Skip to content

אשתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן נחקרה ושוחררה למעצר בית

חגית ביטן היא אשת חבר הכנסת שנחקרה בלהב 433, כך הותר היום לפרסום. היא הכחישה מידע בדבר מילוני שקלים שהופקדו בחשבונה וטענה כי בעלה ניהל את החשבון. גורם אכיפה: "ביטן סיים את הקריירה הפוליטית שלו, יש נגדו חומרים דרמטיים שנובעים מאסוף מודיעיני על ארגוני פשיעה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לתיק חקירה 1803: בשעות הלילה (שני) עוכב לחקירה באזהרה מעורב נוסף שבסיום חקירתו נעצר. היום (שלישי)  בשעות הבוקר המוקדמות עוכבו לחקירה באזהרה 4 מעורבים נוספים. החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בבימ"ש השלום בראשל"צ, כך נמסר מהמשטרה.

תוך כך הותר לפרסום כי אשת חבר הכנסת הבכיר, שנעצרה ביום ראשון במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, היא חגית ביטן – אשתו של יושב ראש הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן. בתום חקירתה היא שוחררה למעצר בית ונאסר עליה לשוחח עם בעלה.

ביטן תושאלה לגבי 2 מיליון שקלים שהתגלו בחשבונה. היא טענה כי לא ידוע לה על כך וכי לא ניהלה את חשבונה. ביהמ"ש קבע כי תשוחרר ל-5 ימים במעצר בית. עורך דינה: כל המעצר הזה בא להפעיל לחץ על בעלה". עד כה נחקרו בפרשה 17 חשודים, בהם גם בכירים בעירייה ובכיר בארגון פשע.

"כל המעצר הזה בא להפעיל לחץ על בעלה", מסר השבוע עורך דינה. עד כה נחקרו בפרשה 18 חשודים, בהם גם בכירים בעירייה ובכיר בארגון פשע.
על פי הדיווח חוקרי המשטרה הציגו לביטן תדפיסי חשבון מהתקופה שבה על פי החשד פעל בעלה לכיסוי חובותיו, שמוערכים במיליונים, לשוק האפור. בתדפיסים הופיעו הפקדות של כ-2 מיליון שקלים שהופיעו בתאריכים שונים לפני כ-8-7 שנים. היא סירבה להאמין לגרסאות של החוקרים וטענה כי "מי שניהל את החשבון זה בעלי והוא העביר את הכספים. לי אין מושג מה קרה בחשבון". ביטן אף האשימה את החוקרים והוסיפה: "אתם סתם מכפישים את בעלי. כבר נחקרנו בעבר והתיק נסגר". החוקרים התעקשו בחקירה כי התדפיסים אותנטיים והציעו לה לבדוק אותם בעצמה.

ביטן בעת סיום חקירתו (צילום מסך)
ביטן בעת סיום חקירתו (צילום מסך)

פרקליטה של ביטן, עו"ד צדוק חוגי, אמר לתקשורת כי למרשתו "אין יד ורגל בחשדות". הפרקליט טען כי "המשטרה החליטה לנקום בח"כ ביטן רגע לפני שיעביר את חוק ההמלצות", "מדוע התעוררו לחקור פרשיות משנת 2010 שנסגרו?" תהה העורך דין. מול דברים אלו אמר גורם בכיר במשטרה כי "יו"ר הקואליציה הוא ציר מרכזי בפרשה. אנחנו מגובים בראיות טובות שמתבססות על טכנולוגיה מתקדמת", "ביטן סיים את הקריירה הפוליטית שלו, יש נגדו חומרים דרמטיים שנובעים מאסוף מודיעיני על ארגוני פשיעה״ כך אמר גורם אכיפה שהוסיף ״חמשת הנחקרים המרכזיים בהם ביטן מעורבים בהלבנת הון ושוחד של עשרות מיליוני דולרים", אמר הגורם. ביטן צפוי להיחקר מחר בפעם השנייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן