Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 01 דצמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

      כותרות המהדורה     תיק 1000: מילצ'ן בחקירה על הסיגריות לראש הממשלה: "זאת דרישה, ומתנות לא דורשים" (פוליטי)     חשד לפיגוע דקירה בערד: בן 20 נדקר למוות, מצוד אחר החשודים (בטחוני)     דיווח: טראמפ ידחה את העברת השגרירות אך יכיר בירושלים כ"בירה הבלתי ניתנת לחלוקה" של ישראל (מדיני)     טלטלה נוספת בצמרת הבית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

 

 

כותרות המהדורה

    תיק 1000: מילצ'ן בחקירה על הסיגריות לראש הממשלה: "זאת דרישה, ומתנות לא דורשים" (פוליטי)

    חשד לפיגוע דקירה בערד: בן 20 נדקר למוות, מצוד אחר החשודים (בטחוני)

    דיווח: טראמפ ידחה את העברת השגרירות אך יכיר בירושלים כ"בירה הבלתי ניתנת לחלוקה" של ישראל (מדיני)

    טלטלה נוספת בצמרת הבית הלבן? הבית הלבן גיבש תוכנית להחלפת שר החוץ טילרסון על ידי ראש ה-CIA; טראמפ בוחן אותה (חוץ)

    הנחיה חדשה של המשטרה: דו"ח לנהגים שיסיטו את מבטם מהכביש ע"ס 500 שקלים ושש נקודות (תחבורה)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: בהיר עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תחול עלייה של הטמפרטורות. בשעות הבוקר תנשבנה רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון. הלילה: בהיר. ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

    שבת: תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה גבוהות מהרגיל בעונה, בעיקר במישור החוף והשפלה. בצפון הארץ ובהרים תנשבנה רוחות מזרחיות ערות. ייתכן אובך.

    ראשון: תחול עלייה נוספת של הטמפרטורות והן תהיינה גבוהות מהרגיל בעונה. בשעות הבוקר תנשבנה רוחות מזרחיות ערות בצפון הארץ ובהרים. עדיין ייתכן אובך.

    שני: חם ויבש מהרגיל לעונה ברוב אזורי הארץ. בשעות הבוקר יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות בהרי הצפון. עדיין ייתכן אובך.

חדשות

    תושבים בתל אביב מתלוננים על ריח רע שמגיע מחירייה ולא מטופל * התושבים כתבו לראש העיר כי אינם מקבלים מענה מהמשרד להגנת הסביבה. גם בחדרה, בקרית מוצקין ובאזור השרון מתלוננים על מטרדי ריח. המשרד להגנת הסביבה: נעשות פעולות לאיתור המפגע (הארץ)

    מ-1,000 בשנה לעשרות: צה"ל יצמצם את מספר האסירים שנשלחים לבידוד * במסגרת הנחיות של ראש אכ"א הוחלט להעלות את רף הסמכות הרשאית לאשר בידוד של חייל, לדרג של מפקדי בתי כלא. ולמשך זמן ממושך יותר, רק לאלופי־משנה. * בנוסף, אם עד כה הוחזקו כאלף חיילים בשנה בתנאים אלה, הכוונה היא להוריד את המספר לכמה עשרות בלבד, ורק במקרים קיצוניים. * סניגורים צבאיים טענו שבתי הכלא הפעילו יד קלה על ההדק בעונש הבידוד וכי במקרים רבים חיילים נשלחו לשם בשל בעיות משמעת, אף שההנחיות הפנימיות של בתי הכלא קבעו כי ההפרדה היא "אמצעי מינהלי וביטחוני, לא ענישתי". (הארץ)

    הירי שקדם לדריסה באום אל-חירן * תיעוד חדש מהאירוע הקטלני שנחקר מחדש: בתיעוד, שצולם שניות לפני הרגע בו נדרס למוות שוטר, נשמעות עשרות יריות – ונראים שוטרים שולפים ומכוונים נשק. * במשטרה המשיכו להתעקש השבוע: "מדובר באירוע טרור" (החדשות)

    ביזיון החוק – פינוי נתיב האבות: הנגרייה שנהרסה הוקמה מחדש והפעם מבטון ובלוקים ובעידוד המועצה האזורית שברכה, תרמה ועזרה

פוליטי

תיק 1000: מילצ'ן בחקירה על הסיגריות לראש הממשלה: "זאת דרישה, ומתנות לא דורשים"

פרטים נוספים מעדות העוזרת של מילצ'ן שהודלפו לחדשות2: קליין טענה בעדותה כי "ראש הממשלה ביקש ממנה ישירות את הסיגרים" – "הוא נהג לקרוא להם עלים והראה לי איזה סיגרים לקנות". עוד דווח כי מילצ'ן אמר: "זה לא בדיוק מתנות, זו דרישה ומתנות לא דורשים. זה הגעיל אותי" * נתניהו: "ניסיון להחיות סיפור ע"י הדלפות שקריות ובלתי חוקיות"

גורמי אכיפה: "עדות פאקר מחזקת את החשד למרמה מצד רה"מ"

השבוע המיליארדר ג'יימס פאקר נתן את עדותו בפרשת המתנות ובפרשת 1000, זאת לאחר חודשים של ניסיונות מצד המשטרה * ע"פ המשטרה, פאקר אינו חשוד בשוחד, אך ייתכן שהעניק טובות הנאה לבני משפחת נתניהו. בקרוב יזומן ראש הממשלה לחקירה נוספת ובה יעומת עם עדותו (חדשות10)

    ח"כ אבי דיכטר לא יתמוך בחוק ההמלצות? * יו"ר ועדת חוץ וביטחון מאיים לא להצביע עם הקואליציה בנוגע לחוק ההמלצות – אם לא יקודם בחודש הקרוב חוק הלאום שהוא יזם. יו"ר הקואליציה טען לאחרונה כי אין רוב לחוק הלאום (החדשות)

    ביטן: "חוק ההמלצות יעלה לדיון והצבעה בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא"

בטחוני

חשד לפיגוע דקירה בערד: בן 20 נדקר למוות, מצוד אחר התוקפים

צעיר נדקר למוות בצווארו בעת שהמתין בתחנה בעיר; מצוד אחר המחבלים, שנמלטו מזירת האירוע. המשטרה תגברה את כוחותיה בדרום, הציבה מחסומים בכניסה לעיר וקראה לתושבים לדווח על חשודים (מגפון ניוז)

התחממות בדרום: במערכת הביטחון מעריכים כי מטח של כ-10 פצצות מרגמה שנורו לעבר ישראל מהווים תגובה להפצצת המנהרה לפני כחודש; דיווח: מצרים מקיימת מגעים עם הג'יהאד כדי למנוע הסלמה

חודש לאחר פיצוץ המנהרה החודרת מרצועת עזה לישראל בה נהרגו 14 מחבלים, המתיחות בדרום שוב עולה והעימותים בין צה"ל לארגונים הפלסטינים התחדשו. אתמול בשעות הבוקר שוגרו מצפון הרצועה, מטח של כעשר פיצצות מרגמה לעבר מוצב בסמוך לרצועה, בחסדי שמים אין נפגעים ולא נגרם נזק. * בתגובה, מטוסי קרב תקפו שתי מטרות במרכז הרצועה

– בצבא מעריכים כי מתקפת פצצות המרגמה לדרום היא ה"נקמה" של ארגון הטרור על הפצצת המנהרה לפני חודש.

– חמאס: "ישראל נושאת באחריות המלאה להסלמה ברצועה"

– במערכת הביטחון מעריכים שחילופי האש היום לא יובילו להסלמה בעזה * לפי גורמים בישראל, בג'יהאד האיסאלמי בחרו לתקוף כוח צבאי ולא אזרחים כדי שתגובת ישראל לא תהיה נרחבת. כמו כן, הסבירו כי גם תגובת צה"ל היתה מדודה כדי לא להחריף את המצב * בכירים בפיקוד דרום סבורים שהמסרים שהועברו לחמאס לפיהם ישראל אינה מעוניינת בהסלמה עברו לצד השני.

    דאעש: מטוסי קרב ישראליים תקפו עמדות שלנו בסיני (וואלה)

מדיני

דיווח: טראמפ ידחה את העברת השגרירות אך יכיר בירושלים כ"בירה הבלתי ניתנת לחלוקה" של ישראל

על פי סוכנות הידיעות AP, הנשיא צפוי לחתום על צו המורה על עיכוב העברת השגרירות, כפי שעשו נשיאי ארה"ב מאז 1995, כבר בשבוע הבא, אך עשוי לפצות את ישראל במחווה היסטורית ובעת החתימה יישא נאום ובו יכיר בירושלים כבירת ישראל * הוול סטריט ג'ורנל פרסם כי נמסר לשגרירויות ארה"ב ברחבי העולם שטראמפ שוקל להכריז על ירושלים כ"בירה הבלתי ניתנת לחלוקה" של ישראל

"שגרירות ישראל בירדן לא תיפתח עד שלא ינקטו צעדים נגד המאבטח"

המשבר הדיפלומטי על רקע הירי הקטלני בשני האזרחים הירדנים שתקפו ישראלי נמשך. גורם ישראלי מסר אתמול כי ישראל תמנה שגריר חדש בירדן במטרה לסיים את המתיחות בין המדינות. אך מקור ירדני הבהיר כי ארצו לא מסתפקת בהחלפת השגרירה – ודורשת כי יינקטו פעולות משפטיות נגד המאבטח, שירה למוות בשני ירדנים. * המאבטח נחקר בישראל אך טרם התקבלה החלטה רשמית

    בית הדין הבינלאומי סגר לצמיתות את החקירה בנוגע למשט המרמרה * ההחלטה סותמת את הגולל על האיום האמיתי האחרון בהעמדה לדין של בכירים ישראלים על הריגתם של עשרה פעילים טורקים בעימותים עם צה"ל ב-2010 (מעריב)

    דווקא במאבק באיראן, מטרת העל המדינית שלו, נתניהו נכשל כישלון חרוץ * בהקשר של טהרן, מצבה של ישראל היום גרוע בהרבה מכפי שהיה בעת שרה"מ עלה לשלטון ב־2009, בעוד שמצבה של הרפובליקה האסלאמית, לעומת זאת, טוב לאין ערוך (מעריב)

חוץ

טלטלה נוספת בצמרת הבית הלבן? הבית הלבן גיבש תוכנית להחלפת שר החוץ טילרסון על ידי ראש ה-CIA; טראמפ בוחן אותה

ראש הסגל של הבית הלבן ג'ון קלי גיבש תוכנית לפיט מזכיר המדינה טילרסון יפוטר כבר בשבועות הקרובים ויוחלף על ידי ראש ה-CIA מייק פומפיאו – שאת מקומו יתפוס הסנאטור טום קוטון. עדיין לא ברור אם טראמפ נתן אישור סופי למהלך. * בין טראמפ לטילרסון שוררת מתיחות כבר זמן רב, בעוד שפומפיאו הפך ליועץ קרוב * אם טילרסון יעזוב את תפקידו עד סוף השנה, תהיה זו הכהונה הקצרה ביותר של שר חוץ אמריקאי ביותר ממאה שנה (ניו יורק טיימס)

– בכיר רפובליקני: טילרסון לא יודע על כוונה להדיחו

– דוברת מחלקת המדינה האמריקאית: טילרסון וטראמפ נועדו פעמיים היום

– דוברת הבית הלבן: "כשהנשיא מאבד אמון, העובד לא ממשיך בתפקידו"

ממשלת דרום קוריאה תמחק חובותיהם של 1.6 מיליון עניים

התוכנית תאפשר כיסוי חובות בעייתיים בסכום של יותר מ-5 מיליארד דולר, ולסייע לבעלי הכנסות נמוכות לפתוח דף חדש לאחר פירעון חובותיהם * התוכנית תחל לפעול בעוד חודשיים, ותמומן בחלקה באמצעות "קרן האושר הלאומית" שהוקמה על ידי הממשלה בשנת 2013 כדי לסייע ללווים עניים שנקלעו לקשיים. * על מנת להיות זכאים להשתתף בתוכנית, צריכים הפונים להיות בעלי הכנסה חודשית של פחות מ-990,000 וון (910 דולר), ולהוכיח שהם מתקשים לפרוע את חובותיהם במשך למעלה מעשור. (BBC)

  רוסיה: מצרים תאפשר לנו להשתמש בבסיסי חיל האוויר שלה * מוסקבה פרסמה טיוטת הסכם שיתוף פעולה אזורי עם מצרים, לפיו המדינות יוכלו לחלוק את השימוש בבסיסים ובשטחים האוויריים שלהן. * ההסכם הוא למשך חמש שנים עם אפשרות לארכה (הארץ)

    תבוסת דאעש מחזירה את אל־קאעדה למרכז זירת הטרור * אל־קאעדה נראה כמוביל בין ארגוני הטרור בסוריה ובמצרים, שמתחרים ביניהם על כוח אדם, כסף והשפעה. במצרים חוששים מהתחזקות הארגון, שבניגוד לדאעש, מסוגל לגייס תמיכה עממית (הארץ)

    איטליה: רה"מ לשעבר ברלוסקוני צפוי לעמוד לדין בגין שחיתות

    ארגנטינה: יפסקו החיפושים אחרי ניצולים מהצוללת; ימשכו החיפושים אחר הצוללת עצמה * אחרי חיפושים נרחבים, בהם השתתפו מטוסים, ספינות ויותר מ-4,000 אנשים מ-18 מדינות, חיל הים הארגנטיני הודיע כי הופסקו החיפושים אחר 44 אנשי הצוות של הצוללת "ארה סואן חואן", שנותק איתה הקשר לפני כשבועיים, אך יימשך החיפוש אחר הצוללת עצמה

    – 29 חיילים לשעבר בארגנטינה נידונו למאסר עולם בגין פשעים נגד האנושות תחת החונטה * בין המורשעים, גם קצין חיל הים לשעבר * 54 בני אדם הורשעו במשפט שנמשך כחמש שנים והיה למקיף בתולדות המדינה

    ארה"ב: הסנאטור שומר: התובע הכללי סרב לומר אם טראמפ ביקש ממנו לעכב את חקירת ההתערבות הרוסית (חדשות10)

    יפן: הקיסר אקיהיטו יסיים את תפקידו באפריל 2019

    לוב: נציבות האיחוד האפריקאי: מאות אלפי פליטים חיים בלוב בתנאים לא אנושיים * על רקע התמונות שפורסמו החודש של מכירת מהגרים כעבדים בלוב, הבטיחו מנהיגי אירופה ואפריקה להגביר את המאמצים להחזירם לארצם. נשיא צרפת: "דרושה התערבות צבאית ומשטרתית קונקרטית" (הארץ)

    סודן: הערכות מתגברות כי ארה"ב תוציא את סודן מרשימת מדינות תומכות טרור

    סין: 6 נהרגו בשריפה שפרצה בקומה ה-38 של בניין דירות

    פינלנד: ארגון ניאו-נאצי הוצא אל מחוץ לחוק *  בית משפט מחוזי במדינה קבע כי "תנועת ההתנגדות הנורדית", שהפכה גם למפלגה פוליטית בשבדיה, "פוגעת בקבוצות אתניות, מפיצה דברי שטנה ומסיתה לאלימות". לפי השופטים, "קיים צורך חברתי דחוף" בסגירת הארגון. (רויטרס)

    קוריאה: שר ההגנה האמריקני: הדיאלוג עם צפון קוריאה לא כשל

    – אחרי שיגור הטיל של צפון קוריאה, ארצות הברית מסלימה את העימות- מילולית. טראמפ: "איש הטילים הקטן הוא כלכלב חולה" (החדשות)

    – דרום קוריאה: הטיל ששיגר הצפון מגיע למרחק 13 אלף ק"מ

    – דרום קוריאה: לא צופים שפיונגיאנג תיזום פרובוקציות נוספות בזמן הקרוב

    תימן: דיווח: סעודיה יירטה טיל ששיגרו לעברה החות'ים בתימן.

צרכנות

    הלילה: הדלק התייקר הלילה ב-8 אגורות * למרות ההמלצה להוזיל בקרוב את מחיר הדלק, העדכון החודשי כולל עלייה מתונה של 1.32% במחיר התדלוק. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 17 אגורות לליטר, כמו בחודש הקודם (החדשות)

תחבורה

הנחיה חדשה של המשטרה: דו"ח לנהגים שיסיטו את מבטם מהכביש ע"ס 500 שקלים ושש נקודות

במשטרה גילו לאחרונה כי לנהגים יש שיטה חדשה להימנע מקנסות בגין שימוש טלפון הנייד: הנחתו על רצפת הרכב, על הברכיים או על המושב הסמוך, והסטת המבט לעברו במהלך הנהיגה – פרקטיקה מסוכנת במיוחד. * הנחיה חדשה של המשטרה קובעת כי נהג ש"ראשו מוטה מטה וניכר כי מבטו לא מופנה לדרך" יקבל דו"ח על נהיגה בחוסר זהירות, שיכלול קנס של 500 שקל והורדת 6 נקודות דירוג * במשטרה מדגישים כי השוטר לא חייב להבחין בטלפון נייד ברשות הנהג כדי לרשות את הדו"ח

כלכלה

    סכסוך בין דואר ישראל לרשות המסים על 50 מיליון שקל * מגשר קבע כי רשות המסים נדרשת לשלם 50 מיליון שקל עבור שימוש במתקני דואר ישראל, אך הרשות לא מוכנה לשלם * דואר ישראל מאיימת שלא לפתוח חבילות המגיעות לארץ (גלובס)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן