Skip to content

עיריית בית שמש לא יכולה להתמודד עם הסרת שילוט הקורא להדרת נשים

למרות צו בית המשפט העליון הדורש מהעירייה להסיר שילוט של הדרת נשים מרחובות העיר, הופסקה היום הסרת השילוט כשהעירייה טוענת שעשתה כך בהוראת המשטרה. המשטרה: להד"מ, האחריות על הסרת השילוט מוטלת על כתפי הרשות. בית המשפט: כל יום מעבר לזמן שהוגדר לרשות, יעלה לה 10 אלי שקלים וראש הרשות צפוי להאסר על ביזיון בית המשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פקחי עיריית בית שמש הסירו היום חלקית 5 מתוך  8 שלטי "צניעות" המדירים נשים מרחובות בעיר. העירייה טוענת כי המשטרה הורתה להפסיק את הסרת השילוט בגין מהומות שהתפתחו במקום, אך המשטרה שוללת עובדה זו ומציינת כי באחריות הרשות להסיר את השילוט.
ביום רביעי שעבר הורה בית המשפט העליון לעיריית בית שמש להסיר את "שלטי הצניעות המדירים נשים" תוך 30 יום. אם העירייה לא תקיים פסק דין זה, היא תיקנס בעד כל יום שכך תנהג ב-10,000 שקל.

הבוקר הגיעו פקחי עיריית בית שמש בליווי משטרה לשכונת רמה ב' להסרת שלטי הצניעות ובמקום, כצפוי, התפתחה מהומה, אך בסופו של דבר השלטים הוסרו. כאמור, פקחי העירייה הגיעו לאחר שבג"ץ הורה בפסק דינו לעירייה להסיר את השלטים תוך שבועיים, בפסיקה נכלל  גם איום במאסר שיושת על ראש העיר משה אבוטבול, במידה ולא יבצע את פסק הדין.  
שופט העליון יגאל מרזל הגדיר בפסיקתו את הימנעות עיריית בית שמש לפעול כנגד הדרת נשים כ"ביזיון בית המשפט", בכך שהרשות המקומית לא שעתה להוראות קודמות החד משמעיות בעניין שנמסר לרשות מבית המשפט ותוך כך גם מהיועץ המשפטי לממשלה. "אף שהעירייה לא הסירה את השלטים "מחשש לאלימות" – כתב השופט – "הדבר יוצר מראית עין כאילו מה שכתוב בשלטים לגיטימי, והתוצאה: העמדת נשים בסכנה…".

לאחר הסרת חלק מהשלטים נמסר מהעירייה כי בעקבות פסיקת בג"צ להורדה חוזרת של שלטי הצניעות בבית שמש, קיימה העירייה מבצע מורכב להסרת שלטי הצניעות, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל. "במסגרת המבצע שעלותו כ50.000 ש"ח, הסירה העירייה 6 שלטים מתוך 8 שלטים שהיו תלויים בשלושה מוקדים בשכונות החרדיות בבית שמש". אך לטענת העירייה המבצע הופסק  כי התברר שבעוד הפקחים מסירים שילוט בגיבוי משטרתי,  ברחוב נהר הירדן פינת רבי יהודה הנשיא שהינו המוקד הראשון שבו הוסרו השלטים הראשונים, כבר נתלו שלטים חדשים, ולכן "בהנחיית המשטרה לאחר הערכת מצב שקיימה נאלצה העירייה לעצור את המבצע עקב הפרות הסדר האלימות שהתרחשו במקום".

שילוט הקורא לנשים להימנע מלנוע או להתעכב על המדרכה (צילום: בחדרי חרדים)
שילוט הקורא לנשים להימנע מלנוע או להתעכב על המדרכה (צילום: בחדרי חרדים)
חרדים מנסים למנוע את הסרת השלטים (צילום: מחאות החרדים)
חרדים מנסים למנוע את הסרת השלטים (צילום: מחאות החרדים)

אלא שבכך מסכן את עצמו ראש העירייה במעצר עקב פסיקת הבג"ץ ולכן "ראש העיר משה אבוטבול שב ופונה לבית המשפט כי העירייה הסירה את השלטים כבר פעמים רבות בעבר גם ללא איומים במאסר כלפיו כראש עיר, אך אין ביכולת הפיקוח העירוני לקיים מבצע מורכב כזה מידי יום וכן לעמוד בעלויות הגדולות האלו מכספי התושבים". באותה נשימה מפנה ראש עיריית בית שמש את האצבע המאשימה  כלפי המשטרה ואומר: "ראש העיר קורא למשטרת ישראל לאכוף את הסדר הציבורי ופסיקת בית המשפט שזהו תפקידה ואשר לה היכולות המבצעיות הדרושות לכך כפי שעושה זאת בתחומים רבים אחרים", לשון הודעת העירייה.  ממשטרת ישראל נמסר כי האחריות להסרת השילוט מוטלת על ראש הרשות.

1 Comment

  1. דיין אמת
    11 בדצמבר 2017 @ 19:14

    אולי מישהו/י מוכן/ה להסביר לי בשם איזה חוק או היגיון מורידים שלט פרטי שנתלה על בית פרטי? ומבקש ללכת בלבוש צנוע? כדי להתחשב ברגשות תושבי השכונה?! ליברליזם טוטליטרי, קיצוני ובעיקר בלתי חוקי? בכלל לא בלתי חוקי. להוריד זה נגד החוק וחייבים לתבוע אותם למשפט. זה פשוט גניבה. יש לציין שהורדה של השלטים חלק מהשמד של מדינת איזראל, כמו חידוש גזירת גיוס השמד. אבל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם -ויצִּילֵנוּ מִיָּדָם- בקרוב ממש.

    לדעתי זה מהשמים בגלל שחפרו קברי ישראל בבית שמש בהתר של איזה רב ריפארמי ר"ל. אני אישית לא מכירה עבירה לשים שלטים… על מה המלחמה??? ממדינה אנטי דמוקרטית שלא נותנת לחיות בה לפי בחירתו של התושב שבא לו לחיות כרצונו עם שלטים שלא מסכנים ולא מזיקים, ארורה המדינה והשופטים שלה. בואו תראו בארה״ב בעיר סקווער יש מדרכות לגברים ולנשים הרבה יותר קיצוני מבית שמש אפילו שגרים גויים לידם והם עוברים כל יום שמה, והם [הגוים] מכבדים את המקום ואף פעם לא יורידו את זה, אז איפה אנחנו נמצאים באיזה מדינה גרמנית ארורה שמחפשת רק רע ליהודים חרדים כל יום ויום. מדינת הדפוקה? שימו לב שאף אחד מח"כ החרדים לא מחה על ההורדה ולא עזר לחרדים!!!

    כולנו יודעים:
    שֶׁלֹּא אֶחָד בִּלְבַד עָמַד עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ שֶׁלֹּא אֶחָד בִּלְבַד עָמַד עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ. אֵלָא שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ אֵלָא שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ. [בכל דור ודור עומדים עלינו אויבינו היינו הציונים שרוצים להשמידנו] וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם. וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם. וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם. וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם. וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם. וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם. וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן