Skip to content

מערך מטוסי האדיר – F35 : הדור החמישי של מטוסי הקרב בצה"ל הושמש מבצעית

מטוסי ה"אדיר" סיימו את תקופת הקליטה וההכשרה לשימוש מבצעי בחיל האוויר. כניסתם של מטוסי ה"אדיר" לשימוש מבצעי מסכמת תהליך קליטה ארוך ומהווה נדבך רציני ליכולות צה"ל במערך ההתקפי לטווחים ארוכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערך מטוסי החמקן  F-35 לייטנינג II , האדיר בשמם הישראלי, הושמש היום לפעילות מבצעית, כך הודיע דובר צה"ל. משמעות הדבר כי מטוסי ה"אדיר" סיימו את תקופת הקליטה וההכשרה לשימוש מבצעי בחיל האוויר. מבחינת ישראל כשירות המטוסים מעצימה את יכולותיו המבצעיות והאסטרטגיות של צה"ל ומשפרת את מוכנותו במגוון רחב של תרחישים ואיומים בזירות השונות, כולל מטרות בטווח ארוך.

כניסתם של מטוסי ה"אדיר" לשימוש מבצעי מסכמת תהליך קליטה ארוך ומשמעותי אשר החל עם נחיתת המטוסים הראשונים בדצמבר 2016 ופתיחת טייסת "נשר הזהב" (140). תהליך קליטת ה"אדיר" בוצע באמצעות צוותי הקמה בעלי הכשרה ייעודית אשר קלטו תשעה מטוסים לאורך השנה החולפת.

f-35 האדיר (צילום: דובר צה"ל)
f-35 האדיר (צילום: דובר צה"ל)
f-35 האדיר (צילום: דובר צה"ל)
f-35 האדיר (צילום: דובר צה"ל)

חיל האוויר הישראלי הינו החיל הראשון בעולם, מחוץ לארצות הברית, אשר יפעיל מבצעית את מטוסי ה"אדיר". זהו ביטוי נוסף לשיתוף הפעולה ולקשר האסטרטגי המיוחד וארוך השנים בין ישראל וארה"ב.

 קליטת מטוסי ה"אדיר" היא נדבך נוסף במאמצי הפעלת הכוח ובנייתו, והתאמתו של צה״ל לאתגרי העתיד כפי שבאה לידי ביטוי בתר״ש גדעון וממומש גם בהיבטי כוח אדם, טכנולוגיה, תשתיות, אמצעי לחימה, הכשרות, לוגיסטיקה ועוד.

 באיגרת ששלח מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, לאנשי חיל האוויר כתב: ״ההכרזה על כשירותה המבצעית של הטייסת מתרחשת בתקופה בה חיל האוויר פועל מבצעית בהיקף נרחב במספר חזיתות, בתוך מזרח תיכון משתנה ומתעצב. האתגר המבצעי ההופך מורכב מדי יום – זוכה למענה אווירי איכותי ומקצועי. המבצעיות של האדיר מוסיפה נדבך משמעותי ליכולתו של החיל בעת הנוכחית.״

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל


 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן