Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 20 נובמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה פרשת המתנות: נתניהו נחקר בפעם השישית (פוליטי) פרשת הצוללות: עו"ד דוד שמרון סירב להצעה להפוך לעד מדינה (פוליטי) המתיחות בגבול הצפוני: צה"ל ירה שוב פגזים לעבר עמדה סורית בטענה שנכנס לאזור המפורז בגולן – בפעם השנייה ביומיים (בטחוני) בדרך לבחירות? דרמה פוליטית בגרמניה: מרקל נכשלה בהקמת קואליציה; ייתכן שיוכרזו בחירות חוזרות (חוץ) מפלגת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

פרשת המתנות: נתניהו נחקר בפעם השישית (פוליטי)

פרשת הצוללות: עו"ד דוד שמרון סירב להצעה להפוך לעד מדינה (פוליטי)

המתיחות בגבול הצפוני: צה"ל ירה שוב פגזים לעבר עמדה סורית בטענה שנכנס לאזור המפורז בגולן – בפעם השנייה ביומיים (בטחוני)

בדרך לבחירות? דרמה פוליטית בגרמניה: מרקל נכשלה בהקמת קואליציה; ייתכן שיוכרזו בחירות חוזרות (חוץ)

מפלגת השלטון הדיחה את נשיא זימבבואה, האם הוא יפרוש? (חוץ)

מתקפה קשה של הליגה הערבית נגד איראן: "מגנים את איראן; חיזבאללה הוא ארגון טרור" (חוץ)

קוריאה הדרומית: "פיוניאנג תוכל לפתח השנה טילים שיגיעו לארה"ב" (חוץ)

חנינת אזריה: הנשיא ריבלין דחה את בקשת החנינה של אלאור אזריה; עצומה ברשת: לבטל את מוסד הנשיאות (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: מעונן חלקית עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. משעות הצהריים ייתכן גשם מקומי במישור החוף וייתכן גם בצפון. משעות הערב הגשמים יתחזקו. הלילה: מעונן, בצפון הארץ ובמרכזה ירדו ממטרים לפרקים עם סופות רעמים בודדות. חשש מהצפות בערי החוף.

שלישי: גשמים ירדו לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה מלווים בסופות רעמים בודדות. בצפון הנגב צפוי גשם מקומי. חשש מהצפות בערי החוף וחשש משיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח. ירידה נוספת בטמפרטורות והן נמוכות מהרגיל. משעות אחה"צ הגשם יתמעט וייחלש.

רביעי: מעונן חלקית עד מעונן. צפוי גשם מקומי ברובו קל מצפון הארץ ועד צפון הנגב. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה.

חמישי: מעונן חלקית עד מעונן. ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה.

חדשות

"חתונת השנאה": בוטלו כתבי אישום נגד חמישה נערים

בית המשפט קיבל את טענת סנגורי הנערים, כי הפרקליטות לא הציגה אישור של היועמ"ש לכתבי אישום מסוג זה, כנדרש. בחתונה נראו החוגגים רוקדים עם תמונות התינוק עלי דוואבשה, שנרצח בפיגוע עם הוריו בדומא, ודוקרים אותן. 13 מהם נאשמו בזמנו

חנינת אזריה: הנשיא ריבלין דחה את בקשת החנינה של אלאור אזריה; עצומה ברשת: לבטל את מוסד הנשיאות

ריבלין כתב בתשובתו לאזריה כי בית הדין התחשב בו בעת שגזר את דינו והרמטכ"ל המתיק את עונשו * אמו של אזריה: "גילינו על דחיית החנינה דרך התקשורת, מתעללים בנו"

     ליברמן: "מצר על ההחלטה. לנשיא הייתה הזדמנות לשים קץ לפרשה" * רגב: "הנשיא הפקיר את אזריה ופגע במוסד החנינה" * ביטן: אצל אולמרט הנשיא הפעיל במהירות את מידת הרחמים * אורן חזן: "יש לבטל מוסד הנשיאות"

     בעקבות דחיית בקשת החנינה של אזריה, פורסמו תמונת של ריבלין כשהוא חובש כאפייה. המשטרה פתחה בבדיקה.

     עצומה ברשת: לבטל את מוסד הנשיאות * בעקבות דחיית חנינת אלאור אזריה, מעל 1,500 אזרחים חתמו על הקריאה המופנית לנתניהו ולאדלשטיין לבטל את תפקידו של נשיא המדינה: "לא חסר מה לעשות עם התקציב" (מעריב)

     המשטרה פתחה בחקירה – מי הפיץ את תמונת הנשיא חבוש בכפייה לראשו

גורמים באוצר: "חוק ביטוח סיעוד ממלכתי לא יעבור בשנה הקרובה" * בסביבת כחלון טוענים כי תקציב 2018 כבר סגור כחלק מתקציב דו־שנתי. ח"כ שמולי מוביל המאבק בכנסת: "שמירה על המצב הקיים לא תמנע את הקטסטרופה" (מעריב)

אל על תפצה נוסעים במאה אלף שקלים * הפיצוי נפסק לאחר שנקבע כי אל על לא סיפקה לנוסעים, שטיסתם המריאה בעיכוב של כ-15 שעות, תנאי המתנה ניאותים – לרבות לינה ומזון (החדשות)

בג"ץ אישר למבקשי מקלט המוחזקים בחולות להכניס מוצרי מזון, אך לא לבשל במתקן * בפסק הדין, שפורסם שעות ספורות לאחר החלטת הממשלה לסגור את חולות, נקבע שהמדינה תוכל לאסור הכנסת חלק מהמוצרים. "החזקת מוצרים בחדר נוגעת ישירות לתנאי המחיה של השוהים", כתב השופט עמית (הארץ)

ישראל תשלם לרואנדה כ-5,000 דולר עבור כל מבקש מקלט שתקלוט * ההסכם שנחתם עם רואנדה חשאי, ועד כה לא היה ידוע מה נותנת ישראל בתמורה לשליחת מבקשי המקלט. המדינה תוסיף לשלם לכל עוזב מענק בסך 3,500 דולר, ותממן לו את כרטיס הטיסה (הארץ)

אחרי 5 שנים של עבודות ו-1.7 מיליארד שקל – שדה התעופה בתמנע לא ממריא * שר התחבורה הבטיח שנמל התעופה רמון ייפתח כבר באפריל האחרון – אבל הבעיות שמעכבות את פתיחתו נערמות: ההגנה הביטחונית לא הושלמה, דניה סיבוס הפסידה 50 מיליון שקל ועשויה לתבוע את המדינה וגם אין כביש מתאים לאילת * רש"ת: השדה ייפתח במהלך 2018 (הארץ)

עקב תקלה: קצבאות הילדים לחשבונות הבנק של הזכאים יכנסו רק ביום שלישי

פוליטי

פרשת המתנות: נתניהו נחקר בפעם השישית

נתניהו נחקר במשך יותר מארבע שעות ובמהלך החקירה עומת עם עדויות שנאספו בחודשים האחרונים. * מדליפנים במשטרה חושבים כי עברו את נקודת האל-חזור * נתניהו אחרי חקירתו: "גם הערב אני בטוח – לא יהיה כלום, כי לא היה כלום"

·        שרה נתניהו העידה במשטרה: "לא יזמתי דברים, מעלילים עלינו" * רעיית ראש הממשלה התייחסה לפרשת המתנות וטענה כי "השיחות שלי עם מזכירתו של מילצן נעשו לאחר שדיברתי עם מילצ'ן". * עוד אמרה ש"הכמויות שטוענים שהביאו לנו מופרכות לחלוטין" (מעריב)

·        דיווח: המשטרה מנהלת מרדף אחרי פאקר לאחר שנמלט ממנה בדרום אמריקה * המיליארדר האוסטרלי, החשוד במתן מתנות לרה"מ ולבנו יאיר, הצליח לחמוק מהחוקרים בברזיל, ארגנטינה ובהמשך גם ממקסיקו ללב ים, (כאן)

פרשת הצוללות: עו"ד דוד שמרון סירב להצעה להפוך לעד מדינה

חוקרי המשטרה הציעו לעורך הדין דוד שמרון, בן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואחד החשודים המרכזיים בתיק 3,000, להפוך לעד מדינה בפרשת הצוללות, אך הוא סרב * ראש הממשלה עצמו אינו חשוד בפרשה * מקורבו של נתניהו, ניר חפץ, התייחס לדיווח לפיו הוצע לשמרון לשמש עד מדינה וטען: "הוא לא יודע שום דבר פלילי"

המשטרה פשטה על חברה ממשלתית במסגרת פרשת הצוללות

המשטרה פשטה אתמול על משרדי חברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון) שבה שימש דוד שרן מזכיר החברה במסגרת חקירת פרשת הצוללות. (כלכליסט)

מיליונים ימשיכו לזרום מהמשטרה לחברה של ליאור חורב * יועץ התקשורת ליאור חורב אמנם הפסיק לייעץ למשטרה, על פי הודעה שמסר, אך מדובר בלא יותר מאשר תרגיל תקשורתי. הסיבה: יועצי תקשורת מהחברה שלו ימשיכו לתת ייעוץ תקשורתי ואסטרטגי למשטרה ולמפכ"ל (nrg)

נבלם ניסיון רה"מ לצרף השרה רגב לקבינט * שרת התרבות השתתפה בישיבת הקבינט האחרונה לאחר שנתניהו ביקש לצרפה כמשקיפה. התנגדות השרים חסמה את המשך המהלך (חדשות10)

סמוטריץ' פועל להגבלת המבקר בזמן שעמותות שקשורות אליו מוזכרות בדו"ח ביקורת חדש * לפי הצעת החוק, המבקר לא יוכל להתערב בזמן אמת בנעשה במשרדי הממשלה השונים. השרים החליטו לדחות בחודש את ההצבעה על ההצעה בשל מחלוקות בקואליציה (הארץ)

בטחוני

חייל צה"ל נפצע קל מירי תועה מתוך מצריים . צה"ל לא השיב באש. ההערכה היא שמדובר בירי שנורה בעת הלחימה בין הצבא המצרי לדאעש (מגפון ניוז)

המתיחות בגבול הצפוני: צה"ל ירה שוב פגזים לעבר עמדה סורית בטענה שנכנס לאזור המפורז בגולן – בפעם השניה ביומיים

טנק ישראלי ירה לעבר עמדה של צבא אסד באזור החיץ בגבול הצפוני, זאת בשל עבודות לביצור המתחם, באזור המפורז, בניגוד להסכמי שביתת הנשק בין ישראל לסוריה

בעקבות תקרית ירי: מעבר למסוף רפיח נסגר לתנועה

המעבר למסוף רפיח, מעזה למצרים, נסגר זמנית לאחר תקרית ירי במהלכה נורה ונהרג על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית סוחר הנשק העזתי, בשם יוסוף אל-שאער. ההרוג הוא בן לחמולה גדולה ובעלת השפעה בעזה (nrg)

מדיני

הדרך של טראמפ ל"דיל האולטימטיבי"

במהלך ביקורו המדיני בישראל פעל הנשיא האמריקני להחזיר את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן: כשביקר ברשות, תהה טראמפ באוזני אבו מאזן מדוע אינו מוכן למסור את השליטה הביטחונית לידי ישראל. * מסתמן: ארה"ב תעניק פיצויים כספיים גדולים כדי לשכנע את ישראל והפלסטינים לקבל את המתווה (החדשות)

שטייניץ: "סעודיה תסייע לבלום את איראן"; בשנים האחרונות סעודיה עברה התמתנות"

שלושה ימים לאחר הריאיון של הרמטכ"ל איזנקוט לכלי תקשורת סעודי, שר האנרגיה מצהיר: ישראל מנהלת קשרים עם סעודיה ומדינות ערביות אחרות – אך הקשר נשמר הרחק מהציבור ומהתקשורת לבקשתן (גל"צ)

חוץ

ארה"ב: מנהיג הכת הרצחנית צ'ארלס מנסון מת בכלא

מנסון, שהנהיג כת שיצאה בהוראתו למסע הרג אכזרי בארה"ב בסוף שנות ה-60, הלך לעולמו בבית הכלא בקליפורניה והוא בן 83. בין קורבנותיו: שחקנית הקולנוע שרון טייט שנדקרה למוות והיא בחודש השמיני להריונה

בדרך לבחירות? דרמה פוליטית בגרמניה: מרקל נכשלה בהקמת קואליציה; ייתכן שיוכרזו בחירות חוזרות

כשלושה חודשים לאחר הבחירות, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נאלצה להודיע היום לעיתונאים כי היא צפויה לבשר לנשיא על כישלונה בניסיונות להקים קואליציה, וזאת לאחר שמפלגת הדמוקרטים החופשיים פרשה מהמשא ומתן להקמתה. * כעת נפתחה האפשרות לבחירות חדשות במדינה, אלא אם תקום ממשלה צרה עם מפלגת הירוקים (מה שלא קרה מעולם בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה). * במדינה חוששים שמפלגת הימין הקיצוני תתחזק במקרה של בחירות חוזרות

מפלגת השלטון הדיחה את נשיא זימבבואה, האם הוא יפרוש?

מוגאבה נשא הערב נאום תקשורתי, שבו התייחס להפיכה הצבאית, אך בניגוד לדיווחים – לא התייחס רוברט מוגאבה לדרישות לכך שיסיים את תפקידו: "האירועים בשבוע האחרון אינם מהווים איום לחוקה, או לשלטוני כראש המדינה" * במפלגתו נמסר: כי "אם הוא לא יעזוב נדיח אותו בכוח"

·        דיווח: שליט זימבבואה מוגבה הסכים לעזוב את השלטון וניסח מכתב התפטרות * לפי מקור במדינה, השליט הסכים להתפטר בתמורה לחסינות מלאה לו ולאשתו

מתקפה קשה של הליגה הערבית נגד איראן: "מגנים את איראן; חיזבאללה הוא ארגון טרור"

מדינות הליגה הערבית בראשות סעודיה פרסמו הודעת גינוי משותפת בה נטען כי אירן מערערת את היציבות האזורית באמצעות התערבות בנעשה במזרח התיכון והפעלת החיזבאללה, עליה הכריזו כארגון הטרור. וציינו כי עליה לשקול מחדש את מדיניותה במזרח התיכון: "על איראן להפסיק להתערב בענייניהן של מדינות האזור". "עם זאת", הבהיר מזכ"ל הליגה "איננו מכריזים על אירן מלחמה"

·        הליגה הערבית: לא שוללים פנייה למועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לאיראן

·        שר החוץ של בחריין: "חיזבאללה הוא הזרוע הארוכה ביותר של איראן באזור"

·        האיחוד הפלסטיני: העמדה שנקטו שרי החוץ הערביים הם "שירות לישראל וארה"ב"

·        הגי'האד האסלאמי גינה החלטת הליגה הערבית נגד חיזבאללה

קוריאה הדרומית: "פיוניאנג תוכל לפתח השנה טילים שיגיעו לארה"ב"

סוכנות הריגול של סיאול טענה כי היא עוקבת אחר ההתפתחויות בתכנית הנשק של קים ג'ונג און, אך לא ציינה כי צפוי ניסוי גרעיני נוסף בשבועות הקרובים

דיווח: ראש ממשלת לבנון המתפטר יבקר היום בקהיר

ארגנטינה: נמשכים החיפושים אחרי הצוללת "סן חואן" * החיפושים אחר הצוללת של הצי הארגנטינאי נמשכו גם אתמול, זאת בזמן שהתברר שהצוללת שלחה בימים האחרונים אותות מצוקה באמצעות תשדורת לוויינית. במשרד ההגנה הארגנטינאי ציינו כי כשלו הניסיונות ליצור קשר עם הצוללת (nrg)

ארה"ב: ארגוני הסחר לטראמפ: יציאה מהסכם הסחר נפט"א תפגע בבוחרים שלך * צוותי המשא ומתן של ארה"ב, קנדה ומקסיקו מתכנסים לסבב חמישי של שיחות לחידוש הסכם הסחר החופשי בצפון אמריקה * לשכת המסחר של ארה"ב: יציאה מההסכם תסכן מאות אלפי משרות בארה"ב (בלומברג)

סוריה: דווקא ב"אזורים הבטוחים", האזרחים הסורים מותקפים יותר * הסכם אזורי אי-הסלמה היה אמור להוריד את מספר התקיפות ולסלול את הדרך לשלום. אך לאחרונה התקיפות מתגברות והשתיקה הבינלאומית ממחישה שההסכם נכשל להגן על התושבים בני הערובה (ניו יורק טיימס)

מיאנמר: בנגלדש: בוחנים מתן אזרחות למוסלמים שנמלטו ממיאנמר

צ'ילה: הנשיא לשעבר פיניירה ניצח בסיבוב הראשון בבחירות

קניה: בית המשפט העליון אישר את בחירתו מחדש של הנשיא קנייטה

תחבורה

הפיילוט שיאפשר נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית * טכנולוגיה חדשה תאפשר בחינה של כמות הנוסעים הנמצאים בכל רכב, ותאפשר למכוניות עמוסות לעבור בנתיבי תחבורה ציבורית (חדשות10)

כלכלה

עוד תחרות לבזק ו-HOT? פרטנר וסלקום במו"מ להקמת רשת סיבים משותפת * סלקום לבורסה: "ההסכם יאפשר לחברות להימנע מפרישה עתידית כפולה, וכן יאפשר לחברות להפחית עלויות" (דה מרקר)

בעולם

מיליארדרית נורווגית נתפסה נוהגת בשכרות – וקיבלה קנס של 26 אלף אירו * גודל הקנס בנורווגיה למי שנתפס נוהג בשכרות הוא תלוי הכנסה. הקנס של המיליארדרית בת ה-22 השנייה הצעירה ביותר בעולם, הופחת כיוון ש"אין לה הכנסה קבועה" (גרדיאן)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן