Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 08 דצמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     כוננות בטחונית מוגברת בשל חשש כבד מהסלמה בירושלים וביהודה ושומרון (בטחוני)     נסראללה: "אינתיפאדה – תגובה ראויה להכרזה האמריקנית" – "אל אקצה-בסכנה" (בטחוני)     רקטות שוגרו מעזה לעבר ישראל – עמדות של ארגון חמאס הופצצו (בטחוני)     בכיר פלסטיני: "סגן הנשיא האמריקני אינו רצוי אצלנו בביקורו באזור"; בבית הלבן מזהירים: "לביטול פגישת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    כוננות בטחונית מוגברת בשל חשש כבד מהסלמה בירושלים וביהודה ושומרון (בטחוני)

    נסראללה: "אינתיפאדה – תגובה ראויה להכרזה האמריקנית" – "אל אקצה-בסכנה" (בטחוני)

    רקטות שוגרו מעזה לעבר ישראל – עמדות של ארגון חמאס הופצצו (בטחוני)

    בכיר פלסטיני: "סגן הנשיא האמריקני אינו רצוי אצלנו בביקורו באזור"; בבית הלבן מזהירים: "לביטול פגישת אבו מאזן עם סגן הנשיא יהיו השלכות חמורות" (מדיני)

    יממה לאחר הכרת ארה"ב בירושלים, אבו מאזן והמלך עבדאללה נפגשו בירדן (מדיני)

    נשיא צ'כיה: תומך בהצהרת טראמפ על ירושלים, נעביר את השגרירות (מדיני)

    אזרחי הפיליפינים בישראל קוראים לנשיאם: "הכר גם בירושלים כבירה" (מדיני)

    דיווח: קים ג'ונג און מעוניין בקיום שיחות ישירות עם ארצות הברית בתמורה להבטחת ביטחונו האישי (חוץ)

    לאחר ההכרזה: 14 אלף יחידות בירושלים (חדשות)

    הצעת חוק: להגביל את הקנסות ברכבת הקלה בירושלים (צרכנות)

תחזית מזג האוויר

היום (שישי): הטמפרטורות יעלו מעט אך יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה. מזג האוויר ייעשה בהיר.

בבוקר יהיה קר מאוד וקיים חשש מקרה בעמקי הצפון.

תנשב רוח משתנה 7-17 קמ"ש עם משבים עד 24 קמ"ש.

בשעות הצהריים מזג האוויר יהיה בהיר.

תנשב רוח משתנה 7-17 קמ"ש עם משבי רוח עד 24 קמ"ש. בערבה, באילת רוח צפון מזרחית 11-17 קמ"ש עם מהירות רוח מרבית עד 24 קמ"ש.

תחזית לים בישראל: הים התיכון יעשה גלי, גובה גלים בתל אביב 70-140 ס"מ, טמפרטורת מים בחופי מזרח הים התיכון 22 מעלות.

שבת: הטמפרטורות יעלו. מזג האוויר יהיה בהיר.

ראשון: חם מהרגיל לעונה

חדשות

לאחר ההכרזה: 14 אלף יחידות בירושלים

רק יממה לאחר ההכרזה של הנשיא טראמפ, שר השיכון גלנט כבר ממהר להביא לאישור בנייה של 14 אלף יחידות דיור בשכונות שונות בירושלים. * שרי הקבינט תומכים בתכנית: "נגמרו התירוצים, אין יותר סיבות מדוע לא לבנות בעיר"

    מחאת הנכים: כביש 2 נחסם במחלף יקום לכיוון צפון; שוטרים התעמתו עם המפגינים * מחאת הנכים נמשכה היום עם חסימת כביש החוף החדש סמוך למחלף רבין סמוך להרצליה ובנתיבי איילון ליד קניון שבעת הכוכבים. "הממשלה מתעלמת מדרישתנו למו"מ אמיתי" * מארגון "הנכים הופכים לפנתרים" נמסר: "כל עוד הממשלה לא תגיע להסדר ימשיך המאבק וייחסמו מקומות אסטרטגיים"

    המפגינים בפ"ת תובעים את המשטרה * שבעה ממובילי המחאה נגד אביחי מנדלבליט בפתח תקווה תובעים עתה את המשטרה. המפגינים טוענים למעצרי שווא ותובעים את המשטרה ביותר ממיליון שקלים. "הייתה חוויה של צייד אדם, אנשים נעצרו סתם" (החדשות)

    יו"ר איגוד המוניות מואשם בעבירה על חוק ההגבלים העסקיים * כחצי שנה לאחר שמכרז המוניות בנתב"ג בוטל במפתיע, הרשות להגבלים עסקיים הגישה כתב אישום נגד איגוד נהגי המוניות והעומד בראשו בטענה שהם פגעו בתחרות בכך שהמליצו לנהגים לא לכבד את תוצאות המכרז. * על פי כתב האישום, הם הנחו את הנהגים לא לפעול בהתאם לתנאים שנקבעו במכרז ואף לגבות מחירים גבוהים יותר. * יו"ר האיגוד: "פעלתי כחוק, הכל יוכח בבית המשפט"

פוליטי

    גבאי בעקבות נאום טראמפ: ירושלים מאוחדת חשובה יותר מהשלום * יו"ר העבודה אמר בראיון לחברת החדשות כי "הכמיהה לירושלים מאוחדת משותפת ל-90 ומשהו אחוז מאזרחי ישראל" והתנער מח"כ זוהר בהלול שהתנגד להכרזת טראמפ. * מרצ: הוא הפך לליכוד ב'

    חברי כנסת ערבים יחרימו את נאום סגן הנשיא פנס בכנסת * אנשי הרשימה המשותפת עשויים להיעדר מהישיבה המיוחדת "במחאה על העמדה האמריקאית העוינת כלפי העם הפלסטיני וזכויותיו". * ח"כ ג'בארין: "פנס בא לקנות את תמיכת הלובי הציוני" (מעריב)

    המדינה פועלת לפנות חבר כנסת מביתו * הרשויות בדקו את ביתו של ח"כ ג'מעה אזברגה במסגרת הכנות לפינוי מבנים לא חוקיים בלקיה (ישראל היום)

    הערכה: ח"כ ביטן יזומן לעוד לפחות 5 חקירות * יו"ר הקואליציה שחקר בפעם השנייה במשך כ-12 שעות. על פי מדליפן מהמשטרה החשדות נגד ביטן מתחזקים משמעותית לאחר שעומת עם מידע שסותר את הגרסה הראשונית שהציג. * מקורבים לביטן טוענים: הוא מתמודד טוב עם הממצאים – יש לו תשובות טובות להכל * יו"ר הקואליציה, שנחקר עד כה פעמיים, יידרש להתייצב במשרד לעוד 6 חקירות לפחות. במהלך שתי החקירות, עומת חבר הכנסת עם חומרים מ-3 פרשות שונות.

בטחוני

כוננות בטחונית מוגברת בשל חשש כבד מהסלמה בירושלים וביהודה ושומרון

דריכות בישראל: פלסטינים רבים צפויים להגיע הבוקר למסגדים, כאשר החשש הוא כי לאחר מכן ייצאו לעימותים על רקע הכרזת טראמפ *  בתום מספר הערכות מצב שהתקיימו ההערכה היא שהיום צפוי להיות סוער יותר בהשוואה לאתמול, ולאחר ששתי רקטות שוגרו אמש מעזה, לא נפסלת האפשרות שברצועה יצטרפו גם להפרות הסדר * ההנחיות: "גלו איפוק"

נסראללה: "אינתיפאדה – תגובה ראויה להכרזה האמריקנית" – "אל אקצה-בסכנה"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס בנאום מתוך הבונקר להחלטת הנשיא האמריקני דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, וקרא למוסלמים ברחבי העולם להפגין, והוסיף: "כל אלה שמאמינים במשא ומתן צריכים להודיע שאין עוד מסלול של משא ומתן, כי טראמפ הרג את התהליך המדיני" "מבחינת ארה"ב אין יותר סוגיה פלסטינית. זאת השפלה של מיליארד וחצי מוסלמים"

– נסראללה: "אומה שמוותרת על ירושלים – תוותר על כל דבר" "האמריקנים והישראלים לא מכבדים את החוק הבינלאומי"

רקטות שוגרו מעזה לעבר ישראל – עמדות של ארגון חמאס הופצצו

שתי רקטות ששוגרו מעזה התפוצצו בשטח הרצועה, ולאחר מכן רקטות נוספות התפוצצו בשטח פתוח בישראל * עמדות של ארגון חמאס הופצצו * ארגון סלפי קיבל אחריות על שיגור הרקטות לעבר ישראל * דו"צ: "רואים בארגון הטרור חמאס האחראי למתרחש" (מגפון ניוז)

דיווח פלסטיני: ארה"ב החליטה להוציא את כל אזרחיה משטחי הרשות הפלסטינית

על פי סוכנות הידיעות "מען", מקורות אמריקאים אמרו כי הפינוי יחל כבר הלילה והוא נובע מהחשש לפגיעה באזרחי ארצות הברית בעקבות הצהרת הנשיא

בעקבות הצהרת טראמפ: ערביי ישראל מתכננים שורת הפגנות

ועדת המעקב העליונה לציבור הערבי בישראל קיימה אתמול ישיבה בנצרת, בה הוחלט על שורה של צעדי מחאה נגד הצהרת טראמפ בעניין ירושלים. * משמרות מחאה תתקיימנה בתוך היישובים ובצמתים מרכזיים. הגדולה מתוכן צפויה להתקיים במוצאי שבת בוואדי עארה. * ביום ראשון הקרוב תערוך משלחת של הוועדה ביקור סולידריות בירושלים המזרחית ותיוועד עם אישים פלסטינים. * בשלישי תתקיים בשעות הערב הפגנת מחאה מול שגרירות ארה"ב בת"א. וביום שני לאחר מכן תתקיים פעולה מחאה בעת ביקור סגן שר החוץ האמריקאי בכנסת.

    הזרוע הצבאית של אש"ף: "קוראים להתגייסות כללית ולעימותים עם כוחות הביטחון"

    בכירי פתח וחמאס דנו בהכרזת טראמפ: "להביע זעם נגד ההחלטה"

מדיני

בכיר פלסטיני: "סגן הנשיא האמריקני אינו רצוי אצלנו בביקורו באזור"; בבית הלבן מזהירים: "לביטול פגישת אבו מאזן עם סגן הנשיא יהיו השלכות חמורות"

הרוחות ברשות לא נרגעות אחרי ההכרה של נשיא ארה"ב בירושלים כבירת ישראל: בכיר הפת"ח רג'וב הצהיר שסגן הנשיא מייק פנס, שאמור לבקר ברשות, לא מוזמן, וכי הפגישה עם בכירי הרשות תבוטל, בוושינגטון הזהירו כי הדבר לא מקובל. כך על פי דיווח 'אל ערביה'

יממה לאחר הכרת ארה"ב בירושלים, אבו מאזן והמלך עבדאללה נפגשו בירדן

לפי ארמון המלוכה הירדני, אבו מאזן והמלך דנו בהתפתחויות ותיאמו עמדות ביחס להצהרת טראמפ והמחאה בעקבותיה. * כוחות הביטחון פיזרו הפגנה מול בניין שגרירות ארה"ב בעמאן (הארץ)

נשיא צ'כיה: תומך בהצהרת טראמפ על ירושלים, נעביר את השגרירות

תמיכה משמעותית למהלך של טראמפ מידידתה הקרובה של ישראל באירופה. בריאיון לתקשורת המקומית אמר מילוש זמאן, כי הוא שמח על החלטת הנשיא האמריקני – וכי כבר כשביקר בישראל הביע את רצונו להעביר את השגרירות מת"א *  גורם בפרלמנט האירופאי: "החלטת טראמפ להכיר בירושלים היא הרבה פחות פרובוקטיבית מההכרה האירופית במדינה פלשתינית שאינה קיימת"

אזרחי הפיליפינים בישראל קוראים לנשיאם: "הכר גם בירושלים כבירה"

נשיא המדינה האסיאתית, רודריגו דוטרטה, הביע את רצונו לבקר בישראל בקרוב וכאן בארץ יש מי שמנסים לקדם את היוזמה: "רבים מהם תומכים ביוזמה הגדולה" (מעריב)

    לבקשת בריטניה, צרפת ואיטליה: מועצת הביטחון תקיים היום דיון מיוחד בהכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל * הדיון בגוף המבצע של האו"ם נקרא על ידי המדינות המתנגדות למהלך האמריקאי.

    בכיר בבית הלבן: כשיסתיים המשבר אפשר יהיה לחדש את המשא והמתן בין ישראל לפלסטינים (הארץ)

    מלך ירדן: "להסתמך על ההתנגדות הבינלאומית להחלטת טראמפ לגבי ירושלים"

    היום יתקיימו הפגנות מחאה נגד הכרזת טראמפ במספר ערים ערביות

    סומליה: "ההכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל – מסוכנת"

    תוניסיה: אלפים הפגינו נגד הכרת ארה"ב בירושלים כבירה

חוץ

דיווח: קים ג'ונג און מעוניין בקיום שיחות ישירות עם ארצות הברית בתמורה להבטחת ביטחונו האישי

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, העביר הערב מסר לעמיתו האמריקני רקס טילרסון לפיו מנהיג קוריאה הצפונית מעוניין לנהל שיחות ישירות עם הבית הלבן ללא תיווך בתמורה להבטחה לביטחונו. * הבית הלבן טרם התייחס לדברים

    יוון: סיכמנו עם טורקיה לנקוט בשורת צעדים בוני אמון

    מזכיר המדינה טילרסון ייפגש היום עם ר"מ לבנון אל-חרירי

    "ויוה קטלוניה": עשרות אלפים הפגינו בבריסל * מפגן כוח חסר תקדים בתולדות האיחוד האירופי * המפגינים דרשו להכיר בעצמאות קטלוניה וקוראים קריאות תמיכה בנשיא המודח פוג'דמון (ישראל היום)

    ארה"ב מכריזה על סיום המלחמה בדאעש בסוריה ועירק. בינתיים, האיראנים נשארים * פרסום של הפנטגון מיום רביעי חושף כי המלחמה בדעאש הסתיימה. * לפי הדיווח, 97 אחוזים מהשטחים של דאעש בעירק וסוריה שוחררו. מצבת 2000 החיילים בסוריה צפויה לקטון ובינתיים, תעסוק בשמירה על היציבות (nrg)

    ארה"ב: ראש הרכב השופטים במשפטו של מייקל פלין הודח מתפקידו * בהודעת בית המשפט לא נמסרה סיבת ההדחה

    – טראמפ הבן סירב לומר לבית הנבחרים מה אמר לאביו לאחר הפגישה עם עורכת הדין הרוסייה * בנו הבכור של הנשיא נפגש ביוני אשתקד עם עורכת הדין בעלת הקשרים לקרמלין. בעדות בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים אמר כעת שעל תוכן השיחה עם אביו חל חיסיון משפטי (בלומברג)

    – קליפורניה: השריפות מתפשטות לבתים * דליקות הענק שפרצו אתמול בלוס אנג'לס נמשכות גם היום: יותר מאלף לוחמי אש משתתפים במאמצי הכיבוי שעולים עד כה בתוהו בשל מזג האוויר היבש והרוחות החזקות. מאות מבנים נשרפו כליל עד כה, אלפים בניינים פונו. (החדשות)

צרכנות

הצעת חוק: להגביל את הקנסות ברכבת הקלה בירושלים

פקחי הרכבת הקלה מטילים קנסות בסך 180 שקלים לנוסעים ששילמו עבור הנסיעה, אך לא העבירו את הכרטיס שברשותם במכונת התיקוף. הצעת חוק חדשה שתועלה ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לענייני חקיקה, מבקשת להגביל את הקנסות המוטלים עליהם ל-20 שקלים בלבד. (ynet)

תקשורת

בעקבות נאום טראמפ: מעל 80 עיתונאים זרים בדרך לישראל

לע"מ נערכת בסופ"ש לקליטת אנשי תקשורת נוספים ותגברה את צוות העובדים המטפל בבקשות לתעודות עיתונאי בעקבות הודעתו נשיא, והחשש מפריצת גל אלימות חדש * בתוך 48 שעות התקבלו 82 בקשות חדשות כשמדינת המוצא המובילה היא כצפוי ארה"ב עם 17 בקשות ואחריה בריטניה עם 12, יפן וקנדה עם 8 בקשות כל אחת, אוסטרליה עם 7 וצרפת וטורקיה עם 6 כל אחת. 5 עיתונאים אף הגיעו ממדינות סקנדינביה השונות. * מדובר על נתונים גבוהים, אבל שאינם מתקרבים כמובן לאלה של מבצע צוק איתן בקיץ 2014, אז טיפה לע"מ ב-980 בקשות של עיתונאים זרים מבקרים. (אייס)

כלכלה

    הבועה מתנפחת: ערכו של הביטקוין עבר את רף 15 אלף הדולרים * המטבע הווירטואלי ממשיך להיות הנכס החם בעולם הפיננסי, לאחר ביממה האחרונה מחירו האמיר ב-3,500 דולר. שתי חברות מתכוננות לנצל את המצב ולאפשר מסחר בחוזים העתידיים של המטבע (מעריב)

בעולם היהודי

    פולין: בית קברות יהודי יפונה – בשביל חנות * במתחם בעיירה סמיאטיץ'; יוקם סופרמרקט, מגרש חנייה ותחנת חשמל. בישוב מתגוררים כ-15 אלף אנשים, ועד השואה מעל מחצית התושבים היו יהודים (חדשות10)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן