Skip to content

הדרך להתקרבות עם טורקיה עוברת כנראה בקיבה

עלי-ג'ן אילמז', נשיא התאחדות היצואנים: "ב- 13 השנים האחרונות היקף הייצוא בין טורקיה לישראל עלה מ- 2 מיליארד דולר ל- 4.4 מיליארד דולר שהם עליה של 124%. בשנת 2017 לבדה היקף הייצוא כבר עלה ב 30% מהשנה אשתקד ואנו מעוניינים להגדיל עוד את ההיקף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אוכל תורם לקירוב לבבות" אמר שגריר טורקיה בישראל כאמל אוקום "אוכל ואמנות מביאים שמחה ומביאים יחדיו אנשים מכל מיני תרבויות, וביננו יש קרבה רבה. אני מאוד אוהב את העובדה ששימרתם את השם "קפה טורקי" אם כי הטעם לא תמיד דומה" הוסיף השגריר.

משמאל שגריר טורקיה כמאל אוקום ומימין עלי-ג'ן אילמז', נשיא התאחדות היצואנים הטורקי (צילום:דן בר-דוב)

את הדברים אמר השגריר במסיבת עיתונאים שנערכה ביום חמישי  על ידי איגוד היצואנים במזרח התיכון (חברת AKIB) ומשרד הכלכלה הטורקי לקראת "יריד האוכל הטורקי" ותערוכת ישראפוד שיתקיימו השבוע בישראל.  הטורקים מעוניינים להגדיל את היקף היצוא של טורקיה ומסמנים את ישראל כיעד מרכזי לייצוא. השגריר אוקום התייחס ליחסים המסחריים בין טורקיה וישראל וסיפר כי הסכם סחר חופשי קיים בין המדינות משנת 1997 הסכם שהוא תוצאה של שותפות טבעית בין ישראל לטורקיה. מטרתו של אוקום לעדכן את ההסכם הקיים ולכלול בו מוצרים וסקטורים נוספים כמו מוצרי מזון וחקלאות.

עלי-ג'ן אילמז', נשיא התאחדות היצואנים: "ב- 13 השנים האחרונות היקף הייצוא בין טורקיה לישראל עלה מ- 2 מיליארד דולר ל- 4.4 מיליארד דולר שהם עליה של 124%. בשנת 2017 לבדה היקף הייצוא כבר עלה ב 30% מהשנה אשתקד ואנו מעוניינים להגדיל עוד את ההיקף. ישראל מייבאת מגוון מוצרים מטורקיה כגון: חלקי חילוף לרכב, פלדה, ברזל, טקסטיל וכעת אנו מעוניינים גם להתרחב לתחום המזון ובשבוע הקרוב הציבור הישראלי מוזמן להכיר את הטעם הטורקי במגוון אירועים קולינריים"

אין ספק שייבוא מוגבר מטורקיה עשוי לתרום רבות להוזלת מוצרים שכן מדובר באחת מתעשיות המזון הגדולות והמתקדמות בעולם והעומדות בתקנים המחמירים ביותר, גם נושא הכשרות על-פי השגריר אוקום ועלי-גן אילמז ,אינו מכשול כי אם הזדמנות.

כנאפה טורקית (צילום יח"צ: AKIB – איגוד היצואנים של המזרח התיכון)

המוצרים העתידיים להיות משווקים בישראל: פסטות טורקיות, ג'זרייה- שהינו קינוח טורקי מסורתי המבוסס על גזר מגורד, קוקוס קלוי, פיסטוקים, שלגאם- משקה מיץ לפת חמוצה, קפה טורקי (אמיתי). רחת לוקום מסורתית, כנאפה משובחת, פירות יבשים, אגוזים, דגים מעושנים, אורז, קמח, שימורים, תבלינים שמן זית ועוד.

שגריר טורקיה הוסיף ואמר כי "טורקיה היא לא רק "הכל כלול" יש לנו בסיס איתן לצרכנות, מסחר והסקטור הבא שאנחנו רוצים להגדיל את השותפות העסקית הוא מזון. התרבות שלנו דומה והטעם הישראלי מאוד דומה לטעם הטורקי ואנחנו רואים בתרבות, אוכל, ספורט כתחומים מקרבים לבבות מול השותף הישראלי שיקר לנו מאוד"

משרד הכלכלה הטורקי ואגודת היצואנים בטורקיה-חברת  AKIB יקיימו יריד אוכל ותרבות טורקית מסורתית בישראל במטרה להעביר את החוויה הקולינרית והפולקלור הטורקי. ביום ראשון ה26.11.17 קסם האוכל הטורקי מגיע למתחם התחנה בירושלים וביום שני ה27.11.17 תנדוד המשלחת הטורקית ותגיע לנווה צדק בתל אביב. בין השעות 16:00-22:00 משרד הכלכלה יארח את הציבור הישראלי עם שלל מטעמים מהמטבח הטורקי כדי להכיר לציבור הישראלי מוצרים ומאכלים מסורתיים השאובים ממקומות שונים בטורקיה ושעתידים להיכנס לרשתות המזון בישראל. המגיעים ליריד יוכלו לצפות באופן הכנת המאכלים הטורקיים על ידי שפים וחברי המשלחת ואת האווירה תנעים תזמורת אותנטית מטורקיה- מקהלת התרבות של אנטקיה יחד עם הופעות רחוב של ריקודים טורקיים מסורתיים.

בקלאווה טורקית (צילום יח"צ: AKIB – איגוד היצואנים של המזרח התיכון)

בימים ראשון ושני, 26-27.11 יגיעו לישראל משלחת של תעשיינים, אנשי יצוא ושפים טורקיים כדי להכיר לתעשיינים ולרשתות המסחר בישראל את שוק המזון הטורקי, לקדם ייבוא ושיתופי פעולה מסחריים ולהציג לקהל הישראלי מגוון של מוצרי מזון טורקיים שעתידים להיות משווקים בארץ. בהמשך השבוע, ב- 28-30/11  המשלחת הטורקית עם 16 חברות מזון יציגו בתערוכת ישראפוד בביתן רחב ידיים.

1 Comment

  1. סמי
    10 בדצמבר 2017 @ 22:28

    הרגתם אותי עם התמונה של הבקלאווה נראה טעים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן