Skip to content

דיווחים זרים: ישראל תקפה בסיס איראני באזור דמשק

בדיווחים מסוריה ולבנון נטען כי ישראל תקפה הלילה מטרות איראניות סוריות בסמוך לדמשק. הסורים הגיבו בירי נ.מ ולטענתם הצליחו ליירט אחד מהטילים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כלי תקשורת ערביים דיווחו הלילה (שבת) כי ישראל תקפה בסיס איראני באזור העיר אל-כיסווה, הנמצאת כ-15 ק"מ דרומית-מערבית לבירת סוריה, דמשק. כלי תקשורת נובפים דיווחו על 2 גלי תקיפה שבוצעו ממטוסי ישראלים מעל שטח לבנון מבלי שהם חדרו למרחב המיים הסורי.
ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דווח כי מטוסי קרב ישראליים שיגרו טילי אוויר-קרקע מהמרחב האווירי הלבנוני לעבר הבסיס. על פי הדיווחים ישראל הפציצה הלילה בפרבר הצפוני של דמשק אל-קיסווה, תשתית איראנית ומבנים במתחם ייעודי של הצבא הסורי כ-50 ק"מ מרמת הגולן. לפני כשלושה שבועות דווח ברשת
BBC על קיומו של הבסיס האיראני. בדיווח נחשפו צילומי לוויין של המתחם, הממוקם כ-50 ק"מ מרמת הגולן.

דיווח - טוויטר
דיווח - טוויטר


בחודשים האחרונים ניכרו עבודות תשתית ואפר אירניות במקום והמתחם היה אמור לשמש את האירניים כבסיס צבא מרכזי בסוריה. עוד דווח כי בתקיפה הלילה ישנם נפגעים בצד הסורי-אירני וכי אחת מתקיפות חיל האוויר הישראלי כוונה לשיירת נשק סורית שעשתה דרכה לעבר מעברי הגבול לתוך החיזבאללה בלבנון. יעדים נוספים שהותקפו, ע"פ הדיווחים הזרים משמשים כמחסני נשק של הצבא הסורי בחטיבה 185 מערבית לדמשק ליד העייריה כנאקר.
כתבים סורים מתומכי צבא אסד, דיווחו כי הנ"מ הסורי שירה לעבר מטוסי צה"ל, הצליח להשמיד חלק מהטילים באוויר לפני הגעתם למטרה. עם זאת, ע"פ הדיווחים הזרים זוהו פגיעות במטרות  שהותקפו.

 

אזור התקיפה (צילום: גוגל מפ'ס)
אזור התקיפה (צילום: גוגל מפ'ס)
מפת אזור התקיפה
מפת אזור התקיפה
אחת המטרות שהותקפו (צילום: תקשורת ערבית - באדיבות חדשות בזמן אמת)
אחת המטרות שהותקפו (צילום: תקשורת ערבית - באדיבות חדשות בזמן אמת)

בחודש אוגוסט האחרון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לפי מידע מודיעיני שהתקבל, איראן מגבירה את התפשטותה בסוריה. "קיבלנו בממשלה סקירה מראש המוסד על האתגרים הביטחוניים שאנחנו עומדים בפניהם, אני אתן תמצית, משפט אחד – דאעש יוצא, איראן נכנסת. פשוט. אנחנו מדברים בעיקר על סוריה. אנחנו מתנגדים נחרצות להתבססות הצבאית של איראן וגרורותיה, ובראש ובראשונה חיזבאללה בסוריה, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל. כך אנחנו פועלים."

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן