Skip to content

פרשה 1803: 4 אנשים נוספים עוכבו לחקירה בהם בכיר בעיריית תל אביב ואיש נדל"ן

חוקרי להב 433 עכבו הבקר לחקירה את החשודים הנוספים בפרשיית שחיתות הנדל"ן המסתעפת. אישה המקורבת לח"כ ביטן נשלחה למעצר בית בחשד כי פתחה חשבון עבור ח"כ הבכיר בו ניהל כספים כשחשבֹנו היה מעוקל. המשטרה: על מועד הפיכת החקירה לגלויה הוחלט לפני יותר מחודש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה אנשים נוספים עוכבו הבוקר (שני) לחקירה ביניהם בכיר בעיריית תל אביב ֹאיש נדל"ן, בעלים לשעבר של קבוצת כדורגל המעורבים לכאורה גם הם בפרשה 1803. הפרשה החלה אתמול בהֹודעה דרמטית של משטרת ישראל שבישרה שעכבה לחקירה 17 בני אדם החשודים במעורבות בקבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, בהם ראש עיריית ראשון לציון דב צור והמשנה שלו אייל מושיוב. ח"כ דוד ביטן, יו"ר הקואליציה שדחף במלא כוחו את חוק ההמלצות שהיה אמור לעבור הבוקר לאישור שרי הממשלה, עוכב לחקירה ונחקר אתמול במשרדי חוקרי להב 433 במשך כ – 13 שעות בחשד לעבירות חמורות כמו שוחד, מרמה והפרת אמונים. ביטן מסר ביציאתו מהחקירה "אני סומך על מערכת אכיפת החוק ואני לא מדבר על החקירה ולא תוקף את המשטרה. אני גם לא שוקל להתפטר מהכנסת".

להב 433 בלוד
להב 433 בלוד

חשודה נוספת בפרשה היא אישה המקורבת מאוד לחבר הכנסת הבכיר מהליכוד, לפי החשד לביטן היה חשבון בנק מעוקל, ולכן  על פי החשד הוא פתח חשבון על שמה של אותה אישה ולשם הועברו הכספים כדי שיועברו לבסוף לכיסוי החובות בשוק האפור. פרקליטה של האישה אמר הבוקר כי האישה עצמה טענה שלא ניהלה את החשבון וביטן היה המוציא והמביא בחשבון זה. לחשבון המדובר, כך על פי החשד, הופקדו מעת לעת כספים כשמדובר במאות אלפי שקלים.

מימין דוב צור בעת הארכת מעצרו, משמאל דוד ביטן - צילום ארכיון
מימין דוב צור בעת הארכת מעצרו, משמאל דוד ביטן - צילום ארכיון

הבוקר התייחסה דוברת המשטרה מירב לפידות לטענה כי המשטרה באה חשבון עם ביטן עקב חוק ההמלצות והסבירה כי לחוק ההמלצות אין כלל קשר לחקירה. "החקירה החלה כבר לפני יותר משנה והייתה סמויה עד כה", אמרה הדוברת והוסיפה כי החלטה על הפיכתה לגלויה התקבלה לפני יותר מחודש ימים מבלי שנלקחו בחשבון אפשרויות פוליטיות הנוגעות לחוק ומועד העלאתו לוועדת השרים לענייני חקיקה. . לפי החשד, תחילת הפרשה אי שם בשנת 2008 כשביטן, ששימש גם כיו"ר קבוצת הכדורגל בעיר, הסתבך עם השוק האפור בגלל הלוואות שלקח עבור הקבוצה, חובות  שהחזיר באמצעות איש ארגון פשע לו החזיר "טובות" ופעל למענו בעסקי נדלן וכריית חול בשווי מיליוני שקלים גם בעת היותו חבר כנסת. ראש עיריית ראשון לציון דב צור שמעצרו הוארך אמש עד ליום חמישי הקרוב נחשד כמעורב בפרשת אולמי LAGO ונטען כי אפשר מכירת קרקע ליזם שהוא מקורב אליו. חשד החוקרים הוא שהקרקע שעליה נבנה האולם נקנתה במחיר זול יותר וצור, שלא השתתף בישיבות בשל ניגוד עניינים, תמך מאחורי הקלעים במכירת הקרקע ליזם שהוא חברו של צור. ביטן אמור להיחקר בשנייה מחר בבוקר.

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן