Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 19 נובמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה     ראש הממשלה ייחקר היום בפעם השישית, לקראת סיום חקירת פרשת המתנות; יעומת עם עדויות חדשות (פוליטי)     חמאס: הרש"פ הסכימה לא לפרק את "נשק המאבק" (בטחוני)     ישראל ירתה פגז לעבר צבא סוריה בטענה שנכנס לאזור המפורז בגולן (בטחוני)     דיווח: "חיזבאללה העלה כוננות לדרגת שיא בכל לבנון – חושש מתקיפה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    ראש הממשלה ייחקר היום בפעם השישית, לקראת סיום חקירת פרשת המתנות; יעומת עם עדויות חדשות (פוליטי)

    חמאס: הרש"פ הסכימה לא לפרק את "נשק המאבק" (בטחוני)

    ישראל ירתה פגז לעבר צבא סוריה בטענה שנכנס לאזור המפורז בגולן (בטחוני)

    דיווח: "חיזבאללה העלה כוננות לדרגת שיא בכל לבנון – חושש מתקיפה ישראלית" (בטחוני)

    מקורות ערביים: בהוראת נסראללה: משלוחי הנשק מאיראן הופסקו  (בטחוני)

    שר החוץ הלבנוני: "לא כדאי לישראל לצאת למלחמה מול לבנון משום שלבנון בוודאות תנצח" (בטחוני)

    ממשל טראמפ הזהיר את הרש"פ שלא תפעל נגד ישראל בבית הדין הבינ"ל בהאג; ברש"פ זועמים: "צעד מסוכן שגורם לארה"ב לאבד את מעמדה כמתווכת" (מדיני)

    מתווה טראמפ המתגבש: מדינה פלסטינית בלי פינוי יישובים; בבית הלבן ובלשכת רה"מ מכחישים (מדיני)

    ארגנטינה: חיפושים נרחבים אחר צוללת עם עשרות אנשי צוות שהקשר עמה אבד; אתמול שיגרה שבע שיחות שנועדו ליצור קשר (חוץ)

    עשרות אלפים הפגינו בבירת זימבבואה נגד הנשיא ובעד השתלטות הצבא; מפלגת השלטון תתכנס בכדי להדיח את הנשיא (חוץ)

    ראש ממשלת לבנון המתפטר נחת בפריז על רקע טענות שהוחזק בסעודיה; אל חרירי: אגיע ללבנון עד יום ד' (חוץ)

    סעודיה: פרשת השחיתות בסעודיה מתרחבת: 20 אנשי עסקים ובכירים בצבא נעצרו (חוץ)

    מפקד הנשק הגרעיני של ארה"ב: "אתנגד לפקודת שיגור לא חוקית מטראמפ" (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית. עד שעות הצהריים ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ועלייה בלחות. הטמפרטורות ישובו להיות רגילות לעונה. הלילה: מעונן חלקית בצפון הארץ ולאורך מישור החוף יתכן גשם מקומי קל.

    שני: מעונן חלקית עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. בצפון הארץ ולאורך מישור החוף יתכן גשם מקומי. משעות הערב ובמהלך הלילה הגשמים יתחזקו ויתפשטו בהדרגה לשפלה וילוו סופות רעמים בודדות. חשש להצפות בערי החוף.

    שלישי: גשמים ירדו לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה מלווים בסופות רעמים בודדות. בצפון הנגב ייתכנו גשמים מקומיים. חשש להצפות בערי החוף וחשש קל לשיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח. ירידה נוספת בטמפרטורות והן נמוכות מהרגיל. בלילה הגשם יתמעט וייחלש.

    רביעי: מעונן חלקית עד מעונן. ייתכן טפטוף עד גשם קל. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה.

תחזית: התקררות ניכרת; גשם מקומי בצפון ובמרכז

אחרי חודש יבש הגשם צפוי להגיע כבר היום. במהלך היום תורגש התקררות ניכרת ועלייה בלחות. עד לשעות הצהריים ייתכן טפטוף בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. ביום שני בלילה יהיה גשום, וכך גם עד שעות הערב ביום שלישי. חשש משטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח.

חדשות

    המדינה פועלת להאריך את פעילותו של הכור בדימונה עד 2040

    השר לוין אמר כי אין כל בעיה העלולה לסכן את הכור והוסיף כי הניסיון מאפשר להאריך את פעילותו. עוזי אבן: "יותר מ-150 כורים בני גילו נסגרו בעולם מחשש בטיחותי או עקב תאונות בתפעולם" (הארץ)

    היועץ לביטחון לאומי ייצא לביקור בבית הלבן * על רקע החתימה על הסכם הפסקת האש בסוריה, שבירושלים טוענים כי הוא זונח את האינטרסים הישראליים, תצא משלחת בכירים לוושינגטון (חדשות10)
פרקליטות מחוז צפון הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד נביל אמין מעין מאהל בגין מעשה מגונה בקטינה בת 5, תקיפה ושיבוש מהלכי משפט * על פי כתב האישום, ב  1/11/17 חלף הנאשם בשעות בוקר במשאית בסמוך לביתה של הקטינה, פעוטה בת 5 שנים שהמתינה לאביה שייקח אותה לגן הילדים. לאחר שגמלה החלטה בליבו של הנאשם לבצע בפעוטה עבירת מין, הוא החנה את המשאית, התקרב אל הפעוטה וברר עמה את פשר מעשיה במקום * כשנודע לנאשם כי הוריה של הילדה אינם בקרבת מקום, הוא אמר לה ללכת בעקבותיו והוביל אותה לבית נטוש. שם, הפשיל הנאשם את מכנסיה של הפעוטה, הרים אותה והורה לה שלא לספר על מעשיו. כשהילדה זעקה לעזרה חסם הנאשם את פיה בידו וכשזו המשיכה לצעוק, שחרר אותה * הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר כתבה עו"ד סיון עמיר אמן כי "ממעשיו של המשיב זועקת מסוכנותו. עסקינן בפדופיל שפגע מינית בילדה רכה בשנים, המשיב הוא עבריין מין חסר מורא שלא נרתע מהשגת זממו בבוקרו של יום, באמצע רחוב ובסמוך לבית קרבנו שהנה קרבן מזדמן. מן האמור מתבקשת המסקנה כי קיים יסוד סביר לחשש ששחרור המשיב יסכן את שלום ובטחון הציבור בכלל ואת שלום ציבור הקטינות בפרט בעיקר שעה שעסקינן בתקיפת קרבן אקראי".
פרקליטות מחוז חיפה (הגישה לבית משפט השלום בקריות כתב אישום נגד יאן קובלר (29) ושלומי אופיר (29) בגין זיוף שטרות כסף וקשירת קשר לביצוע פשע * על פי כתב האישום, זייפו הנאשמים בדירה ששכרו בקרית ביאליק שטרות כסף מסוגים שונים, החזיקו בהם, ניפקו אותם וסחרו בהם בערך כספי העולה על סך 80,050 ₪ * בתחילת אוקטובר עוכב יאן קובלר במחסום הכניסה הצפוני לאילת על ידי משטרת ישראל כשהוא מחזיק ברכבו 29 שטרות מזויפים הנחזים להיות שטרות על סך 50 ₪ ו- 10 שטרות מזויפים הנחזים להיות שטרות על סך 200 ש"ח. כעבור שבוע סיכם שלומי אופיר להעביר לאדם אחר מחיפה שטרות כסף מזויפים. לצורך כך העביר לרשותו ציפה לכרית ובה 100 שטרות מזויפים הנחזים להיות שטרות על סך 50 ₪. ושטר אחד הנחזה להיות שטר על סך 200 ₪ * ב 29.10.17 נתפסו הנאשמים בדירה בקרית ביאליק כשברשותם הציוד הייעודי, וכן 177 שטרות מזויפים הנחזים להיות שטרות על סך 200 ₪ ו- 720 שטרות מזויפים הנחזים להיות שטרות על סך 50 ₪, בערך כולל של 71,400 ₪ * הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

פוליטי

ראש הממשלה ייחקר היום בפעם השישית, לקראת סיום חקירת פרשת המתנות; יעומת עם עדויות חדשות

ראש הממשלה צפוי להיחקר היום בשישית במעונו גם בפרשת המתנות וגם בפרשת השיחות עם מו"ל ידיעות אחרונות, החקירה תתמקד לא רק בסיגרים ובשמפניה, אלא בטובות הנאה אחרות שלא נחקרו * החוקרים צפויים לעמת אותו בין היתר הן עם הפרטים מחקירתו באזהרה של מילצ'ן, והן עם העדויות של המזכירה והנהג שלו * ההערכה: תידרש עוד חקירה או שתיים לפני גיבוש חוות הדעת. השאלה האם עבירת שוחד תיכלל בהמלצות המשטרה נותרה פתוחה

 

    ברק: העיכוב בחקירת פרשת הצוללות נראה כמו פחד לחקור את ראש הממשלה * לדבריו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה "מגלים רגישות יתר" בכל הנוגע לפרשיות שבהן אוזכר שמו של נתניהו (החדשות)

בטחוני

מתנחלים תקפו פלסטינים באבנים כשחיילי צה"ל משקיפים ואינם עושים דבר – בשיש האחרון תועדו חיילי צה"ל מתבוננים ברעולי פנים שהגיעו מכיוון המאחז הלא חוקי גבעת רונן ותקפו פלסטינים כשאלו ניסו לכבות שריפה (מגפון ניוז)

חמאס: הרש"פ הסכימה לא לפרק את "נשק המאבק"

ראש המודיעין הפלסטיני נפגש על בכירי חמאס, ועל פי הדיווח מעזה קיבל את העיקרון שלא תהיה פגיעה במליציות החמושות. (ערוץ7)

ישראל ירתה פגז לעבר צבא סוריה בטענה שנכנס לאזור המפורז בגולן

המתיחות בצפון הגולן נמשכת: לאחר שצבא סוריה ביצע עבודות ביצור לעמדה סורית בתוך השטח המפורז, בניגוד להסכמי הפסקת האש, כוח שריון ביצע ירי של פגז לעברו השני של הגבול, אין נפגעים בתקרית החריגה

דיווח: "חיזבאללה העלה כוננות לדרגת שיא בכל לבנון – חושש מתקיפה ישראלית"

העיתון הכוויתי "א-ראי" פרסם כי הארגון מודאג מהאפשרות של מתקיפה מצד מספר מדינות, בעיקר ישראל, זאת לאור המתיחות הגוברת שבין איראן וסעודיה. עם זאת, בארגון לא מאמינים שישראל תתקוף בקרוב

– שר החוץ הלבנוני: "אם ישראל תפתח במלחמה – אנחנו ננצח"

מקורות ערביים: בהוראת נסראללה: משלוחי הנשק מאיראן הופסקו

מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה אומר לדברי מקורות ערביים כי התקבלה החלטה להפסיק לקלוט משלוחי נשק איראני בלבנון. ההחלטה התקבלה לדבריו בנימוק של "יש לנו מספיק נשק", אבל בהמשך דבריו ניכר שהחשש מהפצצות ישראליות והאיומים בהתפטרות ראש הממשלה אל-חרירי, עשו את שלהם. (עניין מרכזי)

שר החוץ הלבנוני: "לא כדאי לישראל לצאת למלחמה מול לבנון משום שלבנון בוודאות תנצח"

לאחר שמנהיג חיזבאללה חסן נסראללה האשים את סעודיה בניסיון לגרור את ישראל לתקוף את לבנון, שר החוץ הלבנוני איים בראיון לרשת RT הרוסית: "אם ישראל תפתח במלחמה – לבנון תנצח בוודאות". על הביקורת כנגד חיזבאללה אמר: "מי שינסה להעניש את כל אזרחי לבנון, יסבול מההשלכות שיגיעו עד אירופה"

סוכל פיגוע דקירה במערת המכפלה * פלסטיני חמוש בסכין שהגיע (ו') ככל הנראה לבצע פיגוע דקירה נעצר

    לאחר הפיגוע בגוש עציון: כתר נושם הוטל על הכפר חלחול * כוחות הגיעו לביתו של המחבל, ביצעו סריקות ותלו כרוזי אזהרה כנגד ביצוע פיגועים נוספים. המנהל האזרחי שלל היתרים לבני משפחתו של המפגע

מדיני

ממשל טראמפ הזהיר את הרש"פ שלא תפעל נגד ישראל בבית הדין הבינ"ל בהאג; ברש"פ זועמים: "צעד מסוכן שגורם לארה"ב לאבד את מעמדה כמתווכת"

בכיר במחלקת המדינה מסר ל-AP כי ארה"ב הודיעה לנציגי הרשות על האפשרות להשבתת משרדיה בבירה בעקבות ניסיונות פלסטינים להעמיד לדין בכירים ישראלים. עוד נמסר, כי הנשיא מעוניין להאיץ את המו"מ לשלום בעזרת המהלך * האיום מתבסס על חוק ישן לפיו הנציגות תיסגר אם הפלסטינים יפנו לבית הדין * גורם במחלקת המדינה: "ההנהגה הפלסטינית חצתה את הגבול" * הדוח שפורסם ציין כי במידה והמוסד הפלסטיני שהוקם בבירה האמריקאית יפסיק לפעול, הדבר לא צפוי להשפיע על יחסי ארה"ב מול הפלסטינים * דוברו של אבו מאזן הגיב בחריפות לאיום סגירת הנציגות הפלסטינית בוושינגטון: "זה יהיה צעד חסר תקדים עם השלכות חמורות". מזכ"ל אש"ף סאיב עריקאת התייחס לדיווח ואיים בקטיעת הדיאלוג * לשכת נתניהו: "מעריכים את ההחלטה לסגור את משרדי אש"ף בוושינגטון"

מתווה טראמפ המתגבש: מדינה פלסטינית בלי פינוי יישובים; בבית הלבן ובלשכת רה"מ מכחישים

אלו עקרונות מתווה השלום המתגבש של טראמפ, כפי שמבינים גורמים בכירים בישראל – הפלסטינים יקבלו מדינה בלי פינוי ישובים בשלב ראשוני, דיונים על חילופי שטחים – אך לא על בסיס קווי 67'. ישראל תקבל הכרה ברוב צרכי הביטחון. חלוקת ירושלים – לא על הפרק. * בנוסף יקבלו הפלסטינים גם מאות מליונים לפיתוח כלכלי * ישראל מנהלת קרב לקבלת שליטה בטחונית מלאה על כל השטח (החדשות)

– לפי הבית הלבן, מתווה תכנית השלום שפורסם אינו נכון. "מתמקדים בהשגת הסכם כולל". גם בלשכת רה"מ הכחישו: "התשובה של רה"מ תלויה בתוכן ההצעה" (ישראל היום)

– השר אורי אריאל איים כי "האיחוד הלאומי" לא תישאר בממשלה, וגם ח"כים מהליכוד והבית היהודי הבהירו כי לא יסכימו להעברת חבלי ארץ לרשות הפלסטינית. * בלשכת נתניהו הבהירו: "תשובתו תהיה תלויה בתוכן ההצעה ובאינטרסים של ישראל" (החדשות)

    קולות חדשים בסודאן: בעד יחסים עם ישראל, נגד הטרור * בחרטום נוסחו שלושת הלאווים המפורסמים של הליגה הערבית: לא להכרה, למו"מ או לשלום. אלא שכעת נשמעים שם קולות אחרים: "נורמליזציה" חדלה להיות מילה גסה, ויש מי שבטוח ששתי הממשלות רוקמות קשר בחשאי (nrg)

    לראשונה זה עשור: מעבר רפיח נפתח לשלושה ימים תחת שליטת הרש"פ; ראש המודיעין הכללי הפלסטיני הגיע לסדרת פגישות ברצועת עזה * אחרי עשור שהיה בשליטת החמאס ובעקבות הסכם הפיוס עם הרשות הפלסטינית, המעבר נפתח לתנועה באופן זמני ל-3 ימים. לצורך יציאת סטודנטים, בעלי אשרות שהייה וחולה. ראש מנגנוני הביטחון ביקר ברצועה כדי לעמוד על סידורי הביטחון, אך הוא טרם נפתח באופן סדיר. המעבר ייסגר שוב ביום שני. * החודש הודיעה הרשות הפלסטינית לחמאס כי המעברים לא יפעלו כראוי אם לא תשלוט ביטחונית בכל עזה

    נציבות האו"ם לפליטים: מודאגים מכוונת ישראל לגרש או לכלוא ללא הגבלה מבקשי מקלט * בהודעה שפרסמה הנציבות נכתב כי מדיניות הגירוש שמובילים השרים דרעי וארדן "מעוררת מחלוקת". בכיר בנציבות: לישראל מחויבות חוקית להגן על פליטים ועל אנשים הזקוקים להגנה בינלאומית (הארץ)

    בכיר בממשל מרקל: "לאסור על חברת התעופה הכווייתית לנחות בגרמניה" * גרמנה סוערת בעקבות דחיית התביעה נגד חברת התעופה הכווייתית, שסירבה להטיס נוסע עם דרכון ישראלי. מזכיר המדינה במשרד המשפטים: "אסור לנו לשתוק כשיהודים מופלים לרעה או מותקפים" (nrg)

    משלחת BDS מצרפת ביטלה ביקור בישראל * משלחת של 20 פוליטיקאים מצרפת, שתיכננו להיפגש עם מרואן ברגותי, ביטלו את ביקורם בארץ לאחר שכניסתם של 9 מהם סורבה (nrg)

חוץ

ארגנטינה: חיפושים נרחבים אחר צוללת עם עשרות אנשי צוות שהקשר עמה אבד; אתמול שיגרה שבע שיחות שנועדו ליצור קשר

הצוללת הארגנטינית "סן חואן", שעקבותיה אבדו לפני שלושה ימים באוקיינוס האטלנטי, סמוך לחופי פטגוניה ועליה 44 חברי סיפון, שלחה אתמול שבע שיחות לווייניות שאותרו על ידי משרד הביטחון של המדינה. השיחות אשר אורכן בין ארבע ל-36 שניות, הן סימן ש"הצוות מנסה ליצור קשר". משרד הביטחון הצהיר כי הוא כעת מנסה לבסס את מקור השיחות * ע"פ דובר הצבא, אין כל סימן כי לכלי השיט היה תקלה טכנית "אם הייתה בעיית תקשורת, כלי השייט חייב היה להגיע לפני הים"

 

עשרות אלפים הפגינו בבירת זימבבואה נגד הנשיא ובעד השתלטות הצבא; מפלגת השלטון תתכנס בכדי להדיח את הנשיא

בהפגנת התמיכה הענקית השתתפו נציגים מכל האוכלוסייה וגם מקצוות פוליטיים מנוגדים, שמאסו ב-37 שנות שלטון הנשיא מוגאבה. גם מפלגתו של מוגאבה פנתה נגדו וקראה לו להתפטר

– ביום שישי השתתף רוברט מוגאבה בן ה-93 בטקס ליד הבירה. הצבא, שהחזיק את מוגאבה במעצר בית, הודיע כי מתנהל משא ומתן עם הנשיא בנוגע לגורל הנשיאות

– מפלגת השלטון תערוך ועידה מיוחדת להדחת הנשיא מוגאבה * במפלגת השלטון הודיעו כי ידיחו את הנשיא אם לא יתפטר בעצמו *בכירי האופוזיציה נפגשו במטרה להעמיד מנהיג מתחרה

– נשיא דרום אפריקה: "בטוחים שהמשבר בזימבבואה ייפתר, אנו תומכים בעם"

– נשיא בוצואנה: "על מוגאבה להתפטר מתפקידו כנשיא בהקדם האפשרי"

– אחיינו של נשיא זימבבואה: "הוא מוכן למות למען הצדק"

ראש ממשלת לבנון המתפטר נחת בפריז על רקע טענות שהוחזק בסעודיה; אל חרירי: אגיע ללבנון עד יום ד'

ראש ממשלת לבנון המתפטר נחת בפריז ונפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה. * לפני ההמראה כתב כי "להגיד שלא נותנים לי לעזוב את סעודיה זה שקר". * בשיחה שערך עם נשיא לבנון אמר אל-חרירי שיחזור ללבנון עד יום רביעי להשתתף בחגיגות העצמאות במדינה

– מקרון: אתייחס לאל-חרירי כראש ממשלת לבנון בפועל

– קטאר: "מה שקרה לנו קורה עכשיו ללבנון, מנסים לאלץ מדינות קטנות להיכנע"

– לבנון: "נגיב לכל ניסיון התערבות חיצוני, הריבונות שלנו אינה למכירה"

– סעודיה: "לבנון לא תחיה בשלום עד שחיזבאללה יתפרק מנשקו"

– לברוב: על לבנון לפתור בעיותיה ללא התערבות חיצונית

– שגריר סעודיה בגרמניה יוחזר להתייעצויות עקב דברי שר החוץ שרמז כי אל חרירי עצור בסעודיה

    איראן: "לצרפת אסור להתערב בתכנית הגרעין שלנו"

    ארדואן הוצג כאויב במהלך תרגיל נאט"ו, ובעקבות כך הסיגה טורקיה חיילים מהתרגיל. נטא"ו התנצלה, אך ארדואן אומר, כי "התנצלות לא תספיק"

    בעקבות המתיחות עם סעודיה: לבנון שוקלת שלא להשתתף בכנס של הליגה הערבית

    הדד-ליין של האיחוד האירופי לבריטניה: הסדר פיננסי עד תחילת דצמבר * "בריטניה חייבת לעשות פשרות במסגרת הסכם הברקזיט ולספק בטחונות לכך שהגבול עם צפון אירלנד לא יהיה 'גבול קשה' עד תחילת החודש הבא", כך אמר נשיא האיחוד (כלכליסט)

    ארה"ב: ה–NSA לא מתאוששת ממחדל האבטחה הקשה בתולדותיה * הדלפת חלק מארסנל הסייבר של סוכנות הביון האמריקאית פגעה קשות בעבודתה והפכה כל עובד לחשוד אפשרי. חרף חקירה ממושכת, בארה"ב עדיין לא גילו מי הדליף את הנשק – וכיצד (הארץ)

    – הרפורמה של טראמפ תאפשר לעשירים להוריש מיליונים ללא מס * הרפורמה שאושרה בבית הנבחרים ביום חמישי תכפיל את הסכום המינימלי המחויב במס ירושה ל-11 מיליון דולר – ותבטל את המס כליל בעוד 7 שנים (ניו יורק טיימס)

    ונצואלה: מנהיג האופוזיציה שנעצר ב-2015 בחשד לניסיון הפיכה ושהה במעצר בית – נמלט לקולומביה

    מיאנמר: סין: התערבות בינלאומית רק תסבך את המשבר במיאנמר

    סוריה: לפחות 20 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת סמוך לאתר של משפחות פליטים במערב המדינה

    – רוסיה הטילה וטו על הארכת חקירת שימוש בנשק כימי בסוריה * הבית הלבן על הווטו הרוסי: "מסר חד שחיי הקורבנות לא חשובים דיים"

    סעודיה: פרשת השחיתות בסעודיה מתרחבת: 20 אנשי עסקים ובכירים בצבא נעצרו * העצורים מצטרפים לנסיכים ולשרים שכבר עצורים בפרשה. במקביל מתפרסמים דיווחים על דיל שמציעות הרשויות בסעודיה לעצורים: שחרור תמורת נכסים בשווי 400 מיליארד דולר שהושגו בדרכי שחיתות (כלכליסט)

    קוריאה: טילרסון למנהיגי אפריקה: הפעילו לחץ על צפון קוריאה על מנת שתעצור את תכנית הגרעין

    – צפון קוריאה: "לא ננהל מו"מ עם ארצות הברית על הגרעין שלנו"

    – מפקד הנשק הגרעיני של ארה"ב: "אתנגד לפקודת שיגור לא חוקית מטראמפ" * בכיר במערך הגרעין האמריקני הבהיר כי אם יקבל "הוראה לא חוקית" לשיגור נשק גרעיני מטראמפ, הוא יפעל למען מציאת פעולה חלופית. "אם אתה מבצע פקודה לא חוקית, תלך לכלא – אולי אפילו לכל ימיך", הצהיר

    צפון קוריאה: עדויות למגיפת טפילים קשה * מדיניותו של שליט המדינה בדישון את השדות הביאה להתפשטות טפילי ענק באורך 27 ס"מ שנחשפו בגוף החייל שערק מצפון קוריאה

    קמבודיה: ארה"ב: על קמבודיה לשחרר ממעצר את מנהיג האופוזיציה * מחלקת המדינה האריקנית קראה לקמבודיה לשחרר את מנהיג האופוזיציה ולבטל את הוצאתה מחוץ לחוק של מפלגתו שהיוותה היום פוליטי על ראש הממשלה.

    קניה: 2 בני אדם נהרגו בעת מפגן תמיכה באופוזיציה בניירובי

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן