Skip to content

נשיא הקונגרס היהודי לאומי: "הטחת עלבונות ביהודים החיים בתפוצות על-ידי נציג רשמי של מדינת ישראל היא מעשה בלתי מקובל"

רונלד לאודר, יצא הערב חוצץ כנגד דבריה של סגנית שר החוץ חוטובלי שעוררו זעם רב. על יהודי ארצות הברית אמרה חטובלי: "אנשים שלעולם לא שולחים את ילדיהם להילחם עבור ארצם". מקורב לנתניהו: ראש הממשלה ושר החוץ שוקל לפטר את סגניתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

רונלד לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, גינה הערב (חמישי) מגנה את דבריה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובולי נגד יהדות ארה"ב וקורא לאחדות בקרב העם היהודי: "המדינה היהודית חייבת לעמוד מאחורי יהדות העולם"

רונלד לאודר (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
רונלד לאודר (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

"הטחת עלבונות ביהודים החיים בתפוצות על-ידי נציג רשמי של מדינת ישראל היא מעשה בלתי מקובל". אמר היום נשיא הקונגרס היהודי העולמי, "ישראל היא מולדת יהודי כל העולם ומשימתה המרכזית היא לשמר ולחזק את העם היהודי כולו, ובכל מקום בעולם". הוא הוסיף, כי "בדיוק כפי שהעולם היהודי עומד מאחורי המדינה היהודית, המדינה היהודית חייבת לעמוד מאחורי יהדות העולם".

דבריו של לאודר נאמרו בעקבות דבריה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובולי בראיון לערוץi24 בו ביקרה בחריפות את יהודי ארה"ב שחיים "חיים נוחים ולא מבינים את המורכבות של המזרח התיכון". בראיון חוטובלי גם התייחסה למשבר מתווה הכותל ואמרה "שרוב הזמן האנשים האלה אפילו לא מעוניינים לבקר בכותל". 

חוטובלי (צילום מסך)
חוטובלי (צילום מסך)

לאודר חיזק את דבריו של הנשיא ראובן ריבלין מוקדם יותר היום שקרא לברית מחודשת ושפה משותפת בין ישראל ליהדות התפוצות לפני שיהיה מאוחר מדי ואמר: "בשנים האחרונות צפיתי בחשש גובר כיצד המחלוקת בין ישראל ושאר העולם היהודי הולכת ומעמיקה. כולי תקווה שכולנו נוכל לעבוד יחד כדי לפתור סוגיות אלה למען אחדות העם היהודי ברוח של הבנה וסובלנות"

קודם לכן אמרו מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא בוחן לפטר את סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, בעקבות דבריה נגד יהודי ארצות הברית.

נתניהו נפגש כבר אתמול עם חוטובלי, על רקע שורה של התבטאויות מעוררות מחלוקת שאמרה בשבועות האחרונים בענין יהדות ארצות הברית. לאחר שגילה כי גם אחרי השיחה היא התראיינה לערוץ i24news, הוא זעם עוד יותר ופרסם גינוי חריף לדבריה, ובהמשך מקורביו הוסיפו כי הוא שוקל לפטרה.

בריאיון אמרה סגנית שר החוץ כי יהודי ארצות הברית הם "אנשים שלעולם לא שולחים את ילדיהם להילחם עבור ארצם", וכי "לרובם אין ילדים המשרתים כחיילים, באפגניסטן ובעיראק". לאחר דבריה נתניהו מיהר לגנות, והבהיר: "אין מקום להשתלחות כזאת, והדברים הפוגעניים אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן