Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 21 נובמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה     החורף הגיע: ירידה בטמפרטורות, היום גשום בכל הארץ; וחשש להצפות בערי החוף (תחזית)     נשיא לבנון: זכותנו להגיב בכל האמצעים אם התוקפנות של ישראל כלפינו תימשך (בטחוני)     מזכ"ל חיזבאללה נסראללה: העברנו טילי נ"ט לרצועת עזה ואני גאה בכך (בטחוני)     במהלך סודי ומדאיג: פוטין, ארדואן ורוחאני נפגשו אתמול בחשאי (מדיני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 



כותרות המהדורה

    החורף הגיע: ירידה בטמפרטורות, היום גשום בכל הארץ; וחשש להצפות בערי החוף (תחזית)

    נשיא לבנון: זכותנו להגיב בכל האמצעים אם התוקפנות של ישראל כלפינו תימשך (בטחוני)

    מזכ"ל חיזבאללה נסראללה: העברנו טילי נ"ט לרצועת עזה ואני גאה בכך (בטחוני)

    במהלך סודי ומדאיג: פוטין, ארדואן ורוחאני נפגשו אתמול בחשאי (מדיני)

    מפלגת השלטון בזימבבואה תחל בהליך הדחתו של הנשיא; גנרלים בזימבבואה: הנשיא החליף נאום כדי להימנע מפרישה  (חוץ)

    גרמניה: מרקל מתמודדת עם המשבר הפוליטי הגדול בתקופה שלטונה; מעדיפה בחירות חוזרות על ממשלה צרה (חוץ)

    בלי אוכל, מים וחשמל: אוסטרליה נטשה מאות פליטים במתקן כליאה על אי נידח (חוץ)

    מת במפתיע התובע הכללי של ספרד, שהוביל את התביעה נגד ממשלת קטלוניה (חוץ)

    כחלון וליצמן הכריזו על תכנית ביטוח סיעודי: קצבה בשווי 5,000 שקלים וטיפולי שיניים חינם (חדשות)

    כחלון הכריז על 10,000 יחידות דיור נוספות של מחיר למשתכן (נדל"ן)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: ממטרים לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה מלווים בסופות רעמים בודדות. בצפון הנגב צפוי גשם מקומי. חשש מהצפות בערי החוף וחשש משיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח. ירידה נוספת בטמפרטורות והן נמוכות מהרגיל. משעות אחה"צ הגשם יתמעט וייחלש. הלילה: מעונן. מצפון הארץ ועד צפון הנגב צפוי גשם מקומי ברובו קל.

    רביעי: מעונן חלקית עד מעונן. צפוי גשם מקומי ברובו קל מצפון הארץ ועד צפון הנגב. יוסיף להיות קר מהרגיל בעונה.

    חמישי: מעונן חלקית עד מעונן. צפוי טפטוף עד גשם מקומי קל. עדיין קר מהרגיל לעונה.

    שישי: מעונן חלקית עד מעונן, הטמפרטורות יעלו במקצת. עדיין ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל. קר מהרגיל לעונה.

החורף הגיע: ירידה בטמפרטורות, היום גשום בכל הארץ; וחשש להצפות בערי החוף

הגשם סוף סוף מגיע ומביא עמו ניחוחות ראשונים של חורף. הבוקר צפויים גשמים בעיקר בצפוו ובמרכז, וקשיים חשש להצפות. החל משעות הצהרים יתפשטו הגשמים דרומה, אז קיים חשש לשיטפונות

חדשות

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהרשות השנייה לפעול לביטול ההתקשרות עם הזמר אייל גולן כמנטור ושופט בתכנית ריאליטי, עקב העובדה שהודה והורשה בהעלמת מס, זיוף מסמכים והעלמת 1.3 מיליון ₪.  ליאם הפקות (של גולן): גולן שילם את חובו לחברה (מגפון ניוז)

השדרן נתן זהבי הגיש תביעה כנגד כתבת גל"צ שטייף בגין לשון הרע. זאת לאחר שפרסמה עדות אישה לפיה לפני עשרות שנים נשקה בניגוד לרצונה. שטייף: נתראה בבית משפט

כחלון וליצמן הכריזו על תכנית ביטוח סיעודי: קצבה בשווי 5,000 שקלים וטיפולי שיניים חינם

בצל האיום על שביתה כללית במשק, שרי האוצר והבריאות הודיעו על השקת תכנית בהיקף של למעלה ממיליארד שקלים שתפתור את המשבר * על פי עיקרי ההסכמות, הקצבה לטיפול סיעודי תעלה ל-5,000 שקלים, טיפולי השיניים לבני 75 ומעלה יהיו חינמיים, קופות החולים יספקו ביטוח סיעודי מקיף בתוספת כספית מינימלית, וצוותים רפואיים של קופות החולים יגיעו לבתי קשישים * למרות שמדובר בעיקר על שיפור הביטוח הסיעודי הממלכתי שכבר קיים היום, חלק מהשיפורים משמעותיים ועשויים לייתר את הצורך לרכוש ביטוח סיעודי פרטי * עלות התכנית: כמיליארד שקלים בשנה * כחלון: "היתה פה הזנחה פושעת". * ליצמן: "בשורה גדולה לקשישים ולמשפחות"

המגעים נכשלו: היום שביתה בתיכונים ברחבי הארץ

בשל הטענות להתבצרות האוצר וחוסר התקדמות במו"מ הכריז יו"ר הארגון, רן ארז, על שביתת אזהרה של יום אחד שתתקיים היום בחינוך העל יסודי "רבות מתביעותינו אינן עולות כסף, אך משפרות את תנאי העבודה של המורים", "יש ניסיון מצד האוצר להטעות אותנו". * גורמים באוצר: דרישותיו של ארז עלולות לפגוע בתוספת השכר למורים המתחילים עליה כבר סוכם

    ח"כים לרבלין: "לשקול מחדש חנינה לאלאור אזריה" * 20 ח"כים ושרים כבר חתמו על עצומה שתוגש לריבלין – ותדרוש ממנו לשקול מחדש לחון את אזריה. "רק בסמכותך להביא לסיום הפרשה העגומה, אי אפשר להתעלם מרחשי הלב בציבור", נכתב בפנייה שיזם חברת הכנסת לשעבר שרון גל (החדשות)

    – ארדן: "בדיקת הפצת תמונות הנשיא תמוהה, זו לא עבירה פלילית" * לאחר שבמשטרה החליטו לבחון את התמונות בו נראה ריבלין לבוש כפייה, טען השר לביטחון פנים כי "זה דוחה, אך לא מנוגד לחוק", לצד זאת כתב כי: "אין מקום להתלהמות נגד ריבלין, מגנה את ההשתלחויות בו"

    – נתניהו: "בדמוקרטיה מותר לבקר כל אחד, לא כל ביקורת היא הסתה" * ראש הממשלה פתח את ישיבת סיעת הליכוד והתייחס למתקפה נגד ריבלין. הוא הדגיש כי "אי אפשר להגדיר ביקורת עניינית מהימין כהסתה וביקורת מהשמאל תמיד כחופש ביטוי". עם זאת הבהיר נתניהו: "יש דרך ראויה להעביר ביקורת"

    מנדלבליט אישר לתפוס קרקע של פלסטינים בעפרה, על אף שהמדינה התחייבה להשיבה * המדינה הודתה בשנה שעברה כי השתלטה בשוגג על 45 דונם וציינה כי בכוונתה לתכנן תוכנית מתאר ללא שטחים אלה. כעת עשה היועמ"ש שימוש בסעיף הקובע שעסקה לא תבוטל אם נעשתה בתום לב (הארץ)

    ליברמן דורש ממשרד האוצר מיליארדים נוספים למשרדו; באוצר מתנגדים * שר הביטחון אביגדור ליברמן דורש משר האוצר משה כחלון תקציב נוסף למערכת הביטחון של עוד 4.8 מיליארד שקלים לשלוש שנים הקרובות במסגרת תוכנית 'גדעון'. * לדברי ליברמן, מאז ההסכם שנחתם ב-2015 בין משרד האוצר לביטחון, חלו התפתחויות שגרמו לשינוי דרמטי באזור, בהן הגעת נשק מדויק לחיזבאללה * באוצר מתנגדים למהלך: "לא נפרוץ את תקציב 2019"

    הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: חסימת רכב חונה תיחשב עבירה פלילית * בהצעת החוק נקבע כי חניית רכב באופן החוסם רכב אחר, הן במקומות חניה המשמשים את הציבור והן במקומות חניה בבעלות פרטית, תחשב עבירה פלילית ולמשטרה תהיה סמכות אכיפה בעניין. * לדברי ח"כ יעקב פרי, "20% מהפניות למוקד 100 הן בגלל בעיות חניה"

    שוברים שתיקה פרסמו תיעוד: זה הפלסטיני שהכה דובר הארגון * לאחר שטענו כי המשטרה חקרה את הפלסטיני הלא נכון, פרסם הארגון תיעוד בו נראה הפלסטיני שהוכה כביכול על ידי הדובר, כשהוא חבול בפניו. בתיעוד נראה דובר הארגון דין יששכרוף מוביל עצור אזוק בידיו, אך הוא אינו כולל את רגעי המעצר והאלימות – "הייתה חקירה מבישה ורשלנית, זה צריך להפחיד כל אזרח שהדמוקרטיה חשובה לו"

    – דילמת השגריר: אביו של דובר "שוברים שתיקה" התבקש לפעול נגד בנו * ג'רמי יששכרוף, שגריר ישראל בגרמניה, הוא גם אביו של  דובר ארגון השמאל הקיצוני שהפרקליטות קבעה כי שיקר בעדותו * בעקבות ההחלטה הנחה משרד החוץ את השגרירים באירופה לפעול נגד הארגון (ישראל היום)

    – הפלסטיני שהעיד בתיק שוברים שתיקה: שוטרי מג"ב הם שעצרו אותי – והיכו אותי * חסן ג'ולאני אמר שהעיד במפורש כי הוכה בעת מעצרו, אף שהפרקליטות טענה שהכחיש שמעצרו לווה באלימות. עדותו סותרת את דברי הפרקליטות ומחזקת את טענת שוברים שתיקה כי חקרו אדם לא נכון (הארץ)

    היוזמה להטלת אגרה גבוהה על תביעות ייצוגיות; מחאה נגד שקד: "שמה מכשול לציבור" * גם בלשכת עורכי הדין וגם בקרב הפעילים החברתיים מודאגים מהתקנות שמבקשת שרת המשפטים לקדם, שיטילו אגרה של עשרות אלפי שקלים על מי שיבקש להגיש תביעה ייצוגית נגד גוף כלשהו. "במציאות בה לרגולציה אין שיניים, האגרה היא מחסום, היא תעצור אנשים מלהגיש תביעות" (החדשות)

    דיווח: הודו ביטלה עסקת טילים בשווי 500 מיליון דולר עם ישראל * משרד ההגנה ההודי ביטל עסקה בשווי 500 מיליון דולר לרכישת אלפי טילים מתקדמים מחברת רפא"ל ומאות משגרים, וזאת כדי לא לפגוע בתוכנית פיתוח טילים נגד טנקים במדינה – "הרכישה תמנע פיתוח עצמאי" * סגן יו"ר לשכת המסחר ישראל-הודו: "מכה משמעותית ליחסים הביטחוניים"

    תעש מערכות תספק תחמושת קלה למדינת נאט"ו באירופה * החברה זכתה בחוזה חדש בשווי של 37 מיליון ש"ח לאספקת תחמושת קלה למדינת נאט"ו באירופה. השבוע, תציג תעש מערכות בתערוכת מיליפול, המתקיימת בפריז, שמתקיימת השבוע בפריז, מגוון של תחמושת קלה לאקדחים ולרובים (nrg)

    חוקרים: החל מהשנה הבאה יתרחשו יותר רעידות אדמה קטלניות * החל מהשנה הבאה צפויה להירשם עלייה משמעותית במספר רעשי אדמה החמורים ברחבי העולם. הסיבה, על פי המדענים, טמונה בעובדה שכדור הארץ מאט את מהירות הסיבוב שלו (מעריב)

    בעקבות משבר השבת? גפני עצר העברה של חצי מיליארד שקל לרכבת * יו"ר ועדת הכספים מנע הצבעה על העברה של 558 מיליון שקל לרכבת ישראל * לדברי מקורות, גפני עשה זאת בשל משבר העבודות בשבת ברכבת והמחלוקת סביב חוק המרכולים * העיכוב עלול לגרום לעיכובים בשורה של פרויקטים, ובהם הקו המהיר לירושלים ומסילת השרון (דה מרקר)

    בג"ץ: לבחון את דרישת עיריית רמת גן להורדת הקו הסגול מתחת לאדמה * בתום הדיון הורו השופטים למשיבות, נ.ת.ע ומשרד התחבורה, להשיב בתוך 14 יום מהי עמדתן לגבי החלופה שהוצגה על ידי מהנדס מטעם העירייה (דה מרקר)

    אלימות המשטרה: הסנגוריה הציבורית בוועדת החוקה: כמעט שנים מכל שלש מהתלונות למח"ש נגנזות ללא חקירה (ישראל היום)

    משפחת מנגיסטו במסר באו"ם לקהילה הבינלאומית: "סייעו בשחרור אברה"

    תרגיל התמודדות עם אירוע טרור בלתי קונבנציונלי ייערך היום באזור ת"א

פוליטי

    ביוזמת גבאי, המחנה הציוני הפך את עמדתו והחליט לתמוך בגירוש מבקשי המקלט * בתום ישיבת סיעה סוערת, חברי הכנסת של המחנה הציוני החליטו לתמוך ביוזמה לסגירת מתקן חולות של השרים אריה דרעי וגלעד ארדן * 11 ח"כים בהם יו"ר האופוזיציה הרצוג תמכו בעמדת גבאי, שהסביר: "נשלם מחיר כבד על ההתנגדות לחוק, לא צריכים להיות יותר צדיקים מבג"ץ, לא צריך לריב עם כל האוכלוסייה" * תשעה ח"כים התנגדו לחוק בישיבת הסיעה, כולל יחימוביץ' שהסבירה כי "מבחינה מוסרית אי אפשר לתמוך בזה"

    עוה"ד שמייצג מעורבים בפרשות הצוללות ובזק החל ליעץ לנתניהו בחקירותיו; ייצג בעבר את מנדלביט * עו"ד ז'ק חן החל לייצג את ראש הממשלה. למרות שבעבר ייצג את מנדלבליט, היועץ המשפטי לא יכול למנוע מעצמו להכריע בתיק. חן מייצג נחקרים בפרשת הצוללות ופרשת בזק – וגם עבד בעבר עם טלנסקי * אהוד ברק: "להתיר את קשר השחיתות" * לשכת רה"מ: אין ניגוד עניינים

    המשטרה מתקשה למצוא דרך חוקית להשעות את דוד שרן מקצא"א * משטרת ישראל מנסה למצוא דרך חוקית להשעות את מזכיר קצא"א דוד שרן מתפקידו כמזכיר החברה, בינתיים ללא הצלחה. לתפיסת המשטרה יש להרחיק את שרן מהעבודה בשל מוערבותו לכאורה בפרשת הצוללות, ומסר שכזה אכן הועבר לחברת האנרגיה. (כלכליסט)

    פרשת הצוללות: עו"ד דוד שומרון נחקר בפעם השישית

בטחוני

נשיא לבנון: זכותנו להגיב בכל האמצעים אם התוקפנות של ישראל כלפינו תימשך

דבריו של מישל עואן נאמרו על רקע הודעת הליגה הערבית, שבה חיזבאללה הוגדר ארגון טרור. "האיום הישראלי עומד בעינו, וזכותם של הלבנונים להיאבק ולהכשיל את התוכניות הישראליות", הבהיר (הארץ)

מזכ"ל חיזבאללה נסראללה: העברנו טילי נ"ט לרצועת עזה ואני גאה בכך

בנאום לוחמני תקף מזכ"ל חיזבאללה בחריפות את סעודיה ואת שרי הליגה הערבית שהכריזו על הארגון הלבנוני כארגון טרור: "לא חימשנו אף מדינה ערבית, מלבד פלסטין הכבושה – ואני גאה על כך. אנחנו הגורם המרכזי בהרתעתה של ישראל * בדבריו התייחס גם ליוזמת השלום של טראמפ ואמר כי "מופעל לחץ על הפלסטינים לקבל תנאים שיחסלו את הסוגיה הפלסטינית"

– נסראללה: החלטת הליגה הערבית להגדיר את חיזבאללה ארגון טרור – צפויה. והוסיף כי הנשק של חיזבאללה שומר על היציבות בלבנון "מי ישמור על לבנון מישראל, אתם?"

כוחות צה"ל בשיתוף מג"ב ומשטרת ישראל אבטחו הלילה את כניסתם של כ- 1,000 מתפללים למתחם קבר יוסף בעיר שכם שבחטיבה המרחבית "שומרון". התפילות התקיימו כסדרן.

בנוסף, הלילה נכנסו שלושה אזרחים ישראלים לעיר שכם באופן עצמאי ובניגוד לצו מפקד פיקוד המרכז האוסר על כניסת ישראלים לשטחי A. במהלך שהותם בעיר שכם, יצאו האזרחים ממכוניתם והיא נגנבה ונשרפה.כוחות צה"ל איתרו את האזרחים והם הועברו לחקירת משטרת ישראל

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל באיו"ש ובבקעה שישה מבוקשים. חמישה מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

מדיני

במהלך סודי ומדאיג: פוטין, ארדואן ורוחאני נפגשו אתמול בחשאי

פגישת שרי החוץ של רוסיה, איראן וטורקיה נערכה היום באנטליה בחשאי מבלי שדווח עליה מראש * העובדה שהגעת שרי החוץ הרוסי והאיראני הוסתרה מהתקשורת מעוררת דאגה מיוחדת גם בירושלים ובסעודיה. החשש הוא מיצירת ציר אנטי אמריקני מסוכן ביותר שיבלום את הברית הישראלית – אמריקנית – מיצרית – סעודית שמנסה לגלום את התפשטותה של איראן במזרח התיכון. (ענין מרכזי)

– רוסיה: אסד ופוטין נפגשו אתמול במוסקבה ודנו במצב בסוריה * פוטין לאסד: סוריה קרובה לניצחון לסיום המלחמה נגד הטרור

    בכיר סעודי: "טרור בשם האסלאם לא מוצדק בשום מקום, גם לא בישראל" * את הדברים אמר בראיון ל'מעריב' ד"ר מוחמד עיסא, שהיה שר המשפטים של הממלכה ונחשב למקורבו של יורש העצר

    דיווח: סבב נוסף בשיחות הפיוס הפנים-פלסטיני

חוץ

מפלגת השלטון בזימבבואה תחל בהליך הדחתו של הנשיא; גנרלים בזימבבואה: הנשיא החליף נאום כדי להימנע מפרישה

מפלגת השלטון בזימבבואה הודיעה כי תחל היום (שלישי) בהליך הדחתו של הנשיא רוברט מוגאבה * מוגאבה היה צפוי להתפטר בשידור חי, וכשדבריו סתרו את ההודעה ניסה הרמטכ"ל, שהוביל את ההשתלטות, להפוך את דפי הנאום. בנאומו הצהיר מוגאבה כי שלטונו לא התערער

– ברשת CNN דווח כי הרודן ניסח מכתב התפטרות לאחר שהגנרלים שביצעו את ההפיכה במדינה הסכימו לרבות מדרישותיו, כולל חסינות מלאה לו ולאשתו גרייס, וכי יוכל לשמור על נכסיו. לפי מקור במדינה, מטרת הנאום התקשורתי ששודר בו מוגאבה התנגד במפתיע לקריאות להתפטר, נועד לוודא כי השליט יכריז בפומבי כי פעולת הצבא היא חוקתית

גרמניה: מרקל מתמודדת עם המשבר הפוליטי הגדול בתקופה שלטונה; מעדיפה בחירות חוזרות על ממשלה צרה

לאחר כשלון המשא ומתן הקואליציוני בגרמניה עם פרישת מפלגת "הדמוקרטיה החופשית" מהשיחות אמרה הקנצלרית אנגלה מרקל בראיון לרשת תקשורת מקומית כי היא אינה מתכוונת לפרוש. עם זאת, הוסיפה כי תעדיף בחירות על פני הקמת ממשלת מיעוט שלא תאפשר לה להעביר חוקים בפרלמנט. ובידה ואכן ייתקיימו שוב בחירות היא תתמודד שוב * לפני שיוכרז על בחירות חדשות הנשיא יצטרך למנות קאנצלר אחר שינסה לזכות באמון הפרלמנט

– הולנד: "כישלון הקמת הקואליציה בגרמניה – חדשות רעות לאירופה"

בלי אוכל, מים וחשמל: אוסטרליה נטשה מאות פליטים במתקן כליאה על אי נידח

אוסטרליה השליכה מבקשי מקלט למעצר באי בפפואה גינאה החדשה, וזנחה אותם. העצורים, חלקם חולים, מסרבים להתפנות. בכירים לשעבר באו"ם: לא נתקלנו במדינה עשירה שפועלת באופן כה קיצוני נגד פליטים (הארץ)

מת במפתיע התובע הכללי של ספרד, שהוביל את התביעה נגד ממשלת קטלוניה

חוסה מנואל מאזה אושפז בעת ביקור בארגנטינה, ומת זמן קצר לאחר מכן, ככל הנראה עקב זיהום בכליות. ממשלת ספרד תמנה לו מחליף שיוביל את המאבק המשפטי נגד מושל קטלוניה המודח ואנשיו (הארץ)

    ארה"ב הטילה סנקציות על בני אדם וחברות שסייעו למשמרות המהפכה

    ארגנטינה: האותות שזוהו על ידי הלווין – לא מהצוללת שנעלמה

    ארה"ב: המעמד המוגן למהגרים מהאיטי יסתיים ביולי 2019

    – הבית הלבן עתר לעליון בבקשה ליישם את צו ההגירה החדש של טראמפ במלואו

    – ארה"ב סוערת בשל הכוונה לשלש את מחיר הכניסה לפארקים לאומיים * ארצות הברית סוערת בעקבות הכוונה להעלות משמעותית את מחירי הכניסה לפארקים הלאומיים, וגם בישראל עולה השאלה אם על הציבור לשלם כדי לראות את נופי ארצו. (הארץ)

    – ניו יורק: הרוג ועשרות פצועים בשריפה במפעל מוצרי קוסמטיקה

    ליבריה: לא נמצאו ראיות להונאה בבחירות לנשיאות

    מיאנמר: בצל הטיהור האתני, דו"ח אמנסטי קובע כי בורמה מנהיגה אפרטהייד נגד בני הרוהינגה * לפי הדו"ח, הרשויות מגבילות זה כמה שנים את תנועת בני המיעוט במחוז ראחין ומונעות מהם גישה לשירותי בריאות נאותים וחינוך מעורב. בכמה אזורים נאסר עליהם להשתמש בכבישים (הארץ)

    סומליה: ארה"ב מגבירה את התקיפות האוויריות בסומליה; הצבא תקף שש פעמים בחמישה ימים * התגברות התקיפות נובעת מהחלטת נשיא ארה"ב להרחיב את סמכויות הצבא במדינה, בניסיון לפגוע בארגון האיסלאמיסטי א-שבאב, שככל הנראה אחראי לפיגוע במוגדישו בו נהרגו 380 בני אדם (הארץ)

    סעודיה: עשירי סעודיה מפחדים שהם הבאים בתור: מפצלים נכסים בין חברות ומוכרים אחזקות * חברות משפחתיות ואנשי עסקים שלא נכללו בגל המעצרים של הממלכה מנהלים מגעים עם בנקים ופירמות עורכי דין שיסייעו להם להקשות על הרשויות להקפיא את נכסיהם * (בלומברג)

    עיראק: נסראללה: "היום שבו ממשלת עיראק תכריז ניצחון על דאעש לא רחוק"

    צ'ילה: המיליארדר השמרן סבסטיאן פיניירה זכה בסיבוב הראשון בבחירות בצ'ילה * בסיבוב השני, שייערך בדצמבר, יתמודד פיניירה מול יורשה של הנשיאה, אלחנדרו גייה, המייצג את המרכז-שמאל. אם פיניירה יינצח, הוא צפוי לקצץ את התמיכה הכלכלית לסטודנטים ופנסיונרים (הארץ)

    קולומביה: 14 נהרגו בהידרדרות אוטובוס לעמק בצפון-מערב המדינה

    קוריאה: טראמפ הכריז על צפון קוריאה כמדינה תומכת טרור * נשיא ארה"ב הצהיר בפתח ישיבת קבינט בבית הלבן על הכללתה של פיונגיאנג ברשימה השחורה, לאחר שהוצאה ממנה בזמן ממשל בוש הבן. "צריך היה לקרות לפני שנים", אמר * הרשימה השחורה כוללת גם את איראן, סודאן וסוריה.

    – דרום קוריאה: הגדרת הצפון כתומך טרור תסייע בפירוז מגרעין

    תימן: בשל סכנת ירי: נשקלת הפסקת הטיסות בשדה התעופה של עדן * מטוס נוסעים שנחת בשדה התעופה של עדן ספג ירי ממקור לא ברור ולאחר הנחיתה איתרו אנשי הצוות חור של קליע בגוף המטוס. הטיסות בשדה חודשו רק לפני ימים אחדים (port2port)

בריאות

ממה הם חוששים?: אוסם תנובה וקוקה קולה, מפעילים לחץ נגד סימון המזון המזיק

בדיון הראשון של ועדת העבודה, הבריאות והרווחה המתקיים היום נוכחים הלוביסטים של תנובה, קוקה קולה, אסם, יוניליוור והיבואנים – שמנסים להשיג הקלות בסימון ללקוחות שלהם (דה מרקר)

    ליצמן: "מצב ההשמנה בישראל רדיקלי. אנחנו בבעיה קשה גם בסוכרת" * יבואני המזון הזהירו בכנסת כי הסימון יגרום להתייקרות מוצרי מזון, ולעגו להשוואה בין ישראל לצ'ילה שכבר מיישמת את השיטה. מנגד, נשמעה ביקורת על כך שהתקנות חלקיות והדרגתיות מדי

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן