Skip to content

צעיר מנהריה הואשם כי תקף שוטר ונמלט

אוראל בן חמו נעצר בידי שוטר לבדיקה, נאבק בו ואף השתלט על אקדחו ולאחר שירה בו ירייה אחת לאוויר הפתוח, השמיט את האקדח ונמלט. פרקליטו: "אנו מקווים שמח״ש יחקור את התנהלות השוטרים במקרה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

אילוסטרציה (דוברות המשטרה)
אילוסטרציה (דוברות המשטרה)

אוראל בן חמו, צעיר בן 23, תושב נהרייה, הואשם היום (רביעי) בבית משפט השלום בקריות, כי התנגד למעצר, היכה שוטר, לקח ממנו את אקדחו, וברח לאחר שהשמיט את האקדח.  
מכתב האישום עולה  בתאריך 11.11.17 עבר בן חמו באחד מהרחובות בעיר נהריה כשהוא לובש מעיל מסוג קפוצ'ון וחובש על ראשו כובע מצחייה ומעליו כובע של מעיל הקפוצ'ון והציץ מעבר לכתפו מעת לעת.  שוטר שהבחין בו, חשד בו ונסע אחריו, השיג אותו, ירד מרכבו וקרא לבן חמו לעצור כשהוא מזדהה בפניו כאיש משטרה.  

בן חמו (צילום מדף הפייסבוק)
בן חמו (צילום מדף הפייסבוק)

בן חמו הסתובב לעבר השוטר, כשהוא אוחז בידיו שני פטישים כתומים, כשראשי הפטישים מוחזקים בידיו ומוטות הפטישים מוסתרים מתחת לשרוולי מעילו. השוטר שאל את הנאשם מדוע הוא מחזיק בפטישים ומה הוא עושה במקום,  וחשוד השיב לו שהוא חוזר מעבודתו וגר במקום. השוטר ביקש ממנו להזדהות, וזה השיב כי תעודת הזהות שלו אינה ברשותו. מה יש לך בכיס המכנס? שאל השוטר והצעיר השיב כי זהו ארנקו. לטענת התביעה, בעוד השוטר בודק את הארנק כדי לברר את זהות החשוד וכתובתו, הרים בן חמו את ידו הימנית והכה בחוזקה את השוטר בצדו השמאלי אחורי של ראשו. בתגובה, אחז השוטר בחולצתו של בן חמו. השניים נאבקו ובעודו מחזיק בחולצתו של בן חמו, כך לפי כתב הביעה, נגח הצעיר פעמיים בפני השוטר ופגע באפו. השוטר משך את הצעיר אל הכביש ובעוד השניים נופלים, נוצר מצב בו השוטר שוכב והצעיר הזועם כורע  לצדו, מצב בו הצליח הצעיר לתפוס ולהשתלט על אקדח השוטר. השוטר  הצליח להסיט קנה האקדח ממנו ובן חמו שהצליח לדרוך את האקדח, ירה פעם אחת למרחב הפתוח וברח. מספר דקות אחר חצות, כשעתיים לאחר האירוע,  נלכד הצעיר לאחר שניידת  זיהתה אותו ברכב המאזדה בו נסע וחסמה את דרכו. בן חמו ניסה להימלט רגלית אך נלכד לאחר מרדף קצר.

עו"ד אסף צברי
עו"ד אסף צברי

בן חמו הואשם כי החזיק בנשק בלא רשות על פי דין להחזקתו, תקף שוטר תקיפה הקשורה למילוי תפקידו וכשהוא מתכוון להכשיל או למנוע או להפריע לשוטר למלא תפקידו, ירה מנשק חם באזור מגורים ללא הסבר סביר, וכי עשה מעשה בכוונה להפריע לשוטר כשהוא ממלא תפקידו כחוק או להכשילו בכך.  מעצרו הוארך  בשבעה ימים עד  ליום רביעי הבא  29 בנובמבר.

עורך הדין אסף צברי פרקליטו של בן חמו מטעם הסניגוריה הציבורית הדף טענות אלו ומסר כי "הנאשם יטען כי הוא הותקף ע״י שוטרים ומכחיש כי תקף אותם, כל פעולותיו נבעו מתוך הגנה עצמית. שנקבל את חומר החקירה המלא נגיב בהתאם בבית משפט, כמו כן אנו מקווים שמח״ש יחקור את התנהלות השוטרים במקרה".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן