Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 23 נובמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     ח"כ לפיד: "נציע לבני בגין את מקומה של 'יש עתיד' בוועדת הפנים" (פוליטי)     דיווח: טראמפ חשף בפני רוסיה מבצע של סיירת מטכ"ל והמוסד בעומק סוריה; העברת המידע נמצאת במרכז החקירה של התובע המיוחד בפרשת 'גייט רוסיה' (בטחוני)     "שכירי חרב אמריקניים מענים בסעודיה את העצורים בחשד לשחיתות" (חוץ)     רמטכ"ל אירן: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    ח"כ לפיד: "נציע לבני בגין את מקומה של 'יש עתיד' בוועדת הפנים" (פוליטי)

    דיווח: טראמפ חשף בפני רוסיה מבצע של סיירת מטכ"ל והמוסד בעומק סוריה; העברת המידע נמצאת במרכז החקירה של התובע המיוחד בפרשת 'גייט רוסיה' (בטחוני)

    "שכירי חרב אמריקניים מענים בסעודיה את העצורים בחשד לשחיתות" (חוץ)

    רמטכ"ל אירן: "חיזבאללה לא יתפרק מנשקו"; דחה את בקשת נשיא צרפת מקרון לרסן את תוכנית הגרעין האיראנית (חוץ)

    פקיסטאן שחררה מייסד ארגון איסלאמיסטי שביצע את פיגועי הטרור במומבאי ב-2008 (חוץ)

    אוקראינה: יריבות בין קבוצות מורדים משתקת את העיר לוהאנסק באוקראינה (חוץ)

    דיווח סעודי: נשיא לבנון קיבל שוחד עבור תמיכה בחיזבאללה (חוץ)

    דרום קוריאה שוקלת לבטל תרגיל עם ארה"ב מחשש לתגובה מצד צפון קוריאה (חוץ) שוב: רכבת ישראל מתכננת לרמוס את השבת הקדושה באישור הממשלה בשבת הקרובה; החרדים מזהירים: "אם יהיו עבודות ברכבת בשבת – לא תהיה קואליציה"; ביטן: "לא נפסיק את עבודות הרכבת בגלל החרדים" (חרדים)

חדשות

הותר לפרסום- המשטרה עצרה אב החשוד שביצע עבירות מין קשות ואלימות בשניים מילדיו לאורך שנים.

חקירת המשטרה חשפה עדויות קשות מאוד , אותן מסרו ילדיו של החשוד, לצד ממצאים נוספים שהביאו למעצרו של החשוד * לפני מספר שבועות פתחה המשטרה בחקירה סמויה בחשד לעבירות אלימות ועבירות מין במשפחה וזאת בעקבות דיווח שהתקבל מהרווחה * החוקרים גבו עדויות מכלל בני המשפחה בהם אימם של הילדים, שעפ"י החשד, נפלו קורבן למעשיו של האב * מהחקירה עולה מסכת התעללות מינית ופיזית קשה מאוד בשניים מילדיו של החשוד, כיום בני 18,   שבוצעו באופן תדיר  במקומות שונים בהם בביתם וברכבו של האב ונמשכה לאורך שנים ועד הגיעם לגיל 7, עת שהאם נפרדה מהחשוד. המשטרה תבקש היום להאריך את מעצרו

    מחאת הנכים: ארגון נכים: "אם לא תועלה הצעת החוק להעלאת הקצבאות – נחדש את המחאה"

    מדאיג: חיפה – שיאנית האסתמה בקרב ילדים * כך עולה מנתוני משרד הבריאות לשנת 2016. המומחים מעריכים: הסיבה – זיהום אוויר תעשייתי וסביבתי. * נקודת האור: הנתונים במגמת ירידה (nrg)

    "קנסות מנופחים וחיובים מיותרים": משאבת המזומנים של כביש 6 * עשרות נהגים מתלוננים מדי שנה על השירות בעייתי ותשלומים גבוהים ומיותרים בכביש חוצה ישראל, שנהנה ממעמד חוקי מיוחד שאף מגן עליו חלקית מביקורת * כביש 6: "התלונות מועברות ישירות ליחידת פניות הציבור של החברה" (דה מרקר)

    בנט לכחלון: דורש תקציב ליישום קיצור החופשות * המאבק לקיצור החופשות והוזלת הצהרונים נמשך: אמש שיגר שר החינוך מכתב לשר האוצר בו הבהיר כי משרדו ערוך ליישם את שתי הרפורמות שיתנו מענה ל"ציבור ההורים בישראל המשווע לאישור התקציב שעתיד לתת מענה למאות אלפי ילדים" (החדשות)

    המשבר בטבע: בין 1,300 ל-1,600 עובדים יפוטרו, באוצר זועמים * המנכ"ל החדש של החברה, קאר שולץ, מגבש תוכנית התייעלות שתכלול פיטורי 20%-25% מכוח האדם בישראל. פיטורים נרחבים צפויים גם בארה"ב. * המהלך מגיע על רקע אובדן הבלעדיות על התרופה המקורית קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה * במקביל פרופסור מייקל היידן, שהיה אחראי על תרופות חדשות צפוי גם לעזוב את החברה * גורמים בטבע: "היקף תכנית הקיצוצים אינו ידוע" * דובר ההסתדרות: "לא נקבל בשום פנים ואופן צעדים חד צדדיים. כל צעד של התייעלות, ייעשה אך ורק בהידברות ובהסכמה אל מול ההסתדרות וועדי העובדים"

בהמשך לפרסומים הבוקר בנושא תכנית ההתייעלות בחברת טבע, דובר ההסתדרות יניב לוי מסר בתגובה: "ההסתדרות לא תקבל בשום פנים ואופן צעדים חד-צדדיים של הנהלת טבע בישראל. כל צעד של התייעלות, אם וכאשר יעלה על הפרק, ייעשה אך ורק בהידברות ובהסכמה אל מול ההסתדרות וועדי העובדים. עובדי טבע הם ההון האנושי של החברה והמשאב הכי חשוב שלה. פיטורי עובדים הם המוצא האחרון"

פוליטי

חרדים יפילו את הממשלה?

ליצמן זועם: שוב עבודות ברכבת ישראל באישור הממשלה בשבת הקרובה

ברכבת ישראל מתכננים להמשיך בעבודות תשתית בשבת הקרובה בקו באר שבע – דימונה, ובהכוונת האותות החשמליים בכל קווי המסילה בארץ.

החרדים מזהירים: "אם יהיו עבודות ברכבת בשבת – לא תהיה קואליציה"; ביטן: "לא נפסיק את עבודות הרכבת בגלל החרדים"

שר הבריאות ח"כ ליצמן הבהיר הבוקר בראיון לגל"צ כי אם יבוצעו עבודות ברכבת במהלך השבת הקרובה, אפילו ע"י נכרים, הוא יתפטר מתפקידו –  "הפרת הסטטוס קוו נמשכת הרבה זמן. הבלגנו, אבל צריך להגיד עד כאן…התברר לאחרונה שהרכבת הפכה את השבת ליום שיפוצים" * גם יו"ר יהדות התורה ח"כ מוזס אמר מוקדם יותר השבוע: כי "עבודות לשדרוג מסילת רכבת תוך חילול השבת הן פגיעה קשה בציבור רחב מאוד" – "בעולם כולו, אין שומרים שבת כי לא מצווים שם על שמירת השבת, ואין יום שהתנועה נעצרת בו. ולמרות זאת מתבצעות עבודות שדרוג ותחזוקה, תוך כדי שהתנועה זורמת וסדר היום של הנוסעים ועוברי הדרך ממשיך כשגרה. אם בעולם כך, אין סיבה שכאן בארץ לא יפעלו באותה מתכונת ויבצעו את העבודות הנדרשות תוך כדי תנועה, ביום חול" * זה המקום לציין כי בשבוע האחרון נמנע יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני מלהעלות להצבעה בקשה לתקציב בסך 558 מיליון שקל עבור פיתוח מערך הרכבות הכבדות עקב העבודות בשבת

ח"כ לפיד: "נציע לבני בגין את מקומה של 'יש עתיד' בוועדת הפנים"

על רקע הדחתו של הח"כ מהליכוד בשל סירובו לתמוך בחוק ההמלצות, הודיע לפיד כי הוא מוכן להעניק לו את מקום סיעתו בוועדה – וגם את זכות ההצבעה שלה * בגין דחה את הצעתו של לפיד: "הצעתך נדיבה אך לא אוכל לקבלה"

– בגין על הדחתו מוועדת הפנים: "ביטן עשה את תפקידו"

בנט: "לא נשב בממשלה עתידית בראשות אבי גבאי"

שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי אמר כי מפלגתו לא תשב בקואליציה עם המחנה הציוני: "לא נתמוך בממשלה שתוביל למסירת שטחים או שחרור מחבלים" (מעריב)

פרשת הצוללות; תאגיד הצוללות הגרמני מבטל את תפקיד המתווך בישראל

החברה הגרמנית שבונה עבור חיל הים את הצוללות תבטל את התפקיד שמילא מיקי גנור. כחלק מהמסקנות שהופקו בתאגיד בעקבות הפרשה, בוחנים את האפשרות לפתוח נציגות בישראל (כלכליסט)

חרף מזכר ההבנות: ספק רב בתיסנקרופ לגבי יישום עסקת הצוללות; מנכ"ל תיסנקרופ: "נסגור עסקה רק אם תתברר כנקייה"

למרות החתימה על מזכר ההבנות בין ישראל לגרמניה, סקפטיות רבה מובעת הבוקר (חמישי) בחברת "תיסנקרופ" לגבי יציאתה לפועל של עסקת הצוללות וכלי השיט. כך מדווחים גורמים יודעי דבר המעורים בנעשה בקונצרן * לדברי הגורמים הגרמנים, אף חוזה אינו חתום כרגע וסיום החקירות לא נראה באופק. (חדשות10)

בטחוני

הותר לפרסום כי בסוף חודש ספטמבר נעצר אחמד מגדי מוחמד עביד, יליד 1994 , תושב סג'עיה שברצועת עזה , פעיל חמאס צבאי, בעת שחצה את גדר המערכת לשטח ישראל.

בחקירתו בשב"כ ובמשטרה עלה כי אחמד עביד גויס לארגון חמאס בשנת 2013. במסגרת פעילותו בחמאס עבר הכשרה צבאית ונטל חלק באימונים צבאיים בתחומי הנ"ט, ההנדסה והצליפה. עוד עלה כי לקח חלק בחפירת מנהרות בגזרת מגוריו וכן שימש כפעיל כוח הריסון (אבטחת הגבולות) מטעם חמאס.

בחקירתו התקבל מידע רב אודות פעילות מערך המנהרות של חמא"ס ברצועת עזה – הן מנהרות המיועדות לפעילות התקפית נגד ישראל, והן מנהרות המיועדות ללחימה מול כוחות צה"ל בתוך שטח הרצועה

דיווח: טראמפ חשף בפני רוסיה מבצע של סיירת מטכ"ל והמוסד בעומק סוריה; העברת המידע נמצאת במרכז החקירה של התובע המיוחד בפרשת 'גייט רוסיה'

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חשף מבצע צבאי חשאי של סיירת מטכ"ל והמוסד בסוריה – שבסיומו התגלה הנשק החדש של דאע"ש' חומר נפץ שניתן להכניס למחשבים נישאים ולא ייתפס בבידוק ביטחוני של שדות תעופה – במהלך פגישה שקיים עם דיפלומטים רוסים, כך פרסם הלילה המגזין האמריקאי ואניטי פייר. * על פי הדיווח של המגזין, המבצע התקיים כחודש לאחר השבעתו של טראמפ לנשיאות והורכב מכוחות של סיירת מטכ"ל ואנשי מוסד שהובלו אל שטח סוריה במסוקי יסעור של חיל האוויר. מטרת הכוחות הייתה לאתר תא של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אשר עבד להפעלת נשק אשר פותח בידי איברהים אל-אסירי, מומחה לייצור פצצות שהיה חלק מאל-קאעדה. * המודיעין למשימה, סופק על ידי מרגל ישראלי שהיה בעומק שטחי דאעש. המסוקים נחתו כמה קילומטרים מיעדם, והלוחמים יצאו אל שטח האויב. לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים אמריקניים וישראליים, הצוותים המיוחדים הצליחו להחדיר מכשיר האזנה מזערי לתא כינוס קטן של דאעש. אפשרות אחרת היא שהם השתילו מכשיר האזנה בתא טלפון, המסוגל לקלוט את כל מה שנאמר ברדיוס גדול.

– דני יתום: "שיטת הפעולה שלנו נחשפה, הדלפת טראמפ פגעה בביטחוננו"

מדיני

    דיווח: מעבר רפיח ייפתח ליומיים בתחילת השבוע הבא (ערוץ7)

חוץ

"שכירי חרב אמריקניים מענים בסעודיה את העצורים בחשד לשחיתות"

על פי מקורות שונים בסעודיה, נסיכים ומיליארדרים שנעצרו במסגרת המאבק בשחיתות מעונים כהוראה של יורש העצר בן סלמאן (דיילי מייל)

רמטכ"ל אירן: "חיזבאללה לא יתפרק מנשקו"; דחה את בקשת נשיא צרפת מקרון לרסן את תוכנית הגרעין האיראנית

הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי הבהיר לתקשורת הממלכתית של ארצו כי פירוק חיזבאללה לא נמצא על הפרק, זאת לאחר שבתחילת השבוע הכריזה עליו הליגה הערבית כעל ארגון טרור. על נשיא צרפת שדרש מטהרן לרסן את התוקפנות האזורית שלה: "הוא צעיר ולא מנוסה". (רויטרס)

פקיסטאן שחררה מייסד ארגון איסלאמיסטי שביצע את פיגועי הטרור במומבאי ב-2008

אחרי חודשים ספורים במעצר בית, שוחרר חאפז סעיד, שבשנים האחרונות הסתובב כמעט בחופשיות בארצו – אף שעל ראשו תלוי פרס בגובה 10 מיליון דולר. הצעד עשוי לסלול את דרכו לפוליטיקה (הארץ)

    נשק מדוייק בשווי 7 מיליארד דולר: עסקת ענק בין סעודיה לארה"ב * ערב הסעודית וארצות הברית חתמו על עסקת נשק, במסגרתה תרכוש הממלכה נשק רב מחברות אמריקאיות. קולות בקונגרס הביעו ביקורת על עסקאות מסוג זה בשל התנהלות סעודיה בתימן (מעריב)

    מאסר עולם ל"קצב מבוסניה": בית הדין בהאג הצליח דווקא כי התרכז בפשעים של משטרים שכבר קרסו * פסק הדין בעניין ראטקו מלאדיץ', שהורשע ברצח עם, מביא לסיום את עיקר פעילות בית הדין לענייני יוגוסלביה. בית המשפט הבינלאומי הפלילי החדש מתקשה לפעול בגלל חוסר שיתוף פעולה מצד המדינות המשפיעות (הארץ)

    עיראק: נפתח בטיהור הכוחות האחרונים של דאעש במדינה

    סעודיה, מצרים, איחוד האמירויות ובחריין הוסיפו ארגונים ו-11 בני אדם לרשימת הטרור (ערוץ 7)

    חמינאי: דאעש הוא גידול שיצרו ארה"ב וישראל (ערוץ 7)

    אוקראינה: יריבות בין קבוצות מורדים משתקת את העיר לוהאנסק באוקראינה * כוחות הנאמנים לשר הפנים של "הרפובליקה העממית של לוהאנסק" חסמו את הכניסה למבני ממשל בעיר לאחר שהנשיא הדיח אותו מתפקידו. דיווחים: תושבים רבים נמלטו, רוסיה העבירה אליה טנקים (הארץ)

    ארגנטינה: אות תת-מימי חריג שנקלט מלפני שבוע במוקד החיפוש אחר הצוללת הנעלמת בארגנטינה * דובר חיל הים המקומי אישר כי האות נקלט כ-50 ק"מ מהמיקום הידוע האחרון של ה"סן חואן", אך גורמים המעורבים בחיפוש סירבו לומר אם ייתכן שמדובר בקול פיצוץ (AP)

    – טראמפ: הוריתי לסייע בחיפושים אחר הצוללת הארגנטינאית שעמה נותק הקשר

    ונצואלה: בן דודו של הוגו צ'אווס מונה לנשיא ענקית הנפט הממשלתית "סיטגו"

    זימבבואה: "לרודן מוגאבה הובטחה חסינות כחלק מעסקת התפטרותו" * מקורות המקורבים לשלטונות בזימבבואה סיפרו כי לרודן ששלט במדינה במשך 37 שנים, רוברט מוגאבה, הובטחה חסינות במהלך העסקה שבה הסכים להתפטר מתפקידו (ynet)

    לבנון: אל-חרירי: הבעיות סביבנו חשובות, אבל הלבנונים חשובים יותר * ראש ממשלת לבנון ששב אתמול למדינתו אמר כי התקופה האחרונה היתה קריאת השכמה בעבור הלבנונים (הארץ)

    – דיווח סעודי: נשיא לבנון קיבל שוחד עבור תמיכה בחיזבאללה (וואלה)

    מיאנמר: מיאנמר ובנגלדש חתמו על הסכם להחזרתם של מאות אלפי פליטים מוסלמים ממוצא רוהינגי למיאנמר (רויטרס)

    – סין: מעוניינים בחיזוק שיתוף הפעולה עם צבא מיאנמר

    סוריה: שגריר רוסיה באו"ם: הגוף שחקר את המתקפות הכימיות בסוריה הוא גוף מת * רוסיה: פתוחים לאפשרות של חידוש חקירת האו"ם למתקפות הכימיות בסוריה

    קוריאה: דרום קוריאה שוקלת לבטל תרגיל עם ארה"ב – מחשש לתגובה מצד צפון קוריאה * דרום קוריאה שוקלת לבטל תרגיל משותף עם צבא ארצות הברית בשנה הבאה, כדי לצמצם את הסיכוי לתגובה אגרסיבית מצדה של קוריאה הצפונית. כך דיווחה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ".

בריאות

    סוג חדש של מלריה העמידה בפני תרופות מתפשטת בדרום־מזרח אסיה * בשנים האחרונות עקבו הרופאים בדאגה אחר התקדמות טפילי הזן הקטלני של המחלה ממערב קמבודיה לתאילנד וללאוס, ולאחרונה גם לווייטנאם. החשש: המאמצים להשמדת המלריה יעלו בתוהו (הארץ)

כלכלה

    מהבוקר: שטרות חדשים של 20 ו-100 ש"ח; בינתיים הוחלט שלא להנפיק שטר בשווי 500 שקלים (nrg)

    החקירה בארה"ב נגד הפועלים: הבנק יפריש עוד 300 מיליון שקל * עלות החקירה עבור הפועלים, כולל הוצאות משפטיות ותשלום ליועצים שונים, מגיעה כבר לכ-1.3 מיליארד שקל * הפרשה הנוכחית הינה בגין חקירה של משרד המשפטים האמריקאי והמחלקה לשירותים פיננסיים של מדינת ניו יורק (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן