Skip to content

התנועה לאיכות השלטון לשר התקשורת ולרשות השנייה – בטלו את חזרת אייל גולן לפריים טיים

בתנועה טוענים כי גולן שהורשע בעבירות מס, הלבנת הון והעלמת 1.3 מיליון שקלים, אינו ראוי לשמש בתוכנית ריאליטי כשופט ומנטור. התנועה גורסת כי על "כוכבי ריאליטי" דוגמת הזמר לשמש כמודל לחיקוי לערכים ולמוסר ומשום כך אין להתיר ל"קשת" לשדר תוכנית בה ישובץ הזמר בתפקיד המנטור בפריים טיים. מחברת ההפקות של גולן נמסר כי הזמר שילם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (שני) בקריאה לכנס את מועצת הרשות השנייה לשם דיון וקביעת כללים לעניין מתן במה לאישים המורשעים בפלילים, וקוד אתי להתנהלות הזכייניות. לטענת התנועה הסיבה לפנייה היא "חזרתו של הזמר אייל גולן לפריים טיים למרות הרשעתו בעבירות מס' חמורות, הרשעות שתכליתן מנוגדת לקיום ערכי האזרחות והדמוקרטיה, ערכים עליהם אמונה הרשות השנייה לעודד ולטפח". התנועה לאיכות השלטון פנתה תוך כך גם לשר התקשורת באותה דרישה.

בימים האחרונים התפרסם כי במהלך שנת 2018 צפויה לעלות באפיק 12 של הזכיינית "קשת" תכנית ריאליטי של כישרונות מוזיקליים אשר במרכזה יופיעו הזמרים אביב גפן ואייל גולן.

בשנת 2014, הורשע אייל גולן וחברת ההפקות שבבעלותו, בהתאם להודאותיו, בעבירות מס שונות ומגוונות כגון ניהול פנקסי חשבונות כוזבים במטרה להתחמק ממס ושימוש במרמה עורמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס. על פי הודאתו, העלים גולן כ-1.3 מיליון ₪ מתשלומי מס תוך השמטת הכנסות ממס הכנסה, הגדלות כוזבות של ההוצאות ורכישת חשבוניות פיקטיביות.

בתחילת נובמבר 2013 התפוצצה פרשת אייל גולן והקטינות, פרשה שבסופה הזמר לא הועמד לדין פלילי. אך הסערה לא שכחה עד מהרה. גולן נחקר בחשד לבעילה אסורה בהסכמה ושימוש בסמים עם קטינות במספר מקרים. בחקירתו  אמר שלא ידע על כך שהן קטינות וטען שלא השתמש איתן בסמים. כאמור, גולן לא הועמד לדין בסופה של החקירה. דני ביטון אביו של גולן לעומת כך, נשפט וריצה במהלך שנתיים את עונשו בכלא.
נציגיו של גולן, ששימש אז כחבר בפאנל השופטים של הריאליטי המוזיקלי הכוכב הבא, הוציאו הודעה בתחילת הפרשה לפיה מסרו לזכיינית המשדרת "קשת" את החלטתו – לדבריהם בשל חקירת המשטרה בפרשת הקטינות.
 מנגד, בזכיינית הודיעו כי הם אלה שהשעו את השתתפותו בתוכנית – "בהתאם למדיניות 'קשת' ולנוכח ההתפתחויות". יצויין כי פרשה זו אינה מהווה עילה במכתב התנועה לאיכות השלטון.

צילום מסך
צילום מסך

עוד באוקטובר 2013, פנתה התנועה לראשונה אל גורמים שונים ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ובמשרד התקשורת במכתבים אשר מעלים על סדר היום את התופעה המדאיגה לפיה משתתפי תוכניות טלוויזיה, בעיקר בתוכניות מציאות, מופיעים בקדמת הבמה, וזאת חרף היותם חשודים, נאשמים או מורשעים בעבירות פליליות שונות. "הנזק הציבורי מתחזק עוד יותר כאשר המשתתפים הינם בחזקת "שופטים" או "מנטורים", שתכניתם משודרת בשעת צפיית השיא בערוצי הזכייניות זוכה למדרוג גבוה ביותר", נמסר מהתנועה.

בתנועה לאיכות השלטון מציינים כי יחד עם זאת, ולמרות הכוונות לקיים תכנית נוספת בכיכובו של אייל גולן, התנועה סבורה שאין להמתין להתערבות בית המשפט העליון אם תידרש, אלא ש"לרשות השנייה הכחלים, הסמכות והחובה להתערב ולקבוע כללים כמבוקש לפי שיקול דעתה המוקנה לה בחוק. לכל הפחות, מן הראוי שמועצת הרשות השנייה תתכנס ותדון בסוגיה ובהשלכותיה על החברה הישראלית".

מחברת ההפקות של גולן, ליאם הפקות נמסר כי ״אייל גולן שילם את חובו לחברה, זאת למרות שהשופט קבע כי הוא לא היה מעורב בעניין אלא נשא רק באחריות מיניסטריאלית״.
ממשרדו של שר התקשורת איוב קרא נמסר כי במשרד לומדים את שלל הטענות ובודקים את צדדיהן  המשפטיות בטרם יגיבו.
את תגובת הרשות השנייה לא ניתן היה לקבל.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן