Skip to content

אוכל יין וכל טוב

SAVIM סתיו - תערוכת היין שהפכה להיות תערוכת מזון וחגיגה קולינרית לעיניין לחיך ו...למצלמה שלי. אז הלכתי לבקר ולהביא לכם רשמים שיפרקו לכם את בלוטות הטעם.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעמיים בשנה (אביב וסתיו) נערכת במארסיי תערוכת ה-SAVIM , שבמקורה היא בעצם תערוכת יין, המקום בו תטעמו את מיטב יינות פרובנס וצרפת.  אלא שלצרפתים יין לבד זה לא עסק והתערוכה הורחב וכוללת מזון: גבינות, מוצרי בשר, ממרחים, שמן זיית, עוגות, פירות יבשים, שוקולד, ועוד…

יין מכל הצבעים - צילום: עמית מנדלזון

ביקרתי בתערוכה ביומה השלישי, יום ראשון, יום שבתון, שמש נהדרת והופתעתי לגלות אלפים הזורמים למקום משלמים 5 יורו עבור כוס ואודרוב לטעום יינות לכרסם וכמובן לאכול טוב.

אוסטרס בדיוק בעונה - צילום: עמית מנדלזון

כמובן שבאופן טבעי רוב המציגים מקורם בפרובנס, אבל רבים מגיעים מכל רחבי צרפת ולא נפקדו עשרות הביתנים האיטלקיים, אחרי הכל, עם כל הכבוד, יש דברים שהצרפתים לעולם לא ילמדו לייצר.

פרמזן איטלקי למהדרין - צילום: עמית מנדלזון

גם ביתנים מסקנדינביה ושאר רחבי אירופה תוכלו מצוא, ולצרפתים באמת לא אכפת מהיכן האוכל הטוב מגיע העיקר שהוא מסיים על הצלחת שלהם.

צלחת סקנדינבית - לארוחת צהרים - צילום: עמית מנדלזון

מזג האוויר הנהדר היה אמור לשלוח את תושבי העיר, כמו תמיד, לטייל בחייק הטבע אבל מי יכול לעמוד בפני הפיתוי של טעימת עשרות ואורלי מאות סוגי יין נהדר?

מקצוענים - צילום: עמית מנדלזון

ההמולה רבה ואנשים קונים, למרות המחירים הגבוהים יחסית שכן אחרי הכל מדובר במיטב התוצרת. כמובן שמקצוען ירכוש מספר ארגזים לחנות או למסעדה שלו אבל גם אזרחים פרטיים רבים הצטערו שלא הגיעו עם מלגזה משלהם.

חומץ מכל דבר אפשרי - צילום: עמית מנדלזון

נשים גוררות את בעליהם בין ביתן שוקולד אחד לשני בעוד שהללו בוהים בטועמים היין בקנאה, דוחפים עגלת תינוקות ומקללים את יום החתונה.

המתוק המתוק הזה - צילום: עמית מנדלזון

ביתן שלם המוקדש למלח ואחר לתבלינים מכל הצבעים והמינים, כשעשרות חובבי בישול משני המינים צובאים עליהם. אז נכון שזה לא אמור להיות שוק פתוח אבל כסף זו לא מילה גסה כשהתחרות כל כך רבה.

תבלינים לכל דבר -צילום: עמית מנדלזון

12:00 בצהרים והבטן של כל צרפתי אמיתי מתחילה לקרקר. והמקום הופך מיד למסעדה ענקית ומגוונת. מבחר גבינות , דגים , נקניקים, צלחות גדושות בצדפות ומאכלי ים, וכמובן יין בצידם.

מסעדת ענק - צילום: עמית מנדלזון

ואחרי כן? איזו שאלה? קינוח!

קינוח מישהו? - צילום: עמית מנדלזון

האמת היא שקצת קשה לנטוש את המקום , גם אם סיימת לאכול. המראות וטעמים הריחות והאנשים. הכל ביחד מהווה חוויה נהדרת אם כי די צפופה. אבל מי אמר לי לבוא דווקא ביום בו כולם בחופש?

לחם - צילום: עמית מנדלזון
נקניקים, מעושנים, מיובשים, רטובים וטעימים - צילום: עמית מנדלזון
פירות יבשים ומיובשים - צילום: עמית מנדלזון

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן