוח צה"ל במקום.

המפקדים ציינו לחיוב את התגובה המהירה של כוח צה"ל בפעולת נטרול המחבל, שהובילה להסרת האיום ולמניעת נפגעים נוספים.

לאור הערכת המצב שהתקיימה בחטיבה המרחבית עציון, כוחות צה"ל מבצעים כעת כתר נושם על הכפר חלחול, ממנו יצא המחבל, על מנת לשלול יציאת מפגעים נוספים מהכפר. כמו כן, משפחתו של המחבל הובאה לתחקור כוחות הביטחון.

חמאס מאשים: המוסד חיסל את מהנדס הטילים בתוניסיה תוך הפרת הריבונות של מדינות ערביות ואירופאיות, ויש לבוא איתו בחשבון

מוחמד א-זווארי חוסל ביריות מטווח קצר לפני כשנה בתוניסיה. וועדת חקיקה של החמאס מאשימה את ישראל בחיסולו שבוצע בשלושה שלבים בסיוע עיתונאים, אזרח הונגרי, חברות מזויפות באירופה ומתנקש ממוצא בוסני * לדברי הארגון, המוסד נערך למבצע במשך שנה וחצי, ערך אחריו מעקב צמוד במשך ארבעה חודשים, ואף שכר דירות ורכבים וצייד סוכנים בדרכונים בוסניים: "המוסד לא חדל לרדוף את פעילי ההתנגדות"

הרמטכ"ל בראיון נדיר לאתר סעודי: "מוכנים  לחלוק מודיעין עם סעודיה בנושא איראן"; "אין לנו אף כוונה לתקוף את חזבאללה בלבנון ולהגיע למלחמה"

בריאיון נדיר לעיתון סעודי התייחס הרמטכ"ל למאזן הכוחות במזה"ת ואמר כי בין ישראל וסעודיה יש הסכמה בקשר לאיום האירני "אינטרסים משותפים", והבהיר כי אין בכוונת ישראל לתקוף את חיזבאללה כל עוד לא יציב איום אסטרטגי על ישראל – "אין לנו אף כוונה לתקוף את חזבאללה בלבנון ולהגיע למלחמה, אך לא נסבול איום אסטרטגי". בעניין הסורי הוא הבהיר את הנחרצות הישראלית: "לא ניתן לאיראן להתבסס מערבית לכביש דמשק-סויידאא" * זוהי הפעם הראשונה שקצין ישראלי בכיר מתראיין לעיתון בממלכה שאין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

לוויין חושף: פעילות באתר שדווח כבסיס קבע איראני בסוריה

אחרי הפרסום ב-BBC על הקמת בסיס קבע בסוריה כ-50 ק"מ בלבד מגבול ישראל, לוויין הביון Eros-B צילם את האזור. פענוח התמונות, מעלה שבמקום נערכו שינויים ושיפוצים לאחרונה * מתמונות שצילמה חברת ISI נראה כי מאפייני אחד המבנים החדשים במתחם דומה למסגד, מה שמצביע על היתכנות של נוכחות מוסלמית זרה או איראנית במקום (החדשות | חדשות10)

הג'יהאד האסלאמי: נגיב בתיאום עם חמאס (ערוץ 7)

מדיני

בניגוד להצהרה, איראן ועיראק לא דחו מיידית הצעת ישראל לסיוע הומינטרי * לפי הצלב האדום הבינלאומי, איראן ועיראק לא ביקשו סיוע חיצוני בעקבות רעידת האדמה באזור, ולא היו מודעות להצעה הישראלית. לשכת רה"מ טענה כי הסירוב "חושף את פרצופו של המשטר האיראני" (הארץ)

יוזמה בקונגרס: חקיקה נגד החרמת חברות ישראליות * החקיקה תקבע כי אסור להחרים חברות ישראליות בשל פעילותן מעבר לקו הירוק. השר אלי כהן: "מי שיחבור לארגוני ה-BDS ימצא את עצמו אל מול החזית הכלכלית המשותפת לארה"ב ולישראל, והיא מהחזקות בעולם" (nrg)

חוץ

דיווח: "מלך סעודיה יפרוש בקרוב; יורשו מתכוון להכות באיראן ובחיזבאללה"

עיתון הדיילי מייל הבריטי פרסם כי מקורות מסרו לו, שבכוונת המלך סלמאן לפרוש בשבוע הבא כנראה ולהעביר את השרביט ליורשו מוחמד בן סלמן. על פי המקור, היורש המיועד מתכוון להתמקד באיום האיראני *  המהלך צפוי להשלים את השתלטותו של הבן על מוקדי הכוח בממלכה

הפרלמנט האירופי החל בהליך שלילת זכות ההצבעה מפולין

בעקבות היוזמות של ורשה להגבלת מערכת המשפט וביטויי הגזענות במדינה, הצביעו המחוקקים בבריסל בעד הליך שעשוי להסתיים באובדן זכויות ההצבעה של פולין (הארץ)

דיווח: קוריאה הצפונית בונה צוללת בליסטית

על רקע המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה, מעלים צילומי לווין שפורסמו ברשת כי בפיונגיאנג עמלים על בניית צוללת שתוכל לשגר טילים בליסטיים. במידה ובנייתה תושלם, היא תהיה כלי השיט הגדול ביותר שפעל בשירות חיל הים בצפון קוריאה – מה שעלול להוות איום על ערים מרכזיות בארצות הברית (רויטרס)

בריטניה שוקלת לשלם 527 מיליון דולר לאיראן

הממשל באנגליה בוחן אפשרות להעביר יותר מחצי מיליארד דולר לטהרן, זאת במסגרת מאמצי הממשל להביא לשחרורה של אזרחית בריטית הכלואה במדינה * בריטניה: "הסדר החוב על סך 400 מיליון ליש"ט לא קשור לאסירה באיראן"

שר החוץ הסעודי: "חרירי יכול לעזוב את סעודיה מתי שהוא רוצה"

סעודיה: "על חיזבאללה להתפרק מנשקו ולהפוך למפלגה פוליטית" (Ynet)

נשיא המועצה האירופית ייפגש עם תרזה מיי בשישי, צפוי לאשר הקלות בנוגע לברקזיט (מעריב)

אפגניסטן: לפחות 11 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע התאבדות באולם אירועים בעיר הבירה קאבול; דעא"ש נטל אחריות על הפיגוע * המחבל ניסה להיכנס לאולם עצמו, אך נעצר על ידי מאבטחים והפעיל את מטען החבלה מחוץ לאולם. בדאעש לקחו אחריות על הפיגוע

ארה"ב: צעד ראשון לקראת רפורמת מס בארה"ב: הקונגרס אישר את הצעת החוק * רפורמת המיסוי של ממשל טראמפ צריכה כעת לקבל את אישור הסנאט, שמכין בימים אלו גרסה משלו להצעת החוק ההיסטורית (בלומברג)

זימבבואה: נשיא זימבבואה העצור מתעקש כי לא ניתן להחליפו בכוח * מקורות מודיעיניים אמרו כי מוגאבה מסרב להיכנע ללחץ הצבאי וסבור שניתן לאתגרו רק בבחירות בתוך מפלגת השלטון. מנהיג מפלגת האופוזיציה חזר הבוקר להרארה

– זימבבואה: הנשיא מוגאבה הופיע לראשונה בציבור מאז שנעצר

– מנהיג האופוזיציה קרא לנשיא מוגאבה להתפטר

ניגריה: לפחות 14 בני אדם נהרגו בסדרת פיגועי התאבדות בניגריה – מהקשים השנה * ארבעה מפגעים פוצצו עצמם באזורים הומי אדם בבירת מדינת המחוז בורנו. זו היתה אחת התקיפות הקטלניות במדינה זה זמן רב. על פי ההערכות הארגון האיסלאמיסטי בוקו חראם עומד מאחוריה (הארץ)

סוריה: הצעה לחידוש חקירות המתקפות הכימיות בסוריה לא התקבלה באו"ם

– יפן העלתה באו"ם הצעה להארכת חקירת המתקפה הכימית בסוריה ב-30 יום

עיראק: צבא עיראק: המעוז האחרון של דאעש במדינה נפל * במבצע בזק השתלטו כוחות הצבא והמיליציות בתמיכת ארה"ב על עיירת הגבול ראווה – האחרונה שנשלטה ע"י ארגון הטרור. כך לפי הודעת הצבא, שלוש שנים אחרי שדאעש כבש שליש מהמדינה (nrg)

קוריאה: מאטיס: נדבר עם צפון קוריאה כשהיא תפסיק את ניסויי הטילים

פרסום ושיווק

הלוביסטים לחצו – אסם ויוניליוור קיבלו פטור מסימון מוצרים מזיקים * לפי תיקון לתקנות שהגיש המשרד, שתי החברות לא יידרשו לסמן את אבקות המרק שהן משווקות * אסם פעלה מול משרד הבריאות באמצעות משרד הלובי פוליסי, יוניליוור באמצעות גורן עמיר * משרד הבריאות: "הנושא נדון במסגרת הדיונים המקצועיים" (דה מרקר)

כלכלה

שערים יציגים (17/11/17): דולר = 3.519 ; ליש"ט = 4.6635 ; אירו = 4.1506 ; פרנק שוויצרי = 3.5477

קרן העושר הגדולה ביותר בעולם רוצה לצאת מעסקי הנפט והגז * קרן העושר של נורווגיה, שהגיעה לשווי של טריליון דולר בין היתר על ידי מכירת נפט במשך שני עשורים, הודיעה כי היא מנסה לצמצם סיכונים ובהם הסיכון כי מחירי הנפט ימשיכו לרדת (בלומברג)

בעולם

חברת הרכבות ביפן מתנצלת על כך שהרכבת יצאה 20 שניות לפני הזמן * החברה פירסמה התנצלות על היציאה המוקדמת של הרכבת, למרות שלא קיבלה תלונות מהלקוחות (בלומברג)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן