Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 26 נובמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     אסד במסר לנתניהו: אזור מפורז מנשק תמורת השארת השלטון הסורי – "ישראל הבטיחה להשמיד את כל המתקנים האיראניים 40 קילומטר מגבולה" (בטחוני)     בכיר במשמרות המהפכה מאיים על האירופאים: "אם אירופה תאיים עלינו – נגדיל את טווח הטילים שברשותנו" (חוץ)     אולטימטום אירופי לבריטניה: 10 ימים להגיע להסכמות על הברקזיט (חוץ) חדשות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    אסד במסר לנתניהו: אזור מפורז מנשק תמורת השארת השלטון הסורי – "ישראל הבטיחה להשמיד את כל המתקנים האיראניים 40 קילומטר מגבולה" (בטחוני)

    בכיר במשמרות המהפכה מאיים על האירופאים: "אם אירופה תאיים עלינו – נגדיל את טווח הטילים שברשותנו" (חוץ)

    אולטימטום אירופי לבריטניה: 10 ימים להגיע להסכמות על הברקזיט (חוץ)

חדשות

    מחאת הנכים: מפגינים חוסמים את הכניסה לעיריית חיפה

 גם צומת הג'וינט בכביש רופין נחסם לתנועה על ידי קבוצת נכים.

המשטרה מכווינה התנועה ופועלת לשמירת הסדר במקום

שוב מתכננים החרדים לחסום את ירושלים. ב שעות הצהריים תתקיים הפגנת הפלג בירושלים יפו פינת שרי ישראל.לפי ההודעות בקבוצות שלהם, ובמוקדי המידע, ההפגנה תתקיים היום ב15:00 בירושלים. ההפגנה באה בשל ישיבתם במאסר של 12 המשתמטים מצהל ו14 משתמטים הנוספים – שנעצרו בהפגנות בשבוע שעבר

    אושרה מכירת חשמל מפאנלים סולאריים על הגגות – ללא הגבלה * על פי התוכנית שתפרסם היום רשות החשמל, צרכנים פרטיים יוכלו לייצר חשמל ולמכור אותו לחברת החשמל * עד עתה ניתן היה תמורת החשמל לקבל הנחה בגובה הצריכה הפרטית * יו"ר רשות החשמל, אסף אילת: "הצרכן יקבל צ'ק כל חודש" (דה מרקר)

    בישראל מזדהים עם המצרים: דגל מצרים הוצג על בניין עיריית ת"א * בעולם ובארץ נותרו בהלם לאחר אחד מהפיגועים הקטלניים בהיסטוריה של מצרים. (מעריב)

    מערת נטיפים התגלתה בראש העין * במהלך בניית בית מגורים במזרח ראש העין נתגלתה מערת נטיפים שלא היה ידוע על קיומה. * ברשות הטבע והגנים החלו לחקור את המערה. * הקבלן שבנה במקום – קיבל צו הפסקת עבודה (nrg)

    סעיף חוק נשכח אמור להקנות אזרחות אוטומטית לרבבות פלסטינים מירושלים * משרד הפנים מתעלם מהסעיף וכופה על צעירים פלסטינים שנולדו בישראל הליך מפותל, מפרך ולעתים משפיל על מנת לקבל אזרחות. (הארץ)

פוליטי

    שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש את התפטרותו מהממשלה עקב חילולי השבת

שר הבריאות : "אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות יהודית". לדבריו "זוהי החלטה ערכית בעקבות ביצוע עבודות בשבת בפרהסיה בידי רכבת ישראל. איני יכול לקחת אחריות על חילולי שבת המנוגדים לסטטוס קוו, פוגעים בערכי מסורת ישראל ומהווים קו אדום. שבת קודש היא ערך עליון, ולאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום המנוחה כאות של קדושה ומנוחה. ניסיתי למנוע חילול השבת בכל דרך, אך לא אוכל לשאת באחריות מיניסטריאלית לפגיעה בוטה כזאת בערכי הנצח של העם היהודי שהיא השבת. אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות יהודית".

    גבאי: התפטרות ליצמן מעידה שממשלת נתניהו סיימה את תפקידה
לפיד:
"אסור להפקיר את מערכת הבריאות, זה עניין של חיים ומוות", צייץ בטוויטר, "אני קורא לראש הממשלה למנות שר בריאות במשרה מלאה ובמידי".

בטחוני

אסד במסר לנתניהו: אזור מפורז מנשק תמורת השארת השלטון הסורי – "ישראל הבטיחה להשמיד את כל המתקנים האיראניים 40 קילומטר מגבולה"

העיתון הכווייתי אל- ג'רידה דיווח כי מקור ישראלי בכיר אמר שירושלים הבטיחה להשמיד את כל המתקנים האיראניים ולטרפד כל פעילות של טהרן בתחום של 40 ק"מ מהגבול * על פי הדיווח, המקור אמר כי בעיני ישראל בשאר אסד יהיה הנשיא האחרון המשתייך לעדה העלוואית. (מעריב)

    "קטאר העבירה עשרות מיליונים למשפחות מחבלים פלשתינים" * כלי החדשות הסעודי 'אילאף', בו פורסם בשבוע שעבר הראיון עם הרמטכ"ל איזנקוט ציטט בסוף השבוע גורם בכיר במערכת המודיעין בישראל הטוען כי "ישראל וסעודיה מתואמות בעניין העברות כספים בסך 35 מיליון דולר לחיזבאללה ולפלשתינים במהלך החודש האחרון" (ישראל היום)

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו״ש שישה מבוקשים. שלושה מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט.  החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

חוץ

בכיר במשמרות המהפכה מאיים על האירופאים: "אם אירופה תאיים עלינו – נגדיל את טווח הטילים שברשותנו"

בטהרן מזהירים כי טווח הטילים, העומד כעת על 2,000 קילומטר, יוגדל כך שיכסה את שטח היבשת הישנה, זאת על רקע הטון החריף המגיע במיוחד מצרפת * סגן ראש משמרות המהפכה הבהיר כי השמירה על הטווח הנוכחי אינה נובעת מיכולת טכנולוגית מוגבלת. בדבריו שצוטטו בסוכנות הידיעות האירנית Fars שולח מסר למדינות אירופה בו הוא מאיים להרחיב את תכנית הטילים האירנית. "עד עתה לא ראינו באירופה כאיום אסטרטגי, אך אם היא מעוניינת להפוך לכזו – נפעל להגדיל את טווח הטילים הבליסטיים שברשותנו מעל ל-2000 קילומטרים" * דבריו נאמרו עקב קריאת צרפת לדיאלוג "בלתי מתפשר" עם איראן על תוכנית הטילים שלה

אולטימטום אירופי לבריטניה: 10 ימים להגיע להסכמות על הברקזיט

האיחוד האירופי הציב בפני ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי "דד-ליין" של עשרה ימים לשיפור ההצעה שלה לתנאים לעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי (הברקזיט), ולא – מנהיגי האיחוד לא יסכימו לפתוח במו"מ בסוגיות המסחר בפסגה שתתקיים בחודש הבא. * הטענה היא כי אם לא יוסכם על הסדר בחודש הבא, יהיה קשה לארגן את כל הסידורים הנדרשים  לפני עזיבת בריטניה את האיחוד במרץ 2019. (כלכליסט)

אחרי עשרה חודשים של חופש פעולה בבית הלבן, ג'ארד קושנר לוקח צעד אחורה

מי שנחשב ליועצו הבכיר והגורם הממתן של טראמפ, נעלם לאחרונה מהתמונות ומהפגישות עם הנשיא. בעוד רבים חושבים שתקופת החסד הסתיימה, אחרים טוענים: מאחורי הקלעים השפעתו גדלה. (ניו יורק טיימס)

    צבא ארה"ב אישר: 3 חיילים נהרגו בהתרסקות מטוס בים הפיליפינים

    אינדונזיה: הר געש התפרץ בבאלי; חלו שיבושים בטיסות

    זימבבואה: שר האוצר המודח של זימבבואה יישאר במעצר עד יום שני

    ניגריה: דיווח: בוקו חראם השתלט על עיירה בצפון-מזרח ניגריה

    נפאל: היום: בחירות בנפאל לראשונה מאז סיום השלטון המלוכני

    סוריה: צבא רוסיה פגע במטרות של דאעש בסוריה * מפציצים רוסיים ארוכי-טווח פגעו במטרות של ארגון דאעש בצפון-מזרח סוריה. כך דיווחו סוכנויות הידיעות הרוסיות. (ערוץ 7)

    – סוריה: סיכלנו מתקפה של ג'בהת א-נוסרה בחדר (ערוץ 7)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן