Skip to content

תיק 1803: בכירים בעיריית ראשון לציון עוכבו לחקירה – ח"כ דוד ביטן צפוי להיחקר

משטרת ישראל הודיעה כי לאחר שנה של חקירה סמויה נעצרו הבוקר 17 חשודים ובהם בכירים בעיריית ראשון לציון. גם ביטן צפוי להיות מוזמן לחקירה עוד היום . החקירה נסובה אודות חובות במילוני שקלים שצבר בעת כהונתו בעיריית ראשון לציון ובחשדות לעבירות טוהר המידות גם בתקופת כהונתו הנוכחית בכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תיק 1803 הופך לגלוי: המשטרה הודיעה כי הבוקר (ראשון) נעצרו ועוכבו לחקירה 17 איש, בחשד לקשר בין גורמים פליליים לבין בעלי תפקידים שונים בשלטון המוניציפאלי המקומי והארצי. בין היתר, נחקרו בכירים בעיריית ראשון לציון. גם ח"כ דוד ביטן מהליכוד, יו"ר הקואליציה, צפוי להיחקר והזמנה לחקירתו תצא ככל הנראה עוד היום. מהמשטרה נמסר כי בתום חקירה סמויה, היום בשעות הבוקר החל שלב החקירה הגלויה ובמהלכה נעצרו ועוכבו לחקירה 17 חשודים. עוד נמסר כי בהמשך תצא הודעה נוספת ככל שניתן לפרסם כולל צפי הארכות מעצר. ח"כ ביטן צפוי להיחקר גם בגין חשדות לעבירות על טוהר המידות בעת היותו בכנסת.

חשוד בעבירות על טוהר המידות וכיסוי חובות לשוק האפור מכספי הורים - ח"כ ביטן
חשוד בעבירות על טוהר המידות וכיסוי חובות לשוק האפור מכספי הורים - ח"כ ביטן

במהלך השבת והבוקר הגיב ביטן לעיתוי הפיכת החקירה לגלויה ורמז כי המשטרה החליטה "לפתע" על הזימון לחקירה בעקבות הצעת חוק ההמלצות אותו הוא מתכוון להעביר מחר בכנסת. במשטרה התייחסו לטענותיו בהודעתם ברמז לעיתוי המעצרים וכתבו כי "על מנת להעמיד דברים על דיוקם, למעלה משנה מתנהלת חקירה סמויה נגד גורמי פשיעה. היום בשעות הבוקר החל שלב החקירה הגלויה".
במהלך אוקטובר האחרון דווח כי נבדק האופן שבמהלכו כיסה ביטן את חובותיו בעת שכיהן בעיריית ראשון לציון כסגן ראש עיר. במסגרת חקירות שמנהלת יחידת להב 433 בעניינים שונים הקשורים בעיריית ראשון לציון, זומנו למשטרה כמה גורמים שמסרו עדות, ומהם הגיע מידע על הדרך שבה לכאורה החזיר ביטן את הכסף שהיה חייב לגורמים שונים.

על פי  הדיווחים חובותיו של דוד ביטן תפחו בתקופה שבה כיהן כיו"ר קבוצת הכדורגל של עירוני ראשון לציון. ביטן, כך דווח, הסתבך עם השוק האפור לאחר שלווה כספים רבים ככל הנראה לטובת המועדון. בהמשך, בכוונה לכסות חובות, הועברו לפריטה בשוק האפור צ'קים שנמסרו לטובת עמותת הכדורגל על ידי הורים של ילדים שמשחקים באגודה. על פי הערכה, חובותיו של ביטן לשוק האפור הגיעו למיליוני שקלים. גורמים בעירייה סיפרו כי לתקופה ארוכה הוא נעלם וחזר לקדמת הבמה הציבורית לאחר שכיבה ככל הנראה את חובותיו. ביטן טען מנגד שהחוב המדובר הגיע לכדי 600 אלף שקל בלבד והדגיש כי כיסה את החוב המדובר בעצמו ובאמצעות משפחתו.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן