Skip to content

בורין – 40 פורעים תקפו פלסטינים וצה"ל עמד מנגד

תיעוד - עשרות מתנחלים רעולי פנים תקפו היום את תושבי בכפר בורין הסמוך להתנחלות יצהר. כוח צה"ל מנע את חדירת הפורעים לתוככי הכפר ותוך כך ירה רימוני גז לעבר הפלסטינים שהתאגדו להגיב. איש מהפורעים לא נעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות פורעים מתנחלים רעולי פנים תקפו היום (רביעי)בתים ובית ספר במבואות הכפר בורין שבשומרון. המתנחלים יידו אבנים, שברו עצי זית ואיימו לחדור אל תוך הכפר. כוח צה"ל שהיגיע למקום, מנע את כניסת התוקפים ומנע בכך חיכוך אלים בין הפלסטינים לפורעים.

זכארייה סדה, רכז השטח של ארגון זכויות האדם רבנים למען זכויות אדם דיווח כי החיילים עמדו מנגד ובסופו של דבר לא עצרו איש מהתוקפים. יתרה מכך, כשהפלסטינים החלו להגיב כלפי התוקפים, הפעיל הכוח הצבאי כלפיהם רימוני גז מדמיע.

ילד בפתח מבנה שהוקף באבנים (צילום: זכארייה סדה - רבנים למען זכויות אדם)
ילד בפתח מבנה שהוקף באבנים (צילום: זכארייה סדה - רבנים למען זכויות אדם)

עצי זית שנשברו (צילום: זכרייה סדה - רבנים למען זכויות אדם)

בצה"ל אישרו את הפרטים ומסרו כי "היום (יום ד׳) נכנסו כ-40 מתיישבים רעולי פנים לכפר בורין שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". המתיישבים החלו בזריקות אבנים לעבר פלסטינים ולעבר בתיהם. כוחות צה"ל הגיעו למקום, פעלו לסיום החיכוך והוציאו את המתיישבים מן הכפר.  אין נפגעים", "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול על מנת למנוע הישנות מקרים מסוג זה", לשון ההודעה.

על פי דיווחו של סדה, בנוסף ליידויי אבנים שפגעו ברכוש, מספר עצי זית הושמדו בידי התוקפים ו 6 פלסטינים לקו בחרדה ובבחילות מרימוני הגז שנורו אליהם.

קולטי שמש מנותצים (צילום: זכרייה סדה - רסנים למען זכויות אדם)
קולטי שמש מנותצים (צילום: זכרייה סדה - רסנים למען זכויות אדם)

מארגון רבנים למען זכויות האדם נמסר כי הם קוראים לצה"ל "להתחיל סוף סוף להתמודד עם התופעה שבה חיילים מתעלמים מתקיפות אלימות נגד פלסטינים, כפי שתיעדנו כיום. מתנחלים אלימים לא יכולים להיות מעל לחוק; פעולתם לא רק שאיננה מוסרית היא אף תורמת לערעור הביטחון בגזרה וכך מסכנת חיים". בארגון מבעים פליאה על כך כי "בעת שמתנחלים תקפו היום בית בכפר בורין הגדילו החיילים לעשות והשתמשו ברימוני גז נגד המותקפים – נגד הפלסטינים".

מגפון פנה לצה"ל ב 3 שאלות: 1. מדוע איש מהפורעים לא נעצר?  2. מדוע הכח הצבאי לא פעל מיד להדוף את התוקפים? 3. מדוע הכוח השתמש ברימוני גז כלפי המותקפים ולא כלפי התוקפים?
עד לפרסום הידיעה טרם התקבלה תגובת צה"ל. כשזו תגיע, היא תפורסם במלואה.

גביית עדות מהתושבים (צילום: זכרייה סדה - רבנים למען זכויות אדם)
גביית עדות מהתושבים (צילום: זכרייה סדה - רבנים למען זכויות אדם)

 

1 Comment

  1. גורן
    19 בדצמבר 2017 @ 11:23

    שתי נערות הפלסטיניות שתועדו מתגרות בחיילים ומכות אותם אגרופים סטירות למ"פ ולחיל שהיה עמו בכפר בנבי סאלח. בסרטון, שצולם , נראים החיילים כשהם שומרים על איפוק רב לנוכח האלימות וההשפלות של הנערות הפלסטיניות. ושני חיילי וצה"ל עמדו מנגד כמו שני ילדים קטנים מול בריון בזיון ….. כחייל לשעבר הרגשתי בזיון אחד גדול בושה החברה מהחמאס ישבו מול הטלוויזיה וצחקו על שני החיילים כנראה אפקט אזריה התחיל לחלחל בצה"ל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן